pitch schommelt bij traktor software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 30-04-2010 21:55
Hallo,

als ik in traktor aan het spelen ben schommelt de pitch de hele tijd, het gaat echt heel snel.
Ik heb mijn twee draaitafels aangesloten (technics sl 1200 mk2).
De pitch schommeling heeft een bereik van 0,2 tot 0,3.

Kan dit liggen aan een slechte aarding in mijn draaitafel? Of als mijn pitchfader een spanning van de aarding krijgt waardoor deze schommeling ontstaat? (Moeilijk uit te leggen)

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen. Ik Merk er ook niets (gehoor) van de schommelingen.

greetz
User edit by soundcollector on 30-04-2010 @ 21:56:43 (1%)

What do you think about pitch schommelt bij traktor software ??

Vote :   

FML    posted on 30-04-2010 22:07
is het tijdens het draaien van de plaat of is het juist bij de gene waar je in gaat mixen?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Dolivieira    posted on 30-04-2010 22:09
Een draaitafel heeft een analoge pitch. Dus er zit soms variatie in. Heeft niks met aarde of je pitch fader te maken. Is niks om je zorgen te maken. heb het heel af en toe ook?met mijn CDJs die ik hier timecoded gebruik. Als de fader niet op de grens van 0.2 en 0.3 zit heb je gewoon dat er tussen gaat springen. Kan je ook niks aan veranderen. Waaneer je echt druk moet gaan maken als de schommelingen groot worden, van zeg maar 0,5 naar 1,0 bijvoorbeeld.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-04-2010 @ 22:14:40 (38%)
soundcollector    posted on 30-04-2010 23:58
Ja het is tijdens het afspelen van de timecoded vinyl maakt nie uit bij welke stijl, hij heeft et bij elke stijl.
Thx oliveira voor de info, pak van me hart !!!
Reind    posted on 01-05-2010 00:22
Poster: soundcollector
Hallo,

als ik in traktor aan het spelen ben schommelt de pitch de hele tijd, het gaat echt heel snel.
Ik heb mijn twee draaitafels aangesloten (technics sl 1200 mk2).
De pitch schommeling heeft een bereik van 0,2 tot 0,3.

Bekijk je naald/element maar eens van bovenaf wanneer de plaat rond draait en je zult zien dat deze niet helemaal op 1 punt blijft staan tijdens een rotatie maar dat deze een beetje heen en weer schommelt. Wat is daar de reden van... de plaat is niet helemaal 100% centrisch geperst. Voorbeeld hiervan op de foto's hier onder, beide zijn genomen binnen 1 rotatie van de plaat en klikbaar voor een groter formaat.

Wat is nou het grappige, het is een error maar een error die zichzelf ook weer opheft binnen diezelfde rotatie. Wat hij namelijk binnen een rotatie te snel draait zal hij binnen diezelfde rotatie ook te langzaam draaien. Jij ziet echter op je display de pitch fluctueren en denkt dat het een probleem is... wees gerust, het is geen probleem maar iets wat eigenlijk bij iedere plaat wel voor komt. Daar is het echter nooit een probleem geweest om de doodsimpele reden dat je het bestaan ervan niet wist, nu zie je die error op een display en ga je je er druk over maken waardoor die grijze massa tussen je oren er ineens een probleem van heeft gemaakt.

Oftewel, het is een 'jengel' en NEE het is niet ernstig.

Als je dit probleem niet wilt hebben overigens moet je met een midi controller gaan werken of met tijdcode cd's... die hebben namelijk niet van zulke errors op het afspeel medium en geven je altijd een 100% betrouwbare rock solid snelheid. Maarja sommige mensen werken liever met antieke draaitafels en hun mankementen Winking my eye

Wat djdolivieira aan haalt is iets wat weliswaar hetzelfde beeld geeft maar toch niet helemaal hetzelfde is. Een cd speler heeft namelijk een stabiele snelheid (ondanks dat je de pitch waarde tussen 2 waarden in heen en weer ziet springen) terwijl dat bij de draaitafel NIET het geval is. De CD speler heeft namelijk een snelheid gebaseerd op een PPL, altijd retestrak, altijd even nauwkeurig en geen last van invloeden van buitenaf.

De SL werkt met een RC occilator om de snelheid te bepalen buiten de quartz lock om, de cd speler met een chrystal type, http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/2154 Mooi stukje tekst om wat dat betreft eens door te lezen.

User edit by Reind on 01-05-2010 @ 00:30:00 (62%)
Dolivieira    posted on 01-05-2010 00:48
Idd, Dat bedoelde ik ook, Reind. Maar altijd mooi dat jij hier af en toe ook langs komt. Jij weet altijd?het niet preciezer en met onderbouwing uit te leggen ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
soundcollector    posted on 01-05-2010 11:07
Thx voor de duidelijke uitleg reind. De reden waarom ik het meest bezorgt was, is dat ik men draaitafel helemaal heb opgemaakt (quartz eruit gehaald, de klick eruit gehaald, gespoten enzo...) en ik dacht datk dus iets verkeerd had aangesloten.

Maar na je uitleg te lezen is het heel duidelijk. De van die centrische plaat hebk vroeger vaak meegemaakt toenk nog vinyl draaide.

Thx voor de duidelijke en snelle reacties !!!

This is an old Topic

No new postings for 5.277 days.
 Post CommentThat would be 175.9 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 1 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 6.061
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.291