Ik kaap het topic even met een on-topic post!
[b]Uitpakparty Reloop RMP-3b[/b]
Het startschot voor mijn nieuwe DJ set is gegeven. De reloop RMP3 is het begin van een upscaling vanaf mijn digital jockey 1 IE (Die staat te koop. Pm voor meer info). de RMP3 wordt later vergezeld door een kloon ervan (Namelijk nog een RMP3) en een IQ2+ USB zodat ik ook bijv. Traktor kan blijven gebruiken.
Nouja genoeg gechat, de eerste foto maar!
De doos, ik heb bewust voor de zwarte editie gekozen. DJ Gear hoort zwart, zeker je eerste echt grote set, period!
Viel me allezins mee het formaat, ongeveer net zoveel piepschuim en beschermping als de digital jockey.
Dit is het eerste wat je ziet als je de eerste flappen van de doos weghaalt... niet weggooien dus! Maar ook hier hebben we de RMP3 niet voor gekocht, let's continue
De eerste tastbare meuk van de RMP... de handleiding, een demo van traktor pro, en een stickerset.
De stickerset wordt hoogstwaarschijnlijk gebruikt voor meer guidance wanneer je traktor gebruikt, en de RMP in midi mode. Allezins de stickers geven dit min of meer aan.
Aan kabels geen gebrek, gelukkig is overal aan gedacht, v.l.n.r: RCA audio, Power, USB, en een Headphone kabel voor fader-start. Dus in feite is de reloop op alle manieren aan te sluiten met de geleverde kabels. Wel waard om te vermelden dat er ook een digitale uitgang op de reloop zit, maar hier geen kabel voor bij is geleverd. Ik denk echter niet dat veel mensen de digitale mogelijkheden gebruiken, dus de kabel niet toevoegen aan het pakket was een goede zet.
De speler zelf, na ontdaan te zijn van de beschermende maatregelen die reloop heeft getroffen. Ik was positief verrast door het dingetje. Echt licht is hij niet, maar voor mij persoonlijk doet het formaat er wel degelijk toe, ik ben dus per definitie voor een stevige en grote jogwheel gegaan met niet teveel poespas, en gebruiksgemak dat de 'heilige' pioneers weleens kan evenaren. Uiteraard is het geen CDJ900/2000, maar ik denk dat deze speler rustig mee kan in het rijtje potentieel interessante spelers.
[b]Dan nog even een korte review[/b]
De reloop RMP-3 is de duurste enkele speler van reloop en wordt vaak in een zucht genoemd met de Denon S1200 en de Pioneer CDJ400. De shop bood mij een uitgebreide testsessie met alle drie de spelers aan en uiteraard ging ik hierop in. Allereerst de pioneer. Lichtelijk buiten mijn budget maar met goede zin begon ik random wat te klooien met de CDJ en in eerste instantie viel mij op dat de speler leuk is om te zien, maar kwa werking voor mij net iets te klein was.. de ietswat onhandig kleine jogwheel en vooral de prijs deden mij beslissen deze speler af te koppelen en in te ruilen voor de RMP.
De RMP heeft heel duidelijk een groot jogwheel, en een hoop knopjes om mee te spelen, echter heeft deze technisch een enorme miskleun gemaakt tegenover de Denon S1200 en de CDJ400... Geen USB audio! Dit heeft als gevolg dat er dus een audiokaart OF USB mixer aanwezig moet zijn in je set wil je deze naadloos integreren... nu is mijn set zorgvuldig gekozen dus is het geen probleem, maar als je al een mixer hebt jaagt dit je onnodig in de kosten wanneer je traktor wilt gebruiken. Verder wel fijn in gebruik
De denon S1200 kan ik kort over zijn... Zalig in gebruik maar veel te klein voor wat ik zoek. Ook deze uitvoerig getest en aan de kant gegooid, mijn keus was de RMP-3..