Numark DXM-09 FX probleem (update 1e post)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardbazz    posted on 12-05-2010 20:50
Hoi iedereen,

Ik was van plan de Numark X-9 te gaan kopen. Nu kwam ik achter de Numark DXM-09.
Buiten hoe ze qua uiterlijk van mekaar verschillen, zie ik geen verschil. Effecten zijn hetzelfde.
Knoppen zitten op (zo goed als) dezelfde plek.
Kan iemand mij het verschil vertellen? Kwaliteitsverschil misschien??Ik kan namelijk een DXM-09 voor leuk geld kopen. Als ze toch hetzelfde zijn, dan koop ik liever die. Dan houd ik nog geld over voor een nieuwe HP.

Thanks.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe post:

Ik heb besloten de DXM-09 te kopen. Nu heb ik gelijk al een probleem.
Toen ik hem bekeek deden de effecten het nog. Ik heb gezien dat hij werd ingepakt. Zeer stevig en in veel piepschuim.
Ik was op de motor en kon het zelf niet mee nemen. Dus hebben hem daarom verzonden.

Toen ik hem gister binnen kreeg en hem uitprobeerde bleken de effecten het niet meer te doen! Over de HP en PA geeft hij geen effect. Als ik de FX PFL knop aan heb en de frequency & intensity van de effecten maximaal zet, dan
hoor ik soms een storent geluid.

Als ik van flanger naar echo of tape echo?ga met rate frequenty en intensity?hoog. Als?ik geen track draai, alle faders van de channels dicht heb, blijft hij een storend geluid geven. Op welk kanaal ik hem ook zet bij FX Assign.
Draai ik aan de frequency knop, dan veranderd de frequentie van het storend geluid.?Doe ik de intensity fader dicht, dan is het storend geluid weg.?Doe ik?die fader?weer open, dan blijft het geluid?weg.
Tenzij ik weer terug ga naar de flanger effect een w??r terug naar (tape)?echo. Dan begint het storen opnieuw.
Als hij stoort is dat als de FX PFL knop aan staat, doe ik die uit, dan stoort hij niet.

Nu is het mooie dat TPG zegt dat ondanks de verzekerde verzending, zij niet uitkeren. Er is niet aan de mixer te zien dat hij beschadigd is. En fysiek?bewijs leveren dat hij voor verzending nog wel werktte, kunnen we niet.
Buiten dat ik me hier behoorlijk pissig over maak is mijn vraag aan jullie:

Kennen jullie dit probleem? Kan het zijn dat er slechts een draadje los zit o.i.d? Wat zullen ongeveer de reparatie kosten zijn? Hoop dit, hetzij kosteloos of tegen niet al te veel kosten, opgelost kan worden. Baal hier behoorlijk van.

Thanks.

User edit by Hardbazz on 19-05-2010 @ 11:09:23 (100%)

What do you think about Numark DXM-09 FX probleem (update 1e post) ??

Vote :   

Hardbazz    posted on 14-05-2010 17:33
niemand?
main    posted on 14-05-2010 18:38
volgens mij is de x-9 digitaal
lek3ct    posted on 14-05-2010 21:02
nee, de dxm 09 bestaat al een 5tal jaar of ouder zelfs.?
M.a.w. de X9 = dxm 09 alleen in een ander bakske in kunststof.
Hardbazz    posted on 15-05-2010 17:50
conclusie:

Met een beperkt budget is het kopen van een goede DXM-09 een beter optie voor mij dan een nieuwe X-9.
X-9 is ?299 en kan de DXM-09 kopen voor ?160. Dank jullie wel.
User edit by Hardbazz on 15-05-2010 @ 17:51:00 (11%)
main    posted on 15-05-2010 19:49
heb even gekeken, de x9 is een scratch mixer, de dmx 09 een tabletop mixer. aldus google.
Hardbazz    posted on 19-05-2010 11:10
Verhaal over het FX probleem, zie post 1.
Yorick    posted on 19-05-2010 11:55
Denk dat er tijdens transport mee is gesmeten.
Je kan er vrij weinig aan doen zoals je zelf als posten.
Wat nog een optie is om de mixer zelf open te scroeven en te kijken of er eventueel een contactje los is gegaan.
Dit kan gebeuren door trillen, er mee smijten en nog meer.....
Hardbazz    posted on 19-05-2010 12:01
Poster: Yorick
Denk dat er tijdens transport mee is gesmeten.
Je kan er vrij weinig aan doen zoals je zelf als posten.
Wat nog een optie is om de mixer zelf open te scroeven en te kijken of er eventueel een contactje los is gegaan.
Dit kan gebeuren door trillen, er mee smijten en nog meer.....

Heb nog nooit een mixer opgeschroefd. Kan ik dat zo maar doen, zonder het risico dat ik allerlei dingen
kapot trek? M.a.w. is het simpelweg de behuizing los schroeven en klaar is kees?

This is an old Topic

No new postings for 4.881 days.
 Post CommentThat would be 162.7 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 11 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 11.565
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.050.298