Synq mixer of Reloop mixer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Synq of reloop

-synq
-RELOOP

Voting is only possible for our Members
Tekhead    posted on 15-11-2005 10:34
wat verkies je, een synq OEM effectenmixer of de Reloop 4 kanaals effectenmixer
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Synq mixer of Reloop mixer ??

Vote :   

MadSteven    posted on 15-11-2005 12:12
Toen ik over beide aan het nadenken was, kwam er een Denon aan mijn snufferd voorbij en heb ik niet meer hoeven kiezen, thank god.

Het zijn beide mooie dingetjes. Ik vond die RMX40 wel wat gemakkelijker om te gebruiken, maar de Sync heeft weer leuke effecten.

Komt het erop neer: echt effecten nodig? de professionels werken uiteindelijk toch meestal met externe effecten...

[Snufferd of is het nou Snuffert? Nou ja, als je Mastiff als DJ naam gebruikt, dan komt er ook iets aan je snufferd voorbij Winking my eye ]
User edit by MadSteven on 15-11-2005 @ 15:35:25 (33%)
Jorrit    posted on 15-11-2005 14:46
De synq, lekkere faders, goeie effecten, genoeg mogelijkheden, punt. Happy, laughing
De reloop is ook goed, maar de eeffecten zijn net iets minder (display op de synq is ook een groot voordeel)
Tekhead    posted on 15-11-2005 19:43
Poster: MadSteven
Toen ik over beide aan het nadenken was, kwam er een Denon aan mijn snufferd voorbij en heb ik niet meer hoeven kiezen, thank god.

Het zijn beide mooie dingetjes. Ik vond die RMX40 wel wat gemakkelijker om te gebruiken, maar de Sync heeft weer leuke effecten.

Komt het erop neer: echt effecten nodig? de professionels werken uiteindelijk toch meestal met externe effecten...

[Snufferd of is het nou Snuffert? Nou ja, als je Mastiff als DJ naam gebruikt, dan komt er ook iets aan je snufferd voorbij Winking my eye ]

welke denon heb je dan ? Heeft hij send return voor externe effecten ? Want ik ga ook extern effectengear gebruiken
Jorrit    posted on 15-11-2005 19:53
beetje vreemde opmerking dit, aangezien zowel de synq als de reloop geen send return hebben... en dus beiden niet aan jou eisen voldoen?
Tekhead    posted on 15-11-2005 19:56
Dan heeft die k*t verkoper mij wat proberen aan te naaien. Welke heeft dat dan wel ?

Jorrit    posted on 15-11-2005 19:58
Er zijn zoveel mixers met send/return, bijvoorbeeld de DJM-1000, maar ik ben bang dat dat buiten je budget valt? Winking my eye
Tekhead    posted on 15-11-2005 20:07
Ik ben niet echt fan van Pioneer mixers, niet dat ze slecht zijn, maar ik vind ze gewoon te duur voor wat ze zijn (maar dat vind ik eigenlijk van alle pioneer gear), ik ben niet voor mezelf op zoek maar voor een buurman zijn zoon.

Lukaz    posted on 15-11-2005 20:26
ik heb zelf de RMX30 die is het zelfde als de RMX40 neem ik aan? daar heb ik niks op aan te merken.. de effecten op een mengpaneel worden toch bij de pro niet gebruikt (als jij het lekker vind doe je het natuurlijk wel), sterker nog het zit er niet eens op de Sync is ook lekker alleen heb ik niet zo met de dat dingetje op de fader (weet niet waarom) snap je?:P ik zelf zal toch wel voor de RMX40 gaan.. maar dat is puur persoonlijk
DJ_Inspiration    posted on 15-11-2005 20:33
De Reloop RMX40BPM heeft volgens mij toch wel effect send & return hoor, ben trouwens de trotse bezitter van zo'n mixer.
Je kan je extern effect dan gebruiken net zoals een DJM-600, je kiest met de ene potmeter het kanaal, met een andere potmeter hoefel je het effect wil horen en dan nog een knop om je effect te activeren en deactiveren.
Lukaz    posted on 15-11-2005 20:45
srry kan heel goed zit geen effect spul op de RMX30
Pullstar    posted on 15-11-2005 20:49
Als je kiest voor een externe effectenbak lijkt het me wijsheid om een mixer aan te schaffen zonder effecten en met een betere kwaliteit faders en potmeters. Maar de keuze gaat in deze om de Reloop of de Sinq. In dat geval kies ik voor Sinq omdat deze mixer uit hoogwaardigere componenten bestaat dan de reloop. De effecten zijn goed te noemen, waar die van de reloop wat matiger zijn. Ook met de fader effecten kan je leuke grappen uithalen. XLR aansluitingen, faderstart, digitale out, goede kwaliteit faders en het digitale display maken deze mixer echt een dikke punt beter.
Maar ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf een Sinq heb Thumbs Up
Jorrit    posted on 15-11-2005 20:50
Poster: TheTapDanceR
ik heb zelf de RMX30 die is het zelfde als de RMX40 neem ik aan? daar heb ik niks op aan te merken.. de effecten op een mengpaneel worden toch bij de pro niet gebruikt (als jij het lekker vind doe je het natuurlijk wel), sterker nog het zit er niet eens op de Sync is ook lekker alleen heb ik niet zo met de dat dingetje op de fader (weet niet waarom) snap je?:P ik zelf zal toch wel voor de RMX40 gaan.. maar dat is puur persoonlijk

Beetje vage zinsconstructies allemaal,
maar jij denkt dus dat als je pro bent je dan maar geen effecten op een mengpaneel gebruikt? Dacht het wel, kijk maar naar DJ's die op DJM-600 draaien (en dat gebeurt vaak op grote feesten/festivals), daar wordt toch echt af en toe een effectje gebruik! en de effecten van de synq zijn best vergelijkbaar met die van de DJM-600...
Jorrit    posted on 15-11-2005 20:55
Poster: Tekhead
Ik ben niet echt fan van Pioneer mixers, niet dat ze slecht zijn, maar ik vind ze gewoon te duur voor wat ze zijn (maar dat vind ik eigenlijk van alle pioneer gear), ik ben niet voor mezelf op zoek maar voor een buurman zijn zoon.

Waarschijnlijk is dit gebaseert op het gezeur rond faders/headroom van de oude DJM's...
Wel eens op een DJM-1000 gedraait?
david87    posted on 15-11-2005 22:21
synq is the way 2 go Happy, laughing heb er zelf ook 1 en ben er nog altijd heel content mee en ben er nog wel trots op
Tekhead    posted on 15-11-2005 23:57
Poster: Jorrit
Poster: Tekhead

Waarschijnlijk is dit gebaseert op het gezeur rond faders/headroom van de oude DJM's...
Wel eens op een DJM-1000 gedraait?

Niks gebaseerd op djm's ... blabla, en neen heb ik nog niet, maar wat is de prijs ?...
daar koop ik dan wel iets anders mee, snappie
MadSteven    posted on 16-11-2005 19:18
Denk dat hij bedoeld dat je dan ook niet weet of die DJM-1000 goed is of nie.

Of goed genoeg voor de prijs dan toch.
Tekhead    posted on 17-11-2005 01:26
zou er nog aan moeten mankeren.
Illusion    posted on 17-11-2005 08:59
Ik zou kiezen voor Synq, Synq heeft best goede producten. Reloop ben ik niet zo bekend mee.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Tekhead    posted on 17-11-2005 21:32
Reloop is in Duitsland het meest verkochte allround merk, en geniet daar een zeer goede reputatie, en heeft een zeer uitgebreid gamma, synq heeft een zeer beperkt aanbod
Jorrit    posted on 17-11-2005 22:08
Beperkt aanbod? wat zegt dat...
Synq heeft hier inmiddels ook een goede reputatie...
DJ_Inspiration    posted on 18-11-2005 18:18
Synq begint inderdaad ook een goede reputatie op te bouwen.
Vergeet niet dat het allebei OEM-producten zijn die ze elk zelf naar hun zin aanpassen.
Het aanbod bij Reloop is inderdaad wat hoger maar dit heeft daar niks mee te maken (Reloop bestaat ook wel wat langer dan Synq).
Zoals ik al zei ben ik in het bezit van de Reloop RMX40BPM en ik ben daar zeer tevreden over.
Ook Synq is een zeer goed merk, heb ook al mogen spelen met deze mixer (die van david87, ook lid op het forum) en ik moet zeggen dat het ook een reuzefijne mixer is.
Voor de kwaliteit hoef je het niet te doen, ze zitten beiden erg goed in elkaar, het enige waar je dan nog voor moet kiezen is voor het uiterlijk (bv: 19" of 12" en nog andere dingen).

Persoonlijk kies ik dan voor de Reloop als je platenspelers of tabletops gebruikt, heb je een dubbele cdspeler, dan zou het de synq worden.

Veel succes met je keuze!
Tekhead    posted on 18-11-2005 19:14
Mss weten jullie het (nog) niet, maar synq is niet meer dan een sub-merk van jb-systems, jb-systems was trouwens de grootste investeerder in het o.a.technics killing OEM project. Waarom JB dit project niet onder eigen naam uitbrengt, en Reloop, omnitronic, American Audio, enz... wel, is heel simpel, en heel logisch in JB hun geval, namelijk dat JB systems, in de meeste E.U. landen en de Benelux vooral, de reputatie heeft van semi- professioneel dj gear, en JB mag doen en uitbrengen wat ze willen, ze die reputatie niet kunnen veranderen, ook niet met de synq produkten, en uiteraard wilde JB het risico niet lopen, om als grootste geldschieter de minste verkoop en dus ook de minste return on sales zou behalen. Met deze toestellen onder een andere naam uit te brengen zijn ze er wel in geslaagd om een produkt op de markt te brengen dat als professioneel gear aanvaard wordt.
Zeer knappe en geslaagde zet van JB systems.
Tekhead    posted on 18-11-2005 19:16
Kijk maar eens naar citronics, net hetzelfde verhaal als bij synq, alleen dat citronics een sub merk is van skytronics, die een speelgoed reputatie hebben
rebounce    posted on 24-11-2005 17:34
synq!
Jorrit    posted on 24-11-2005 22:02
enige onderbouwing?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

63 Users online: 5 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 1.830
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.983