Mixen live op internet brengen...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JeBoyKie    posted on 21-03-2010 11:18
Goedendag,
Ik heb het plan om elke woensdag/vrijdag tussen 21:00 - 0:00 me eigen radioshow te maken...
Kort en krachtig moet het puur om muziek draaien en niet om geklets tussendoor, ik wil er een leuke mix van nummers maken.
Nu is het alleen zo dat ik niet zo heel technisch ben, hoe kan ik er voor zorgen als ik live aan het mixen ben dat andere mensen mee kunnen luisteren via internet? Ik heb al me eigen website met host enzo dus die zou ik eventueel hier ook voor kunnen gebruiken...
Ik mix met me Pio set, daarvan loopt van me djm800 een digitaal signaal naar me geluidskaart(TC Electronic Konnekt 8) en die loopt naar me pc...
Met vriendelijke groetjes,
Viktor

What do you think about Mixen live op internet brengen... ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 21-03-2010 11:43
Als je meer moet weten vraag het aan ArCee. Die heeft het radio zender TOTAAL.FM. Komt wel heel veel bij kijken. En het kost ook niet weinig
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FML    posted on 21-03-2010 15:45
Er staat heeel veel van op dit forum (zoekfunctie ) de meeste haken af wegens de kosten , of tenzij je dit iligaal pirate showtje wilt hebben maar dan word de kans ook weer kleiner dat ze je hier helpen Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Robbert201093    posted on 21-03-2010 20:35
Ik mix af en toe wel eens live op Ustream. Daarvoor hebben de luisteraars wel een pc & de link naar je stream nodig...
AdenFarleigh    posted on 22-03-2010 09:20
Je kunt ook nog altijd een podcast overwegen? Niet live, maar staat het wel op het internet Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
indra123    posted on 22-03-2010 16:27
@Robbert201093
Dat Ustream is inderdaad wel een goed idee. Ga ik ook eens proberen.
Heb je linkje van jou stream?
Helioxx    posted on 22-03-2010 17:10
Poster: djdolivieira
Als je meer moet weten vraag het aan ArCee. Die heeft het radio zender TOTAAL.FM. Komt wel heel veel bij kijken. En het kost ook niet weinig

Damn, is dat van Hem? Dat is de dopeste zender ooit gemaakt! :p
Gylian    posted on 22-03-2010 17:21
Je kan een account aanmaken op Listen2myradio.com en dan Shoutcast DSP plugin downloaden en natuurlijk ook Winamp, en dan zo instellen dat al het geluid wat op de geluidskaart binnenkomt moet worden afgespeeld.

Ook een optie is op een account op? Flatcast.com een account aan te maken en je eigen stream starten. Je moet wel een kabel hebben die je mic ingang ingaat zodat je hem in de stream op talk over kan zetten zodat die alle muziek die in de input van de mic binnen komen afspeelt.

De derde manier, meld je aan op livestream.com sluit net zoals hierboven een kabel aan naar je mic input en zorg ervoor dat die op talk staat telkens het streamen. Een nadeel, of miscchien ook weer net niet is dat je wel een webcam nodig hebt.

En dan de laatste optie die ik ken is, vraag aan iemand of die een server heeft zodat je daarop je Shoutcast server kan hosten. Enige wat jij hoeft te doen is een programma zoals Winamp of Sam broadcaster te gebruiken en connectie te maken tussen jou en de server. Om dan te luisteren ga je naar http://zijnip.nl:8888. Je kan natuurlijk ook een bedrijf vragen of ze dit willen hosten (Shoutcast hosting) maar dit zal helaas wel geld gaan kostten.

PM me met je mail adres dan zal ik? eens helpen met het installeren van een eigen radio station op je eigen computer.

This is an old Topic

No new postings for 5.296 days.
 Post CommentThat would be 176.5 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 4 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 3.425
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.067.004