Expert Gezocht i.v.m. Traktor & Macbook Pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DSTim27    posted on 28-03-2010 18:05
Hallo,

En tijdje geleden heb ik Traktor Scratch Pro + Audio 8 aangekocht.
Deze gebruikte ik in combinatie met een Pioneer CDJ-400 & DJM-400 Systeem en een Laptop met Windows Software.
Alles Werkte Perfect.
?
Vorige week heb ik beslist een MacBook Pro te kopen omdat mijn Laptop niet stabiel genoeg draaide.
Thuis heb ik alles correct ge?nstalleerd en aangesloten net zoals bij mij vorige laptop.
Jammer genoeg wil het systeem maar niet werken op mijn MacBook Pro.
?
Bij mij Vorige laptop had ik mijn Audio 8 aangesloten + de 2 CDJ-400 met usb op mijn laptop.
Op deze manier hoefde ik niet met timecode CD?s te spelen maar gebruikte ik mijn CDJ-400 als midi.
Tegelijkertijd kon ik wel opnemen via mijn Audio 8 wat zeer handig was.
?
Bij mijn MacBook Pro werkt het wel maar ik kan traktor niet bedienen via men CDJ 400jes.
Ik vind ook nergens een CDJ 400 driver voor Mac.

Kunnen jullie mijn probleem verhelpen of hebben jullie een andere oplossing?

Alvast Bedankt,
Tim
User edit by DSTim27 on 28-03-2010 @ 18:15:04 (100%)

What do you think about Expert Gezocht i.v.m. Traktor & Macbook Pro ??

Vote :   

feestbeest    posted on 28-03-2010 18:07
Edit;
Sorry toen ik keek zag ik alleen maar;
Hallo,
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 28-03-2010 @ 18:08:55 (84%)
DSTim27    posted on 28-03-2010 18:10
Poster: feestbeest
Edit;
Sorry toen ik keek zag ik alleen maar;
Hallo,

Ja sorry, mijn fout.
Phenix    posted on 28-03-2010 19:15
Waarom open je hiervoor een nieuw topic, als je er al een had.
Het enige wat je hebt veranderd is de titel.

[TopicReport is verzonden]
http://www.djmillhouse.nl
DSTim27    posted on 28-03-2010 21:38
Poster: Phenix
Waarom open je hiervoor een nieuw topic, als je er al een had.
Het enige wat je hebt veranderd is de titel.

[TopicReport is verzonden]

omdat ik met deze andere titel beter bedoel wat ik zoek en het is niet hetzelfde!
jannickv    posted on 28-03-2010 21:50
Poster: DSTim27

omdat ik met deze andere titel beter bedoel wat ik zoek en het is niet hetzelfde!

omdat je nieuw bent ken je dan waarschijnlijk dit knopje niet???Edit Post
User edit by jannickv on 28-03-2010 @ 21:50:47 (3%)
Roalin    posted on 28-03-2010 21:57
Hier ben ik weer! Smile

Er bestaan geen drivers voor de CDJ-400 voor de Mac. Traktor Pro heeft native ondersteuning voor de CDJ-400's via HID (vergelijkbaar met het midi-protocol). Dat betekent dat de midi-functies meteen werken, zonder allerlei lastige mapping enzovoort.

Wat je dus doet is: zet je CDJ-400 aan en kies de pc-mode, start Traktor Pro op, start de setup wizard, geef aan dat je een usb-controller gebruikt, kies bij merk Pioneer en bij type de CDJ-400, kies Ja dat je een Native Instruments soundcard gebruikt, en kies de Audio8 (hoe het nu verder gaat weet ik niet precies, ik heb namelijk geen Audio8).

Nu zijn je CDJ-400's ingesteld als controller. Op het schermpje van je CDJ verschijnt nu de mededeling: Turn Encoder. Doe dat en kies bij de linker deck A en bij de rechter deck B (of andersom als jij dat fijner vind?Cool).

Zo zou het moeten werken.

Welke versie van Traktor Pro heb je? Het werkt namelijk alleen op deze manier vanaf versie 1.2.0?en 1.2.5 is de meest recente.
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:00
Poster: jannickv

omdat je nieuw bent ken je dan waarschijnlijk dit knopje niet???Edit Post

ja, Mijn excuses.
Ik moet het allemaal nog een beetje leren kennen Happy, laughing
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:03
Poster: Roalin
Hier ben ik weer! Smile

Er bestaan geen drivers voor de CDJ-400 voor de Mac. Traktor Pro heeft native ondersteuning voor de CDJ-400's via HID (vergelijkbaar met het midi-protocol). Dat betekent dat de midi-functies meteen werken, zonder allerlei lastige mapping enzovoort.

Wat je dus doet is: zet je CDJ-400 aan en kies de pc-mode, start Traktor Pro op, start de setup wizard, geef aan dat je een usb-controller gebruikt, kies bij merk Pioneer en bij type de CDJ-400, kies Ja dat je een Native Instruments soundcard gebruikt, en kies de Audio8 (hoe het nu verder gaat weet ik niet precies, ik heb namelijk geen Audio8).

Nu zijn je CDJ-400's ingesteld als controller. Op het schermpje van je CDJ verschijnt nu de mededeling: Turn Encoder. Doe dat en kies bij de linker deck A en bij de rechter deck B (of andersom als jij dat fijner vind?Cool).

Zo zou het moeten werken.

Welke versie van Traktor Pro heb je? Het werkt namelijk alleen op deze manier vanaf versie 1.2.0?en 1.2.5 is de meest recente.

Het probleempje is dat zoals je in het filmpje gaat zien de setup wizard er totaal anders uitziet. ik ga nog eens nakijken dat ik de nieuwste versie heb. op hoop van zege :p ik laat u meteen iets weten.

Alvast nog eens bedankt voor al de tijd dat je al in mijn probleem gestoken hebt Happy, laughing
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:07
Filmpje !!

http://www.youtube.com/watch?v=eS3Uoz037AA
Roalin    posted on 28-03-2010 22:15
Ja, dat is inderdaad heel wat tijd dat ik hier in heb gestoken...

Ik zie het al, dit is een oudere versie, 1.1.x (van de cd ge?nstalleerd zeker?). Dus even de update binnenhalen in Service Center.
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:18

Ik zie het al, dit is een oudere versie, 1.1.x (van de cd ge?nstalleerd zeker?). Dus even de update binnenhalen in Service Center.

IK ben de nieuwe aan het installeren. Er is nog hoop :p
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:30

Heb de update gedaan. nu doet hij het idd zoals hij zegt op 1 verschil na. dat hij nog altijd niet vraagt achter de turn encoder :s grrr :p
Roalin    posted on 28-03-2010 22:35
Okee, het kan zijn dat het veranderd is in 1.2.5 (ik draai 1.2.4), maar het werkt dus wel?

Geef ajb overal antwoord op en volledige posts, want hier mis ik weer de essentie (werkt het?)..
Even een tipje als nieuwe forumbezoeker Cool
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:43
Okee, het kan zijn dat het veranderd is in 1.2.5 (ik draai 1.2.4), maar het werkt dus wel?

Geef ajb overal antwoord op en volledige posts, want hier mis ik weer de essentie (werkt het?)..
Even een tipje als nieuwe forumbezoeker Cool

haha excuus. het werkt jammer genoeg niet. maar kdenk dat we er niet ver af zitten :p
Roalin    posted on 28-03-2010 22:46
Doe je spelers aan en start Traktor dan nog eens op.

Werkt het nog niet, maak dan even een screenshotje van je midi-instellingen.
DSTim27    posted on 28-03-2010 22:56
Doe je spelers aan en start Traktor dan nog eens op.

Werkt het nog niet, maak dan even een screenshotje van je midi-instellingen.

ik ga wss een achterlijke vraag stellen maar waar kan ik de midi instellingen vinden ?
Roalin    posted on 29-03-2010 15:27
Klopt, is een hele achterlijke vraag... Cool

Preferences en dan naar controller manager. Selecteer dan wel even ??n van de CDJ's in het vakje device (helemaal bovenaan).

Ik snap niet hoe je het toen werkende hebt gekregen, met 1.2.x is het juist veel makkelijker om de CDJ-400 te gebruiken als midicontroller..
DSTim27    posted on 29-03-2010 17:51
Klopt, is een hele achterlijke vraag... Cool

Preferences en dan naar controller manager. Selecteer dan wel even ??n van de CDJ's in het vakje device (helemaal bovenaan).

Ik snap niet hoe je het toen werkende hebt gekregen, met 1.2.x is het juist veel makkelijker om de CDJ-400 te gebruiken als midicontroller..

Naa dagen prutsen is het dan eindelijk gelukt
HET WERKT!!
super hard bedankt Roalin!!!
Ik zou zeggen ik stuur u wat tickets voor the next party maar die is in Mechelen/Belgie.
dat is wss wat ver voor u Happy, laughing

Greetzz
Roalin    posted on 29-03-2010 17:56
Da's idd een beetje ver...

Maar ik zal het onthouden voor als ik ooit eens in de buurt ben! Cool
DSTim27    posted on 29-03-2010 18:01
Da's idd een beetje ver...

Maar ik zal het onthouden voor als ik ooit eens in de buurt ben! Cool

Je hebt nog iets te goed van mij Winking my eye
CamielH    posted on 13-03-2015 11:45

Ik heb een vraag ik gebruik al een tijdje traktor 2 op een Asus laptop intelcore -7.

Ik heb sinds kort gezeik met mijn rechter deck die kraakt ik heb alles bekeken qua latency etc. en ook alle drivers bekeken voor mijn computer maar niks verhielp het probleem.

Native blijft maar roepen dat het aan mijn Traktor controller s4 ligt maar ook als ik mijn controller er niet in heb is er geen verandering!.

Kortom wat nu te doen want met hun kom ik ook niet verder traktor blijft mij vertellen doe een nieuwe bios update of vernieuw je drivers en hier voor werkte het wel.

Met Fruty Loops werkt het ook prima want daar gebruik ik soms asio4all voor en soms mijn gewone geluid!.

Ik hoor graag jullie reactie!

Vriendelijke groet Camiel hielkema

Sebasz    posted on 14-03-2015 22:42

wolla pas maar op voordat je papa met zijn riem tevoorschijn komt

Yorick    posted on 15-03-2015 06:33

Pfff, zielig dit.. 
Als er personen die dierbaar zijn in jou omgeving deze ziekte hebben praat je anders.

Zo niet, tja dan gaat er iets fout.....

bambamstudio    posted on 15-03-2015 11:28

beargumenteerde, ventileren... nou nou indrukwekkend! Het kent ook moeilijke woorden....

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 15-03-2015 13:14

Indrukwekkende teksten, het is jammer dat mensen ziektes misbruiken uit eigen onmacht.

Ik geloof in Karma.... Karma will get you at the end !

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 3.009 days.
 Post CommentThat would be 100.3 months
or a whopping 8.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 1 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 10.537
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.103.146