Het 'zelf-gemaakt' topic (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrmagix    posted on 08-05-2010 19:20
Dag beste dj-resourcers,

als velen onder ons heb ik een probleem: GELD tekort! Aangezien alles in onze branche zo duur is moet je vaak lang sparen voor je iets verkrijgt.

Wat heb ik hierop gevonden? - Zelf maken!
Alles wat je kan zelf maken en waar je zeker van bent dat je het kan maken en dat het veilig/bruikbaar is, doe je toch zelf?
Het komt vaak goedkoper uit en je kan het volledig naar je eigen wens ontwerpen.

Dus, post hier wat je zelf hebt gemaakt en liefst HOE je het hebt gemaakt (eventuele prijs van het geheel).

Ik denk dat veel mensen hier wel inspiratie kunnen uithalen en hopelijk op deze manier zelf ook dit topic levendig houden!

V??l knutselplezier Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

What do you think about Het 'zelf-gemaakt' topic ??

Vote :   

Ilja    posted on 13-05-2010 23:44
Deze heb ik oorspronkelijk gemaakt voor XONE S2 maar omdat ie weg is staat ie nu eenzaam bij.
Daar kan makkelijk bijna iedere 19'' mixer passen om een DN-HD2500 en DN-X050 mixer. ?

Gylian    posted on 14-05-2010 17:48
Poster: mrmagix
@ Gyllian: lijkt inderdaad zeer handig ja maar zou je de randen waar de zaagsnede niet afwerken? In brico verkopen ze een soort van tape in houtstructuur dat je er gewoon op strijkt en dan zie je er weinig of zelfs niets van Happy, laughing.
't is maar een hint!

Toevallig vandaag gehaalt, alleen dan geen tape maar een soort van strip die vaak ook langs randen van een tafel zitten Winking my eye
Nood    posted on 21-05-2010 13:32
Mijn beurt om mijn zogenaamde doe-het-zelf-kwaliteiten te laten zien :D

Dit is mijn zelfgemaakte efx 500 stand, gemaakt van wat houtrestjes, vijzen en verf. Dit heeft mij 6? gekost aan verf en voor de rest niks.

Meks    posted on 22-05-2010 15:21
Heb ook zo iets gemaakt als dan van 'Nood' , maar dan in eizer . Kwa looks is mijne niet zo mooi.
Maar dat maakt me niet uit hij is stevig en ik ben er tevreden van + tis maar voor thuis.
maarten_geurts    posted on 23-05-2010 01:46
Hey klussers, ben nu zelf een meubel aan het maken voor thuis, maar ik wil van die standaarden maken voor de KRK speakers ala dit:
http://img353.imageshack.us/i/img0264t.jpg/

Maar als ik dan het draaien ben dan slaat die plaat toch over als een malle? Dat resoneert toch allemaal dat hout? Hoe zou ik dit kunnen oplossen.

Momenteel ben ik op de helft van het meubel:
http://twitpic.com/1q5l22

Wil nog de cd-spelers + speakers + led verlichting?erin verwerken en de platenspelers in aparte kistjes zetten. Dan moet ik nog 1 platenkastje maken denk ik, kan ik daarin mooi de cd mappen kwijt en de cd bag.
Nagash    posted on 17-02-2011 22:54
Beste Maarten,

Ik denk ook dat resonantie hier een groot probleem is.
Een oplossing voor dit probleem zou kunnen zijn:
- dikkere buizen nemen (zoals vika in ikea) en dan naast de kabels in de buis isolatiemateriaal proppen (in de pijpen op het fotootje lijkt het mij iets te smal)
- een rubberen isolatiestukje op maat tussen de pijp en het blad plaatsen als trillingsopvangertje zeg maar
- gewoon de speakers op standen zetten naast of achter het meubel.

Deze reactie komt misschien iets te laat maar kan misschien van dienst zijn voor andere dj-resourcertjes

Groeten,
Nagash
rhythm is fundamental to the spirit...
mrmagix    posted on 28-04-2011 22:57
Zo, weer iets klein in elkaar gestoken.
Sinds ik een nieuwe booth heb, vond ik het ook tijd worden een waardige bescherming voor die booth te maken.
Totale kostprijs (exclusief het gebruikte gereedschap): 25 euro.

Men kope:
1 lang alluminium hoekprofiel van 2m
1 plexiplaat
1 kleine tube lijm (montagekit van bison gebruikt)
2 schroeven met moer

Alles opmaat gezaagd met een klein dremel toestelletje
De bovenste profielen zijn langs de hoeken aan elkaar
gevezen.

Hierna heb ik de plexiplaten vastgelijmt, eerst de bovenste, dan de 3 zijwanden.

Ter versteviging heb ik de kleine profieltjes uitgezaagd voor de kanten en die er gewoon tegen geplakt.

Geen schrik hebben, die lijm kan alles plakken :D.

Het resultaat:

Een beschermkap, net opmaat gemaakt voor je booth, dat ook de schoonheid van dat dure speelgoed nog laat zien.
De achterkant is half open zodanig dat je met kabels geen problemen hebt.

Ik hoop dat dit een inspiratie is voor meerdere mensen!

Greetings,
Frederik
pieterb    posted on 01-05-2011 20:30
@mrmagix dat ziet er egt tof uit! heb je de tekeningen nog?
mrmagix    posted on 01-05-2011 21:59
Poster: pieterb
@mrmagix dat ziet er egt tof uit! heb je de tekeningen nog?

Goh, in mijn hoofd :D...
Gewoon de totale breedte, diepte en hoogte afgemeten en hiervan een soort bak gemaakt.
De alluminium profielen vormen dan het geraamte en daartussen de plexiplaten gelijmt.

H??l simpel en toch nog een top resultaat vind ik zelf. Je hoeft er heus niet altijd super veel werk in te steken en dat merk je dan aan zo'n dingen :D

Bedankt voor het compliment!
Tekhead    posted on 01-05-2011 22:25
Dat heb je mooi gedaan maat, echt. Is eens wat anders dan een theedoek of nylon hoezen of decksavers, en dan nog goedkoop ook.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bart1981    posted on 02-05-2011 08:27
Poster: Lomme_
Ik heb deze gemaakt Happy, laughing:

En deze 2:

Erg vet gedaan. Moet je toch wel een beetje handig zijn om dit zelf zo te kunnen maken!

This is an old Topic

No new postings for 4.914 days.
 Post CommentThat would be 163.8 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 9 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 11.454
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.641