Super-OEM vs Technics vs cd-speler (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D3NiX    posted on 11-04-2010 23:51
Hallo,

Ik wil een DJ gear aanschaffen maar kom er helaas niet uit.

Super-oems zijn wat mij betreft top draaitafels, maar de technics zijn nu al langer dan 25 jaar bekend en hebben zich bewezen. Of lekker mixen met cd-speler?

Keuze draaitafels:
Citronic PD-45 MK2 ?229,-
Reloop RP-6000 MK5b ?269
SL 1210 MKII ?450
*Welke elementen raden jullie trouwens aan voor een timecode systeem?

CD-Spelers:
Denon DN-S1200 ?469,-

Reloop RMP-1/2
Denon DN HS 5500 ?399,-
Numark NDX800 ?375,-

Ik denk dat mijn keuze sneller op vinyl valt ivm met een timcodesysteem met traktor.
Zijn de keuzes van de draaitafels wel goed? Want volgens mij hebben niet zoveel mensen de citronic pd-45 of de rp-6000 mk5b. Deze draaitafels worden bijna nergens meer verkocht.
Veel draaitafels zijn ook op marktplaats te vinden, dan ben ik wel goedkoper uit.
Mijn keuze valt minder snel op cd-spelers, maar ze blijven toch altijd handig doordat je cd's kunt branden en lekker kunt mixen.

Mijn budget voor cd-speler/tt: circa 400 PS

Hebben jullie enige ervaringen met deze draaitafels of cd-spelers? Wat kunnen jullie mij als advies geven?

BVD,

D3NiX

What do you think about Super-OEM vs Technics vs cd-speler ??

Vote :   

Ilja    posted on 12-04-2010 00:04
Hier een voordeel van CD-speler tegenover een TT
.

-geen vermogens aan LP's uitgeven.

-geen hernia oplopen door LP's te sjouwen

-Met CD speler heb je veel meer controlle over je muziek ( denk aan loopen, Cuen en geen geluids vervorming )
.

En als je DN-HC 5500 voor 399 PS kunt krijgen, meteen doen want je kunt hem ook als midi controller gebruiken, en met draainde platter van denon zul je TT's nooit missen
User edit by Ilja on 12-04-2010 @ 00:08:11 (38%)
Flaged
Mixt-Ape    posted on 12-04-2010 00:06
Ik zeg Technics!
Roov    posted on 12-04-2010 00:28
Als je echt voor timecoded wilt gaan zou ik Technics aanraden, heb ze zelf ook icm Reloop Spin!
Tekhead    posted on 12-04-2010 00:31
Als je TT's wil aanschaffen, TECHNICS, zonder twijfelen, hebben een minder hoge torque dan OEMS, maar zijn veel beter en precieser, alsook sneller te corrigeren bij het beatmixen. Als je timecode met platen ipv cd's wil draaien, altijd voor technics gaan, deze programma's zijn ontwikkeld voor vinyl junks, en die draaien op technics, dus gebasseerd op de torque van de SL12xx serie, parameters zijn afgestemd op deze TT's.

Als je absoluut Time Code wil gebruiken, dat kan ook met cd's, en als je cd spelers gaat aanschaffen, zou ik van de door jouw voorgestelde spelers kiezen ofwel voor de Denon DN-S1200, die al jaren aangeprezen wordt als beste koop door vele functie's, mogelijkheden en kwaliteit, of de Numark NDX800, deze is wel maar net nieuw op de markt, maar krijgt ook voortreffelijke punten van op de geartest, en is heel uitgebreid aan functies
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
D3NiX    posted on 12-04-2010 11:10
Poster: Ilja
Hier een voordeel van CD-speler tegenover een TT

.

-geen vermogens aan LP's uitgeven.

-geen hernia oplopen door LP's te sjouwen

-Met CD speler heb je veel meer controlle over je muziek ( denk aan loopen, Cuen en geen geluids vervorming )

.

En als je DN-HC 5500 voor 399 PS kunt krijgen, meteen doen want je kunt hem ook als midi controller gebruiken, en met draainde platter van denon zul je TT's nooit missen

Ik heb nu al reacties van jullie, het gaat snel zeg op deze fora Cool.
Ik denk niet veel uit te geven aan LP's, maar toch zal ik er een paar kopen. 2 timecode platen zijn dan meer dan genoeg.

De DN HC5500 is te krijgen voor 399 per stuk. *Nieuw en afgeprijst van 1199 bij feedback. Maar ik lees dat het geen cd afspeelt. Een optionele cd-speler inbouw kost rond de ? 250. Hierdoor denk ik dat ze afvallen.
User edit by D3NiX on 12-04-2010 @ 11:13:38 (17%)
Ilja    posted on 12-04-2010 11:11
je kan op ebay de CD drive voor heel goedkoop krijgen en zelf inbouwen is zo gedaan.
D3NiX    posted on 12-04-2010 11:18
je kan op ebay de CD drive voor heel goedkoop krijgen en zelf inbouwen is zo gedaan.

Kan er ook een normale cd-inbouw? Of moet het juist 'de ene' van de denon's zijn?
D3NiX    posted on 12-04-2010 11:27
@ Tekhead
Ik kijk maar eens rond op marktplaats, want die worden degelijk veel verkocht.

Maar de super oems, die hebben net een sterkere motor, ik denk ook niet dat ze minder werken dan de technics. De technics (nieuw) zijn vergeleken met de oems dubbel zo duur. Dus denk dat mijn keuze toch op de oems vallen ipv (nieuwe) technics. Heb jij misschien ervaringen met een van de bovengenoemde oems? Ze zijn namelijk best wel oud, maar worden bij new-line nog steeds verkocht.
Ilja    posted on 12-04-2010 11:57
Poster: D3NiX

Kan er ook een normale cd-inbouw? Of moet het juist 'de ene' van de denon's zijn?

Er moet natuurlijk wel die van denon gebruikt worden, en die web-shops prijzen gaan nergens over.?
D3NiX    posted on 12-04-2010 12:08
Ik heb een beetje rond gekeken op internet, ze zijn rond de $ 200,-

Nou, video's van de denon staan op youtube en ik vind het echt een top cd-speler!

Mijn vraag is of het nog mogelijk is om serato of traktor scratch met timecode te gebruiken (via de usb uitgang)?
Woudtje    posted on 12-04-2010 12:11
Ik heb een beetje rond gekeken op internet, ze zijn rond de $ 200,-

Nou, video's van de denon staan op youtube en ik vind het echt een top cd-speler!

Mijn vraag is of het nog mogelijk is om serato of traktor scratch met timecode te gebruiken (via de usb uitgang)?

Ja dat is zeker mogelijk. Adiprodj heeft er een filmpje over gemaakt. Het werkt zelfs nog beter als met cd's.
D3NiX    posted on 12-04-2010 12:21
Poster: Woudtje

Ja dat is zeker mogelijk. Adiprodj heeft er een filmpje over gemaakt. Het werkt zelfs nog beter als met cd's.

Ik denkt dat het de DN HS5500 wordt voor een zeer lage prijs. Verder zie ik dat het een 2 in 1 cd speler is. Zou het een goed aankoop zijn? Of gewoon voor een S1200 gaan? (kost 69 meer)
Woudtje    posted on 12-04-2010 12:29
Poster: Woudtje

Ik denkt dat het de DN HS5500 wordt voor een zeer lage prijs. Verder zie ik dat het een 2 in 1 cd speler is. Zou het een goed aankoop zijn? Of gewoon voor een S1200 gaan? (kost 69 meer)

Ik dat het zeker een goede aankoop zal zijn. Zeker voor het geld dat ze nu kosten. Het is wel zo dat de dn-hs5500 uit het assortiment is gehaald van Denon en niet meer wordt gemaakt. Over de dn-s1200 hoor ik ook hele goede dingen en ze worden native ondersteund door Traktor en Serato. Hierdoor kan je alle functies blijven gebruiken als met bijv. Traktor werkt. Met de dn-hs5500 verlies je effecten en hotcue etc. als deze via timecode gaat gebruiken met bijv. Traktor.

D3NiX    posted on 12-04-2010 12:38
@ Woudtje

Ik was toch van plan om een X1 midi controller van NI te kopen. Als alle buttons van de cd-speler midi ondersteunen is het tot nu toe genoeg voor mij effecten en dergelijke mee te bedienen.

Ik heb al een mail gestuurd hoeveel er nog van de HS5500 op voorraad zijn.

User edit by D3NiX on 12-04-2010 @ 12:39:19 (8%)
D3NiX    posted on 12-04-2010 13:42
En als ik in bezit ben van 1 DENON HS5500 en 1 technics/oem koop, zou een timecode systeem dan nog werken? Zou een tijdcode systeem werken in traktor? (Zonder Audio DJ 4/8?)

Vassilli    posted on 12-04-2010 13:49
Nee voor Traktor heb je een Audio 4/8 nodig.. Hoe wil je m anders aansluiten Cool
D3NiX    posted on 12-04-2010 14:02
Wat is dit een moeilijke keuze zeg!!Cool

Draaitafels zijn gewoon te vet om thuis te hebben, je kunt het muziek naar mijn mening gewoon voelen met vinyl platen. (Goedkopere optie)

CD-Spelers zijn gewoon digitaal en hebben meer opties (effecten etc). Wat ik jammer vind is dat er bijna nergens ervaringen van andere te vinden is? over de DN HS5500 (deze wordt niet meer geproduceerd). Als deze tevens niet op voorraad is dan vallen ze meteen af en zou de S1200 een optie kunnen zijn. (Duurdere optie)

Het gaat er om dat ik thuis ga draaien, ben nog niet op het niveau om in disco's te draaien. Of ik moet nog even verder sparen .
Seca    posted on 12-04-2010 14:09
Poster: Tekhead
maar zijn veel beter en precieser, alsook sneller te corrigeren bij het beatmixen.

Het is maar wat je gewoon bent zeker Cool

Ik heb beide, super OEMS en technics, en kan nog steeds niet kiezen welke de beste zijn ^^
User edit by Seca on 12-04-2010 @ 14:10:08 (2%)
D3NiX    posted on 12-04-2010 14:16
Poster: Seca

Het is maar wat je gewoon bent zeker Cool

Ik heb beide, super OEMS en technics, en kan nog steeds niet kiezen welke de beste zijn ^^

Wat heb ik veel informatie gekregen vandaan zeg! Had ik vandaag ook met m'n toets spaans (using an iphone.. Cool).

Dan zou de oem tt Citronic PD-45 MK2 of Reloop RP-6000 MK5b het werk meer dan genoeg moeten doen (thuisgebruik). En zou het uitmaken dat ze al een paar jaar op de markt zijn?

Seca    posted on 12-04-2010 14:34

Wat heb ik veel informatie gekregen vandaan zeg! Had ik vandaag ook met m'n toets spaans (using an iphone.. Cool).

Dan zou de oem tt Citronic PD-45 MK2 of Reloop RP-6000 MK5b het werk meer dan genoeg moeten doen (thuisgebruik). En zou het uitmaken dat ze al een paar jaar op de markt zijn?

Voor thuis volstaat dit inderdaad, neen het maakt niet uit dat ze al een paar jaar op de markt zijn, de super OEMS worden nog steeds hetzelfde gemaakt, juist dezelfde componenten enzo.

User edit by Seca on 12-04-2010 @ 14:34:39 (1%)
Ilja    posted on 12-04-2010 14:37
*Aluhoedje opzet* ? ?Gozer laat die TT's voor wat ze zijn en koop een Denon DN-HC5500, een veelzijdige speler waar je nog een flinke tijd mee vooruit kunt. ? TT's en vinyl zijn zo goed als dood, CD's beginnen al zelfs minder te worden ( omdat velen vanaf USB draaien ). ? ? ?Kies je voor die denon dan kies je voor de toekomst en zul je nog aantal jaar mee vooruit kunnen ).
Seca    posted on 12-04-2010 14:46
TT's en vinyl zijn zo goed als dood, CD's beginnen al zelfs minder te worden ( omdat velen vanaf USB draaien ). ? ? ?Kies je voor die denon dan kies je voor de toekomst en zul je nog aantal jaar mee vooruit kunnen ).

Met TT's en timecoded kan hij ook jaren vooruit Happy, laughing

Vinyl is inderdaad veel minder aan het gaan dan vroeger, But TT's aren't dead :p
Er zijn er toch velen die TT's kopen om puur timecoded te gaan draaien?

User edit by Seca on 12-04-2010 @ 18:11:51 (2%)
Tekhead    posted on 12-04-2010 17:15
@ Tekhead
Ik kijk maar eens rond op marktplaats, want die worden degelijk veel verkocht.

Maar de super oems, die hebben net een sterkere motor, ik denk ook niet dat ze minder werken dan de technics. De technics (nieuw) zijn vergeleken met de oems dubbel zo duur. Dus denk dat mijn keuze toch op de oems vallen ipv (nieuwe) technics. Heb jij misschien ervaringen met een van de bovengenoemde oems? Ze zijn namelijk best wel oud, maar worden bij new-line nog steeds verkocht.

ja ik heb daar ervaring mee, check my dj booth
User edit by Tekhead on 12-04-2010 @ 17:17:15 (2%)
Mixt-Ape    posted on 12-04-2010 18:08
*Aluhoedje opzet* ? ?Gozer laat die TT's voor wat ze zijn en koop een Denon DN-HC5500, een veelzijdige speler waar je nog een flinke tijd mee vooruit kunt. ? TT's en vinyl zijn zo goed als dood, CD's beginnen al zelfs minder te worden ( omdat velen vanaf USB draaien ). ? ? ?Kies je voor die denon dan kies je voor de toekomst en zul je nog aantal jaar mee vooruit kunnen ).

Jij komt blijkbaar niet echt veel buiten, als ik ga draaien gebruikt iedereen altijd vinyl. Ligt ook wel aan het genre, maar toont toch aan dat vinyl niet dood is.
Tekhead    posted on 12-04-2010 19:47

Ben afgelopen zaterdag naar de platenbeurs in Utrecht geweest, trouwens de grootste en beste ter WERELD, serieus, daar komen ze van overal ter wereld naar toe. Is ook een beurs voor verzamelaars uiteraard. Als je ziet hoeveel standhouders, handelaars, verzamelaars, klanten, kopers en bezoekers er komen, dan is vinyl alles behalve dood. Je woont er op 15' min vandaan Ilja, ga daar volgend jaar maar eens naar toe, je gaat niet geloven wat je daar ziet
User edit by Tekhead on 12-04-2010 @ 19:49:19 (7%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

165 Users online: 9 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 19.206
Most visitors online this month : 187
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.032.797