Nigeriaanse internetfraude (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Robjer    posted on 17-03-2010 10:02
Gisteren avond in de uitzending van Opgelicht behandeld.
Er?werdt hier al regelmatig voor gewaarschuwd, echter in deze uitzending word expliciet ook een voorbeeld
met DJ apparatuur genoemd.
Ik kan dit soort praktijken uit ervaring bevestigen.

Hier staat de uitzending.

Een gewaarschuwde DJ telt voor meer dan 2 lijkt mij Cool
User edit by Robjer on 17-03-2010 @ 10:25:44 (10%)

What do you think about Nigeriaanse internetfraude ??

Vote :   

Yvaroz    posted on 17-03-2010 16:29
en dan gewoon doen ofdat hun betalen en jij m gestuurd hebt en dan kijken hoelang het geld op je rekening blijft:P
Nothing is Impossible
CoenBaas5300    posted on 17-03-2010 17:40
Ik had vandaag bijvoorbeeld iemand voor de CDJ400. Hij bood in een keer 700 voor alles terwijl ik? begon bij 650, vind ik prima, zegt hij dan maak ik er 750 van en omdat het verzenden 100 euro kost, stort ik 850 euro op je bankrekening.

Het moest ook allemaal zo snel mogelijk en hij had gebrekkig engels. En het moest naar Nigeria en hijzelf woonde in de VS. Heel vreemd. Het ging naar een vriend toe als verjaardagscadeau.

Oplichterij dus.
Yvaroz    posted on 17-03-2010 18:05
dat was t zelfde als van die uitzending=0 die mensen zijn wel dom:P
Nothing is Impossible
-FLoriZ-    posted on 17-03-2010 18:37
Ik heb zo'n correspondentie gepoogd te voeren met zo'n type genaamd Elliot Gusman, geniale e-mails waren dat :')
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Tekhead    posted on 17-03-2010 20:27
ik zal het nog eens uitleggen, voor de laatste keer. Ze bieden een hoog bedrag, jij gaat erop in, ze sturen geld via western union van een bepaalde rekening waar geen geld op staat. Het geld komt voor 1 of 2 dagen op je rekening, en dan zend jij je cdj op, en dan komt de aap uit de mouw, het geld komt niet door van de andere bank omdat er geen geld op staat, en jouw bank die eigenlijk het geld heeft voorgeschoten, vordert het terug, gevolg: je cdj verstuurd en geen geld. En die malafide persoon valt niet te traceren omdat moneygramm of western union geen gegevens heeft.

Advies: nooit, maar dan ook nooit op ingaan, hoe verleidelijk ook, ant je bent je goederen kwijt.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 17-03-2010 20:29
Poster: Ilja
en altijd eerst Geld veilig op mijn rekening, en dan versturen,

en een paar dagen laten staan voordat je het verstuurd, naar gelijk wie uit een niet EU land
FML    posted on 17-03-2010 20:29
wat moet uberhaubt iemand in nigeria met een CDJ uit nederland !!! ff logish nagedacht kan hij er niet veel mee + 90% van de bevolking Gaat nog steeds rare kunsten dansjes uithalen om het te laten regenen. Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Dolivieira    posted on 17-03-2010 20:33
Ze primitief zijn ze ook weer niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FML    posted on 17-03-2010 20:43
Volgens het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties leeft in Nigeria 34,1% van de bevolking onder de armoedegrens.

Dolivieira    posted on 17-03-2010 21:34
Onder de armoedegrens ja, maar dat heb niks met hun ontwikkeling te maken. Anders kunnen ze ook niet mailen. Weetje dat dit soort mensen die internet fraude plegen nog best wel hoog geschoold zijn en heel goed met computers? kunnen gaan, Was ook?afgelopen maand op TV. Volgens mij ook bij Opgelicht Tuurlijk heb je mensen daar die haal primitief zijn, maar de wonen niet in de grote steden. De mensen die ons mailen die wonen meestal in de grote steden en die doen dat vanuit Internet Cafes
Tekhead    posted on 17-03-2010 21:35
of vanuit een ander land, en doen het samen met familie die in Nigeria verblijft.
Dolivieira    posted on 17-03-2010 21:49
Kan, Rodger.
Tekhead    posted on 17-03-2010 23:07
Als je in deze praktijken nog trapt, dan ben je echt wel oerdom !
Estacy    posted on 17-03-2010 23:09
nogmaals, DE regel die echt overal geldt:
"If it looks too good be true, it mostly is"
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ilja    posted on 17-03-2010 23:12
Nee tuurlijk nie, ?ze zijn zo modern dat ze zelfs af en toe om geloofs overtuiging complete dorpen in brand steken.?Cool
Tekhead    posted on 17-03-2010 23:19

Nee tuurlijk nie, ?ze zijn zo modern dat ze zelfs af en toe om geloofs overtuiging complete dorpen in brand steken.?Cool

niet alleen in Nigeria doen ze dergelijke achterlijke handelingen
Dolivieira    posted on 17-03-2010 23:51
Wat heb dat er nou weer mee te maken, Ilja. Ze zijn wel slim genoeg om er domme mensen mee in het ootje?te leiden. En er zijn er genoeg die er in trappen.
FML    posted on 18-03-2010 00:50
Poster: djdolivieira
Onder de armoedegrens ja, maar dat heb niks met hun ontwikkeling te maken. Anders kunnen ze ook niet mailen. Weetje dat dit soort mensen die internet fraude plegen nog best wel hoog geschoold zijn en heel goed met computers? kunnen gaan, Was ook?afgelopen maand op TV. Volgens mij ook bij Opgelicht Tuurlijk heb je mensen daar die haal primitief zijn, maar de wonen niet in de grote steden. De mensen die ons mailen die wonen meestal in de grote steden en die doen dat vanuit Internet Cafes

gast dat is echt maar een kleiner deel van de bevolking die zich internet kunne permiteren.
Dolivieira    posted on 18-03-2010 07:05
Luni-B?@
Lees me post is goed, gast. Dat doen ze meestal van uitIntenet Cafes. Die heb je daar genoeg

Ga dit is kijken en kom dan terug ook een vorm van intenet fraude

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=uitzendingen&itemUid=314&ns_type=dHhfYnJvYWRjYXN0c19pdGVtcw==&ns_field=dGl0bGU=&ns_id=MzE0&ns_search_field=dWlk

Zo zie je maar hoe ze dat doen is wel een andere onderwerp maar het gaat ff om de principe.
User edit by Dolivieira on 18-03-2010 @ 07:11:24 (100%)
Ilja    posted on 18-03-2010 07:44
En toch zijn het stel domme apen ( letterlijk en figuurlijk ), ?ten eerste hun namen zijn nog steeds makkelijk te herkennen?Cool?en zijn plaatsen biedingen die niet reeel zijn ( Hollander kennende krijg ik nooit meteen een vraagprijs geboden Cool?).
FML    posted on 18-03-2010 08:02
@ djdolivieira

je loopt dus tog echt te mekkeren over een kleinerheid van de bevolking Cool
Dolivieira    posted on 18-03-2010 08:07
Wie loop de nou te mekkeren jij toch doe eerst je huiswerk goed voor dat je hier lopen blaffen.Cool

Weet wat ik jammer vind de Nederlander altijd denkt dat hun de enige zijn die slim is op deze wereld. Hebben zo`n hoge dunk van?hun zelf ondertussen hebben ze het hele land verkocht aan het buitenland.?Ze worden op hele simple manieren opgelicht ook in eigen land. ?Misschien trap jij er niet in maar er zijn genoeg die er in trappen. Voorbeelden genoeg, Kijk maar naar de filmpjes. Vroeger was de nederlander nog slim tegenwordig maken ze niet veel meer klaar. Ik ben zelf nederlander. Maar schaam laast diep.

En toch zijn het stel domme apen ( letterlijk en figuurlijk ), ?ten eerste hun namen zijn nog steeds makkelijk te herkennen?Cool?en zijn plaatsen biedingen die niet reeel zijn ( Hollander kennende krijg ik nooit meteen een vraagprijs geboden Cool?).

Jij en ik trappen er misschien niet in. Maar er zijn genoeg die een IQ hebben van 85 die er wel in trappen. Ilja.
User edit by Dolivieira on 18-03-2010 @ 08:20:06 (100%)
Decepticon    posted on 18-03-2010 11:42
Ik heb iets dergelijks gehad met mijn PS3. Herkenbare signalen dat er iets aan de hand is:

1. Direct een hogere bieding dan vraagprijs.
2. Eerste mail is Nederlands, daarna Engels, gebrekkig.
3. Het is iemand uit de VS die iets naar Nigeria wil verstuurd hebben. Dit had in mijn geval te maken met PAL en NTSC-regio op de PS3.
4. Ik kreeg een mail van zgn. de Bank of America?met daarin het bericht dat het geld klaar stond voor overmaken. Maar dan moet je eerst het verzendingsbewijs scannen en opsturen naar een bepaald emailadres (ofwel het pakje is al onderweg!). Dan wordt het geld daadwerkelijk overgemaakt. De mail had verdacht veel spelfouten + hoofdletters en woorden in de titel als 'URGENT' 'READ THIS'?etc.

Ik heb dit gecheckt bij mijn bank of dit?normaal is?en dit is DUS NOOIT HET GEVAL bij het overmaken van geld! Geld wordt?NOOIT pas overgemaakt nadat je een verzendingsbewijs hebt?opgestuurd!?

5. Heb, na contact met eigen bank, koper gezegd dat de verkoop niet doorging en ook maar even gezegd dat ik?zijn emailadres heb doorgestuurd aan de Bank of America. Daarna stilte van zijn kant.

Weest gewaarschuwd allen!
Dolivieira    posted on 18-03-2010 12:52
Als normaal denkend persoon prik je er zo door heen.Cool
Mitchell2    posted on 18-03-2010 12:57
Ik heb net nog een mail gekregen van een nigeriaan (waarschijnlijk). Ze denken slimmer te zijn geworden. ze bieden nu in de buurt van wat je wilt en als je dan reageert dan komen ze met 'give me your last price'. maarja ik zou er nooit in trappen want verstuur niks, tenzij het iemand uit nederland is en er contact is via telefoon.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 6 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 6.515
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.745