Hoe heb jij de "studio" geisoleerd ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SnAcKBaRrY    posted on 11-11-2005 12:09
Ben al een tijdje bezig met draaien, en weet dat ik voor mijn buren en vriendin een hoop "herrie" produceer.
Nou heb ik thuis een kamer over, waar ik mijn dj gear en x-box heb staan (waar alleen de jongens mogen komen (sorry Simone)).
ik kan daar naar mijn idee niet hard genoeg tekeer gaan met de muziek ! ik wil daar in de nabije toekomst de hele boel gaan isoleren.
Wie heeft dit probleem (uitdaging?)  ook en hoe hebben jullie dat opgelost ?
Hoe kan je je kamer goed isoleren op een voordelige manier, en dat je het na een aantal jaar ook alles weer kan weg halen, zodat het huis ook weer verkocht kan worden zonder studio!
ik hoor het wel

Groetjes SnCkBrRy

What do you think about Hoe heb jij de "studio" geisoleerd ? ??

Vote :   

Rhino    posted on 11-11-2005 13:32
zoek eens op internet, het is namelijk nogal een verhaal waarbij belangrijk is dat je elke stap goed uitvoert.
En dan moet je je de vraag stellen: moet het geluiddicht of moet het gedempt zijn(zeg maar een afname met 60db.)
in het eerste geval zal je een kamer in een kamer moeten bouwen waarbij geen van de wanden contact maakt met de bestaande ruimte, zwevend dus.

in het tweede geval kan je met incidenteel geplaatste panelen en een hoop isolatie materiaal(en dan heb ik het niet over glaswol maar over panelen met grote dichtheid)een hoop haalbaar maken.
echter het zijn dure constructies.

voor optie 2 moet je al snel denken aan een 1000 en 1500 euro als je het zelf doet, en belangrijker:als je weet wat je doet.
Optie 1 draagt ongeveer de kosten van het bouwen van een ruimte van 4x4 meter waarbij dan nog de isolatie tussen de wanden moet worden meegerekend, de dubbele deur en eventueel dubbelglas, verlaagd plafond, luchtbehandeling etc etc

Succes
User edit by Rhino on 11-11-2005 @ 13:34:53 (32%)
dj_agressor    posted on 11-11-2005 16:59
goedkoopste oplossing is denkik lege eirdozen of van dat schuimrubber tegen de muur en onder je vloer leggen
Rhino    posted on 11-11-2005 17:07
quote:eirdozen of van dat schuimrubber

dat grijze schuimrubber en eierdozen hebben een heel ander effect dan isolatie .
ze zorgen ervoor dat een ruimte weinig tot geen reflectie meer heeft.
buiten de ruimte hoor je de muziek nog steeds luid en duidelijk.
het grijze schuim heeft een kleine dichtheid en laat dus makkelijk geluid dioor.
al met al ben je voor je hele kamer toch nog een hoop geld kwijt en het verzwakt marginaal.
daarbij is een ruimte zonder reflectie leuk om zangers/zangeressen op te nemen, maar niet om je favo muziek in te draaien.
dan klinkt alles gewoon helemaal dood .
Vandaar dat het bouwen van een goede ruimte ook geld kost , je zal dmv van een analyzer een meting moeten doen van de ruimte , en zo de verhouding tussen te reflecteren en niet te reflecteren delen bepalen.

de eerste isolatiematten die misschien in aanmerking komen zijn die matten met al die kleurtjes erin , deze hebben een hoge dichtheid.
ze kosten geloof ik rond de 30 euro per vierkante meter.
maar let dus op , doe je je hele kamer dan zit je ook met een doodgeslagen ruimte omdat er nergens meer een glad oppervlak meer te bekennen is .

Lead    posted on 11-11-2005 21:40
Als je het zelf wilt gaan doen moet je het inderdaad goed doen, als je per ongeluk 1 balkje van de binnenkamer tegen de buitenkamer aankomt is al het werk voor niets geweest. dubbel glas is ook een gewenst iets.

En natuurlijk niet vergeten om je deur dubbel uit te voeren.

Kortom, echt isoleren is nogal een fikse klus. En helaas geen goedkope...

Een goedkope oplossing die werkt/zin heeft bestaat denk ik niet.

Net alsof je een goedkope Ferarri zoekt Winking my eye

Lees ook eens deze simpele uitleg over Kamer in Kamer isolatie
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-11-2005 21:44 (15%)
SnAcKBaRrY    posted on 12-11-2005 22:10
Bedankt voor de reactie's hier kan ik wat mee ! dit was  ook ong. de info waar ik naar opzoek was.. gr
Rhino    posted on 14-11-2005 12:22
Tip: wat al een hele hoop scheelt is je speakers op een laag schuim zetten van +/- 15 cm hoog .
eerst neem je dan zacht schuim van +/ 6 a 8 cm dik (dat grijze echte zachte schuim, dan neem je een hardere variant(isolatie plaat van de bouwmarkt)deze snij jer netjes op formaat van je speaker, daarop zet je dan je speakers.
Dat scheelt al een hele hoop getril, en dus contactgeluid !
doordat de speakerkast minder resonantie afgeeft aan de meubels/vloer/wanden wordt je hele geluid ook nog eens schoner, wat strakker zeg maar.
Een beetje het effect van spikes onder speakers!
Succes!~

P.s kliene monitors doen ook wonderen(wel goeie kopen)dan heb je een heel helder , eerlijk gelyuid met goede punch en hoeft je systeem uberhaupt niet zo hard om een lekkere miz te kunnen maken .
!

This is an old Topic

No new postings for 6.886 days.
 Post CommentThat would be 229.5 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 4 Guests (159 Unknown)
Pages generated today : 12.273
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.117.923