Mixer of koptelefoon?? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Naomi    posted on 12-05-2010 21:17
Ik zit met een groot dilemma:
Wat?eerst: een nieuwe mixer of koptelefoon??
Ik heb thuis een oude mixer van een collega van mn moeder staan,
dat ding is ik weet niet hoe oud en heeft vijf kanalen.
Geen eq's, geen volume regeling voor koptelefoon, geen master en zelfs geen cross-fader.
Ik zou dus graag een nieuwe willen.

Maar...
ik gebruik op t moment ook de headset van mn computer Cool...om iig niet doof te worden en omdat ik geen goede koptelefoon heb. En een beetje goed afsluitende en mooie?koptelefoon?zou ik toch ook wel erg graag willen.

Ik weet nu niet wat eerst, geld is er niet zo heel veel, dus t wordt uberhaubt nog ff doorsparen. Maar ik zou graag willen weten wat jullie zouden kiezen.
Volgens Esm?e is eerst mixer goed idee, maar mn ouders zeggen koptelefoon.
Wie kan mij helpen!?

What do you think about Mixer of koptelefoon?? ??

Vote :   

Naomi    posted on 13-05-2010 14:53
Poster: RiX
Sorry hoor... 13 jaar en dan mixers van veel geld aanraden. Kom op: Een 13-jarige zit in tweede brugklas, heeft misschien een krantenwijkje of baan bij supermarkt... Begin eens klein en goedkoop.

Of zijn de tijden zo veranderd? Cool

Haha, dat zei mijn moeder net ook al. Ben momenteel echt blut, dus aanraden kan best, maar duurt gewoon hele tijd voordat ik het heb. Ik werk idd niet, supermarkt ben ik te jong voor en krantenwijk...zie ik neit zo heel erg zitten. T enige waar ik geld van krijg is t oppassen (1keer in de zoveel tijd), katjes etengeven bij kennisen (1keer in de zoveel tijd) en gewoon mn zakgeld.

Aan de andere kant, wil ik wel direct iets waar ik geen spijt van zal krijgen. Mijn ouders zeggen sowieso, wacht nog ff met duurdere dingen kopen, en kijk eerst hoeveel je hier mee doet. Ergens hebben ze wel gelijk, maar hoe beter spul ik heb, hoe meer ik er mee ga doen.
Doorsparen sowieso dus! Maar toch bedankt!
Bouncy    posted on 13-05-2010 15:05
Poster: Naomi
Mijn ouders zeggen sowieso, wacht nog ff met duurdere dingen kopen, en kijk eerst hoeveel je hier mee doet. Ergens hebben ze wel gelijk, maar hoe beter spul ik heb, hoe meer ik er mee ga doen.

Aan de andere kant, kun je nu wel proberen om uit je huidige setje het maximale te halen zodat het daraaien daarop een automatisme word, zodra je dan iets nieuws hebt, kun je je volledig concentreren op de nieuwe functies welke je er bij hebt gekregen. Daarbij komt dat als je nu strak kan mixen, je het OVERAL op kan!
T-to-the-J    posted on 13-05-2010 15:16
Ik zou voor een mixer gaan, je kan wel een luxe hp(Headphone) kopen, maar als je?t volume niet kan regelen wordt je van je nieuwe luxe hp nog dover. Ik zou voor een mixer gaan! Het hoeft helemaal niet duur, kijk eens naar een numark m2, vu's, 2 kanalen en een hp volume!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Naomi    posted on 13-05-2010 15:34
ik wacht wel tot ik? goed kan mixen met dit ding en? nog veel op dit ding oefenen, want t duurt toch nog een tijdje voor ik weer geld heb.

Poster: T-to-the-J
Ik zou voor een mixer gaan! Het hoeft helemaal niet duur, kijk eens naar een numark m2, vu's, 2 kanalen en een hp volume!

Hmm, t is een optie, maar dan kan ik (als ik dat wil en geld over heb) niet uitbreiden, of mn Ipod aansluiten...dan ga ik liever voor een 3 of 4 kanaals...En ik vind t dan zonde van mn geld, als ik m later weg zou moeten doen. Dan zou ik idd t idee van Bouncy kunnen volgen...
Poster: Bouncy

Aan de andere kant, kun je nu wel proberen om uit je huidige setje het maximale te halen zodat het daraaien daarop een automatisme word, zodra je dan iets nieuws hebt, kun je je volledig concentreren op de nieuwe functies welke je er bij hebt gekregen. Daarbij komt dat als je nu strak kan mixen, je het OVERAL op kan!

Dat heeft dan meer voordelen...en kan ik mn ouders ondertussen ervan overtuigen dat ik een mooie dure, en een HP van goede kwaliteit wil, en tegen die tijd ben ik vast ook al wel weer jarig geweest, wat ook veel geld oplevert meestal.
RiX    posted on 13-05-2010 17:25
wat heb je over voor een mixer?
Naomi    posted on 13-05-2010 17:34
Hmm...geen idee, eigenlijk. Ik wil een goede mixer hebben dat sowieso. Effecten hoeft niet persee, zou wel leuk zijn. Ik heb nu nog best weinig geld, dus kan niet makkelijk bepalen wat ik er voor overheb. Ik weet wel dat t sowieso rond de tweehonderd euro gaat liggen, en denk dat ik t er dan wel voor over heb. Ligt er ook heel erg aan of ik tevreden ben over mixer, soort en over of anderen er tevreden over zijn. Dus heb echt nog geen idee. Hangt er vanaf
RiX    posted on 13-05-2010 17:37
Weet je wat je moet doen? Op Marktplaats even zoeken. Ik had al een mixer voorgesteld van 40 euro en ook 1 van 15 euro. Prima dingen en 3 kanalen...

200 euro is een bak geld hoor.

Btw: die 2 cdspelers, heb je die cadeau gekregen, overgekocht of nieuw?
Naomi    posted on 13-05-2010 18:01
Poster: RiX
Weet je wat je moet doen? Op Marktplaats even zoeken. Ik had al een mixer voorgesteld van 40 euro en ook 1 van 15 euro. Prima dingen en 3 kanalen...

200 euro is een bak geld hoor.

Btw: die 2 cdspelers, heb je die cadeau gekregen, overgekocht of nieuw?

Die twee overgekocht (via marktplaats) met mixer erbij had ik kunnen doen, maar dat werd te duur. 200 euro is idd veel geld, daarom zei mn moeder ook van probeer eerst thuis maar uit hoeveel je met dat oude ding doet. Als ik daar eenmaal lekker mee kan draaien, heb ik ook weer geld. Dus kan ik t alsnog wel kopen.? Ik wil dr zelf wel nog even mee wachten om een nieuwe mixer te kopen, want ik kan nu nog prima draaien op mn Alecto. Igg het idee van Bouncy nog even volgen en leren draaien hierop. Wat ik daarna verder wil zie ik dan wel.
Aan de andere kant, met marktplaats moet je snel zijn. Kan je me die links sturen van die mixers?? Zal zelf ook wel gaan kijken.
RiX    posted on 13-05-2010 19:49
even zoeken op 'mixer' onder muziekinstrumenten tot 30 euro max.
Naomi    posted on 13-05-2010 21:51
Oke, dank!
Winston    posted on 15-05-2010 00:25
Volgorde van belangrijkheid wat betreft geluidskwaliteit en daardoor ga je ook beter mixen:

- mixer
- amplifier
- headphone
- speakers (ingeval powered speaker gaat dit qua plaats gelijk met de amp)
- geluidsbronnen (bv. cd players)
- kabels

Ik zou ook ff wachten tot ik een goede mixer kan kopen.

Tic Toc
Dolivieira    posted on 15-05-2010 09:40
Mijn raad is: Ga eest een krante/folderwijkje doen. Of een ander bijbaantje wat je als 13 jarige kan doen. Lekker een jaartje opsparen. Kijk ik neem aan dat je als 13 jarige kleding van je ouders krijgt en zakgeld. Nou daarvan doe je gewoon je dingetjes kopen wat niet met DJen te maken heeft. Maar het geld wat je verdient kan je dan opsparen. Moet je dan kijken wat je dan heb na een jaartje en dan kan je mischien allebij kopen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ArCee    posted on 15-05-2010 10:22
Ik zou zeggen, mixer.
Door een goede mixer kun jij je mixen perfectioneren.
Een koptelefoon kan later wel, je kunt ook eerst een tussenoplossing aanschaffen voor niet al teveel geld waar je thuis prima mee uit de voten kan, denk aan een Sennheisser 202 (32,95)?/ 205 (33,95)?die je voor een paar tientjes hebt en een erg goed geluid hebben (ik heb de 202 op reserve liggen) Cool

Een vanwege het antwoord boven mijne, ik zou ook lekker gaan bedelen bij?djdolivieira?om hem geld af te troggelen Cool
User edit by ArCee on 15-05-2010 @ 10:24:57 (31%)
Bvanleeuwen    posted on 15-05-2010 10:52
Poster: Bouncy
Ok, qua koptelefoon kan ik je 1 ding adviseren, zorg dat je 200 euro hebt en ga naar een winkel toe waar je er een hoop kan uitproberen, dan kom je een uur later met DE koptelefoon die bij JOU past naar buiten (en gemiddelde prijs voor een hoog-segment koptelefoon is toch wel 200 euro).

Wat een bullshit advies! Waarom adviseer je haar niet gelijk de 909 van RemcoV over te nemen?
User edit by Bvanleeuwen on 15-05-2010 @ 10:58:57 (20%)
ArCee    posted on 15-05-2010 11:04
Psies, en het kan voor beduidend minder als 200 euro!! Als je dan toch geen 'normaal' advies kan geven, zeg dan gewoon niets! Houd ook ff rekening met de leeftijd van de topic starter?
Estacy    posted on 15-05-2010 16:18
Poster: ArCee
je kunt ook eerst een tussenoplossing aanschaffen voor niet al teveel geld waar je thuis prima mee uit de voten kan,

jup! ?een goedkope HP zal thuis net zo hard gaan/hoeven als een dure, dan kun je beter iets meer geld aan een mixer uitgeven.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Hardbazz    posted on 15-05-2010 18:14
Mijn eerste mixer kostte me 60 gulden. JBsystems,?2 kanaals, eq's, hp volume. Basic maar zeer goed om te leren.
M'n eerste?hp heb ik zo goed als?gekregen. Een oude Philips die een oom weg deed voor een fles four roses whiskey.
Voor 75 gulden, ofwel ?34.03 kun je klaar zijn...
Dolivieira    posted on 15-05-2010 18:25
Ik zou zeggen, mixer.
Door een goede mixer kun jij je mixen perfectioneren.
Een koptelefoon kan later wel, je kunt ook eerst een tussenoplossing aanschaffen voor niet al teveel geld waar je thuis prima mee uit de voten kan, denk aan een Sennheisser 202 (32,95)?/ 205 (33,95)?die je voor een paar tientjes hebt en een erg goed geluid hebben (ik heb de 202 op reserve liggen) Cool

Een vanwege het antwoord boven mijne, ik zou ook lekker gaan bedelen bij?djdolivieira?om hem geld af te troggelen Cool

Die?djdolivieira die heeft geen geld hoor maar spullen dat heeft die wel.LOL. ?Maar goed lang krom voor moeten liggen. Sparen en hard werken.??Die 2 HPs hier boven die ArCee aanraad, zijn inderdaad de moeite waard goed geluid voor weinig geld.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 15-05-2010 @ 18:28:31 (14%)
EleMentcp    posted on 15-05-2010 18:33
ik heb hier nog de reloop rmx 20 staan die ik nog ga verkopen van 50 euro is die van jou alleen ik moet ook eerst nog sparen voor en nieuwe?mixer?danCool?en heb hier ook de sennheiser 205 liggen die je kan uitproberen ik woon in hoofddorp dus als je een keer wilt uitproberen moet je effe roepenCool
Snoey    posted on 15-05-2010 18:37
Koptelefoon neem je mee naar je 'gigs', de mixer staat er meestal al. Heb je geen gigs, koop een mixer om te oefenen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArCee    posted on 17-05-2010 09:12
Hij is 13 Snoey en zoekt iets om mee te beginnen, wat denk je zelf qua gigs? Cool
Beginpost lezen maakt vaak veel duidelijk hoor en dan kun je hem?met GOED advies van dienst zijn Cool
Bouncy    posted on 17-05-2010 10:16
Psies, en het kan voor beduidend minder als 200 euro!! Als je dan toch geen 'normaal' advies kan geven, zeg dan gewoon niets! Houd ook ff rekening met de leeftijd van de topic starter?

Ik doelde meer op het feit dat je een koptelefoon zelf moet kiezen dan op het feit dat je 200 euro mee moet nemen...
Naomi    posted on 17-05-2010 15:27
Hij is 13 Snoey en zoekt iets om mee te beginnen, wat denk je zelf qua gigs? Cool
Beginpost lezen maakt vaak veel duidelijk hoor en dan kun je hem?met GOED advies van dienst zijn Cool

Ik ben een zijCoolCool
D3NiX    posted on 17-05-2010 16:54
Koop eerst een mixer gaan, je kunt dan lekker oefenen ook al kun je tracks niet voorbeluisteren.

- Reloop RMX 30???? 169,-
- Reloop RMX 20???? 149,-

Hardbazz    posted on 17-05-2010 16:54
Suggesties:

http://link.marktplaats.nl/345404906

http://link.marktplaats.nl/344138390

http://link.marktplaats.nl/344900724

http://link.marktplaats.nl/345286369

De laatste 2?zijn dan?ietsjes duurder. Maar het is wat ik even zo kon vinden...
Misschien?zit er wat bij voor je. En anders gewoon MP goed in de gaten houden.

User edit by Hardbazz on 17-05-2010 @ 16:58:15 (15%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

211 Users online: 14 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 42.202
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.536.833