Technics of OEM ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 08-11-2005 00:53
Ik zit een beetje met een dillemma, en weet niet welke keuze ik moet maken, en wou graag jullie mening weten.

Het zit namelijk zo, dat ik 4 TT's heb, nl 2 super OEM platenspelers, en 2 Technics SL 1200 mk met concorde pro en reservenaalden, slipmatten, maar geen stofkappen.

Daar ik uiteraard niet met 4 TT's tegelijk draai, en ik wat geld nodig heb voor verbetering/aanvulling van mijn booth, ga ik er 2 verkopen, alleen twijfel ik nog aan welke, de Technics of de OEM's,ik vertel er wel bij, dat ik tevreden ben van beide type's en de meerkeuze op de oem's wel weet te smaken.

Wat zouden jullie doen .
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Technics of OEM ? ??

Vote :   

DavyJ    posted on 08-11-2005 08:34
ik zou dan de technis houden   gewoon om de naam en ze doen het altijd perfect en ze draaien lekker vind ik
Pullstar    posted on 08-11-2005 08:42
Ik zou niet iets houden om de naam maar om de kwaliteit van het product. De Technics zijn waarde vast en leveren dus meer op bij verkoop. Zodoende kan je dan een betere aanvulling aanschaffen. Ik heb zelf ook die OEM's en ik vind ze prettiger draaien dan technics.
Rhino    posted on 08-11-2005 12:11
Technics houden natuurlijk !

oems zijn super, maar technics is overtreffende trap ,.....te beginnen bij het geluid
Happy, laughing
Laidback    posted on 08-11-2005 12:15
technics.  al jaren.. en ik doe mijn technics ook niet zomaar weg Winking my eye
heb nu de M5G tafels...
(vol zilver met Glans Zwart...)
Tekhead    posted on 08-11-2005 12:38
maar volgens sommige zou technics binnen afzienbare tijd stoppen met de SL reeks, of is het de SLzCD, speler ?

Ik denk ook eerder richting oem
Laidback    posted on 08-11-2005 12:55
Technics Stoppen met de Sl reeks.  lijkt me heel sterk. ze zijn nog steeds Marktleider op het gebied van TT's 
Dusz stoppen lijkt me niet echt heeeel handig...

en de Sl-DZ1200 zal waarschijnlijk altijd een BIJ product blijven (Impuls) als in Design.  het is niet echt een speler voor in Clubs. dus meer een Design Booth Optie..
Technics SH-MZ1200 mixer
Technisc SL-1200 MK5 (x2)
Technics SL-DZ1200 (x2)
Das wel de ultieme Design Booth, toch ?

en jah, de Oems zullen er altijd wel blijven, maar ik zie technics nog niet zo snel verdweinen Happy, laughing

Greetsz!

djwillem    posted on 08-11-2005 22:02
ik ben ook aan het sparen voor oems.
ik hoor van veel dat ze fijner werken en een sterkerde motor hebben.
maar laat ik nou 1 ding zeggen:
je kijkt naar de kwaliteit en de functies niet naar het disign(het is natuurlijk altijd leuk om een mooi seje te hebben).
maar het komt allemaal uiteinderlijk op de kwaliteit uit
mischien toch 1 technics en 1 oem.
niet dat ik veel verstand heb maar het is gewoon nadenken en neit te veel kijken.
Leon    posted on 08-11-2005 22:26
Toch zou ik persoonlijk voor de Technics gaan, puur om 1 punt en dat is de duurzaamheid. Technics heeft al bewezen superlang mee te gaan met een draaitafel en je weet niet of een OEM over 3,4,5 jaar nog steeds goed werkt of geen mankementen vertoont...

maja is je eigen keus.
Veel succes verder, tis een pijnlijke beslissing
Tekhead    posted on 08-11-2005 23:00
 1 Technics en 1 OEM houden,...mm... is ook een optie uiteraard, maar het past niet zo direct  bijeen vindt ik. Pijnlijk hoor.
Lead    posted on 08-11-2005 23:15
Moeilijke keus, ik zou toch voor de SL's gaan.... gewoon daarom :D
Let the BASS be louder
Zuur    posted on 08-11-2005 23:54
Ik zou de OEM's houden!

Voor de technics zul je meer geld krijgen en de OEM is op heel veel punten beter als de technics, zie ook de quote hieronder van het New-line forum:

[posted by ME]
Tja aan de ene kant heb je gelijk, sommige dingen kan je aan de buitekant zien. MAAR sommige dingen ook niet. Wist jij dat jouw sync mixer ooit zou vastlopen Alleen tijd kon dat vertellen. Dit gaat ook op voor de OEM bak. Als ik het me goed herinner zit er een optisch snelheidsysteem in. Misschien gaat dit wel storen omdat de sensor dof wordt...
Luchtdicht afgesloten in z'n eigen compartiment. Kan geen stof bij EN aangezien het een "doorkijk" detectie is is er van "dof worden en niet meer detecteren" geen sprake.

Niemand kan zeggen hoe deze super OEM bak zich in de tijd zal houden. Een beetje techneut kan echter WEL blokje voor blokje beoordelen:

1. Spindle lagering. Zwaarder uitgevoerd dan op de SL-1200. Dikke bronzen bus in een massief gegoten aluminium houder. De lagering is zo straf dat de SL bijna moeite zou hebben het plateau aan het draaien te krijgen (gelukkig heeft de OEM bak een hufter van een motor). Lagering is volledig spelingsvrij.

2. Sturing van de motor. Nog nooit heb ik zo'n rij drivers gezien die zo zwaar gekoeld werden als op de OEM bak. Mede hierdoor zal de "thermal cycling" minimaal zijn (en dus goed voor de levensduur voor deze hard werkende torren).

3. Lagering van de arm. Die komt waanzinnig dicht in de buurt van de SL. De lagerpennen zijn heel hard (HSS) en alleen bij grof misbruik onstaat schade aan de lagers. Slijtage van armlagers bij gebruik is niet aan de orde (denk maar eens aan de bewegingen die de arm moet maken (stelt geen zak voor)).

4. Opbouw van de arm: De arm is uit een blok aluminium gegoten en gefreesd. Er zit geen stukje plastic aan en alles is keer op keer van onberispelijke kwaliteit. De afwerking heeft een paar cosmetische fouten (klein zichtbaar gietscheurtje in het zicht) maar wie daar niet mee kan leven gaat maar lekker een SL kopen!

5. Constructie van de behuizing: De onderplaat is van een dempend materiaal gemaakt en zit op een prima manier vast aan het "chassis" (ook in het midden; iets dat het gros van de draaitafels (uitgezonderd de SL) nog wel eens over het hoofd ziet). De dikte van de bovenplaat is MEER dan zat om wat voor misbruik dan ook te kunnen doorstaan. Als je de bovenplaat stuk krijgt dan ben je gewoon een klojo.

6. Demping van de behuizing: Kan ik kort over zijn; de Technics wint het op dit punt gewoon. Je zult dus bij de OEM bak meer demping toe moeten passen (zeg een grindtegeltje extra) om dezelfde demping van omgevings-/contactgeluiden te krijgen.

---
Dus zal de oem waarschijnlijk net zo duurzaam als de technics zijn.

tairip    posted on 09-11-2005 00:36
Ik denk dat dit een eeuwenlange discussie gaat worden :P

Oem, ik weet cker dat er vandaag de dag OEM bakken bestaan die gelijk zijn of zelfs de Technics verslaan! Qua prestatie!

De technics heeft zich natuurlijk al dubbel en breed bewezen en is zo goed als niet kapot te krijgen! (ligt aan de gebruikerWinking my eye). Gaat vele jaren mee, dit moeten we van de OEM's nog zien!

De technics kan je cker weten voor de helft van de aankoop prijs over een x aantal jaar nog verkopen, mits in goede staat!

Ik ben zelf voor de Technics gegaan en ben er niets meer dan uiterst tevreden over! Ik denk dat als je professioneel wil gaan draaien dat je gewoon voor de SL moet gaan. In elke club/ discotheek/ jeugdsoos/ weet ik veel! Overal staan SL's, je went aan het sturen van de platter het ingooien de pitch corrigeren met pitch ga zo maar door!
Dat wil niet zeggen dat je het met OEM's niet kan op een Technics maar je moet dan wel even aanvoelen!

Succes met je keuze, hoop je een beetje geholpen te hebben!

Lead    posted on 09-11-2005 01:57
Poster: tairip
Ik denk dat als je professioneel wil gaan draaien dat je gewoon voor de SL moet gaan. In elke club/ discotheek/ jeugdsoos/ weet ik veel! Overal staan SL's,...

En daar pak je denk ik de kern van de zaak

Als je veel buiten de deur draait kom je bijna alleen maar Technics tegen, dan is het het slimste om ze thuis ook te hebben. Maar als je hoofdzakelijk thuis draait maakt het eigenlijk niets uit.

(hehe, en zou ik toch die SLs houden :D )
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-11-2005 01:58 (11%)
Rhino    posted on 09-11-2005 10:39
er is al een reden die ik zo kan noemen en die pleit voor technics:

ben je turntablist, en wil je scratchen , dan zal je eerst de speling uit de arm moeten laten verwijderen.
new-line biedt dit ook meteen aan wanneer je een oem koopt.
Ik vind het kortgezegd dus wat zeggen over een fabrikant/produkt.
Ik vidn dat als je even goed nog 400 euro(zoiets kosten de oems toch)moet neertellen voor een TT , dat hij gewoon helemaal ionberispelijk moet zijn.
Maar goed de oems krijg je dus al meteen met speling, dat vind ik dan een slechte zaak en zet me aan het denken.
ik heb trouwens het laatste jaar al behoorlijk wat oem bezitters gezien met problemen, zoals een zwalkend platter, uitvallende verlichting en meer van dat soort dingen.
Is allemaal wel zo te verhelpen, maar je moet het dus WEL verhelepen.
Over technics lees je nooit problemen, behalve miscchien bij beestjes van 12 jaar oud waar de pitch fader zo langzamerhand vol zit met as en bier
voor de rest blijven ze draaien ook al is de behuizing vergaan !
Net een japanse auto gewoon ....LOL !
Mount    posted on 09-11-2005 11:02
nouwja ik heb vrij lang technics prof. gebruikt maar daar moet je ook redelijk veel onderhoud aan plegen. de speling is idd een schoonheidfoutje, maar aan de andere kant heb ik liever dat ik of de mensen van new-line dat zelf doen zodat je zeker weet dat het 100% goed is. dat hij met speling er op verstuurd wordt van de fabriek vind ik dan wat minder belangrijk...

Ik blijf er toch bij dat het een mooie draaitafel is maar ze hadden hem door moeten ontwikkelen, want zo perfect is de SL nooit geweest (jerking effect bijv. bij bijsturen op de platter)

Je moet als bedrijf gewoon steeds iets beters willen maken en niet als iets goeds in afwachten tot de concurentie iets gaat maken en dan daar op inspelen.

Anders had Pio. ook wel flinke tijd kunnen stoppen na de CDJ-1000 mkI
neemt allemaal niet weg dat een SL lekker draait, maar om het qua techniek e.d. nog steeds de beste TT te noemen.. ik draai liever op een OEM
User edit by Mount on 09-11-2005 @ 11:06:23 (18%)
Rhino    posted on 09-11-2005 11:22
De meeste technicsen die ik ken hebben nog nooit onderhoud gehad.
laatst is er nog een van een workmate afgevallen zo iop de stoeptegels.
apparaat draait NOG als een zonnetje.
Maar ieder zijn vorokeur.
p.s jerking heb ik geen last van omdat ik nooit op de platter corrigeer, dus dat is op mij niet van toepassing .
Ik corrigeer altijd met de pitch !
Happy, laughing
ieder zijn ding denk ik

DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 13:04
Poster: Zuur
Ik zou de OEM's houden!

Voor de technics zul je meer geld krijgen en de OEM is op heel veel punten beter als de technics

Mijn idee!
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 13:07
Poster: tairip
Ik denk dat als je professioneel wil gaan draaien dat je gewoon voor de SL moet gaan. In elke club/ discotheek/ jeugdsoos/ weet ik veel! Overal staan SL's, je went aan het sturen van de platter het ingooien de pitch corrigeren met pitch ga zo maar door!
Dat wil niet zeggen dat je het met OEM's niet kan op een Technics maar je moet dan wel even aanvoelen!

Volgens mij ben je juist profesioneel bezig als je dat kan aanvoelen  
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 13:43
Poster: Mount

Ik blijf er toch bij dat het een mooie draaitafel is maar ze hadden hem door moeten ontwikkelen, want zo perfect is de SL nooit geweest (jerking effect bijv. bij bijsturen op de platter)

Je moet als bedrijf gewoon steeds iets beters willen maken en niet als iets goeds in afwachten tot de concurentie iets gaat maken en dan daar op inspelen.

Misschien wel even leuk om te vermelden, De SL 1200 Mk2 is nooit ontwikkeld speciaal voor de DJ "markt". Het is een product dat is gelanceerd als topper in het middeklasse sigment.
Vandaar dat er ook niet echt op doorontwikkeld is.

Zuur    posted on 09-11-2005 14:06
Poster: Rhino
er is al een reden die ik zo kan noemen en die pleit voor technics:

ben je turntablist, en wil je scratchen , dan zal je eerst de speling uit de arm moeten laten verwijderen.
new-line biedt dit ook meteen aan wanneer je een oem koopt.
Ik vind het kortgezegd dus wat zeggen over een fabrikant/produkt.
Ik vidn dat als je even goed nog 400 euro(zoiets kosten de oems toch)moet neertellen voor een TT , dat hij gewoon helemaal ionberispelijk moet zijn.
Maar goed de oems krijg je dus al meteen met speling, dat vind ik dan een slechte zaak en zet me aan het denken.
ik heb trouwens het laatste jaar al behoorlijk wat oem bezitters gezien met problemen, zoals een zwalkend platter, uitvallende verlichting en meer van dat soort dingen.

Koop dan maar geen technics M5G, want daar krijg je ook gratis speling bij!!
User edit by Zuur on 09-11-2005 @ 14:07:08 (6%)
Rhino    posted on 09-11-2005 14:43
dat wist ik niet, slechte zaak idd.
Daarom dus gewoon 1200/1210 mkII
Happy, laughing
tairip    posted on 09-11-2005 15:54
Die M5G zit echt geen speling op!

Technics is het enige merk dat de fabriek verlaat zonder speling op de arm! Toch wel sneu dat er bij die andere merken niet zoveel aand8 aan besteed word terwijl het toch en van de belangrijkste dingen is!

@ DJ Emotion Als je kan aanvoelen hoe erg je moet corrigeren zal je toch meer dan 1 plaatje gedraaid moeten hebben op een SL.

Wil je dus een voorschot hebben op je mede DJ's (die waarschijnlijk toch wel Technics draaien) dan is het een pre dat je weet hoe de technics werkt! En hoe je hert fijnste kan corrigeren e.d.
Zuur    posted on 09-11-2005 16:54
wederom van het new-line forum, een post van Dré:

De M5g heeft nog wel eens speling op de arm. Ik denk dat die van een andere band/productielijn komt dan de MKII en de MK5.
DJMichel    posted on 09-11-2005 17:14
Dat is zeker een slechte zaak van technics
Voor dat geld mag je toch wel verw8e dat de speling eraf gehaald is
Lead    posted on 09-11-2005 17:17
Ik heb het verhaal over die speling zelf nog nooit gehoord of geconstateerd, maar ik ga voortaan iedere SL voelen die ik ergens zie staan om dit te controleren !
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

66 Users online: 20 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 6.203
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.109

DJResource