Cdj 900 of toch de Dn-s 3700 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomasvdd    posted on 07-04-2010 17:21
De titel zegt het al, ik twijfel namelijk heel erg tussen de twee. Midi is echt een must voor me nu ik Traktor ontdekt heb. Deze 2 spelers spraken mij uiteindelijk het meest aan gezien budget en plannen voor de toekomst.

Ik ben niet bij voorbaat een Pioneer fan (dit vooral vanwege de prijzen)maar Cdj straalt gewoon net even iets meer professionaliteit uit. Ik ben we ook al gaan verdiepen in de software van Denon die er bij geleverd word. ik ben hier erg tevreden over de manier van organiseren maar hij loopt toch net iets teveel vast na mijn smaak (op Windows 7 64 bit). Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de software die Pioneer er bij levert en hoe die functioneert op mijn systeem.

Verder heb ik nog beide machines niet aangeraakt maar punten waar ik me nu al?aan hinder bij de Denon?zijn ?bijvoorbeeld; het uiterlijk, de soft buttons voor Ceu en Play, de (in mijn ogen) goedkope effecten, het te kleine display en dat hij geen directe ondersteuning voor Traktor het?via midi(en dus dat de platter het ook niet doet in midi modus).

En bij de Cdj 900 stoor ik me eigenlijk alleen aan de prijs. Gewoon een goede machine met (voor mij) niets meer dan nodig.

Wat vraag ik van jullie?
ik zou graag willen weten wat jullie persoonlijke meningen en/of ervaringen zijn van beide machines (met in het achterhoofd gehouden dat ik vooral met usb of midi aan de zal gaan). En ook vooral hoe Rekordbox en de Cdj werken met de Pro Link modus (Pc naar Cdj dus).

Alvast bedankt,
Thomasvdd

What do you think about Cdj 900 of toch de Dn-s 3700 ??

Vote :   

Roalin    posted on 07-04-2010 17:33
Een groot voordeel van de CDJ900 is de HID-ondersteuning voor Traktor Pro. Dat betekent dat de CDJ900 meteen heel goed werkt met Traktor zonder allerlei problemen, moeilijke mappings en een niet ondersteunde platter (de platter van de S3700 werkt nog niet helemaal goed in Traktor).
Hij is inderdaad flink overpriced, maar dit zie ik toch als een groot voordeel.
thomasvdd    posted on 07-04-2010 18:22
Ik heb de HID ondersteuning ondervonden bij de Cdj 400 maar ben hier eerlijk gezecht nog niet echt over te spreken. De mogelijkheden van Hid zijn echt heel groot maar de huidige functies via traktor vind ik nog vrij beperkt (denk aan dingen zoals alleen weergave van verstreken tijd). En de platters van denon hebben het simpelweg nog nooit gedaan (met dank aan traktor want de midi codes zijn wel gewoon vrijgegeven) gaat traktor hier nou alsnog iets mee doen of niet? Anders zou het de denon in mijn ogen een stuk aantrekkelijker maken.

zoek trouwens nogsteeds een eigenaar van de denon?die zijn ervaringen van de 3700 met ons wil delen?Cool
Dolivieira    posted on 07-04-2010 18:40
Ik zou persoonlijk voor de CDJ900 gaan. Ook van wege de HID ondersteuning.

Maar de Denon s3700 is ook wel een hel mooie speler. Maar toch is de Pioneer meer mijn ding.?Vraag woudtje voor de ervaring met de Denons. Die heb er 2 gehad.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 07-04-2010 18:46
heb je de numark NDX-800 al eens overwogen ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 07-04-2010 18:55
das net als een Skoda opnoemen wanneer iemand twijfelt tussen Audi en BMW. al is het een leuk ding, zeker voor het geld, het is het toch n?t niet naast 2 topmerken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mitchell2    posted on 07-04-2010 19:05
Poster: Estacy
das net als een Skoda opnoemen wanneer iemand twijfelt tussen Audi en BMW. al is het een leuk ding, zeker voor het geld, het is het toch n?t niet naast 2 topmerken.
  Je hebt zeker een punt, maar het kan ook maar zo zijn dat die numark een hit wordt (wat ik overigens niet verwacht). Ik denk dat de V7 wel concurrent kan worden, alleen deze heeft dan weer geen cdspeler.
Tekhead    posted on 07-04-2010 19:06
Slecht voorbeeld, Skoda is VW, en als je VW geen topmerk vind, tja dan is er iets mis hoor?Cool
Estacy    posted on 07-04-2010 19:15
Skoda is VW, net als Bugatti... maar 't zijn toch 2 verschillende dingne Winking my eye wat ik bedoel, die Numark is goed, en zeker als je naar de prijs kijkt, maar hij legt het af bij Denon en Pioneer. net als dat een Skoda Superb het toch echt aflegt tegen een BMW 7-serie/Audi A8/Merc S-klasse. zowel in afschrijving en imago. En die NDX800 is niks meer als een vermomde Numark iCDX, en die is nooit echt een succes geworden.
Tekhead    posted on 07-04-2010 19:24
Skoda superb is niet in de klasse van de 7 serie of Audi A8 hoor, maar eerder Audi A6 en VW Passat. Vergeet echter niet dat numark in europa niet het imago heeft van Pioneer of Denon, in de states echter wel
Estacy    posted on 07-04-2010 19:27
de Superb valt inderdaad in een andere klasse, net als de Numark NDX 800 die niet in dezelfde klasse als DN-S3700/CDJ-900 valt. ?In de states heeft Numark inderdaad een beter imago, al was Numark vroeger wel een topmerk! toen metalen knoppen nog normaal waren.
Tekhead    posted on 07-04-2010 19:30
idd, en pioneer nog scrap was
User edit by Tekhead on 07-04-2010 @ 19:38:35 (68%)
Mitchell2    posted on 07-04-2010 19:39
Ik vind anders dat Numark toch aardig op weg is om zich wellicht in de toekomst te kunnen mengen met de top 2 (qua spelers dan he). De V7, NS7 en X7 ademen kwaliteit en zien er nog eens verdomd goed uit ook.
T-to-the-J    posted on 07-04-2010 19:53
De ts vraag om verschillen tussen de denon en de pioneer, dat zal niet voor niks zijn.

OT: Tsja, vind je de meedraaiende platter heel erg fijn of maak het eigenlijk niet zoveel uit, is ook een dingetje waar je naar moet kijken.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Tekhead    posted on 07-04-2010 19:58
Poster: T-to-the-J
De ts vraag om verschillen tussen de denon en de pioneer, dat zal niet voor niks zijn.

OT: Tsja, vind je de meedraaiende platter heel erg fijn of maak het eigenlijk niet zoveel uit, is ook een dingetje waar je naar moet kijken.

De vinyl junks hebben het meer voor een draaiende platter, het real gevoel zeg maar
T-to-the-J    posted on 07-04-2010 20:32
Dat is de onderliggende vraag, of hij vinyl junkie isWinking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
thomasvdd    posted on 07-04-2010 20:49
Jongens ik hoef nog geen auto :P dat platter is inderdaad wel leuk maar ik zal vooral via midi gaan werken en dan komt de pioneer toch echt beter tot zn recht. En die numark tja heb het eigelijk nooit op hun Cd spelers gehad dus denk ook zeker niet dat ik er nu ineens voor zou kiezen. Heb slechte ervaringen met merken zoals citronic en na mijn weten valt numark qua cdsperlers in het zelfde straatje. Ik denk dat ik dit weekend de 900 ga bestellen maar eerst nog eens goed de 3700 bekijken.
Dolivieira    posted on 07-04-2010 20:53
Poster: thomasvdd
Jongens ik hoef nog geen auto :P dat platter is inderdaad wel leuk maar ik zal vooral via midi gaan werken en dan komt de pioneer toch echt beter tot zn recht. En die numark tja heb het eigelijk nooit op hun Cd spelers gehad dus denk ook zeker niet dat ik er nu ineens voor zou kiezen. Heb slechte ervaringen met merken zoals citronic en na mijn weten valt numark qua cdsperlers in het zelfde straatje. Ik denk dat ik dit weekend de 900 ga bestellen maar eerst nog eens goed de 3700 bekijken.

Is ook altijd het beste. zelf testen. ?
Tekhead    posted on 07-04-2010 21:30

Hoe weet jij nu of die cdj-900 beter met midi is ? Heb je die Denon al geprobeerd ? Die 900 is om te beginnen al een lelijk beest, die zowiezo overpriced is, tis jouw keuze maar test eerst even die denon, denk dat je dan ff niet gaat twijfelen.
Gruwel ook wel als je een merk niet kent, het toch als een supermarkt merk gaat klasseren.
User edit by Tekhead on 07-04-2010 @ 21:32:25 (12%)
Roalin    posted on 07-04-2010 22:06
Ik heb de HID ondersteuning ondervonden bij de Cdj 400 maar ben hier eerlijk gezecht nog niet echt over te spreken. De mogelijkheden van Hid zijn echt heel groot maar de huidige functies via traktor vind ik nog vrij beperkt (denk aan dingen zoals alleen weergave van verstreken tijd).

De remaining time is WEL weer te geven. Ik snap dat het lastig is om het te vinden, maar ik ben de midi-outs (welke ledjes je aan kan zetten enz) eens bijlangs gelopen en in dat lijstje zag ik remain staan. Ik heb toen de phase monitor (vraag me niet waarom, maar het werkte) daaraan gekoppeld en het werkt gewoon! Dus als ik een liedje inlaat, staat de remain op mijn schermpje.
Wat ik inderdaad wel jammer vind, is dat je niet gewoon een midi-signaal aan de midi-out kunt geven. Daarvoor moet er eerst een functie aan dat signaal gegeven worden, en dan kun je van die functie pas naar de midi-out. Zou wel makkelijk zijn als ie rechtstreeks kan.
Tegen watvoor beperking liep jij nog meer aan bij de CDJ400?
Ja, Tekhead, hij is overpriced, hij is lelijk, maar dat HID maakt toch een hoop goed.
ThijsG    posted on 07-04-2010 22:25
qua cdspelers is denk ik vooral ook de grote vraag: hotcue's en draaiende platter of autoloop en gewone platter?
als je echter van plan bent om het alleen voor midi te gebruiken moet je gewoon alles wegdenken. dan rest alleen nog maar: hid of midi?
zo is het even simpel bij elkaar:p maar als je echt voor puur midi gaat kan je mss ook nog wel naar de eks otus kijkenWinking my eye.
Tekhead    posted on 07-04-2010 22:31
Ja Roalin die HID helpt hem wel degelijk.
Dolivieira    posted on 07-04-2010 23:21
Na Tek. Die HID is gewoon de bom. Je hoeft niks meer te mappen. Het is aansluiten en draaien.
Mitchell2    posted on 07-04-2010 23:24
Hmmm ik vind de cdj900 nog niet zo een slecht idee hoor...als die lijkt op de cdj800 mk2 dan en net iets beter is dan is het voor mij genoeg.
Tekhead    posted on 07-04-2010 23:27
die denon heeft tgoch ook HID Dennis of niet ?
Mitchell2    posted on 07-04-2010 23:34
Wat ik zo jammer vind is dat van alle nieuwe gear en technieken nog niet duidelijk is wat je er aan hebt. Maakt het natuurlijk ook wel leuk, maar er is zoveel nieuwe gear, en ik wil mijn set uitbreiden maar twijfel nog teveel :S
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 18 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 9.023
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.795.769