Welke draaitafel voor scratchen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steephun    posted on 27-03-2010 18:57
Ik draai nu al een hele tijd digitaal met een M-Audio Xponent en ik wil er graag iets bij doen: scratchen. Nu werkt dit niet ideaal op een midi-controller, dus ik wil het graag leren op een echte direct drive turntable.
Welke turntable is hier voor het meest geschikt? Mijn budget is max 150 euro voor ??n draaitafel en het is niet erg als deze tweedehands is.
?
Waar kan ik het beste op letten bij aankoop van zo'n ding? Ik begrijp dat direct drive een must is, maar zijn er nog meer features van belang?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

What do you think about Welke draaitafel voor scratchen ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 28-03-2010 17:11
Koop geen ortofon elementen, koop er beter van Shure, zoals de M-44g of M-447 met een technics headshell.
Nood    posted on 28-03-2010 17:22
Ik dacht ook dat je als scratcher spherische naalden moest gebruiken, juist omdat ze ronder zijn.
Daarmee bedoel ik dat als scratcher je je plaat veel heen en weer onder je naald beweegt.
Met een eliptische naald ga je dus meer schade aanrichten dan met een spherische.

Correct me if I'm wrong Cool
Mathiz    posted on 28-03-2010 17:35
HIER en HIER kan je de volledig uitleg zien
User edit by Mathiz on 28-03-2010 @ 17:35:15 (13%)
Mixt-Ape    posted on 28-03-2010 17:51
Poster: Nood
Ik dacht ook dat je als scratcher spherische naalden moest gebruiken, juist omdat ze ronder zijn.
Daarmee bedoel ik dat als scratcher je je plaat veel heen en weer onder je naald beweegt.
Met een eliptische naald ga je dus meer schade aanrichten dan met een spherische.

Correct me if I'm wrong Cool

Omgekeerd.
Estacy    posted on 28-03-2010 18:12
maar met scratchen wil je wel een Sperische.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Steephun    posted on 28-03-2010 19:55
Bedankt voor alle reacties! Ik moet jullie zeggen, ik heb in mijn leven echt 5 keer een draaitafel aangeraakt dus ik bij vrij nieuw met alle principes van naalden, elementen etc.

De 150 euro is al een max budget, ik hoef niet het beste wat er is (technics) want ik gebruikt het alleen om te oefenen met scratchen, thuis! Heb nog geen mixer, die ga ik als volgende aanschaffen. Hebben jullie daar nog tips voor? Weer hoeft het niet het beste te zijn, maar het moet zo goedkoop mogelijk:p (2 kanaals is genoeg).

Dolivieira    posted on 28-03-2010 20:49
Zo`n SuperOem is wel een mooi alternatief. De beste imitatie van Technics op de markt. Sterke motor en goede bouw kwaliteit met extra futures. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 28-03-2010 @ 20:49:23 (2%)
Steephun    posted on 28-03-2010 20:58
Ja Olivieira, dat is inderdaad wat ik nu ook lees na deze reacties en na wat extra research... lijkt me top, ik ga voor zo'n Super OEM.

Om de discussie hierboven over puntige (elliptische?) en ronde (spherische) naalden te ondersteunen: volgens DJ tutor geeft de elliptische beter geluid, terwijl dit ook meer slijtage van je groeven in je plaat betekent. De spherische is iets minder goed wat betreft kwaliteit, maar is beter voor scratchen omdat je je plaat minder beschadigt.

Daarnaast nog even antwoord op iets anders dat ik hierboven las: ik ga waarschijnlijk ?n met timecodes van Traktor draaien en met normale platen. Als ik zelf draai met een normale plaat en als ik met Bootstrap draai af en toe met timecode, want hij heeft zo'n ingebouwde functionaliteit in zijn Xone: 4D.
User edit by Steephun on 28-03-2010 @ 21:01:50 (64%)
Dolivieira    posted on 28-03-2010 21:18
Timecoded draaien met draaitafels is idd lekker en leuk. Ik zag dat hier nog zo`n superoem te koop staat.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Steephun    posted on 28-03-2010 21:50
Ja, ben al in onderhandelingWinking my eye
Mathiz    posted on 28-03-2010 22:23
Poster: Steephun
Ja Olivieira, dat is inderdaad wat ik nu ook lees na deze reacties en na wat extra research... lijkt me top, ik ga voor zo'n Super OEM.

Om de discussie hierboven over puntige (elliptische?) en ronde (spherische) naalden te ondersteunen: volgens DJ tutor geeft de elliptische beter geluid, terwijl dit ook meer slijtage van je groeven in je plaat betekent. De spherische is iets minder goed wat betreft kwaliteit, maar is beter voor scratchen omdat je je plaat minder beschadigt.

Daarnaast nog even antwoord op iets anders dat ik hierboven las: ik ga waarschijnlijk ?n met timecodes van Traktor draaien en met normale platen. Als ik zelf draai met een normale plaat en als ik met Bootstrap draai af en toe met timecode, want hij heeft zo'n ingebouwde functionaliteit in zijn Xone: 4D.

graag gedaan voor de links Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.532 days.
 Post CommentThat would be 184.4 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

46 Users online: 2 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 5.476
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.981.697