Super-OEM vs Technics vs cd-speler (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D3NiX    posted on 11-04-2010 23:51
Hallo,

Ik wil een DJ gear aanschaffen maar kom er helaas niet uit.

Super-oems zijn wat mij betreft top draaitafels, maar de technics zijn nu al langer dan 25 jaar bekend en hebben zich bewezen. Of lekker mixen met cd-speler?

Keuze draaitafels:
Citronic PD-45 MK2 ?229,-
Reloop RP-6000 MK5b ?269
SL 1210 MKII ?450
*Welke elementen raden jullie trouwens aan voor een timecode systeem?

CD-Spelers:
Denon DN-S1200 ?469,-

Reloop RMP-1/2
Denon DN HS 5500 ?399,-
Numark NDX800 ?375,-

Ik denk dat mijn keuze sneller op vinyl valt ivm met een timcodesysteem met traktor.
Zijn de keuzes van de draaitafels wel goed? Want volgens mij hebben niet zoveel mensen de citronic pd-45 of de rp-6000 mk5b. Deze draaitafels worden bijna nergens meer verkocht.
Veel draaitafels zijn ook op marktplaats te vinden, dan ben ik wel goedkoper uit.
Mijn keuze valt minder snel op cd-spelers, maar ze blijven toch altijd handig doordat je cd's kunt branden en lekker kunt mixen.

Mijn budget voor cd-speler/tt: circa 400 PS

Hebben jullie enige ervaringen met deze draaitafels of cd-spelers? Wat kunnen jullie mij als advies geven?

BVD,

D3NiX

What do you think about Super-OEM vs Technics vs cd-speler ??

Vote :   

Seca    posted on 12-04-2010 20:58
Poster: Tekhead

Ben afgelopen zaterdag naar de platenbeurs in Utrecht geweest, trouwens de grootste en beste ter WERELD, serieus, daar komen ze van overal ter wereld naar toe. Is ook een beurs voor verzamelaars uiteraard. Als je ziet hoeveel standhouders, handelaars, verzamelaars, klanten, kopers en bezoekers er komen, dan is vinyl alles behalve dood. Je woont er op 15' min vandaan Ilja, ga daar volgend jaar maar eens naar toe, je gaat niet geloven wat je daar ziet

Zijn er binnenkort nog platenbeurzen in Belgie?
Altijd leuk om naartoe te gaan Happy, laughing
Tekhead    posted on 13-04-2010 00:22
Poster: Seca

Zijn er binnenkort nog platenbeurzen in Belgie?
Altijd leuk om naartoe te gaan Happy, laughing

zeg seca, ge bent wel lui vandaag he, google ff. (all? heb ik dan maar voor jou gedaan).

Op 1 mei in Heist op den Berg, bekenste en beste platenbeurs van Belgie, hier moet je zeker naar toe.
klik ff op de link en je hebt een hele agenda van platenbeurzen

http://www.kdx.be/nl/platenbeurzen.php
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 13-04-2010 07:30
Poster: Ilja
*Aluhoedje opzet* ? ?Gozer laat die TT's voor wat ze zijn en koop een Denon DN-HC5500, een veelzijdige speler waar je nog een flinke tijd mee vooruit kunt. ? TT's en vinyl zijn zo goed als dood, CD's beginnen al zelfs minder te worden ( omdat velen vanaf USB draaien ). ? ? ?Kies je voor die denon dan kies je voor de toekomst en zul je nog aantal jaar mee vooruit kunnen ).

Ilja nogmaals doe eerst research voor dat je wat blaft? Vinyl wil never die.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ilja    posted on 13-04-2010 08:54
Ja en als het aan BUMA / BREIN ligt wordt vinyl helemaal de bom omdat het niet te copieeren is.?Cool
Dolivieira    posted on 13-04-2010 11:06
Ja en als het aan BUMA / BREIN ligt wordt vinyl helemaal de bom omdat het niet te copieeren is.?Cool

Dat uis nou appels met peren vergelijken. Muziek koop je toch of het nou digitaal, op Vinyl of Cd staat maak niet uit. Jij weet ook donders goed dat ik met alle formats draai maar ik heb hier nooit gezegd dat vinyl dood is!!!!!
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 13-04-2010 11:10
Poster: Tekhead

zeg seca, ge bent wel lui vandaag he, google ff. (all? heb ik dan maar voor jou gedaan).

Op 1 mei in Heist op den Berg, bekenste en beste platenbeurs van Belgie, hier moet je zeker naar toe.
klik ff op de link en je hebt een hele agenda van platenbeurzen

http://www.kdx.be/nl/platenbeurzen.php

Oh da's niet zo ver van bij mij, moet ik ook naartoe!!!
t-age    posted on 13-04-2010 21:42
Ik zou persoonlijk voor de denons gaan!My choice
D3NiX    posted on 29-04-2010 02:21
Hey allemaal, sorry voor mij late reactie!

Ik was bezig met school en toetsen e.d.

Mijn keuze is gevallen op 2 x denon dn-hs5500.. Rond de 14e heb ik gebeld met feedback en 1 laten reserveren. De 2e cd speler was daar in eindhoven niet op voorraad, maar wel in andere filialen. Vele malen gebeld en elke keer was de cdspeler in verwachting.
Vandaag weer gebeld. 1 Denon stond op mijn naam gereserveerd, maar die is opeens opgestuurd naar de fabrikant omdat de motor ervan niet goed werkte. De 2e denon speler kunnen ze niet meer krijgen, omdat die allemaal opeens uitverkocht zijn. Wat een slechte zaak daar bij feedback! Ik wordt niet eens fatsoenlijk geinformeerd, en de gereserveerde denon is opeens bij de fabrikant. Eigenlijk heb ik 2 weken voor niks gewacht!!
?
Dinsdag bel ik weer, dan kunnen ze mij een definitief antwoord geven. Maar ik heb al een gevoel dat de denon's daar helemaal niet meer te koop zijn. Cool
?
?
?
RiX    posted on 29-04-2010 03:13
tip: koop geen dj-gear bij die zaak, maar kijk even bij bax, rj-sjop of new-line...
Ilja    posted on 29-04-2010 07:53
@D3NiX

Die feedback heeft nooit wat op voorraad, ook slechte ervaring met die toko.
Prozei    posted on 29-04-2010 09:39
Nooit geen problemen gehad.
Laatst m'n access virus terug gebracht ter reperatie. En binnen paar weekjes was hij gerepareerd terug.
Ook krijg ik altijd korting en goed voorgelicht.
RiX    posted on 29-04-2010 09:56
Dat valt onder toetsen, de dj-delegatie is nooit zo uitgebreid daar, laat staan de expertise ervan. Of wisselt dat per vestiging?
D3NiX    posted on 29-04-2010 20:32
Hebben jullie misschien andere suggesties?
De numark NDX800, heeft iemand hier ervaringen mee?
De reloop rmp1/2 wil ik niet meer, deze hebben namelijk geen midi uitgang.

Mijn budget ligt rond de 500 euro per cd-speler.

Ilja    posted on 29-04-2010 20:43
ik heb op youtube mensen over NDX 800 gevraagd, zij hebben er hele goeie ervaringen mee, ze zeggen, ?zeer solide gebouwd, en alles doet zo als het hoort te doen.
D3NiX    posted on 29-04-2010 20:49
ik heb op youtube mensen over NDX 800 gevraagd, zij hebben er hele goeie ervaringen mee, ze zeggen, ?zeer solide gebouwd, en alles doet zo als het hoort te doen.
  Ja heb er ook een paar gelezen.
Maar ik weet niet of de numark geschikt is voor de cd-speler's markt. Want ken verder niet veel cd-speler van hun.
Ilja    posted on 29-04-2010 20:50
CDX en HDX zijn toch wel vrij bekende van numark.?Cool
Electrolyte    posted on 30-04-2010 20:31
Als je echt voor platenspelers wilt gaan zou ik toch voor de stanton str8-150's of stanton st-150's gaan , zijn de beste super oems die je op de markt kan verkrijgen imo , ze zijn wel ietsje duurder dan de andere oems maar zijn het geld zeker waard!
User edit by Electrolyte on 30-04-2010 @ 20:32:11 (3%)
Estacy    posted on 30-04-2010 20:54
Poster: D3NiX

De reloop rmp1/2 wil ik niet meer, deze hebben namelijk geen midi uitgang.

Mijn budget ligt rond de 500 euro per cd-speler.

voor 500E kun je ook een American Audio Radius 3000 halen, een echt alleskunnertje dat zo'n beetje alles afspeelt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dJORD    posted on 30-04-2010 21:02
Poster: D3NiX
Ja heb er ook een paar gelezen.
Maar ik weet niet of de numark geschikt is voor de cd-speler's markt. Want ken verder niet veel cd-speler van hun.
 dat ligt toch echt aan jou, numark heeft al jarenlang de goedlopende, welbekende axis series
Mixt-Ape    posted on 30-04-2010 21:28
Ja...welbekend wegens onbetrouwbaarheid...

Er zijn mensen die er geluk mee hebben maar hoeveel kapotte Axis-verhalen ik al niet gehoord heb? Kan je beter overslaan dan denk ik zo...
Estacy    posted on 01-05-2010 01:05
en dan het loopwerk van een cdx...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D3NiX    posted on 04-05-2010 21:21
Ga binnenkort de numark NDX800 bestellen. Dit is naar mijn mening en budget de beste optie.

Bij thomann is die 339 ?.

Had eerder een American Audio Radius 3000 in gedachten, maar de pitch control vind ik maar niks (rechtsboven). En de uiterlijk van de NDX800 vind ik ook beter.

Ik denk wel dat ik zo een goed keuze heb gemaakt, vinden jullie ook niet?
Ilja    posted on 04-05-2010 21:24
Wait for it, ik krijg morgen van bax Te horen, hoe goed die speler werklijk functioneert.
D3NiX    posted on 04-05-2010 21:35
Wordt dat misschien online gepubliceerd?
Ilja    posted on 04-05-2010 21:55
Nope, krijg het over de mail, maar ik zet het hier wel neer.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 6 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 2.027
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.180