Poster: Nood
Ik dacht ook dat je als scratcher spherische naalden moest gebruiken, juist omdat ze ronder zijn.
Daarmee bedoel ik dat als scratcher je je plaat veel heen en weer onder je naald beweegt.
Met een eliptische naald ga je dus meer schade aanrichten dan met een spherische.
Correct me if I'm wrong
Poster: Steephun
Ja Olivieira, dat is inderdaad wat ik nu ook lees na deze reacties en na wat extra research... lijkt me top, ik ga voor zo'n Super OEM.
Om de discussie hierboven over puntige (elliptische?) en ronde (spherische) naalden te ondersteunen: volgens DJ tutor geeft de elliptische beter geluid, terwijl dit ook meer slijtage van je groeven in je plaat betekent. De spherische is iets minder goed wat betreft kwaliteit, maar is beter voor scratchen omdat je je plaat minder beschadigt.
Daarnaast nog even antwoord op iets anders dat ik hierboven las: ik ga waarschijnlijk ?n met timecodes van Traktor draaien en met normale platen. Als ik zelf draai met een normale plaat en als ik met Bootstrap draai af en toe met timecode, want hij heeft zo'n ingebouwde functionaliteit in zijn Xone: 4D.