Geluidskaart/Digitaal draaien (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 21-05-2010 22:19
Beste Dj's!

Ik heb een kleine maand geleden een laptop gekocht. Nu wil ik een geluidskaart kopen en ook een programma zodat ik digitaal kan draaien.
Ik vroeg me af of jullie me konden helpen...
1.Welke geluidskaart is zeer stabiel, goede geluidskwaliteit, enzovoort.
2.Wat is precies het verschil tussen bijvoorbeeld Traktor Duo, Traktor Pro en Traktor scratch pro.

Ja, ik weet dat ik ook ze zoekfunctie kan gebruiken, maar aangezien er zo'n aanbieding is bij NI wilde ik toch graag weten of ik net zo goed digitaal kan draaien met mijn cdj-400's met Duo of pro, als met scratch pro.

Alvast bedankt!

What do you think about Geluidskaart/Digitaal draaien ??

Vote :   

JustDuno    posted on 21-05-2010 22:51
De geluidskaarten van Native instruments zijn zeer stabiel, persoonlijk zou ik voor deze gaan. Is ook vergeleken met Serato wat goedkoper, maar dit wil niet zeggen dat de kwaliteit minder is!

Audio 4: 2 stereo inputs ( mogelijkheid om 2 platendraaiers of cd spelers aan te sluiten )? 2 stereo outputs (om muziek door 2 kanalen van je mixer te laten komen)

Audio 8: 4 stereo inputs? (mogelijkheid om 4 platendraaiers of cd spelers aan te sluiten) 4 stereo outputs ( om muziek door 4 kanalen van je mixer te laten komen)

Als je de audio 8 koopt moet je natuurlijk niet 4 platendraaiers hebben, je kan bijvoorbeeld ook deck C en D besturen dmv een midi controller. Zo doe ik het toch. Ik heb bijvoorbeeld 2 platenspelers voor deck A en B en een kontrol x1 (ook van native instruments) om deck C en D te besturen en effecten binnenin traktor te besturen.

Het verschil tussen traktor pro en traktor scratch pro is dat Traktor pro alleen de software is. Traktor scratch pro is de software + de audio interface + kabels? + 2 vinyls of 2 cd's...

Hierbij hoop ik je voldoende ingelicht te hebben Winking my eye
T-to-the-J    posted on 21-05-2010 22:54
Maar als je cdj400 hebt kan dat via midi en heb je geen geluidskaart nodig.

En met 2 cdj400 kan je het best traktor duo gebruiken.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
FML    posted on 21-05-2010 23:34
Poster: T-to-the-J
Maar als je cdj400 hebt kan dat via midi en heb je geen geluidskaart nodig.

En met 2 cdj400 kan je het best traktor duo gebruiken.

Via midi kan je geen geluid door geven Cool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Hampsink    posted on 22-05-2010 10:02
Waarschijnlijk koop ik dan toch de Audio 8, dan kan ik als ik later wil uitbreiden met zo'n kontrol x1 ofzo, die er nog altijd bij aansluiten.

Maar ik ben er nog altijd niet aan uit: Traktor pro of traktor scratch pro?
*Er is nu zo'n aanbieding dat je bij audio 8 gratis Traktor pro krijgt, dus misschien is dit een voordeel?
*Krijg je bij Scratch pro zo'n geluidskaart er gratis bij?
*Wat is m.a.w. het verschil tussen Pro en Scratch pro?

User edit by Hampsink on 22-05-2010 @ 10:13:19 (23%)
Dolivieira    posted on 22-05-2010 11:03
Poster: Hampsink
*Wat is m.a.w. het verschil tussen Pro en Scratch pro?

Scratch Pro kan je timecoded draaien met Pro niet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dj_Fantasy    posted on 22-05-2010 12:09
Met een Scratch versie krijg je ALTIJD een geluidskaart erbij. (zit ook in de prijs).
Omdat scratch (time code dus) enkel werkt met de geluidskaarten van Native Instruments.

Nu wat jij zegt die speciale actie, ja je koopt dan een geluidskaart en je krijgt dan een gratis upgrade naar traktor pro erbij. In prinicipe kun je dan ook met time code werken als je de juiste kabels koopt + time code vinlyls/cd's

Ik raad aan, als je toch maar 2 decks draait om eens te zien naar Traktor Scratch Duo ofwel de Audio4DJ.
Ik heb deze zelf in huis en ben er enorm over te spreken. Oke, je hebt minder effecten maar wel de effecten die je doorgaands tegenkomt op elk efx mengpaneel. Ja, je hebt maar 2 decks, maar daar heb ik nu persoonlijk genoeg aan.

Het grote verschil met Traktor Scratch Pro of het voordeel bundel met de Audio8DJ is. Je krijgt meer effecten dan de standaard die op een mengpaneel zitten, je kunt 4 decks mixen (die je niet snel zou besturen denk ik?) en verder nog een andere hoop dingen, maar die denk ik niet dat interessant is voor je.
dj2dj.nl
JustDuno    posted on 22-05-2010 14:06
Traktor pro kan je ook gebruiken met andere geluidskaarten, ikzelf heb maanden de geluidskaart van mixvibes gebruikt (ESI U46DJ)
D3NiX    posted on 25-05-2010 17:50
Je hoeft niet per se een Audio 8 DJ te kopen als je met 2 draaitafels of cdspelers + kontrol x1 gaat draaien.
Aan een Audio 4 DJ heb je genoeg, mist je wilt gaan uitbreiden naar 4 tt's of cdspelers.

Als je een DUO pack koopt krijg je natuurlijk traktor scratch duo. Je kunt deze uiteindelijk upgraden naar een pro versie voor 299?, hierdoor kun je weer gebruik maken van alle effecten van traktor scratch pro.
Dolivieira    posted on 25-05-2010 19:05
Poster: D3NiX
Je hoeft niet per se een Audio 8 DJ te kopen als je met 2 draaitafels of cdspelers + kontrol x1 gaat draaien.
Aan een Audio 4 DJ heb je genoeg, mist je wilt gaan uitbreiden naar 4 tt's of cdspelers.

Als je een DUO pack koopt krijg je natuurlijk traktor scratch duo. Je kunt deze uiteindelijk upgraden naar een pro versie voor 299?, hierdoor kun je weer gebruik maken van alle effecten van traktor scratch pro.

Volgens mij kost die upgrate van Scratch Duo naar Scratch Pro maar 69 euro. Dat stond op de site.
JustDuno    posted on 25-05-2010 19:41

hoe laat je dan deck C en D door kanaal 3 en 4 van je mixer komen?
D3NiX    posted on 26-05-2010 15:17
Poster: xonec

hoe laat je dan deck C en D door kanaal 3 en 4 van je mixer komen?

Als je met 4 decks gaat draaien, dan heb je natuurlijk een audio 8 DJ nodig.

Hampsink wilt met CDJ-400's draaien, waarvoor een 4 DJ al genoeg is. En als hij het later wilt uitbreiden met een X1 van Traktor, dan heeft hij nog steeds genoeg aan een AUDIO 4 DJ. De X1 werkt zoals jij het ook weet, via USB.

@djdolivieira Ja, op NI staat het volgende:

TRAKTOR SCRATCH PRO Software Upgrade
For users of TRAKTOR SCRATCH 1 or TRAKTOR SCRATCH DUO. ? 69

Traktor Scratch Pro Certified Upgrade
For users of AUDIO 4 / 8 DJ or a TRAKTOR SCRATCH Certified mixer. ? 299

Stel dat ik een Audio 4 DJ koop en deze wil upgraden naar Traktor Scratch Pro, dan heb ik toch die 2e nodig (van 299)?

User edit by D3NiX on 26-05-2010 @ 15:23:16 (93%)
Roalin    posted on 26-05-2010 20:12
Hampsink wilt met CDJ-400's draaien, waarvoor een 4 DJ al genoeg is.

Wat wil je met een geluidskaart als de CDJ-400's ook een geluidskaart aan boord hebben? Het enige dat Hampsink?nodig is, is de software: Traktor Duo of Pro (dus ZONDER Scratch = geluidskaart e.d.) hier een vergelijkingstabel Duo vs. Pro.

De CDJ-400's en Traktor kunnen namelijk heel goed samenwerken en de CDJ's kun je?dmv MIDI/HID net zo gebruiken in Traktor als je 'normaal' (met cd's) ook zou doen.

@djdolivieira
Stel dat ik een Audio 4 DJ koop en deze wil upgraden naar Traktor Scratch Pro, dan heb ik toch die 2e nodig (van 299)?

Ja, dan heb je inderdaad die tweede nodig. Bij de Audio4DJ?en Audio8DJ?krijg je (tijdelijke actie) Traktor Duo of Pro, maar dan kun je geen gebruik maken van timecode (dus ZONDER Scratch), alleen van de software op zich.
User edit by Roalin on 26-05-2010 @ 20:12:37 (3%)
Hampsink    posted on 26-05-2010 20:58
Poster: Roalin

Wat wil je met een geluidskaart als de CDJ-400's ook een geluidskaart aan boord hebben? Het enige dat Hampsink nodig is, is de software: Traktor Duo of Pro (dus ZONDER Scratch = geluidskaart e.d.) hier een vergelijkingstabel Duo vs. Pro.

De CDJ-400's en Traktor kunnen namelijk heel goed samenwerken en de CDJ's kun je?dmv MIDI/HID net zo gebruiken in Traktor als je 'normaal' (met cd's) ook zou doen.

Ja, dan heb je inderdaad die tweede nodig. Bij de Audio4DJ?en Audio8DJ?krijg je (tijdelijke actie) Traktor Duo of Pro, maar dan kun je geen gebruik maken van timecode (dus ZONDER Scratch), alleen van de software op zich.

Dus dan is ie wel timecoded ?
En welke kabels heb ik dan nodig?
Kan ik wel opnemen zonder audio 4/8 ?
D3NiX    posted on 26-05-2010 21:08

Wat wil je met een geluidskaart als de CDJ-400's ook een geluidskaart aan boord hebben? Het enige dat Hampsink nodig is, is de software: Traktor Duo of Pro (dus ZONDER Scratch = geluidskaart e.d.) hier een vergelijkingstabel Duo vs. Pro.

Ik neem aan dat je in dit geval gewoon via midi te werk gaat? Want als je met een tijdcode systeem te werk gaat, dan zul je toch de audio 4/8 geluidskaart moeten hebben.
Roalin    posted on 26-05-2010 21:42
-Dus dan is ie wel timecoded ?
-En welke kabels heb ik dan nodig?
-Kan ik wel opnemen zonder audio 4/8 ?

-Nee, dat is niet timecode, maar midi.
-Een usb-kabel.
-Nee, daar zul je een andere oplossing voor moeten vinden.

Maar Traktor Pro kost iets van ?120,- terwijl Traktor Scratch Pro rond de ?450,- zit (Duo is ?80,-/?300,-). En jij hebt geen timecode nodig met je CDJ-400's.

Inderdaad D3NiX, om Traktor timecoded te gebruiken heb je een?Traktor Scratch-pakket (incl Audio4/8)?nodig.
Hampsink    posted on 26-05-2010 21:54
En wat is dan het verschil tussen timecoded en midi?

Edit:+ als ik Pro voor 30 juni koop krijg ik er toch geluidskaart bij, dus dan kan ik toch wel opnemen of niet?
User edit by Hampsink on 26-05-2010 @ 22:00:49 (100%)
D3NiX    posted on 26-05-2010 22:09
Timecode: Draaien met tijdcode platen/cd's dat wordt gerealiseerd door gebruik te maken van een geluidskaart. Traktor scratch is een voorbeeld hiervan.. Je hebt voor traktor scratch een audio 4 of 8 dj nodig. Een goedkopere manier is virtual DJ. Je kunt dan gebruik maken van de Esi MAYA 44 geluidskaart.. 99 euro.

Midi: Met een controller een programma kunnen aansturen, bv effecten, loops etc... De CDJ-400 heeft een midi optie.. sluit deze via een usb kabel aan op een software zoals traktor (scratch), dan kun je bijvoorbeeld de effecten hiermee bedienen.

Let op: er is wel een verschil tussen traktor en traktor scratch (DVS).
User edit by D3NiX on 26-05-2010 @ 22:10:36 (4%)
Roalin    posted on 26-05-2010 22:12
Google is je vriend! Cool?(hier staat wat uitleg)

Midi is een functie die op sommige cd-spelers zit (CDJ-400, -900, -2000, Denon S1200, S3700) en op de meeste keyboards en midicontrollers Cool. Het is een protocol dat het mogelijk maakt de controller?(cd-speler) signalen te laten sturen naar de computer (en weer terug). In Traktor (de software dus, heel veel software heeft een midi-functionaliteit ingebakken)?kun je al die signaaltjes een functie geven (met de play-knop bestuur je dus play, best wel logisch Smile). Elke knop op je CDJ kun je een functie geven, Traktor doet dat nu voor je en dat werkt echt super. Het werkt precies hetzelfde als je normaal gesproken met cd's zou werken (scherm, jog, pitch, loop enzovoort). Doordat de CDJ-400 een geluidskaart aan boord heeft en?ondersteunt wordt door Traktor hoef je vrij weinig in te stellen en kun je zonder andere geluidskaart gebruik maken van Traktor!
Hampsink    posted on 26-05-2010 22:13
*Maar als ik een Kontrol x1 erbij wil kopen... dan kan ik die er gewoon bij aansluiten??
*Hoe moet ik mijn Audio 4/8 (die ik er dan toch gratis bij krijg) aansluiten als ik wil opnemen.
Roalin    posted on 26-05-2010 22:15
*Maar als ik een Kontrol x1 erbij wil kopen... dan kan ik die er gewoon bij aansluiten??
*Hoe moet ik mijn Audio 4/8 (die ik er dan toch gratis bij krijg) aansluiten als ik wil opnemen.

*Dat kan gewoon, dat is namelijk een midi-controller en werkt gewoon over usb.
*Nee, het is andersom, koop je een geluidskaart dan krijg je er de software bij (zonder timecode).

Jij hoeft geen soundcard te hebben, puur en alleen de software is voldoende.
D3NiX    posted on 26-05-2010 22:21

Als je over MIDI gaat werken dan heb je geen extra geluidskaart nodig.
Zoals Roalin het zegt, je hebt alleen de software nodig. (Traktor)
Dolivieira    posted on 26-05-2010 22:21
Hampsink
Niet om je af te zeiken maar luister maar naar Roalin` Want hij heeft keer op keer toch bewezen dat hij verstand heeft over alles wat met Traktor te maken heeft. Ik weet ook best wel wat over het software pakket. Maar Roalin` heeft mij ook al vaak geholpen met hele goede tips en probleem oplossingen.
Hampsink    posted on 26-05-2010 22:24

*Dat kan gewoon, dat is namelijk een midi-controller en werkt gewoon over usb.
*Nee, het is andersom, koop je een geluidskaart dan krijg je er de software bij (zonder timecode).

Jij hoeft geen soundcard te hebben, puur en alleen de software is voldoende.

*En voorbeluisteren ?etc. blijft mogelijk?
*Ik kan mijn cue point met mijn 'vinyl ding' (kan ff niet op de naam komen..) nog altijd zetten zoals mogelijk bij timecoded?
Roalin    posted on 26-05-2010 22:25
Poster: djdolivieira
Maar Roalin' heeft mij ook al vaak geholpen met hele goede tips en probleem oplossingen.

Haha, thanks mate! Ik krijg ook een beetje het gevoel dat Hampsink?alles niet echt goed doorleest. En dat is nou net waarmee ik de meeste kennis heb opgedaan! Cool

*Voorbeluisteren blijft mogelijk, dat doe je namelijk op je mengpaneel. Je hebt 2 CDJ's dus daar komen?2 (stereo) ?geluidskanalen uit en die gaan gewoon naar de 2 kanalen op je mixer.
*Ja, het werkt precies hetzelfde. Ik zeg: download de demo, pak twee usb-kabeltjes en probeer het maar!
User edit by Roalin on 26-05-2010 @ 22:27:36 (97%)
Hampsink    posted on 26-05-2010 22:27

Haha, thanks mate! Ik krijg ook een beetje het gevoel dat Hampsink?alles niet echt goed doorleest. En dat is nou net waarmee ik de meeste kennis heb opgedaan! Cool

Sorry daarvoor.
Maar ik vind het gewoon handiger dat ik mijn vragen aan iemand kan stellen die er verstand van heeft (jij dus).
Dan kom ik maar dom over, so what? Winking my eye
Ik wil gewoon zeker weten dat wanneer ik een som geld uitgeef ,ik het ook goed besteed heb en er niet 3 dagen later achter kom dat het toch niet zo'n goede keuze was Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 14 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 16.922
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.529