Ik heb onlangs een sync smx 2 mixer gekocht. Ik vind het een zeer degelijke en stevige mixer maar toch ervaar ik er een minpuntje aan. Wanneer ik de low volledig uitdraai wordt het geluid ook veel stiller. Een vriend van mij heeft een xone 92 waar dit niet het geval is. Hij had vroeger een DJM 600 en zei dat hij dit ook ervaarde. Zijn er mixers die goedkoper zijn dan de allen&heath en waar het geluid minder wegvalt als je de bass uitdraait? Ik vind dat namelijk erg kut, want met de bass aan knalt het enorm maar wanneer je de bass wegdraait valt heel de mix in een zak.
Groeten Wouter
User edit by JustDuno on 12-04-2010 @ 17:00:01 (1%)
What do you think about Geluid sync smx 2 ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Dat komt omdat een Xone92 een 4 bands eq heeft waardoor de range van de bas minder is, dus als je bijvoorbeeld 100 / 4 = 25, en bij SynQ: 100 / 3 = 33.3
Dit betekent dus dat de bas dus minder mid nodig heeft omdat je al 2 mid hebt op een Xone92. Als je dan de bas wegdraait, draai je ook alleen maar de bas weg en niet zoals bij de SynQ ook een deel van je mid.
Ah zo zit dat. Dus heb je eigelijk met alle mixers die enkel low mid en high hebben hetzelfde? Vind ik wel jammer dat enkel allen & heath op het geniale idee komt om 4 draaiknoppen te gebruiken
Ik heb ook eens geprobeerd met ableton of het ook zo erg is als bij mijn mixer. Ik heb op een drumloop een eq3 gezet en dan de low volledig uitgedraait. Ik kwam tot de conclusie dat dit stukken minder was dan bij mijn mixer. Vroeger had ik een hercules rmx en toen had ik dit probleem ook veel minder.
User edit by JustDuno on 12-04-2010 @ 20:40:02 (100%)
Ja eigenlijk is dat met elke mixer of je moet volledig digitaal zijn alhoewel dat ook nooit optimaal is. Dus je Pioneers digitaal aansluiten op bijv. je DJM 800. Maar dat is ook niet helemaal optimaal.
En via je pc is volledig digitaal, dus daar zal ook wel verschil inzitten.
User edit by CoenBaas5300 on 12-04-2010 @ 21:56:24 (38%)
No new postings for 5.398 days. Post CommentThat would be 179.9 months or a whopping 14.8 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.