Geluidskaart/Digitaal draaien (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 21-05-2010 22:19
Beste Dj's!

Ik heb een kleine maand geleden een laptop gekocht. Nu wil ik een geluidskaart kopen en ook een programma zodat ik digitaal kan draaien.
Ik vroeg me af of jullie me konden helpen...
1.Welke geluidskaart is zeer stabiel, goede geluidskwaliteit, enzovoort.
2.Wat is precies het verschil tussen bijvoorbeeld Traktor Duo, Traktor Pro en Traktor scratch pro.

Ja, ik weet dat ik ook ze zoekfunctie kan gebruiken, maar aangezien er zo'n aanbieding is bij NI wilde ik toch graag weten of ik net zo goed digitaal kan draaien met mijn cdj-400's met Duo of pro, als met scratch pro.

Alvast bedankt!

What do you think about Geluidskaart/Digitaal draaien ??

Vote :   

Roalin    posted on 26-05-2010 22:29
Poster: Hampsink
Ik wil gewoon zeker weten dat wanneer ik een som geld uitgeef ,ik het ook goed besteed heb en er niet 3 dagen later achter kom dat het toch niet zo'n goede keuze was Winking my eye

En daarom moet je de laatste zin van m'n vorige post checken! Cool
Hampsink    posted on 26-05-2010 22:34
Poster: Roalin

En daarom moet je de laatste zin van m'n vorige post checken! Cool

Ga ik ook zeker een x doen hoor Winking my eye
Bedankt voor de antwoorden, ben nu zeker een stuk wijzer geworden, en een heleboel geld bespaard door te weten geen geluidskaart te hoeven kopen Winking my eye
Dolivieira    posted on 26-05-2010 22:35

Ga ik ook zeker een x doen hoor Winking my eye
Bedankt voor de antwoorden, ben nu zeker een stuk wijzer geworden, en een heleboel geld bespaard door te weten geen geluidskaart te hoeven kopen Winking my eye

Als je Traktor zonder Scratch koopt kan je alle soorten kaarten gebruiken. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LemonKick    posted on 27-05-2010 16:00
edit: never mind, had weer de oge dicht vanmorge Happy, laughing
User edit by LemonKick on 27-05-2010 @ 16:06:19 (100%)
Hampsink    posted on 28-05-2010 20:59
Nog even een vraagje.
Stel ik draai in een club waar ze 2x cdj 1000 hebben.?Ik wil m'n laptop daar aansluiten (want dat is uiteindelijk te bedoeling). Ondersteunen de Cdj 1000 ook midi of moet ik dan een eigen geluidskaart menen / hebben ze daar een geluidskaart??
Vassilli    posted on 28-05-2010 21:05
Cdj 1000 hebben geen midi. Ik neem altijd mijn Audio 4 Dj mee en daar sluit ik de Cdj's op aan. Ben nog nooit een club tegengekomen waar ze al een geluidskaart hebben :P
Hampsink    posted on 28-05-2010 21:46
M.a.w., Toch een geluidskaart kopen..?
Vassilli    posted on 28-05-2010 21:50
Ja zou ik lekker doen!
qntr0l    posted on 29-05-2010 02:28
Mocht je naar wat compleets op zoek zijn; ik heb momenteel een 3 maand oud traktor scratch pro pakket te koop! Zie ook mijn topic!
Camino    posted on 29-05-2010 09:26
Nog even een vraagje.
Stel ik draai in een club waar ze 2x cdj 1000 hebben.?Ik wil m'n laptop daar aansluiten (want dat is uiteindelijk te bedoeling). Ondersteunen de Cdj 1000 ook midi of moet ik dan een eigen geluidskaart menen / hebben ze daar een geluidskaart??

Zelfs al mochten ze de 2000's al staan hebben die ook wel midi hebben, moet je er rekening mee houden dat de midi-mappings verschillend zijn van speler-tot-speler, dus zal je die ook telkens moeten aanpassen als je uit draait. Als je verwacht bookings binnen te krijgen, koop zeker een externe geluidskaart, als het gewoon voor thuis is dan heb je met je ingebouwde D/A converters in je CDJ meer als genoeg. Als je een paar centjes overhebt zou ik zeker voor de AUDIO 8 opteren, ik heb die zelf ook en ben er zeer tevreden mee - nu dat ik mijn softwarepakket met ableton live heb uitgebreid kan ik gewoon de zelfde kaart gebruiken voor m'n 4 fader kanalen van geluid te voorzien Happy, laughing
Roalin    posted on 29-05-2010 17:29
Poster: Camino
Zelfs al mochten ze de 2000's al staan hebben die ook wel midi hebben, moet je er rekening mee houden dat de midi-mappings verschillend zijn van speler-tot-speler, dus zal je die ook telkens moeten aanpassen als je uit draait.?

Niet meer, alle Pioneer-spelers worden native ondersteunt door Traktor. Dat betekent dat er standaard een hele goede midimapping instaat, waarbij alles precies zo werkt als met cd.

This is an old Topic

No new postings for 5.228 days.
 Post CommentThat would be 174.3 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 4 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 4.013
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.067.592