Sync DMC1000 tabletop usb/cd/midi (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 27-03-2010 00:18
Het OEM-merk Sync brengt weldra z'n allereerste tabletop speler op de markt, een speler die cd afspeeld, en USB en midi ondersteund, dat is alles wat er momenteel te vinden is. Hij zou in het segment zitten van de Denon dn-s1200 en Pioneer CDJ-350, foto's heb ik al wel kunnen vinden. Ben benieuwwd hoe lang het gaat duren voor de andere OEM-merken met hun speler op de markt gaat komen.

http://www.aboutdj.nl/nieuws/1376-synq-dmc1000-eerste-fotos.html
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Sync DMC1000 tabletop usb/cd/midi ??

Vote :   

Reind    posted on 29-03-2010 22:57
Poster: Ilja
Heel zelden dat ik hier een Synq mixer voorbij zag schieten laat staan een dubbelaar.
Dan ga ik veel liever voor Numark NDX 800, goedkoper en veel beter gebouwd

Grappig dat jij al weet welke speler er degelijk gebouwd is terwijl in ieder geval 1 van de 2 niet eens te krijgen is en de ander amper in de shops ligt (volgens mij ligt de NDX-800 ook nog niet eens echt in de shops).

Daarnaast heeft de NDX-800 geen features zoals het aan elkaar linken van spelers, geen touch sensitive jogwheel e.d. Er zit dus een groter verschil tussen de beide spelers dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houd.

Poster: Xtremer
Wat een giller, CDJ-400 rip-offCool.

Wat maken sommige mensen toch altijd van die heerlijke zinloze posts hier... en dan nog de pro status hebben ook.
Estacy    posted on 30-03-2010 08:23
Poster: Reind

Daarnaast heeft
de NDX-800 geen features zoals een
touch sensitive jogwheel?

Die heeft ie wel
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xtremer    posted on 30-03-2010 09:58
Wat maken sommige mensen toch altijd van die heerlijke zinloze posts hier... en dan nog de pro status hebben ook.

Ja kom op nou, het is toch zo of ben ik achterlijkCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mitchell2    posted on 30-03-2010 10:02
Inderdaad klein foutje van Reind. De NDX800 ziet er gewoon veel beter uit, is lekker overzichtelijk en heeft een mooier jogwheel vergeleken bij de synq. maar we moeten eerst maar eens beiden producten testen om een en ander te kunnen bepalen :D
ThijsG    posted on 30-03-2010 19:17
offtopic:
Die NDX kende ik helemaal niet, maar nu weten we iig waar de NS7&V7 zijn play/cueknop-positionering vandaan hebben.
david87    posted on 01-04-2010 11:18
Mooi ding , in het verleden al wat synq gear gehad en dit was altijd super goed in orde...? Ik was echter altijd aan het wachten op een tabletop. deze is er nu .
Reind    posted on 01-04-2010 23:49
Poster: Estacy
Die heeft ie wel
http://www.numark.com/ndx800

My bad, zag de scratch button op de 800 zitten en ging er even van uit dat die dezelfde functie had als bij de NDX-400/200 waar men op die manier de 'scratch' functionaliteit activeert aangezien die beide NIET over een touch sensitive jogwheel beschikken (net nog even opgezocht in de product specs voor de zekerheid).

Desalniettemin mist de NDX-800 nog steeds bepaalde functionaliteit ten opzichte van de Synq speler en andersom ook, pas wanneer je beide spelers naast elkaar gaat zetten en de verschillen in functionaliteit op de 'weegschaal' kunt leggen om te zien of het in de praktijk nou ook echt werkt (want dat wil nog wel eens tegenvallen).

Wat de NDX serie wel heeft is een veel hoger 'plastic' gehalte, beetje hetzelfde verhaal als met de CDJ-800... heel veel apparaat waar weinig in zit aan de binnenkant waardoor je het idee krijgt op een holle plastic doos aan het werk te zijn.

Poster: Xtremer

Ja kom op nou, het is toch zo of ben ik achterlijkCool

Alles met een jogwheel lijkt hier volgens sommige mensen op een CDJ. Ik heb er na jouw post nog even naar zitten kijken maar ik kon de gelijkenis nou niet echt vinden. Dan nog eerder een S1200 van Denon omdat die ook zo 'klein' is.
User edit by Reind on 01-04-2010 @ 23:52:25 (36%)
Mitchell2    posted on 01-04-2010 23:51

My bad, zag de scratch button op de 800 zitten en ging er even van uit dat die dezelfde functie had als bij de NDX-400/200 waar men op die manier de 'scratch' functionaliteit activeert aangezien die beide NIET over een touch sensitive jogwheel beschikken (net nog even opgezocht in de product specs voor de zekerheid).

Desalniettemin mist de NDX-800 nog steeds bepaalde functionaliteit ten opzichte van de Synq speler en andersom ook, pas wanneer je beide spelers naast elkaar gaat zetten en de verschillen in functionaliteit op de 'weegschaal' kunt leggen om te zien of het in de praktijk nou ook echt werkt (want dat wil nog wel eens tegenvallen).

Wat de NDX serie wel heeft is een veel hoger 'plastic' gehalte, beetje hetzelfde verhaal als met de CDJ-800... heel veel apparaat waar weinig in zit aan de binnenkant waardoor je het idee krijgt op een holle plastic doos aan het werk te zijn.

klopt betreft de cdj800. als zijn het wel ??n van de beste spelers die ik heb mogen bezitten en gebruiken :D
Reind    posted on 01-04-2010 23:54
CDJ-800 is ??n van de beste spelers op de markt geweest als het ging om betaalbare spelers die EN een goed jogwheel, EN een goed loopwerk EN een ideale indeling hadden.

Door het formaat van de speler en het materiaal waarvan ie gemaakt was leek het echter net een lege broodtrommel met een jogwheel. Voor mij echter nooit een reden geweest om ze in te ruilen tegen een setje CDJ-1000's Winking my eye

Al moet ik wel zeggen dat ik na de reviews van de CDJ900 en CDJ2000 sterk neig naar een setje CDJ900's al is de Numark V7 wat dat betreft ook wel weer interessant aangezien ik toch voor 95% met midi werk.
User edit by Reind on 01-04-2010 @ 23:55:44 (21%)
Mitchell2    posted on 02-04-2010 04:34
Ben het met je eens. Ik heb mijn cdj 1000 net verkocht en heb nu 2x cdj 800 en een cdx en er komt binnenkort een derde bij (V7 , cdj900 of nieuwe denon). ik vind de looping (divider) lekkerder op een cdj800 mk2. Vind het jammer dat je die mogelijkheden niet hebt op de cdj1000 en 2000. Je kunt zelfs heel lekker de 1248 knoppen gebruiken als hot start. En ik vind dat heel lekker werken met inmixen en uitmixen. De cdj1000 heeft natuurlijk ook veel extra's en is net iets beter, maar de cdj800's zijn weer een stuk goedkoper. Heb mijne 2e hands gekocht voor pak een beet 775 euro (met flightcases). Denk ook niet gauw dat ik de cdj800s meer weg doe.
XMatiC    posted on 25-05-2010 20:15
Over 2-3 weekjes zie ik ze Nick_V heeft ze gekocht voor in zijn winkel ,
Dan kan ik mijn mening hier overuit spreken Winking my eye
www.youtube.com/LennertDJ
Xurion    posted on 25-05-2010 20:19
Ik zag deze speler ook al verschijnen in verschillende webshops. Sync pakt het hoog op met hun eerste table top. Misschien wel te hoog...
Reind    posted on 26-05-2010 00:08
Poster: DJJS
Ik zag deze speler ook al verschijnen in verschillende webshops. Sync pakt het hoog op met hun eerste table top. Misschien wel te hoog...

Maar nog geen webshop die hem je leveren kan... ik heb namelijk de enige werkende modellen die er zijn op deze aardkloot hier op het bureau staan (1 met synq logo en 1 zonder die zelfs nog voorzien is van een geheel andere opdruk) om naast een review te tikken ook nog eventuele bugs op te sporen/pletten en hem 100% werkend te krijgen met Traktor.

Synq DMC-1000

Daarnaast is de basis van deze speler OEM zoals we hem ook al tegen komen bij bijvoorbeeld een Reloop RMP3 alpha, American Audio Radius spelers. Spelers die er misschien in eerste instantie niet op lijken maar van binnen toch echt allemaal zijn voorzien van dezelfde opbouw.

Overigens is er 1 speler die 1 op 1 gelijk is qua formaat e.d. http://www.aboutdj.nl/nieuws/1352-citronic-mpcdx3.html

Echter valt er bij deze spelers aardig winst te behalen op software vlak en in sommige gevallen ook op 'build quality'. Het mag dan wel OEM zijn, dat maakt ze nog niet allemaal 100% gelijk. Ik heb namelijk 1 van de spelers in dit verhaal onlangs terug gestuurd naar de importeur met de boodschap 'ga eerst maar eens alle knoppen vast zetten voor je hem op stuurt'.
User edit by Reind on 26-05-2010 @ 03:32:47 (33%)
D3NiX    posted on 26-05-2010 15:11
Leuke cd-spelers.. Ze zijn trouwens al te krijgen voor 399! Google is your friend Cool
Reind    posted on 26-05-2010 23:08
Poster: D3NiX
Ze zijn trouwens al te krijgen voor 399! Google is your friend Cool

Bestel er maar eens een stuk of 5, durf er wel een wedje op te leggen dat ze niet geleverd kunnen worden binnen nu en een week. Daarnaast zit Toon pak hem beet 125 euro onder de gemiddelde verkoop/target prijs...

De enige naar wie de officiele specs + foto's naar toe lijken te zijn gegaan is AboutDJ want op alle foto's die ik tegen kom op i-net (de shot recht van boven op de grotere foto's (op het 250px formaat zit de stip er wel op)) mist het witte stipje in het midden rechts naast de pitch fader... het stipje wat ik er uit gephotoshopt heb om te zien welke shops bij mij de info + foto's weg halen.

Oftewel, de prijs is nog niet 100% vast voor zover mij bekend en ook een exacte release data laat nog even op zich wachten als ik het goed begrepen heb. Al zal dat niet al te lang meer duren volgens mij.

En de foto's

User edit by Reind on 26-05-2010 @ 23:09:18 (22%)
Tekhead    posted on 27-05-2010 21:47
is die linkse dan mss de Citronics Reind ? Ik vind ze best wel mooi, maar de linkse het mooist toch wel.
tek-zotic    posted on 27-05-2010 22:34
het stipje is nu ik er op let niet eens heel goeg weggephotoshoped :D ik bespeur een kleine smudgevlek :D
Reind    posted on 27-05-2010 23:47
Poster: Tekhead
is die linkse dan mss de Citronics Reind ? Ik vind ze best wel mooi, maar de linkse het mooist toch wel.

Nope, die linkse is gewoon een pre-procuctie model van de fabriek waar de spelers worden gemaakt. 100% merkloos dus. Overigens is er wel een zwarte versie hoor, klik. De vraag is alleen of die speler er nog komt, Citronic is failliet maar heeft een doorstart gemaakt en heet nu Tronios (zo uit het blote hoofd). Of de producten echter ook mee genomen zijn is vraag 2...

Poster: tek-zotic
het stipje is nu ik er op let niet eens heel goeg weggephotoshoped :D ik bespeur een kleine smudgevlek :D

Net goed genoeg zodat het niet direct op valt, net slecht genoeg om te kunnen zien dat er iets niet helemaal klopt Cool

Het is namelijk altijd leuk om te zien dat men info van de website af haalt maar verder niet eens controleert of dat wel helemaal correct is. Mooiste voorbeeld daarvan ooit was deze, de DJM-700 neppert
Tekhead    posted on 28-05-2010 00:03
Citronics failliet wist ik niet, sedert wanneer ? Bij doorstart de naam Tronios, klinkt ook voor geen meter, klinkt een beetje Grieks, en dat is nu net geen goede reclame he ? Cool

Maar de link is toch van citronics dan, vond citronics altijd wel de mooiste OEM, vanwege dat mooie glinsterend zwart.
XMatiC    posted on 12-06-2010 13:09

Ik vind ze wel leuk !
Alleen Cue's zetten gaat anderser maar wel leuk !

Gister draaide ik ermee en vond ze wel goed meevallen !
In het begin van de avond (20:00h) even eens mee bezig geweest van hoe zit alles in elkaar
& dan had iemand mij gefilmd :D

Korte Video
mrmagix    posted on 12-06-2010 13:27
Heb ze gisteren ook in mijn handen gehad in m'n dj-shop. Inderdaad h??l leuke spelertjes, al zie ik mezelf er niet mee op stap gaan. Te klein is vooral de reden.
Ze zijn wel enorm solide, dus daar hou ik wel van!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
XMatiC    posted on 30-06-2010 01:00
Ik heb ze me aangekocht !?
Klik
rackham    posted on 15-09-2010 13:50
Kan er iemand iets zeggen over het al dan niet shockproof zijn van deze spelers?

This is an old Topic

No new postings for 5.304 days.
 Post CommentThat would be 176.8 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 7 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 14.569
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.377.487