Advies: Apple of windows laptop (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 10-04-2010 16:55
Halloo!

Ik was net aan het kijken voor een laptop. Nu is het zo dat ik sterk aan het twijfelen ben om een apple of windows laptop te kopen (sowieso geen Vista!).

De laptop is in beginsel alleen om live setjes mee te draaien en te producen.

Verdere informatie over wat de laptop zoal moet hebben, heb ik Winking my eye.

Dankjee!
Hampsink

What do you think about Advies: Apple of windows laptop ??

Vote :   

ThijsG    posted on 10-04-2010 21:05
Compleet eens met het verhaal van Xtremer, nog een verschil daarbij is dat je bij windows vaak errors heb waarvoor computerkennis nodig is en bij mac niet echt, maar da's mijn ervaring.
Ik zou zeggen: Macbook met parallels desktop. Dit programma runt windows tegelijk met mac, maar blijft stabiel. Het mooie is dat je gewoon in mac os blijft. Maar dat er een optionele startbalk bij komt en dat sommige vensters windows zijn en sommige mac. Zoek het maar eens op!?
Ook gratis verkrijgbaarWinking my eye
Xtremer    posted on 10-04-2010 21:08
Poster: ThijsG
Compleet eens met het verhaal van Xtremer, nog een verschil daarbij is dat je bij windows vaak errors heb waarvoor computerkennis nodig is en bij mac niet echt, maar da's mijn ervaring.

Ik zou zeggen: Macbook met parallels desktop. Dit programma runt windows tegelijk met mac, maar blijft stabiel. Het mooie is dat je gewoon in mac os blijft. Maar dat er een optionele startbalk bij komt en dat sommige vensters windows zijn en sommige mac. Zoek het maar eens op!?

Ook gratis verkrijgbaarWinking my eye

Parallels kan gratis als je het illegaal downloadCool. Het kost namelijk gewoon geld.
Vind het niet zo'n geweldig programma en grafische toepassingen als games ondersteunen de videokaart en direct X niet. Wil je Windows, dan moet je full windows draaien met Bootcamp. Kleine tools als ID3 editors kun je natuurlijk wel gemakkelijk in Parallels openen. Zelf gebruik ik daarvoor het programmatje Wine. Daarnaast vraagt Parallels veel van je geheugen en is 4GB een must!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 10-04-2010 @ 21:09:27 (8%)
Xurion    posted on 10-04-2010 21:30
Is dat Parallels ook voor Linux op Windows?
ThijsG    posted on 10-04-2010 21:52
Poster: Xtremer
-te lang verhaal voor een quote-

Dat bedoelde ik ook met die knipoog. Maar het is er dus wel gratis:p.
Maargoed ik gebruik zo goed als geen windows maar als ik het gebruik is het om een programma te draaien wat ik nodig heb maar toch windows is. Ik heb het ff gechecked: Ik heb idd 4GB dus daarom loopt het bij mij mss wat soepeler(wojoow en er wordt echt nooit wat zwaares op deze computer gedraaid echt zonde:p).
@DJJS: Geen idee, wss niet maar gogle is je beste vriendWinking my eye
Sebasz    posted on 10-04-2010 23:46
edit: omfgggg lead fix je preview functie! nu post hij gewoon terwijl ik op preview klik..CoolCool
User edit by Sebasz on 10-04-2010 @ 23:48:13 (96%)
Dolivieira    posted on 11-04-2010 11:25
Wat extremer schrijft is wel waar. Maar een windows labtop is sinds W7 wel stabieler geworden. Maar ik als je het geld heb koop dan een? MAC. Kan je het geld voor een Mac niet missen. Dan zou ik een W7 Labtop kopen. Maar koop er een met hoge specs. Em koop een goed merk. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Hampsink    posted on 11-04-2010 12:26
Nog een paar vraagjes voor het geval ik een mac zou kopen;

- Neemt die bootcamp veel plaats in (wordt hij trager als ik dus xp er ook op zet)?

- Neemt die bootcamp veel tijd in beslag als ik het wil opstarten (hoe snel is die geswitched?)?

- Kan ik windows programma's opstarten als ik in de xp (-ruimte) zit?

Dus kortom graag wat informatie over die bootcamp... Winking my eye

Thx
User edit by Hampsink on 11-04-2010 @ 12:31:57 (13%)
Roov    posted on 11-04-2010 12:30
Poster: Hampsink

- Neemt die dualboot (dat programmatje waarmee je can switchen tussen xp en os x) veel plaats in?

- Neemt die dualboot veel tijd in beslag als ik het wil opstarten (hoe snel is die geswitched?)?

Dus kortom graag wat informatie over dat dual gedoe =)

Thx

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boot_Camp_%28software%29

- Boot camp is snel geswitched
- Je kan windows programma's gebruiken in Windows
- Systeemvereisten:
Mac OS X Tiger versie 10.4.6 of later10 GB
vrije harde schijfruimteEen op een Intel-processor gebaseerde Mac met de laatste firmware
(verkrijgbaar via Software-Update)Een Windows XP SP2 cd; Home of Professional (geen multi-disc,
upgrade of Media Center editon 2004 of later) of een Windows Vista Home
Basic, Home Premium, Business of Ultimate schijf
User edit by Roov on 11-04-2010 @ 12:31:25 (3%)
LibertyNL    posted on 11-04-2010 12:34
- Neemt die dualboot (dat programmatje waarmee je can switchen tussen xp en os x) veel plaats in?
Ongeveer evenveel ruimte als XP op en gewone PC

- Neemt die dualboot veel tijd in beslag als ik het wil opstarten (hoe snel is die geswitched?)?
Dat valt wel mee, ligt er een beetje aan hoeveel zware programma's je draait

Ja, denk er wel aan dat je dan toch window's gaat draaien en dan toch wel een virusscanner nodig hebt?

Dus kortom graag wat informatie over dat dual gedoe =)

Thx

LouisCasper    posted on 11-04-2010 12:35
Ik voorspel dat je dat niet gaat gebruiken.
Ik ken ook een aantal mensen die een mac gekocht hebben met het idee dat ze hem dan ook windows zouden laten draaien maar niemand van die mensen gebruikt het daadwerkelijk.
http://www.louiscasper.com
Xtremer    posted on 11-04-2010 12:37
Poster: Look
Ik voorspel dat je dat niet gaat gebruiken.
Ik ken ook een aantal mensen die een mac gekocht hebben met het idee dat ze hem dan ook windows zouden laten draaien maar niemand van die mensen gebruikt het daadwerkelijk.

Heb het geprobeerd op m'n MacBook, maar het bied inderdaad geen meerdere ten opzichte van Mac OSX.
Kost je alleen maar ruimteCool.
Hampsink    posted on 11-04-2010 12:40
Ikzelf ben ook niet van plan het te gebruiken, maar mijn broer wel. Hij is echt zo'n windows-man die niet van windows wil afstappen...
LouisCasper    posted on 11-04-2010 12:47
Ikzelf ben ook niet van plan het te gebruiken, maar mijn broer wel. Hij is echt zo'n windows-man die niet van windows wil afstappen...

1x mac, altijd mac.
http://www.louiscasper.com
NielsR    posted on 11-04-2010 12:52

Was ik ook hoor, totdat ik is bij een maat op mac begon te werken. Daarna hebk ik een iMac gekocht en nu een Macbook Pro en ik ben er nog altijd ZEER content van.

Ik vind het prijsverschil ook maar een LAME opmerking ze.
Macbook Pro's zijn zeer degelijk gebouwd, als je dezelfde kwalitieit van windows laptops wil hebben moet je al voor iets degelijker gaan en dan zit je ook onmiddelijk al in dezelfde prijsklasse.
Tis niet echt objectief een een macbook pro en een of andere laptop die gemaakt is door wat plastiek plaatjes tegen elkaar te schroeven (zoals veel consumenten laptops nu) te gaan vergelijken.

Als je voor een windows laptop gaat raad ik altijd een laptop aan die bedoeld is voor de Professionele markt, die zijn altijd wat degelijker en soberder gebouwd, want die plastieke rommel kan alleen kapot gaan.
User edit by NielsR on 11-04-2010 @ 12:57:33 (3%)
Xtremer    posted on 11-04-2010 13:00
1x mac, altijd mac.

Once you get a Mac, you'll never go backCool
nils7    posted on 11-04-2010 13:46
Poster: djdolivieira
Wat extremer schrijft is wel waar. Maar een windows labtop is sinds W7 wel stabieler geworden. Maar ik als je het geld heb koop dan een? MAC. Kan je het geld voor een Mac niet missen. Dan zou ik een W7 Labtop kopen. Maar koop er een met hoge specs. Em koop een goed merk. ?

Mijn pa's W7 pc crasht nog steeds randomly!
Windows 7 heeft gewoon blauwe schermen! Winking my eye
Vassilli    posted on 11-04-2010 13:56

1x mac, altijd mac.

Zo is het! (heb zelf nooit een PC gehad maar toch :P )

Dolivieira    posted on 11-04-2010 15:58
Poster: nils7

Kan, Maar heb op 2 systemen windows7 draaien zonder veel probs. Ook heb ik een Windows Vista systeem ook weinig problemen. Dan heb ik nog 3 systemen waar windows XP op draait.

Maar ben het wel met jullie eens dat een MAC systeem stabieler is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Helioxx    posted on 11-04-2010 16:03
Poster: djdolivieira
Poster: nils7

>

ik heb hier ook 2 systemen met W7, nog nooit 1 probleem mee gehad.

ThijsG    posted on 11-04-2010 16:10
offtopic:S
Poster: Sebasz
edit: omfgggg lead fix je preview functie! nu post hij gewoon terwijl ik op preview klik..CoolCool

Altijd al zo geweest volgens mij, maar wanneer heb je nou preview nodig?
En ik sluit me volledig aan bij Look en Xtremer:p
Stefjuuh    posted on 11-04-2010 16:30

1x mac, altijd mac.

Moet die niet bij quote van de dag?

Ik zou je wel een mac aanraden, ik zal niet zeggen dat een mac nooit crasht, maar vooral in audio is het veel meer plug and play..!

Kevinova    posted on 11-04-2010 16:36
Ja hoor, het welbekende Appels met Ramen vergelijken.

Ik zelf werk veel op allebei, en je moet met mac toch wel leren werken als je windows bekend bent. Ofwel dat is mijn mening. Maar even de feiten op een rijtje want ben het toch met veel niet eens in dit topic.

Dat mac sneller is dan windows 7 wil ik even uit de wereld helpen: Het ligt er net aan welk type hardware je hebt. Hoe hoger, hoe duurder.

Dat mac geen audiobrom geeft door de voeding is ook niet waar. Zorg gewoon dat je beeld en licht apparatuur niet op dezelfde verdeelblok als geluid plugt. Leg trouwens nooit een laptop op een mixer, pa mixer als het beide aanstaat. Wil nogal veel storen over geluid, iets wat ik toch een aantal FOH mensen vaak zie doen.

Dat je op windows een virusscanner nodig hebt is in mijn ogen ook geen benodigde. Het ligt er puur aan waarvoor je hem gebruikt. Gebruik je heb in het opzicht van de topicstarter voor alleen livesetjes te draaien en te produceren dan heb je in mijn ogen geen kans op virussen. Internet hoef je dan toch niet te hebben, ja misschien om tracks te kopen maar dat is via veilige sites. Voor mac heb je inmiddels ook virussen dusja....

Dat je met windows om de zoveel tijd een clean install moet doen en met mac niet is ook weer zoiets wat toch echt ligt aan je eigen laksheid. Ik draai al 6 jaar de laptop waar ik nu op zit op xp en zonder 1x ge-cleaninstalled te hebben.

Windows heeft foutmeldingen maar mac ook. Als je er maar het onmogelijke uit wil halen. Tuurlijk lijkt het soms bij windows alsof er geen end mee aan komt maar google op de foutcode en meestal heb je het in 3minuten gefixt.

Mac wil graag moeilijkdoen bij andere typen bestanden die windows vaak meteen ondersteunt of na 1minuut google werk en de juiste codec.

Enige voordel van Mac is is dat de hardware van dezelfde fabrikant als de OS is die erop draait waardoor die samenwerking daartussen veel soepeler is. En minder foutgevoelig is.

En denk nou niet dat ik windows fan ben, nee voor mij zijn windows en mac gelijk aan elkaar. Ik gebruik het waarvoor ik het nodig heb.

Maar het gaat om 1 producer progamma te draaien en 1 mix progamma.
Bij mac heb je de aanschaf die duurder is in de meeste gevallen en de progamma's zijn beperkter waardoor je in de meeste gevallen daar ook duurder in uitkomt.
Voor produceren raad ik je Logic of Fruityloops aan. Logic is voor mac en Fruityloops is voor Windows.
Ik vind deze beide zeer makkelijk en prettig werken, je kan zeggen wat je wil over fruity maar je kan er net zoveel mee maken als logic terwijl logic vaak word verheven en fruity de grond in geboord.
Logic is wel duurder dan Fruity dus dan ben je nog meer geld kwijt in de vergelijking tussen mac en windows.

Maar dan ben je er nog niet want je wou ook nog mixen ermee. Nou voor beide kan je Traktor nemen en je hebt nog een aantal progamma's eigenlijk voor beide wel evenveel.

Dan heb je nog dat je er gewoon een externe controller/geluidskaart bij moet hebben. In mijn opzicht in beide gevallen omdat je er gewoon zoveel mogenlijk uit wil halen.

Hou een "studio" laptop gewoon gescheiden van persoonlijk werk. Net zoals je werk en prive gescheiden moet houden.

Maar ik heb je nog niet geholpen met de keuze, dat moet je gewoon zelf doen. Ik geef alleen een aantal argumenten uit mijn opzicht.

This is an old Topic

No new postings for 5.300 days.
 Post CommentThat would be 176.7 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

69 Users online: 2 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 11.622
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.809

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy