Eindexamens 2010 (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roov    posted on 14-05-2010 22:36
De eindexamens komen er weer aan! Ten eerste wil ik iedereen heel veel sterkte en succes wensen bij het maken van de toetsen en natuurlijk ook het leren. Zijn er al mensen met dikke plannen voor een eindexamenfeest/eindexamenvakantie?

Ik doe dit jaar eindexamen Havo, ben al behoorlijk lang aan het leren, gewoon om zeker te zijn dat ik straks weg mag van het middelbaar onderwijs. Heb hier helaas ook al wat boekingen moeten afzeggen, maarja, even bikkelen en dan een prachtige vakantie tegemoet! Happy, laughing

Succes voor de gene die het nodig hebben Winking my eye

What do you think about Eindexamens 2010 ??

Vote :   

Convert    posted on 17-05-2010 23:19
Poster: Flexii

juist ja, sommige vakken iets hoger en andere lager, punten die ik moet halen voor alles een 6 liggen tussen de 3,9 en 6,4

Ik vond nederlands ook wel goed gaan, was om 11 uur klaar, maar had wel pijn aan mn poot van t schrijven.

Het wordt dus wel afgerond... want ik hoorde dat als je gemiddeld maar een 6.0 staat ONafgerond. Dus als ik bijvoorbeeld op al m'n vakken 6 haal behalve op wiskunde een 5 dan haald ie het gemiddelde al lager dan een 6.0 oftewel gezakt. Zo heb ik het begrepen, heb helaas het vandaag niet kunnen navragen hij was al niet meer op school.

Naar mijn gevoel ging de tekst wel lekker maar de samenvatting niet. Volgens de Nederlands docent was dit jaar het Nederlands examen HAVO over het algemeen weer moeilijker dan VWO. We zullen zien, op naar Wiskunde!
mrmagix    posted on 17-05-2010 23:25
Ik mijn eerste jaar hogeschool in brussel: Camera en Regie.
Moet voor te beginnen al 2 vakken ophalen en dan nog een hoop nieuwe vakken erbij leren.
Heb zowiezo al 3 herexamens (behaald met Kerstmis) dus hopelijk niet te veel meer bijkrijgen!

Aan iedereen, h??l veel succes!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Bootstrap    posted on 18-05-2010 01:43
Zo zo, ze zijn weer begonnen hoor Cool Ik heb in 2007 mijn vwo natuur & techniek met economie gehaald met een 5 voor wiskunde. Ben wel blij dat ik dat gehad heb Happy, laughing Iedereen heel veel succes met de examens! En het stelt allemaal niet zo veel voor zoals veel mensen je willen laten denken hoor Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Flexii    posted on 18-05-2010 10:34
Poster: Convert

Het wordt dus wel afgerond... want ik hoorde dat als je gemiddeld maar een 6.0 staat ONafgerond. Dus als ik bijvoorbeeld op al m'n vakken 6 haal behalve op wiskunde een 5 dan haald ie het gemiddelde al lager dan een 6.0 oftewel gezakt. Zo heb ik het begrepen, heb helaas het vandaag niet kunnen navragen hij was al niet meer op school.

Naar mijn gevoel ging de tekst wel lekker maar de samenvatting niet. Volgens de Nederlands docent was dit jaar het Nederlands examen HAVO over het algemeen weer moeilijker dan VWO. We zullen zien, op naar Wiskunde!

Die mobile versie van djresource werkt dus echt niet fatsoenlijk, als ik iets post via mijn ipod, geeft hij aan bericht verzonden maar, dan kom ik hier via de laptop en dan staat het bericht er helemaal niet.

Wat ik dus zei gisteravond, was dat je 2 5'en of een 4 en 5 mag hebben, mits je compensatie punten hebt, dus bij 2 x n5 moet je ook 2x n 7 of n 8 hebben.

Maar dat heeft niks te maken met het feit dat als jij nu voor bijvoorbeeld nederlands een 6.5 staat, je haalt voor je cse een 4.5, 4.5+6.5=11 11/2=5,5 en een 5,5 is gewoon een 6
Convert    posted on 18-05-2010 10:42
Wat ik dus zei gisteravond, was dat je 2 5'en of een 4 en 5 mag hebben, mits je compensatie punten hebt, dus bij 2 x n5 moet je ook 2x n 7 of n 8 hebben.

Maar dat heeft niks te maken met het feit dat als jij nu voor bijvoorbeeld nederlands een 6.5 staat, je haalt voor je cse een 4.5, 4.5+6.5=11 11/2=5,5 en een 5,5 is gewoon een 6

Ik heb nu in totaal 4 compensatie. Maar als je een 4 en 5 mag halen heb je al aan 3 compensatie genoeg, wat kan ik dan met die laatste compensatie?

Mij is ook verteld dat je gemiddeld ONafgerond een 6.0 moest staan op al je eindcijfers. Winking my eye
Flexii    posted on 18-05-2010 10:49

Ik heb nu in totaal 4 compensatie. Maar als je een 4 en 5 mag halen heb je al aan 3 compensatie genoeg, wat kan ik dan met die laatste compensatie?

Mij is ook verteld dat je gemiddeld ONafgerond een 6.0 moest staan op al je eindcijfers. Winking my eye

Een diploma met hogere cijfers, haha

Dat laatste zou kunnen dat weet ik niet. Je kunt dat opzoeken in het PTA.
Convert    posted on 18-05-2010 10:52

Een diploma met hogere cijfers, haha

Dat laatste zou kunnen dat weet ik niet. Je kunt dat opzoeken in het PTA.

Ja dat leek mij dus ook sterk. Maar voor die 4 en die 5 moet je toch 3 compensatie hebben. Dan valt dus die 4de compensatie gewoon weg in mijn geval.

In het PTA heb ik al gekeken staat het ook niet in. :P
Flexii    posted on 18-05-2010 11:07

Ja dat leek mij dus ook sterk. Maar voor die 4 en die 5 moet je toch 3 compensatie hebben. Dan valt dus die 4de compensatie gewoon weg in mijn geval.

In het PTA heb ik al gekeken staat het ook niet in. :P

Dat bedoelde ik,, er is niks wegtevallen,, je hebt dan gewoon een diploma met hogere cijfers. Je hebt ook mensen die een diploma halen met alles 7 en 8, dan heb je tig compensatie punten als je ze had willen gebruiken. Voor loting werkt het natuurlijk in je voordeel als je cijfers hoger zijn.
Convert    posted on 18-05-2010 11:26

Dat bedoelde ik,, er is niks wegtevallen,, je hebt dan gewoon een diploma met hogere cijfers. Je hebt ook mensen die een diploma halen met alles 7 en 8, dan heb je tig compensatie punten als je ze had willen gebruiken. Voor loting werkt het natuurlijk in je voordeel als je cijfers hoger zijn.

De opleiding die ik wil gaan doen is toch geen loting dus dat maakt me niet uit. Maar als ik dus 2 vijfjes haal en ik heb 4 compensatie dan worden dat 2x een 7?
Roov    posted on 18-05-2010 11:29
Om half 2 eindexamen Wiskunde A (HAVO). Ben opzich wel redelijk goed voorbereid, maar alsnog heb ik er geen zin in... Unhappy
Flexii    posted on 18-05-2010 11:30

De opleiding die ik wil gaan doen is toch geen loting dus dat maakt me niet uit. Maar als ik dus 2 vijfjes haal en ik heb 4 compensatie dan worden dat 2x een 7?

Haha jij bent ene,, dat zou wel erg mooi zijn. Nee als je 2 8e hebt of 4 7's en twee 5'en ben je geslaagdWinking my eye, als je n 8 hebt of 2 7's ben je geslaagd, heb je die niet, dan ben je gezakt met je twee vijven, zo werkt he, je krijgt geen punten opgehoogd ofzo
Convert    posted on 18-05-2010 11:33

Haha jij bent ene,, dat zou wel erg mooi zijn. Nee als je 2 8e hebt of 4 7's en twee 5'en ben je geslaagdWinking my eye, als je n 8 hebt of 2 7's ben je geslaagd, heb je die niet, dan ben je gezakt met je twee vijven, zo werkt he, je krijgt geen punten opgehoogd ofzo

Ghehe, ik vond het ook al raar dat, dat zou kunnen. Maar opzich hoef ik me er ook niet druk om te maken. Want m'n SE cijfers kan ik nu toch niet meer omhoog halen. Alleen nog even de examens goed maken. :P
Flexii    posted on 18-05-2010 11:35
Poster: Roov
Om half 2 eindexamen Wiskunde A (HAVO). Ben opzich wel redelijk goed voorbereid, maar alsnog heb ik er geen zin in... Unhappy

Ik heb vanmiddag M&O (VWO), heb er echt geen zin in, al ben ik wel goed in m&o, gelukkig morgen en overmorgen niks, kan ik goed leren voor volgende week. Maar die middag sessies irriteren echt wel.
Convert    posted on 18-05-2010 11:38
Ik heb straks ook Wiskunde A en dan heb ik morgen en overmorgen ook niks. Vrijdag heb ik 's ochtends Geschiedenis. Happy, laughing Heb opzich ook wel hekel aan die examens 's middags. Je bent pas rond 17.00 uur weer thuis.
Roov    posted on 18-05-2010 11:46
Ik heb na vandaag tot volgende week dinsdag niks Happy, laughing
Doe helaas wel een eindexamencursus voor Natuurkunde & Scheikunde in Leiden..
Boyd    posted on 18-05-2010 12:49
Net nederlands gehad, en ik vond hem een beetje tegenvallen. Denk wel dat ik een voldoende heb!
Helixon    posted on 18-05-2010 13:03
Poster: BoydGrift
Net nederlands gehad, en ik vond hem een beetje tegenvallen. Denk wel dat ik een voldoende heb!

Ik ben ook klaar met mijn nederlands examen... ik vond het ook wel makkelijk....
Ilja    posted on 18-05-2010 13:29
Blij toe dat mijn middelbare school jaren al ver achter de rug zijn, na 4 jaar werken ga ik weer full-time opleiding doen, en moet in Juni echt flink mijn communicatie ervaring gaan gebruiken om in een universiteit binnen te komen.
Sunrise8    posted on 18-05-2010 16:33

Ik heb vanmiddag M&O (VWO), heb er echt geen zin in, al ben ik wel goed in m&o, gelukkig morgen en overmorgen niks, kan ik goed leren voor volgende week. Maar die middag sessies irriteren echt wel.

Hoe vond jij hem? Ik vond hem veeeel te moeilijk en veel vraagstellingen sloegen nergens op en kon je meerdere kanten mee op. Ik denk niet dat ik deze voldoende heb gemaakt, jij?
Music made me who i am
Flexii    posted on 18-05-2010 17:15
Poster: Sunrise8

Hoe vond jij hem? Ik vond hem veeeel te moeilijk en veel vraagstellingen sloegen nergens op en kon je meerdere kanten mee op. Ik denk niet dat ik deze voldoende heb gemaakt, jij?

Ik ga nu ff de antwoorden checken, ik vond sommige vragen ook super wazig, maar voor het grootste gedeelte vond ik het wel makkelijk, daarom denk ik dat ik het verknalt heb.

Edit: heb waarschijnlijk tussen de 30 en 40 punten, dus we zien wel wat t oplevert.
User edit by Flexii on 18-05-2010 @ 17:27:14 (21%)
Twizz    posted on 18-05-2010 17:22
Wiskunde B op de havo vond ik ook maar lastig, maar heb t idee dat k wel n voldoende heb..
Al die Goniometrie, ik hoopte er juist op dat dat wat minder aan bod kwam dit jaar, maar nee hoor, minstens dubbel zoveel. Al waren niet al die opdrachten even moeilijk.
DJBas    posted on 18-05-2010 17:26
Pfff wisb was echt belachelijk moeilijk vandaag, hopen dat het voldoende is..
niiicola    posted on 18-05-2010 17:29
Edit: heb waarschijnlijk tussen de 30 en 40 punten, dus we zien wel wat t oplevert.

Hoe werkt die puntentelling dan?
Gewoon.
Ewoud    posted on 18-05-2010 17:37

Ik ga nu ff de antwoorden checken, ik vond sommige vragen ook super wazig, maar voor het grootste gedeelte vond ik het wel makkelijk, daarom denk ik dat ik het verknalt heb.

Heb net ook M&O gehad, wat een klote toets. Denk dat ik een 5 heb ofzow. Sommige vragen sloegen egt helemaal nergens op, en kwam op het laatst ook nog in tijdnood! Het einde van de toets viel opzich wel mee, maar de eerste 2 opgaven waren egt TE vaag!
DJ Ecs
Roov    posted on 18-05-2010 17:39
Nu net terug van Wiskunde A (Havo) cijfer berekend online. Zit tussen de 7.7 - 9.3 Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

131 Users online: 28 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 713
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.854.543