Op zoek naar een Tabletop CD-speler
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Guido_XVI    posted on 16-11-2005 17:12
Hey allemaal

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Tabletop CD-speler maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Er is zoveel aanbod wat betreft Tabletop CD-spelers. Ik wilde eerst gaan voor de "Numark Axis-4", een vrij simpele maar goede speler om mee te beginnen. Maar ik wil juist doorgaan met draaien. Toch is mijn budget niet zo groot dat ik meteen een cd-speler van €1000,- kan gaan kopen. Maar ik heb er nu twee gezien in een mooie prijsklasse....   ik kan alleen niet kiezen.

Numark Axis-9

Numark Axis-9

De voordelen van de Numark Axis-9 vind ik vooral de software-updates die je kan downloaden. Dus effe downloaden en je hebt er weer tig effecten bij, erg leuk. Maar de prijs is ook niet verkeerd, je krijgt er een hoop voor terug.
Een groot nadeel vind ik dat de Axis-9 soms moeite heeft met gebrande cd's (zie gebruikers ervaringen).

Denon DN-S1000

Denon DN-S1000

De voordelen: Echt ontzettend veel functies voor een lage prijs. Deze schijnt cd-r wel goed af te spelen. En ja.. Denon heeft een erg goeie naam op het DJ gebied.
Een nadeel: volgens gebruikers is het jog wiel nogal kl***, maar ik denk dat je hier redelijk snel aan went.

Wat denken jullie van deze spelers?

What do you think about Op zoek naar een Tabletop CD-speler ??

Vote :   

Jorrit    posted on 16-11-2005 18:04
De denon heeft ook software updates!

Maar als ik tussen deze 2 zou moeten kiezen zou het de Numark worden:
Meer mogelijkheden en een stukken beter jogwheel... btw. heb je naar de CDJ-200 gekeken?

MadSteven    posted on 16-11-2005 18:20
Inderdaad, CDJ200 heb je ook nog, ergens rond de 550 euro.

Maar goed, ik vond zelf de Numark Axis 9 fijner dan de Denon DN-S1000, de CDJ200 heb ik nooit in mijn handen gehad. Grootste reden dat ik de Numark fijner vind: het jogwheel inderdaad. En trouwens, de grotere pitch-sectie is ook fijner.

En ik heb ooit gezegd dat de Axis 9 niet echt een vinyl gevoel heeft, maar toen ik het even opnieuw bekeek laatst, bedacht ik me dat een CDJ1000mk2 ook een knopje rechtsbovenaan heeft waar je 'CDJ' of 'Vinyl' in kan stellen. Nou, bij de Axis 9 zit dat naast de effectsessie of eigenlijk bij de effectsessie knop.

Het voordeel daarvan is ook wat Lead vind: dan kan je makkelijker cue-en. Goed, tis maar wat je gewend bent en hoe erg je gestotter-cue klinkt (die van mijn CDN35 valt best mee eigenlijk, maar bij een Denon dubbelaar uit 2000 of zo stoorde het me), maar toch.

En onderhand begin ik dus weer verliefd te worden op de Axis 9. Goed, hij kan dan geen mp3s afspelen en geen cd-text lezen, maar ja, wat maakt dat nou eigenlijk uit?

En zoveel last heeft ie dankzij de updates ook niet meer van CD-Rs... Bovendien draai IK meestal niet van gebrande CD's.

Draai je dan nu van plaat trouwens of waarom begin je anders er met 1?
User edit by MadSteven on 16-11-2005 @ 18:22:57 (19%)
Lead    posted on 16-11-2005 23:17
Poster: MadSteven

En ik heb ooit gezegd dat de Axis 9 niet echt een vinyl gevoel heeft, maar toen ik het even opnieuw bekeek laatst, bedacht ik me dat een CDJ1000mk2 ook een knopje rechtsbovenaan heeft waar je 'CDJ' of 'Vinyl' in kan stellen....

Het voordeel daarvan is ook wat Lead vind: dan kan je makkelijker cue-en. Goed, tis maar wat je gewend bent en hoe erg je gestotter-cue klinkt...

Confused Je doet het lijken alsof ik vind dat je hem in CDJ mode moet gebruiken. Ik ben juist van de tegenover gestelde partij : dit knopje had nooit op de CDJ-1000(mk2) of de CDJ800 moeten zitten. Vinyl mode is de enige juiste mode om te gebruiken !

Maar om even on-topic te blijven : ik zou misschien ook de CDJ-200 overwegen. Misschien wel wat minder features en niet een jog-scratch-gevoel. Maar wel een hele degelijke CD speler die fijlloos met mp3tjes om kan gaan. En die loop-cutter is ook wel aardig... Dit filmpje gezien ? Download

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 16-11-2005 23:21 (40%)
Tekhead    posted on 17-11-2005 01:37
en de nieuwe vestax cdx 05, iemand ervaring mee ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Guido_XVI    posted on 17-11-2005 12:19
Ik ben inderdaad op zoek naar 2 spelers, maar dat worden er dan natuurlijk wel 2 dezelfde. Met vinyl draaien heb ik ook veel over zitten nadenken, want een groot nadeel van cd's vind ik dat er bijna nooit voledige versies op staan. Maar voordat je een beetje vinylverzameling hebt ben je alweer een paar duizend € armer. En om nou met 1 cd-speler en 1 draaitafel te draaien dat lijkt me niks.

User edit by Guido_XVI on 17-11-2005 @ 12:20:44 (3%)
Baylano    posted on 17-11-2005 17:21
Ik ga wel proberen hoe het wil lukken om met 1 platenspeler en 1 cd-speler te draaien. Ik ben zelf namelijk in de veronderstelling dat dit wel moet kunnen. Maar ik zal het je zo spoedig mogelijk laten horen.

Gr,

B
User edit by Baylano on 17-11-2005 @ 17:22:41 (4%)
robbert    posted on 17-11-2005 18:17
Ja maar de cdj-200 is wel al snel 150 euro duurder per speler.
Met jou beperkte budget is dit misschien toch wel een (te)grootte stap.
Ik zou gaan voor de numark. Reden? Zelf heb ik er 2 en ze bevallen me heel goed..
Bastian    posted on 17-11-2005 18:43
Ik ben misschien van plan om bij mijn set nog een draaitafel te kopen.
Zelf heb ik nog maar 1 vinyl plaat:P.
Wat raden jullie mij aan.
Doen of niet of doorsparen tot er nog iets anders voorbij komt.
Lukaz    posted on 17-11-2005 18:48
Poster: Beelen
Ik ga wel proberen hoe het wil lukken om met 1 platenspeler en 1 cd-speler te draaien. Ik ben zelf namelijk in de veronderstelling dat dit wel moet kunnen. Maar ik zal het je zo spoedig mogelijk laten horen.

Gr,

B

zal ik het je vertellenWinking my eye  lukt heel goed or waarom zou het niet lukken?
MadSteven    posted on 19-11-2005 13:10
Lead, ik zie nu ook dat mijn stukkie tekst op twe manieren geinterpreteerd kan worden... Bedoelde dus ook dat je vinyl prefereert (en ik ook).
Reind    posted on 21-11-2005 02:36
Poster: Tekhead
en de nieuwe vestax cdx 05, iemand ervaring mee ?

Als je een cd speler wil waarvan de scratch functie compleet van de pot af gerukt k*t met peren is kun je hem in overweging nemen. Naja doe maar niet want het ding zuigt aan alle kanten en dan niet in positieve zin
Tekhead    posted on 21-11-2005 22:48
Poster: Guido_XVI
Ik ben inderdaad op zoek naar 2 spelers, maar dat worden er dan natuurlijk wel 2 dezelfde. Met vinyl draaien heb ik ook veel over zitten nadenken, want een groot nadeel van cd's vind ik dat er bijna nooit voledige versies op staan. Maar voordat je een beetje vinylverzameling hebt ben je alweer een paar duizend € armer. En om nou met 1 cd-speler en 1 draaitafel te draaien dat lijkt me niks.

Ik draai met 2 platenspelers, en heb ook 1 cd-speler, gaat perfect, maar 1 platenspeler
en 1 cd speler zal ook gaan, zal alleen een beetje oefenen worden
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MadSteven    posted on 22-11-2005 13:11
Poster: Guido_XVI

Met vinyl draaien heb ik ook veel over zitten nadenken, want een groot nadeel van cd's vind ik dat er bijna nooit voledige versies op staan.

Bijna raak, maar helemaal mis. Er bestaan in de wereld cd-singles. Dat zijn digitale varianten van 12""s.

Vroeger had je ook verzamelplaten waar geen volledige versies opstonden (lees: in 1988), toen klaagde je toch ook niet van 'Een groot nadeel van vinyl vind ik dat er bijna nooit volledige versies op staan' ?

Het grootste probleem wat ik opmerk, is dat cd-singles een kleinere oplage hebben en mede daarom niet overal verkocht worden.

Ik zit dus persoonlijk na te denken over een platenspeler te kopen, om wat oudere 12""s om te kunnen zetten naar CD. En her en der misschien zelfs een nieuwe, wat okee, af en toe komt er een remix niet op CD uit... Maar da's meestal ook geen probleem.

Kwestie van in de juiste winkels shoppen, laddy!

rebounce    posted on 24-11-2005 07:55
Nja platen blijven redelijk duur
rebounce    posted on 25-11-2005 18:44
geen reactie?
Jorrit    posted on 25-11-2005 22:34
geduld is een schone zaak...
Camino    posted on 25-11-2005 22:49
Was ik jouw zou ik gewoon naar een grotere electroboer gaan, de twee eens naast mekaar zetten, en gewoon proberen. Het is allemaal een kwestie van smaak. Ik ben zelf nogal die-hard pioneer, dus ik zou zeggen geen van beiden  Is het voor drive-in werk? dan is de laadklep van de numark wel lastig, want die kan afbreken als je niet voorzichtig bent...
Guido_XVI    posted on 26-11-2005 14:06
Ik gebruikt mijn speler gewoon als hobby-dj thuis. En ja oke.... ik zal wel regelmatig meenemen naar feestjes e.d. Maar 't is niet voor het professionele werk.

Maar over die Denon, ik dacht dat dat zo'n professioneel merk was met een erg goeie naam op dat gebied maar iedereen raad mij toch de Numark aan. Dus dan denk ik toch dat het die numark word. Het is in ieder geval wel een goed betaalbare speler .

Camino    posted on 27-11-2005 18:11
voor dat je en beslissing maakt zou ik ze toch allebij proberen... kwestie van wat beter geinformeerd te zijn
Basrose    posted on 27-11-2005 18:13
gewoon zo lang mogelijk mee oefenen en dan beslissing maken
Guido_XVI    posted on 02-12-2005 19:44
Het probleem is dat ik geen shop weet waar ik ze kan testen. Ik wil ze eigenlijk online bij New-Line bestellen. Hoef je niet moeilijk te doen over meenemen en zoeken naar een zaak waar ze deze spelers verkopen.

This is an old Topic

No new postings for 6.867 days.
 Post CommentThat would be 228.9 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 7 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 3.850
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.067.429