Reloop RMX 40 mixer, gebruikers ervaring?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 01-05-2010 16:44
Aangezien ik toe ben aan een andere mixer, en de aankoop van een DJM 700 niet tot de mogelijkheden behoort vanwege andere dringende zaken (lang leve het eigen huis) ben ik op zoek naar een alternatief.
Ik zit zelf te denken aan een Reloop RMX 40 mixer zoals deze: http://link.marktplaats.nl/340953931

Wie heeft ervaring met deze mixer en wat zijn je bevindingen?
Het gaat me dus niet om kreten als: Ik zou die of die kopen o.i.d, maar puur om wat een eventuele deejay voor ervaring heeft, louter en alleen met deze mixer als vervanger voor mijn huidige Behringer DX 1000 die aan zijn pensioen toe is.
De effecten boeien me niet, meer het bedieningsgemak, is hij een beetje solide etc.

Anyone?

What do you think about Reloop RMX 40 mixer, gebruikers ervaring? ??

Vote :   

Renzis    posted on 01-05-2010 16:55
Ik heb hem zelf, nu 2,5 jaar. Hij is erg solide en gemakkelijk. De knoppen zijn redelijk dik wat veel controle geeft, de faders kunnen ingesteld worden naar wens. Hij zit verder eenvoudig in elkaar, je kan de bovenkant er makkelijk afschroeven om eventueel stof o.i.d. er uit te halen.

In vergelijking met de pioneers vind ik wel dat het geluid iets minder in ??n harmonie mixt. Hier heb je nauwelijks last van, maar de kwaliteit is gewoon ietsje minder.

Verder, en dat doe jij niet volgens mij, heb ik hem een flink aantal keren meegenomen naar gigs en trekt hij een uur of acht knallen gemakkelijk, ook in rokerige etc ruimtes.

Al met al ben ik er erg tevreden over en raadt ik je aan als je pioneer niet wil/kan betalen deze te kiezen!
Estacy    posted on 01-05-2010 17:16
als je een 4 kanaals mixer wil rond de 300 euro 2e hands, dan is de RMX inderdaad je beste optie. al hoor ik toch wel verhalen over krakende faders en kapotte effects knoppen. Als je een solide mixer wil, en effecten boeien je niet, is een Rodec/Dateq/Ecler dan niks?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Roov    posted on 01-05-2010 17:42
Ik heb deze mixer ook al een tijdje. FX knop is bij mij inderdaad kapot gegaan na 2 jaar ofzo? Koste me 5 euro dus dat was zo weer gerepareerd. Als je een low-budget mixer zoekt zou ik deze zeker aanraden!
Saskia    posted on 01-05-2010 17:46
Heb een reloop rmx 40 blackfire bevalt me erg goed, doet het ook erg goed 1x mankementje aan een fader maar even van binnen schoon geblazen en toen was het al verholpen.
hoppie    posted on 01-05-2010 17:49
jij moet nogsteeds je booth posten saskia
Question everything
Jobe    posted on 01-05-2010 17:59
De RMX-40 Staat ook bij mij thuis en dat bevalt me prima. Persoonlijk heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad met de FX-knop en de faders.?

Ik vind het een degelijk en solide apparaat. Je hebt niet het gevoel dat er elk moment iets van af kan vallen en het zit degelijk in elkaar. Ik vind het een aanrader!
donkey    posted on 01-05-2010 18:20
Ik heb hem ook gehad, en was er zeer tevreden over.
Alleen de Fx-knop was bij mij ook ene probleempje..
heb hem verkocht en heb nu een korg zero 4 maar wil terug een Rmx40, vindt ik tog beetje fijner
Maniax
Sunrise8    posted on 01-05-2010 18:38
Renzis heeft de mijne toendertijd overgekocht (gelukkig nog steeds tevreden LOL). Ik was zeer tevreden over de mixer en goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt een goede semi-pro mixer en werkt ook gewoon prettig. Heb de DSP gekozen toch vanwege de leuke effecten die erop zitten, maar als je die niet/weinig gebruikt, zou ik toch de BPM aanraden.

Wel zou ik voor de Blackfire edition gaan op het moment, vind ik persoonlijk er mooier uitzien (hou van zwarte mixers) en die zal qua inhoud wel IETS verbeterd zijn. Wat weet ik niet, maar een nieuw product is altijd iets verbeterd. Succes met je keuze, weet wel dat je hiermee goed zit Winking my eye

EDIT:

Overigens zie ik net op die marktplaats link, dat de middelste foto MIJN foto is van DJRESOURCE. Staat er inmiddels niet meer op, omdat ik toen de mixer heb verkocht, maar dat is wel degelijk mijn mixer toendertijd in fligthcase :P

Daarnaast staan 2 zwarte reloop RP 3000 m3d's :P. Plagiaat haha
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 01-05-2010 @ 18:41:31 (48%)
DJNazdrovje    posted on 01-05-2010 18:41
Ik heb de Reloop RMX40-BPM. De versie zonder effecten dus. Maar ik neem aan dat deze compleet hetzelfde gebouwd is, op de effecten sectie na.

Mijn Reloop is ondertussen 4jaar oud. En bezit nog steeds geen krakende faders of gebroken effectenknopje (ik heb er een tijdje een Korg Mini KP aan gehad via de Send/Return. De mixer werkte zeer fijn met de Send/Return module)

Wat mij wel stoort bij het voorbeluisteren in Stereo mode, is dat de sound zeer belaberd klinkt wanneer je de Master + hetzelfde kanaal wilt voorbeluisteren (Dus bv. kanaal 1 over de master en door de Headphone-Cue + Headphone-Cue van kanaal 1). Of klinkt iedere mixer hierdoor wat minder zuiver?

Maar indien je twee kanalen voorbeluisterd zonder de master klinkt hij normaal.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn mixer. Hij voelt stevig aan, en koste niet eens zoveel.
En vooral hij doet wat hij moet doen.

User edit by DJNazdrovje on 01-05-2010 @ 19:06:08 (38%)
ArCee    posted on 02-05-2010 16:39
I zoek dus een nieuwe of gebruikte vervanger voor mijn huidige mixer tegen een schappelijke prijs, Max 300 euro om 4 cd spelers opaan te kunnen te sluiten voor radio mixen dus het geluid moet wel zuiver zijn.

Is deze reloop daar geschikt voor?
Estacy    posted on 02-05-2010 16:56
als de mixer een rec uit heeft, en je een geluidkaart gebruikt, dan is het geluid bij zowat elke mixer zuiver. bovendien zal de meerderheid van totaalFM naar je radiostation luisteren via een paar crappy logitech boxjes, dus zelfs als het niet top-notch is, dan maakt dat niet zoveel uit.
Bootstrap    posted on 02-05-2010 17:22
Ik heb nog een RMX-40 dsp liggen die de deur uit mag voor een mooi prijsje Happy, laughing De microswitch van de effecten knop wordt nog vervangen, want die is nu stuk. Voor de rest echt een top mixertje, heb er erg veel plezier van gehad. Maar nu ik een Xone:4D heb is hij een beetje overbodig geworden. Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
durko    posted on 02-05-2010 18:23
Ik gebruik hem nou anderhalf jaar. Bij mij is er gelukkig nog niets mis mee. Ik vind de toewijsbare crossfader een voordeel, omdat je hem ook helemaal uit kan zetten, kon op mijn behringer vmx300 niet namelijk. Daarnaast is de curve van de faders goed in te stellen. Geluidskwaliteit is gewoon goed. Equaliser zou nog iets verder mogen dimmen vind ik. Maar echt een fijne mixer voor het geld. Veel succes met je keuze
Dolivieira    posted on 03-05-2010 00:03
Ik denk dat je een topmixer voor 300EURO (2dehands) in huis haald. Kan je geen Pioneer DJM700.800, Denon DN X1600/1700, Xone 42 of Elcer kopen is dit de beste kwaliteit voor die prijs.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ArCee    posted on 03-05-2010 09:47
MMM, ik ben een DJM 500 op het spoor voor 299 euro Cool
Dolivieira    posted on 03-05-2010 09:53
Poster: ArCee
MMM, ik ben een DJM 500 op het spoor voor 299 euro Cool

Voor die prijs kom ik ook DJM600 tegen maar goed. Als die DJM500 nog in orde is, Waarom niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-05-2010 @ 10:04:24 (8%)
Estacy    posted on 03-05-2010 12:05
dan moet je em verdomd goed testen voor je em koopt! die DJM 500 is toch al een oud beestje.
ArCee    posted on 03-05-2010 12:50
DJM 500 en of 600, beide goed Cool?voor wat ik ermee wil. 600 natuurlijk beter als 500 Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.395 days.
 Post CommentThat would be 179.8 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 8 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 1.311
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.464