Mixer of koptelefoon?? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Naomi    posted on 12-05-2010 21:17
Ik zit met een groot dilemma:
Wat?eerst: een nieuwe mixer of koptelefoon??
Ik heb thuis een oude mixer van een collega van mn moeder staan,
dat ding is ik weet niet hoe oud en heeft vijf kanalen.
Geen eq's, geen volume regeling voor koptelefoon, geen master en zelfs geen cross-fader.
Ik zou dus graag een nieuwe willen.

Maar...
ik gebruik op t moment ook de headset van mn computer Cool...om iig niet doof te worden en omdat ik geen goede koptelefoon heb. En een beetje goed afsluitende en mooie?koptelefoon?zou ik toch ook wel erg graag willen.

Ik weet nu niet wat eerst, geld is er niet zo heel veel, dus t wordt uberhaubt nog ff doorsparen. Maar ik zou graag willen weten wat jullie zouden kiezen.
Volgens Esm?e is eerst mixer goed idee, maar mn ouders zeggen koptelefoon.
Wie kan mij helpen!?

What do you think about Mixer of koptelefoon?? ??

Vote :   

Esmee    posted on 12-05-2010 21:20
Nou ik zal mn mening even onderbouwen, mocht je op een feest draaien kun je mijn koptelefoon eventueel lenen, je hebt geen goeie koptelefoon nodig om normaal te mixen, en wel een normale mixer.
Met die nieuwe mixer kun je daarna ook normaal t volume regelen van je headphone, heb je dus ook geen vage koptelefoon meer nodig met volume regeling.
Tadaaa de ideale oplossing.
Al headphones en mixer in gedachten?
Naomi    posted on 12-05-2010 21:26
Poster: Esmee
Al headphones en mixer in gedachten?

Nee ng niet, ben wel aan t kijken, maar eerst moet er geld komen:P
tips??
dJORD    posted on 12-05-2010 21:27
in ears sluiten goed af, ook van 10 euro, als je in ears bij de mediamarkt haalt en een nieuwe mixer kun je dan volop spaaren voor een hp. zeker nu esmee haar hp wil uitlenen als je op een feest draait!!
EDIT: een folderwijk verdient goed (netwerk vsp beter dan interlanden!!)
User edit by dJORD on 12-05-2010 @ 21:29:17 (36%)
Mixt-Ape    posted on 12-05-2010 21:29
Voor een zo goedkoo mogelijke mixer die toch ass kickt: Xone: 22.
Esmee    posted on 12-05-2010 21:31
headphone: stanton 2000.
Beter onder de 100 euro vind ik eigenlijk niet, qua wat ik op mn hoofd dan gehad heb hoor :P
mixer hm... t goedkoopste is dan reloop access 2, heeft tenminste 3 bands eq en rec out.

edit:
@ Mixtape, voor dat geld heeft ze dr koptelefoon en reloop access 2 mixer en dan nog geld over ook... maar als je t geld hebt Naomi, zal ik die zeker kopen!
User edit by Esmee on 12-05-2010 @ 21:34:25 (79%)
Dolivieira    posted on 12-05-2010 21:38
Allebei zijn wel de moeite waard. Moeilijk. Zover ik zag ben je nog maar 13 toch. Ik zou als ik jou was doorsparen tot dat je een leuk bedrag heb om een leuke mixer en HP tegelijk te kopen en voorlopig even roeien met de riemen die je hebt. Kijk een?Leike DJ HP heb je al voor rond de 70 euros. Zou ik als ik jou was voor een Stanton Pro2000 gaan. Die is sterker dan een Pro3000.?
Voor een meisje van 13 heb je al ?leuke spelers staan trouwems. Ook een goede raad is: Als je voor een mixer gaat kijken koop alsjeblieft geen Berhinger. Maar ik zie dat je in Hoofddorp woont. Esmee?kan je wel op gang helpen om als je het geld heb leuke gear te kopen, als zij daar zin in heeft natuurlijk, Maar aangezien zie je een HP wil lenen als je dat nodig hebt zit dat denk ik wel goed.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bouncy    posted on 12-05-2010 21:40
Ok, qua koptelefoon kan ik je 1 ding adviseren, zorg dat je 200 euro hebt en ga naar een winkel toe waar je er een hoop kan uitproberen, dan kom je een uur later met DE koptelefoon die bij JOU past naar buiten (en gemiddelde prijs voor een hoog-segment koptelefoon is toch wel 200 euro).

Hierboven (in de post van Esm?e) zie ik dat je maar 100 euro hebt, om hier een mixer voor te gaan kopen, tsja, ik zou het niet doen, en ZEKER niet als je iets GOEDS wil hebben waar je lang plezier van hebt. Ga eerst eens nadenken over wat je precies wil op je mixer, heb je een cross-fader eigenlijk wel nodig? Wil je een 3 bands EQ? Wil je dingen als een Record output of Send/Return? Wil je effectjes? Hoeveel kanalen wil je (wil je een laptop aansluiten? of wil je later uitbereiden?) en dan tenslotte: welke kwaliteit wil je, zeg je: ach, ik moet nu gewoon even snel een mixertje hebben en koop later wel iets goeds, dan kun je zo ongeveer iedere mixer nemen die je wil, zeg je: ik wil goede kwaliteit, dan zul je echt moeten kijken naar een hoger segment en zul je dus ook meer flappen moeten neerleggen.

Qua mixer zou je e.v.t eens kunnen kijken naar de Behringer DJX750 (en een hoop forumgebruikers zal het verbazen dat ik dit zeg), het merk Behringer heeft namelijk een behoorlijk slechte reputatie op dit forum, en ook bij mij. Echter schijnt de DJX750 van een ander kaliber te zijn, ik ken een hoop mensen die dat apparaat hebben en er geen klachten over hebben.

En anders, gewoon doorsparen, je bent pas 13 en je hebt al een leuk setje, de rest komt vanzelf.

Hoe langer je trouwens op deze (brakke?) mixer blijft oefennen, hoe beter je het zult leren

Amen!
Naomi    posted on 12-05-2010 22:14
@iedereen

dank voor de tips,
Ik ga sowieso doorsparen, want ik vind t zonde om nu een ding te kopen waar ik over een tijdje niets mee doe, en er spijt van heb.
Ik weet nog niet helemaal wat ik wil, maar t liefst wel EQ dr op (vind ik zelf 1000 keer lekkerder draaien.) Cross-fader hoeft niet persee. en verder echt nog geen idee wat nou precies.
Idd maar eens ff op rijtje zetten (dankje BouncyCool)

Voor nu, qua HP,
Esm?e je bent geweldigCoolCool

Bouncy    posted on 12-05-2010 22:25
Poster: Naomi
Idd maar eens ff op rijtje zetten (dankje BouncyCool)

Ok, bij deze een rijtje:

Hoeveel ingangen?
-Hoeveel Microfooningangen?
-Hoeveel Lijningangen??
-Hoeveel Phonoingangen (draaitafels)?

Wat wil ik per ingang/kanaal kunnen?
-EQ?
-Een effecten apparaat aansturen? (Send/return dus)
-Voorbeluistering?

Hoeveel uitgangen heb ik nodig?
- Master uitgang?
- Master 2/Booth uitgang?
- Record uitgang?
- Koptelefoonuitgang?

Heb ik extra's nodig?
-Faderstart?
-Send/Return?
-Crossfader?
-BPM Counters?
-Ingebouwde effectenbak?
dJORD    posted on 12-05-2010 22:34
een hele leuke mixer is de reloop rmx-30 blackfire, ik denk dat je er al wel op gedraaid hebt?bij esmee dus heb je ook eigen ervaringen. de mixer gaat een redelijk tijd mee en hoef je niet lang door te sparen omdat hij 180 euro kost. de rmx-30 is drie kanaals dus heb je nog een kanaal over voor een ipod/uitbreiding en natruurlijk alle basis functies!!
EDIT: ga je niet voor een derde kanaal (wat ik wel sterk adviseer) dan kost de rmx-20 blackfire 140 euro!
User edit by dJORD on 12-05-2010 @ 22:36:40 (29%)
djvir20    posted on 12-05-2010 22:35
idd of als je liever 4 ch's wil, is de beat 4 van jb altijd een mooie optie ?

grts effix
RiX    posted on 12-05-2010 22:46
ik zou voor een prikkie even wat op tweedehands sites zoeken. Een leuke oude Numark voor 20 euro en dan nog een HP van een 20 euro, kan je in elk geval fatsoenlijk oefenen met mixen, inclusief EQ's, crossfader, monitor, enz...

net even gezocht op Marktplaats:
- in jouw buurt voor 40 euro gemini mixer
- Dalfsen 15 euro 3 kanaals mixer (Soort clone van RMX-30 ofzo)

Goed zoeken, dan vind je vast wel wat! Succes...
ElVrieso    posted on 12-05-2010 22:54
Gewoon een nieuwe mixer halen.. Wat is je budget?
De American Audio Q-D6 is een goedkope, maar lekkere mixer.

En voor HP: Stanton 2000. Altijd goed.
Bruno de Vries - @djelvrieso
EleMentcp    posted on 12-05-2010 23:17
mixer lijkt mij wel chiller om eerst te hebben, ik heb hier een reloop rmx 20 waar ik nu nog niet maar wel vanaf wilWinking my eye
XMatiC    posted on 13-05-2010 01:49
Een mixer lijkt me toch ietsjes belangrijker dan een hoofdtelefoon ,
www.youtube.com/LennertDJ
AdenFarleigh    posted on 13-05-2010 02:01
Doe eerst maar een nieuwe mixer; probeer marktplaats bijvoorbeeld eens om met een low budget iets knaps te vinden. Het volume van je koptelefoon afregelen is toch zeker wel heel belangrijk; en sowieso zal het het mixen ook fijner maken als je een eq erop hebt zitten, etc.
Koptelefoon; ach ik had er ooit eentje van 25 euro, hij deed het prima.. Maar eentje van 125, ja die 100 euro verschil merk je wel - tuurlijk.

Ik zou eerst een nieuwe mixer scoren in jouw geval Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Naomi    posted on 13-05-2010 08:48
Allemaal, bedankt voor de tips.
Ik ga idd voor eerst?een mixer?heb ik net besloten, welke weet ik nog niet.

Wat betreft Headphones, ben ik?nog niet uit. Laat ik eerst maar ff wachten tot dat ik wat geld heb, en dan zien we wel?verder.
?
Bouncy:
Dank voor je lijstjeCoolga dr vandaag ff mee aan de slag.
dJORD    posted on 13-05-2010 11:20
lijstje leuke mixers om mee te beginnen:
reloop rmx-30 blackfire???????? 190.00
American audio QD-6????????????? 109.95
Reloop RMX-20 Blackfire?????????137.50

Ilja    posted on 13-05-2010 11:33
Goede headphones voor een scherpe prijs, dan moet je bij Sennheiser HD205 wezen.?

K0ENE    posted on 13-05-2010 12:22
ik heb nog een Stanton Pro 2000 in de kast liggen! Ziet er super uit, met doos, enz!
Voor 50 euro af te halen!
AdenFarleigh    posted on 13-05-2010 12:29
Poster: dJORD
lijstje leuke mixers om mee te beginnen:
reloop rmx-30 blackfire???????? 190.00
American audio QD-6????????????? 109.95
Reloop RMX-20 Blackfire?????????137.50

Of,
Gemini PS-121X voor 62.50
Numark M1 compacte scratch mixer voor 69.95 (mijn voorkeur in dit geval)
JB-Systems Compact DJ-Mengpaneel voor 69.95

Ietsje duurder, maar ook het bekijken waard:
Akiyama MX-2 (3kanaals) voor 99.95
Reloop Access 2 voor 99.00

Misschien een idee om voor je verjaardag te vragen trouwens? Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Bouncy    posted on 13-05-2010 13:07
Jongens, wat zijn we elkaar allemaal aan het napraten dan?
Naomi    posted on 13-05-2010 13:09
Poster: AdenFarleigh

Of,
Gemini PS-121X voor 62.50
Numark M1 compacte scratch mixer voor 69.95 (mijn voorkeur in dit geval)
JB-Systems Compact DJ-Mengpaneel voor 69.95

Ietsje duurder, maar ook het bekijken waard:
Akiyama MX-2 (3kanaals) voor 99.95
Reloop Access 2 voor 99.00

Misschien een idee om voor je verjaardag te vragen trouwens? Happy, laughing

Ja leuk idee om te vragen idd, maar ik benpas in januari weer jaarig:P
ik zal gaan kijken, iig bedankt voor de tips!!Smile
main    posted on 13-05-2010 13:12
mixer all the way
RiX    posted on 13-05-2010 14:19
Sorry hoor... 13 jaar en dan mixers van veel geld aanraden. Kom op: Een 13-jarige zit in tweede brugklas, heeft misschien een krantenwijkje of baan bij supermarkt... Begin eens klein en goedkoop.

Of zijn de tijden zo veranderd? Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 4 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 13.542
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.729