Het 'zelf-gemaakt' topic (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrmagix    posted on 08-05-2010 19:20
Dag beste dj-resourcers,

als velen onder ons heb ik een probleem: GELD tekort! Aangezien alles in onze branche zo duur is moet je vaak lang sparen voor je iets verkrijgt.

Wat heb ik hierop gevonden? - Zelf maken!
Alles wat je kan zelf maken en waar je zeker van bent dat je het kan maken en dat het veilig/bruikbaar is, doe je toch zelf?
Het komt vaak goedkoper uit en je kan het volledig naar je eigen wens ontwerpen.

Dus, post hier wat je zelf hebt gemaakt en liefst HOE je het hebt gemaakt (eventuele prijs van het geheel).

Ik denk dat veel mensen hier wel inspiratie kunnen uithalen en hopelijk op deze manier zelf ook dit topic levendig houden!

V??l knutselplezier Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

What do you think about Het 'zelf-gemaakt' topic ??

Vote :   

LilQuint    posted on 09-05-2010 11:59
Deze heb ik samen met me vader gemaakt.
Zijn er ong. 6 dagen mee bezig geweest.
Ons pap heeft alles uitgezaagt & gemeten enz.
Ik heb de lampen en die dingen besteld.
En tussen door nog wat andere dingen bestelt Happy, laughing
Komt al het licht binnen.
Ons pap : Stef... Er ziten een paar CD's tussen! ?Ik : Ja... Geef maar hier..
Hij keek me dik verbaast aan.
Dat was zo mooi Happy, laughing
Hier onder de foto van me booth:?

We zijn met de mixer er in te hangen 3 uur bezig geweest.
Want Of hij was weer te strak. Of hij pasten helemaal niet. Of hij hing scheef enz.
Ik ga me CD speler nog wisselen voor een andere.
Denk verkopen, Dan 2 andere.
Maar ik heb binnenkort weer veel boekingen.
Dus krijg dan weer geld daarvoor Happy, laughing
Let my know what you think of my DJ booth Happy, laughing
Estacy    posted on 09-05-2010 12:02
1 member likes this  Mooi gemaakt!

@Dyno:

CDJ stands zijn niet zo moeilijk. kijk maar eens hier:

link 1
link 2
link 3
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 09-05-2010 @ 12:03:21 (29%)
Tinus    posted on 09-05-2010 21:31
Aangezien dat ik 9 van de 10 flight case's zelf gemaakt heb. Hier?bij een foto van me flight case waar?me cd spelers in zitten?en mixer.

Dj flight case

Dj flight case

Je kan in deze flight case ook 3x CDJ-1000 in plaatsen of iets anders van het zelfde formaat. 4x cdj-400 past er ook zeker in :P
mrmagix    posted on 09-05-2010 22:43
@ Tinus
Proper! Maar is dat niet enorm zwaar?
Vassilli    posted on 09-05-2010 22:53
Vast wel... Een kist met 2 Cdj's + Djm is al niet te tillen :P
Tinus    posted on 09-05-2010 23:38
@mrmagix, hij is inderdaat vrijzwaar maar meestal doen we hem met 2 man verplaatsen omdat dat sneller en makkelijker gaat angezien hij ook vrij groot is. Maar voor korte afstanden is het zeker te doen in je uppie.
tek-zotic    posted on 10-05-2010 00:05
Poster: Tinus
Aangezien dat ik 9 van de 10 flight case's zelf gemaakt heb. Hier?bij een foto van me flight case waar?me cd spelers in zitten?en mixer.

Dj flight case

Dj flight case

Je kan in deze flight case ook 3x CDJ-1000 in plaatsen of iets anders van het zelfde formaat. 4x cdj-400 past er ook zeker in :P

ik wil even zeggen dat het allemaal niet zo goed gaat hiero
al die metertjes die rammen in het rood
die moeten gewoon in het groen staan
Estacy    posted on 10-05-2010 01:13
Poster: tek-zotic

daar zijn we weer met een nieuw plaatje! goeie ouwe Drokz :p
Esmee    posted on 10-05-2010 09:33
@Tinus
Ziet er mooi uit! Knap gedaan Happy, laughing
Tinus    posted on 10-05-2010 11:49

Had je der ook over nagedacht dat het alleen even voor de foto is gadaan? En btw in je geluid merk je der ook niks van.
User edit by Tinus on 10-05-2010 @ 12:19:34 (1%)
tek-zotic    posted on 10-05-2010 15:24
Poster: Tinus

Had je der ook over nagedacht dat het alleen even voor de foto is gadaan? En btw in je geluid merk je der ook niks van.

had je er al even aangedacht dat dit de tekst is van een liedje en dus eerder als grap bedoeld? Tongue
User edit by tek-zotic on 10-05-2010 @ 15:24:47 (1%)
Tinus    posted on 10-05-2010 15:27

had je er al even aangedacht dat dit de tekst is van een liedje en dus eerder als grap bedoeld? Tongue

Jawel:P
LLCoolP    posted on 10-05-2010 18:14
Nu weinig tijd, maar zal morgen wat uitgebreider vertellen over mijn zelf gemaakte:
Jingle Palet, DJ Tafel & USB caseHappy, laughing
Join the party and become famous!
winfakt    posted on 10-05-2010 18:55
Ik ga een meubel maken voor men numark omni control & men pc scherm,ik heb 2 modellen getekend maar ik weet niet welk het handigste is mss hebben jullie meer ervaring?

of

Joep    posted on 10-05-2010 19:08
Ik zou voor de onderste gaan.
Als je die bovenste neemt, is het lastig om het scherm zo neer te hangen dat je het goed kunt zien ?n nog steeds het publiek in kan kijken. Het ziet er namelijk nogal raar uit als je achter een 'muur' staat als dj.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 10-05-2010 @ 19:09:34 (2%)
winfakt    posted on 10-05-2010 19:24
Poster: Joep
Ik zou voor de onderste gaan.
Als je die bovenste neemt, is het lastig om het scherm zo neer te hangen dat je het goed kunt zien ?n nog steeds het publiek in kan kijken. Het ziet er namelijk nogal raar uit als je achter een 'muur' staat als dj.

?
Daar had ik ook aangedacht dat ik dan achter een muur zou staan,toch bedankt voor je tip.Cool
Estacy    posted on 10-05-2010 19:58
zo is er weinig ruimte voor eventueele uitbreidingen/vervangingen. als je nou ervoor zorgt dat de bovenplaat vervangbaar is, en dat er ook 19 inch aparatuur in past, dan heb je in iedergeval een meubel waar je wat meer mee kan als je die Numark weg doet.
winfakt    posted on 10-05-2010 20:00
Poster: Estacy
zo is er weinig ruimte voor eventueele uitbreidingen/vervangingen. als je nou ervoor zorgt dat de bovenplaat vervangbaar is, en dat er ook 19 inch aparatuur in past, dan heb je in iedergeval een meubel waar je wat meer mee kan als je die Numark weg doet.

?
Ik ben al bezig met uitbreidingen te tekenen voor tabletops voor het geval ik de numark weg doe.Smile
walteur    posted on 11-05-2010 10:32
Poster: winfakt
Ik ga een meubel maken voor men numark omni control & men pc scherm,ik heb 2 modellen getekend maar ik weet niet welk het handigste is mss hebben jullie meer ervaring?

of

Ik zou het ondersta model pakken, beter zicht op je scherm! ziet er goed uit!
winfakt    posted on 12-05-2010 19:29
Poster: walteur

Ik zou het ondersta model pakken, beter zicht op je scherm! ziet er goed uit!

?
Dan zal ik er binnenkort eens aan beginnen?Cool
tek-zotic    posted on 12-05-2010 21:10

ook zelf gemaakt denk ik :D
MaximDJ    posted on 12-05-2010 21:31
Poster: mrmagix
een kader geeft veel meer mogelijkheden voor toekomstplannen.

Voor thuis is zoiets idd wel leuk! Stuk goedkoper dan echte truss en het is toch voor thuis. Maar met Drive-in zijn daar regels voor, als je trussen boven mensen gaat hangen zoals in een Carre. Hoeveel gewicht eraan mag
Party Sensations. Excellence in entertainment.
mrmagix    posted on 12-05-2010 23:28
Jaja Happy, laughing Heb je zeker gelijk in! En maar best ook want als iedereen iets in elkaar gaat knutselen ga je na een tijd wat zien op gig's denk ik.
En daarbij, als je ziet naar de omvang van het kader (2 m x 1 m) is het een beetje duidelijk dat dit nooit mee zou gaan h? Winking my eye
Gylian    posted on 13-05-2010 00:58
Klik voor het plaatje.

Die planken die je achter de plaaten speler ziet zijn zelf gemaakt, en waar de laptop op staat. Werkt perfect!
User edit by Gylian on 13-05-2010 @ 01:00:02 (20%)
mrmagix    posted on 13-05-2010 22:22
@ Gyllian: lijkt inderdaad zeer handig ja maar zou je de randen waar de zaagsnede niet afwerken? In brico verkopen ze een soort van tape in houtstructuur dat je er gewoon op strijkt en dan zie je er weinig of zelfs niets van Happy, laughing.
't is maar een hint!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

99 Users online: 11 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 34.652
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.416.527