Tijdcode Systeem + Laptop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 09-04-2010 17:44
Beste mede members,

Zelf ben ik al een tijdje opzoek naar een betrouwbaar, stabiel, en makkelijk Tijdcode Systeem.

Dit systeem moet stabiel en betrouwbaar op een Mac of Windows laptop draaien.

Op internet ben ik al:

-Traktor Scratch Pro?

-Rane Serato

tegen gekomen.

Ik wil niet met platen draaien maar met Tijdcode Cd's.

Wie kan mij de verschillen uitleggen, vertellen wat betrouwbaarder is, etc?

Ook ben ik opzoek naar een Windows Laptop, weet iemand welk type/soort hier goed genoeg voor is.
Op de laptop hoeft alleen traktor te draaien en geen internet, msn, of andere nutteloze aplicaties
Iemand advies?

Alvast bedank!
User edit by Yorick on 21-04-2010 @ 20:01:17 (53%)

What do you think about Tijdcode Systeem + Laptop ??

Vote :   

Roov    posted on 09-04-2010 17:48
Zijn alle twee gewoon stabiel, ligt meer aan je computer/laptop. Als je een goede laptop/computer hebt zou ik naar de functies kijken die zich in het programma bevinden, als jij namelijk 4 decks wilt aansturen raad ik je Traktor aan, maar op andere punten zou Serato het wel weer winnen. Het ligt er eigenlijk aan wat je er allemaal mee wilt kunnen.
Nood    posted on 09-04-2010 18:05
Kijk ook eens naar mixvibes cross
veel goedkoper dan serato en traktor maar het is toch een dijk van een timecodepaket!
Dolivieira    posted on 09-04-2010 18:49
Voortaan ff de search. Zijn hier al zoveel topics van. Betrouwbaar zijn ze allemaal wel. Het is precies wat Roov. Wat wil je?van een tijdcode systeem? Wart verwacht je van een tijdcode systeem??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-04-2010 @ 18:51:11 (100%)
Dolivieira    posted on 09-04-2010 20:13
Poster: Roov
Zijn alle twee gewoon stabiel, ligt meer aan je computer/laptop. Als je een goede laptop/computer hebt zou ik naar de functies kijken die zich in het programma bevinden, als jij namelijk 4 decks wilt aansturen raad ik je Traktor aan, maar op andere punten zou Serato het wel weer winnen. Het ligt er eigenlijk aan wat je er allemaal mee wilt kunnen.

Ik vind die serato alleen een oerlelijke frontscherm hebben. Met al die kleurtjes,?rare draaiende?Radar en rare knopjes er op. Vind ik Traktor vele malen mooier
Gery    posted on 09-04-2010 20:37
het gaat hem net enkel om het uiterlijk, het belangrijkste element is de audio interface. De Audio 2/4/8 van native instruments steekt daarbij ver boven die van serato of eender welk ander systeem uit. ?Voor thuis maakt het niet zoveel uit maar op een grote installatie ben je beter met een goede geluidskaart (en uiteraard ook kwalitative mp3's..)
Ik zou voor traktor scratch of duo gaan! Het enige voordeel dat seroto boven traktor heeft is dat de 'zwaarte' van de beats in een ander kleur op de waveform worden aangegeven waardoor het voor R&B dj's handig kan zijn bij het scratchen. ?Op elk ander vlak is traktor stukken beter!
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 09-04-2010 21:07
Heb je ook helemaal gelijk in, maar het oog wil ook wat. Ik ben ook meer een Traktor liefhebber. Heb hier sind Januari ook mijn Traktor Scratch Duo en ben zeer en zeer tevereden. Systeem draait nu helemaal zonder problemen. Geen gekraak. En vooor serato betaal je ook meer. ??
Mixt-Ape    posted on 09-04-2010 21:09
Serato is over het algemeen stabieler dan Traktor. Het heeft ook minder bells & whistles dan Traktor.
Mathiz    posted on 09-04-2010 21:13
Mijn voorkeur gaat ook naar traktor: -gemakelijke en goede audio interfaces
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?- snel en gemakelijk te bedienen software
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?-overzichtelijke library
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?-zeer snel?
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?-effecten?
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?-vershillende toepassingsmogelijkheden (4decks , midi ,...)
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? - mooie en gemakelijk aan te passen lay out
Yorick    posted on 21-04-2010 20:02
Ben ook nu aan het kijken voor een laptop wat makkelijk mee te nemen is.
Het moet wel een Windows zijn (ivb met andere applicatie's)
Iemand enig idee?
Dolivieira    posted on 21-04-2010 22:28
Kijk eens bij Dell op de site. Zie je hele leuke Labtops staan.
BennoRevelli    posted on 23-04-2010 09:10
Neem in ieder geval een notebook met goeie specs :

Snelle?processor, I3,I5,Dualcore,etc.
Een kloksnelheid van minimaal 1.83 Ghz
Min. 3 GB RAM geheugen als je met Windows 7 gaat werken.
( ik gebruik het nu ook en het werkt goed )

Heb nu zelf een Asus I5 Laptop en het werkt goed met zowel Serato?als Traktor
Succes! Smile
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 23-04-2010 @ 09:10:56 (19%)
Orah    posted on 23-04-2010 14:01
Mijn voorkeur gaat ook naar Traktor.
Ik vind de?user interface van Traktor veel mooier dan die van Serato. Zeker als je er zolang op moet kijken Smile?Maar smaken verschillen uiteraard. De meeste features zijn aan bod gekomen maar misschien nog een paar verschillen aanduiden.Met de Audio 8 DJ kan je 4 TT's of 4 CD spelers aansluiten (Wil je 2 TT's en 2 CD spelers samen aansluiten heb je 2 geluidskaarten nodig, je weet nooit Winking my eye

Als je ooit Ableton?met een timecodec systeem wil?'sync'en' om Ableton tussen 2?dj sets?te?krijgen?raad ik je Serato aan. Zij hebben de 'Bridge' en je kan hier een kijkje nemen.

De nieuwe CDJ's hebben een interne?geluidskaart dus kan je je timecodec systeem gebruiken zonder je externe geluidskaart. Echter moet je bij Serato de SL3 inpluggen voor 'security reasons'.. (Omdat de software gratis te downloaden is..)

Verder ben ik dus een Traktor liefhebber maar ik zou er iets van krijgen van die delay op de cue..
Er zijn nieuwe Traktor CD's uit maar die verhelpen die delay niet.. En dat is zeer frustrerend Cool
User edit by Orah on 23-04-2010 @ 14:22:19 (7%)
Boyd    posted on 23-04-2010 14:23
@ Orah, het kunnen ook je latency instellingen zijn die de delay veroorzaken.

Ik persoonlijk zou Traktor scratch kopen, omdat dit overzichtelijker is dan serato.

Voor een laptop raad ik je een Dell aan, en dan een uit de zakelijke serie, die zijn vele malen degelijker dan HP laptopjes.
Sandr    posted on 23-04-2010 16:45
Jij bent een apres skieer toch?

Dan zou ik zoiezo al traktor scratch nemen, 2 decks beperkt je toch wel vind ik. Zodra ik ga apres skieen ben ik blij dat ik kan draaien met 3 decks....

Verder is zoals gezegd de geluidskaart van traktor ontzettend goed.
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 24-04-2010 08:36
Ja voor apreski zo ik ook traktor pro kopen. Dan heb je 4 decks wel nodig. Met Duo zou het wel kunnen maar moet je dan snel werken en veel playlisten maken dat je snel bij je tracks ben als je ze nodig heb.??
Tekhead    posted on 25-04-2010 03:39
Zijn alle andere sw programma's dan prullen ? Ik bedoel mixmeister, reloop, cue, itch ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Woudtje    posted on 25-04-2010 09:44
Poster: Tekhead
Zijn alle andere sw programma's dan prullen ? Ik bedoel mixmeister, reloop, cue, itch ?

?
Itch zeker niet. Het is alleen dat itch een closed protocol is, je kan het alleen gebruiken met controllers die samen met serato voor itch zijn ontworpen. Je kan niet zomaar ff een midi controller mappen voor itch.
Dolivieira    posted on 25-04-2010 09:54
Poster: Tekhead

?
Prullen zijn het niet. Ook Reloop Spin en Numark que niet. Maar de twee die boven aan staan zijn toch Serato en Traktor.?Zoals Woudje al zei. Voor Serato Itch moe?ben je beperkt aan alleen Itch controllers ?
D-Vine    posted on 29-04-2010 13:49
Ik kan over het verschil tussen Serato Scratch & Traktor Scratch niet oordelen. Ik heb alleen Traktor Scratch gebruikt en momenteel Pro. Itch heb ik wel mee gewerkt en dat stukje software kan erg leuk worden, al moet er naar mijn mening nog hefig aan gesleuteld worden.
?
Traktor Pro vind ik fijner t.o.v. van Itch omdat je de zelf instellingen meer naar eigen wens kan zetten; lay-out etc.
Orah    posted on 03-05-2010 23:05
@BodyGrift: Thanks voor de tip maar het lukt niet.
Je hoord het verschil als je de latency verzet en je doet een backspin of een scratch.
Als je een cd/USB cue'ed op de beat en je spam'ed de cue hoor je duidelijk de beat. Met de timecodec cd's moet ik voor de beat cue'en.
brasa33    posted on 31-05-2010 23:59
je zou ook eens kunnen kijken naar
een simpelere geluidskaart i.v.m traktor.

Die audio8 is zo ontzettend duur.. Ik gebruik
zelf al meer dan een jaar traktor met mijn torq connective geluidskaart..
werkt erg goed, al op verschillende locaties mee gedraaid (mischien beter
een andere dan de connective als je hem echt on the road gaat gebruiken)

Voor de mensen die zeggen: timecode werkt alleen met de audio 8
NIET naar luisteren, is de grootste onzin

google is je vriend?
asio4all driver is wel aan te raden
Hardshort    posted on 01-06-2010 00:14
Poster: Beatunite
Neem in ieder geval een notebook met goeie specs :

Snelle?processor, I3,I5,Dualcore,etc.
Een kloksnelheid van minimaal 1.83 Ghz
Min. 3 GB RAM geheugen als je met Windows 7 gaat werken.
( ik gebruik het nu ook en het werkt goed )

Heb nu zelf een Asus I5 Laptop en het werkt goed met zowel Serato?als Traktor
Succes! Smile

Veel te overpowered als je het mij vraagt & ook nog eens peperduur.

Ik heb zelf traktor scratch nu draaien op een Asus w3k (single core 1,73ghz, 1gb ram, + windows 7) en het draait probleemloos op 4ms..
De truuk is gewoon je laptop verder schoon te houden dan heb je helemaal niet van die uberspecs nodig.

Of je moet echt absoluut zeker willen zijn, maar voor traktor alleen heb je niet pers? een I3/I5/I7 nodig.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Hampsink    posted on 01-06-2010 07:03
Heb nu zelf een Sony Vaio, leuk ding en alles werkt goed! En in vergelijking met vele andere toestellen was deze vele en vele malen goedkoper, en de specs ook nog eens heel goed.

This is an old Topic

No new postings for 5.410 days.
 Post CommentThat would be 180.3 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

156 Users online: 18 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 15.315
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.378.233