Denon HP-700 leder oorschelp gebarsten (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pedroz    posted on 12-04-2010 18:17
Dag allemaal,

Sinds Juni 2009 heb ik een denon hp-700. Tot nu toe heb ik hier geen problemen mee gehad, niets over op aan te merken.
Ik ben vooral een slaapkamer DJ en ga zeer voorzichting met men spullen om. Ik dek altijd alles netjes af.

Over een weekje merkte ik echter dat het leder van de oorschelpen aan het beginnen scheuren is. Aangezien deze headphone nog geen jaar oud was, dacht ik dat deze wel onder garantie zou vallen. Dit is echter niet waar.. volgens de winkel waar ik hem kocht valt dit bij denon onder gebruiksslijtage. Dit vind ik zeer vreemd want wat als een druk bezet dj die er ieder weekend mee sleurt deze aankoopt? Dan zou deze maximum een maand meegaan volgens mij.

een foto : ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/User edit by Pedroz on 12-04-2010 @ 18:19:41 (7%)

What do you think about Denon HP-700 leder oorschelp gebarsten ??

Vote :   

feestbeest    posted on 13-04-2010 17:21
Nu ik dit allemaal lees, moet je dit doen bij elke koptelefoon?
Afentoe doe ik er wel eens een vochtig lapje overheen maar geen leer protect ofzo.
Moet ik dit bij mij? Technics DJ RP 1210 ook doen?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
XMatiC    posted on 13-04-2010 20:32
Poster: feestbeest
Nu ik dit allemaal lees, moet je dit doen bij elke koptelefoon?
Afentoe doe ik er wel eens een vochtig lapje overheen maar geen leer protect ofzo.
Moet ik dit bij mij? Technics DJ RP 1210 ook doen?

Ik denk dat onderhouden bij alles moet...
Zo blijft je hp in goede staat !
www.youtube.com/LennertDJ
Lucalicious    posted on 13-04-2010 20:36
nou, ik heb men technics nu al een jaar hoor, niks mis mee
zo lang je merkt dat het leer ed soepel is is hjet echt niet nodig hoor
XMatiC    posted on 13-04-2010 20:42
Beter voorkomen dan genezen zeg ik?dan maar ,?
Ieders keuze Winking my eye ?
www.youtube.com/LennertDJ
Boyd    posted on 13-04-2010 22:41
Leer moet je af en toe wel onderhouden, anders word het lelijk.
Maar zijn deze earpads niet user replacable? Anders denon ff een mailtje doen met foto's, wat ik verwacht is dat ze je een nieuw setje opsturen!
Pedroz    posted on 14-04-2010 14:13
Ik heb net bericht gehad van Bax, nieuw kost zo een setje hou je vast?56 euro!

Ik ga dus rechtstreeks Denon contacteren...
Joep    posted on 14-04-2010 14:23
Dat is inderdaad wel absurd duur...
Je kunt ze ergens anders wel voor 37 euro krijgen, maar dat vind ik nog steeds heel erg prijzig.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Pedroz    posted on 14-04-2010 14:24
Van zodra ik nieuws heb van Denon (als ik het krijg) laat ik jullie weten hoe de zaak hier zal aflopen.

main    posted on 14-04-2010 14:28
Poster: Joep
Dat is inderdaad wel absurd duur...
Je kunt ze ergens anders wel voor 37 euro krijgen, maar dat vind ik nog steeds heel erg prijzig.

zou je mij een pm kunnen sturen hoe die winkel heet? want wie weet bestel ik een paar extra als deze ineens kapot gaan
Joep    posted on 14-04-2010 16:24
Zie pmCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Pedroz    posted on 28-04-2010 21:09
Een week geleden een mail gestuurd naar Denon, nog steeds geen reactie gekregen. Is dit normaal bij de service van Denon?
?
?
?
?
?
Pedroz    posted on 03-05-2010 11:10
Dit is het antwoord dat ik vandaag gekregen heb:

Hi,
?
Thank you for your message.
?
Your reseller is right, damages on this specific part is not covered by warranty.
Even if you take care of your headphones, the plastic will slowly damage with time as this part is not made of leather but with plastic and is subject to a normal wear.
You can purchase new ear pads from our distributor for Benelux:

Mennegat Trading BV
Vonderweg 14B
NL-7468 DC? ENTER
THE NETHERLANDS

Magere service?

Ilja    posted on 03-05-2010 11:23
Dit is wel zwaar kansloos van Denon, ik heb headphones van sony V500DJ ?ik gebruiks ze al een jaar intensief ( zijn nu mijn reserves naast mijn XONE ) en ze hebben geen barsten niks.
T-to-the-J    posted on 03-05-2010 12:44
Bij m*sicstore kan je ook aparte oorschelpen kopen. Ik weet niet of die van de hp-700 der tussen zit, maar je kan het in ieder geval proberen.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Pedroz    posted on 03-05-2010 13:14
Blijkbaar hebben ze die er niet,? T-to-the-J, toch bedankt voor de tip!

Ik vind dit echt belachelijk van Denon, dat ze hun op zo een manier laten 'kennen'. Ik ga tweemaal nadenken wanneer ik nog een product van hun zal kopen!

Wanneer ik geen earpads vind die goedkoper zijn dan 30 euro, vertik ik het om er aan te schaffen. Ik geef nog liever 100 euro uit aan een nieuwe senheisser.
Het zit namelijk zo: wie verzekerd mij dat nieuwe earpads na 9 maanden nog niet verduurd(volgens denon versleten) zullen zijn?

Convert    posted on 03-05-2010 13:57
Poster: Lucalicious
nou, ik heb men technics nu al een jaar hoor, niks mis mee
zo lang je merkt dat het leer ed soepel is is hjet echt niet nodig hoor

Ik heb ook een Technics RP-DH1200 al bijna meer dan een jaar, niks geen problemen mee. Super koptelefoon!
ArCee    posted on 05-05-2010 09:31
Alles heeft onderhoud nodig. Beste wat je kunt doen is af en toe de schelp insmeren met leervet, uur laten zitten, en daarna eerst met borstel en daarna met droge gladde doek goed droog smeren. Dan merk je er niets meer van qua vettigheid, blijft het leer soepel en dus ook lekkerder op je oren en gaat het langer mee.

Ik heb een' zeer slecht aangeschreven' Stanton 3000 pro, en ondanks intensief gebruik (dagelijks) maar wel behoedzaam gebruik en onderhoud, nog geen enkel probleem mee gehad.
TheOutTaker    posted on 06-05-2010 23:42
Poster: Convert

Ik heb ook een Technics RP-DH1200 al bijna meer dan een jaar, niks geen problemen mee. Super koptelefoon!

?
Mijn technics is 8 jaar intensief gebruikt en leeft nog steeds gedeeltelijk (bij 1 oorschelp is er ergens kabelbreuk). Maar daarom raad ik iedereen Technics aan, aangezien het gewoon super hoofdtelefoons zijn.
Berbo    posted on 06-05-2010 23:54
Ik ben het totaal eens met arcee.
Als je je auto niet onderhoud en hij gaat vervolgens roesten, valt dat toch ook niet onder de garantie.
Prozei    posted on 07-05-2010 00:05
Poster: Beerbo
Ik ben het totaal eens met arcee.
Als je je auto niet onderhoud en hij gaat vervolgens roesten, valt dat toch ook niet onder de garantie.

toevallig wel bij de meeste auto merken zelfs tot 10 jaarCool

maar de earpads hebben idd schade door uitdroging van het leer.
Berbo    posted on 07-05-2010 10:29
ho pardon, mijn fout haha.
maargoed je begrijpt wat ik bedoel Winking my eye
Pedroz    posted on 07-05-2010 11:01
als dit zo is zou het handig zijn dat denon er in het vervolg een handleiding bijvoegd...
Berbo    posted on 07-05-2010 11:07
nee volgensmij is het algemeen bekend dat je leder moet invetten als je het mooi wil houden.
Pedroz    posted on 07-05-2010 12:34
Ze vermelden expliciet dat het geen echt leder is. Dit is een synthetische stof. Als het dus van degelijke kwaliteit is, vereist dit GEEN onderhoud!

ArCee    posted on 10-05-2010 09:08
Poster: Prozei

toevallig wel bij de meeste auto merken zelfs tot 10 jaarCool

maar de earpads hebben idd schade door uitdroging van het leer.

Wel lezen, da's tegen roesten van BINNENUIT!! Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.268 days.
 Post CommentThat would be 175.6 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 4 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 6.641
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.871