DJ Set, Analog, digitaal, MIDI, HELP!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LemonKick    posted on 12-05-2010 21:14
Ik kom er niet meer uit, hoe zit het precies met de diverse modi, en kan je ze door elkaar gebruiken?

Momenteel erg druk met plannen welke setup ik wil aanschaffen, en wil een vrij simpele mixer en twee fatsoenlijke spelers die ik zowel met CD als MIDI kan gebruiken, daarmee hou ik er twee over die binnen mijn budget/interessegebied vallen, namelijk:

- Denon S1200
- Reloop RMP-3

Deze ondersteunen USB/MIDI, en normale CD's.. MAAR!
De mixer is het probleem, hier is zo gruwelijk veel keus in.
Hij moet eigenlijk meerder signalen probleemloos kunnen mixen.

CD's: Ik neem aan via de reguliere RCA/XLR aansluitingen, dit is en blijft allemaal analoog.
USB: Waarschijnlijk dezelfde wijze als RCA.
MIDI: Confused Je stuurt midi commando's naar de PC waar traktor dat kan omzetten naar afspeeldata.
Maar wordt de audio data terug gestuurd of is daar een Mixer met audio interface voor nodig? Is hiervoor een USB mixer voldoende?

What do you think about DJ Set, Analog, digitaal, MIDI, HELP! ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 12-05-2010 21:31
Voor CD heb je dus inderdaad RCA inputs nodig op je mengpaneel.

Voor MIDI/USB (is hetzelfde Winking my eye) heb je eigenlijk nog een audio interface nodig ofwel een mixer met ingebouwde audio interface en dan liefst dit 2x (1x voor linker deck en 1x voor rechter deck).

Daarom zou ik eens zien naar een NI Audio4DJ mocht die binnen je budget zitten.
Voor een mengpaneel kun je dan kijken naar bv:
- JB-Systems Beat 6 USB
- JB-Systems Beat 4 USB

Ik zou ook zeker niet minder dan 4 kanaals nemen.
Waarom?
Omdat je dan niet moet omswitchen als je van USB/MIDI naar bv cd's wilt mixen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
dj2dj.nl
T-to-the-J    posted on 12-05-2010 21:32
Een USB mixer is voldoende, numark m6 voor ong 200
reloop rmx40 USB/midi kan ook
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
dJORD    posted on 12-05-2010 22:42
in de denon dn-s1200 en reloop rmp-3 zitten ingebouwde geluidskaarten toch? dan kun je ze gewoon aansluiten met rca's op de mixer en met usb naar de pc en dan werkt het gewoon prima, correct me if i'm wrong want ik ben niet heel erg bekend op het midi gebied.
User edit by dJORD on 12-05-2010 @ 22:43:58 (1%)
ThijsG    posted on 12-05-2010 22:46
Maar dan los je alsnog het probleem met je mixer niet op. Je wil namelijk 2 geluidssignalen uit je computer naar je mixer krijgen. Probleem is: Je computer heeft geen 2 dubbele RCA outputs. Dus zal je een geluidskaart nodig hebben om via je midi setup 2 verschillende signalen apart in te kunnen sturen bij je mixer.
Edit:CoolCoolCool

Dat zou inderdaad werken, maar ik durf niet 100% zeker te zeggen dat je gelijk hebt over dat ingebouwde, al geloof ik van wel.

User edit by ThijsG on 12-05-2010 @ 22:47:53 (44%)
LemonKick    posted on 13-05-2010 09:49
De denon heeft inderdaad ingebouwde audio kwam ik achter, daarmee kan ik prima wegkomen met een analoge mixer, 2-kanaals met? over de RMP-3 ben ik wat minder zeker... volgens mij is dat een OF/OF oplossing... dus OF midi, OF audio.. snap daar het nut alleen niet van, misschien als je nog een meerkanaals USB mixer hebt ofzo, dat dat kan...

Maar in dat geval zouden de denons een stuk fijner zijn kwa hardware. Alleen twijfel ik nog over het formaat van de jog-wheel. Die reloop is kwa formaat wel de snizzle. maar de denons zijn dus fijner in installatie...
Iemand ervaringen met beide en waarom ik dat wel/niet moet doenConfused

Budget is er, dus das geen probleem... graag alleen reloop/denon spelers/mixers, want die beide merken vind ik wel fijn werken, en vallen binnen het budget.
ThijsG    posted on 13-05-2010 10:31
Hmm...Het kogwheel an de Reloop is wel beter, maar de vraag is toch echt of je dat nodig hebt. Want een CDspeler is naar mijn idee toch niet bedoeld om mee te scratchen. En bijpitchen en effecten kan ook gewooon met een klein jogwheel volgens mij. Maargoed, prioriteiten verschillen. Misschien wil jij er namelijk wel graag op scratchen en ik geef toe dat ik de reloop met zijn jogwheel er ook aantrekkelijker uit vind zien.
Maar sta er toch even bij stil of je dat jogwheel wel nodig hebt.
dJORD    posted on 13-05-2010 10:56
volgens mij heeft de reloop ook een ingebouwde geluidskaart net als de denon, ik zou persoonlijk voor de denon gaan? om dat denon betere kwaliteit heefd en de reloop meer functies heeft die ik niet gebruik!!
FML    posted on 13-05-2010 16:55
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Dj_Fantasy    posted on 13-05-2010 17:43
Poster: Luni-B
Daar hebben we een topic voor CLICK en gebruik volgende keer search button

Als je een beetje fatsoenlijk leest, dan zie je dat hij niet perfect weet wat hij KAN kopen.
Hier gaat het niet over wat te doen met je poen of weet ik veel wat.

dj2dj.nl
FML    posted on 13-05-2010 18:24
Poster: LemonKick
Momenteel erg druk met plannen welke setup ik wil aanschaffen,

mischien zelf is beter lezen + verwijzing naar topic is een aankoopadvies topic.
User edit by FML on 13-05-2010 @ 18:26:22 (36%)
LemonKick    posted on 13-05-2010 19:40
huu, planningsfase, het gaat hier puur om functionaliteit en hoe aan te sluiten, GEEN aankoop.
FML    posted on 13-05-2010 19:47
Ik kom er niet meer uit, hoe zit het precies met de diverse modi, en kan je ze door elkaar gebruiken?

Momenteel erg druk met plannen welke setup ik wil aanschaffen, en wil een vrij simpele mixer en twee fatsoenlijke spelers die ik zowel met CD als MIDI kan gebruiken, daarmee hou ik er twee over die binnen mijn budget/interessegebied vallen,

Dus je wilt tog iets aankopen ofniet dan? of kom je hier alleen vragen hoe je iets aansluit wat je niet hebt..? das lastig praten!
Winston    posted on 14-05-2010 00:46
huu, planningsfase, het gaat hier puur om functionaliteit en hoe aan te sluiten, GEEN aankoop.

Functionaliteit: geen midi, blijft meestal ingewikkeld tenzij traktor certified (en dat zijn reloop en denon niet)

Met cd en usb kun je alles, wat je in traktor ook zou kunnen.

usb en library software usb wordt waarschijnlijk de standaard voor de komende periode. Tenminste pioneer heeft daarvoor gekozen.

Numark gokt op 2 paarden:
1. Players die uitsluitend cd en usb doen (uitsluitend rca koppelingen)
2. Lijn bestaande uit controllers die samenwerken met een laptop (uitsluitend usb koppelingen).

Eigenlijk is ook al hetzelfde het geval met Stanton.

Reloop, Pioneer en Denon proberen het met alleskunners.

Afhankelijk van welk model je kiest en set up worden de aansluitingen bepaald. Daarover moet je je nu geen zorgen maken, het is gemakkelijk en gaat nl. vanzelf.
Tic Toc
LemonKick    posted on 14-05-2010 09:43
Tis meer dat ik ALLE opties open wil houden, ongeacht of ik met MIDI of normaal met CD's ga draaien.

Ik ben zelf ICT-er/Programmeur van beroep dus een MIDI mapping lukt wel.
EN RCA is eigenlijk gewoon plug&pray, alleen dan werkt het gewoon.

De reloop kan de MIDI en geluidskaart functies NIET tegelijk gebruiken, daar moet dus iets van een reloop play oid tussen. Dus eigenlijk is de Denon beter wanneer je geen aparte USB geluidskaart wilt gebruiken. Anderzijds is de combinatie met een RMX-40 MIDI ook erg aan trekkelijk.
Winston    posted on 15-05-2010 00:05
Ik geloof dan wel dat je slim genoeg bent om te mappen, maar soms lukt het gewoon niet, door de controller zelf.

Je hebt nu:

1 mapping midi (alles wat niet traktor certified is en bij wijze van spreken alle DJ software moet kunnen aansturen)
2 plug & play midi (traktor certified of vaste combinaties z.a. NS7 met ITCH)
3 midi voor ableton
4 conventioneel usb
5 music library usb
6 dvs
7 cd
8 mp3
9 data dvd
10 dvd
11 iPod
12 vinyl

Dan pas heb je alle opties open. Beste in jouw geval is dan verschillende sets te kopen en die aan te sluiten op een PA mixing console.

Ik zelf zou gewoon 1 systeem kiezen.

Of plug & play midi, omdat je een groot laptop scherm hebt voor alleen thuis draaien. Plus meer features voor hetzelfde geld.
Of cd/usb, omdat je mobieler en flexibeler bent on the road.

Ik vindt het zinloos om op alle systemen goed te leren draaien. Ben je meer met gear bezig dan met muziek.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-05-2010 @ 00:18:05 (5%)

This is an old Topic

No new postings for 5.263 days.
 Post CommentThat would be 175.4 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 14 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 13.476
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.706