Dateq Lanceert de nieuwe LPM 7.4  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dolivieira    posted on 17-03-2010 09:22
Vond toch om deze ook ff te laten zien. Nederland trots Dateq heeft een nieuwe MIXER. De LPM7.4

Wat vinden jullie van deze. Spreekt voor zich dat de kwaliteit die van Dateq gewent zijn ook in deze mixer zit.

Elk ingangskanaal kan drie verschillende audio-signalen bewerken. Met een druk op de knop wordt geschakeld tussen de microfoon of de line-ingangen. Als de lijningangen actief zijn kan met een tweede knop worden geschakeld tussen line-1 en line-2. Ingangen 3, 4 en 5 zijn voorzien van een RIAA-correctie filter zodat hierop direct draaitafels kunnen worden aangesloten. Dit alles betekend dat er in totaal 21 audio-ingangen beschikbaar zijn! Een eigenschap voor een mengtafel van deze kwaliteit zijn de gebalanceerde uitgangen op XLR connectoren. Naast deze gebalanceerde uitgangen zijn ook ongebalanceerde uitgangen aanwezig op cinch connectoren.Een andere praktische eigenschap van deze mengtafel is de stereo- effect send uitgang. Elke ingangsmodule kan worden ingesteld om zijn signaal al dan niet naar de effect uitgang te sturen. Hierdoor kan de effect uitgang ook worden gebruikt als cleanfeed uitgang.De grote 2x40 segments VU-meter is schakelbaar tussen master en PFL. Alle schakelaars in de master-sectie hebben een LED-indicatie. Elk microfoonkanaal heeft een inschakelbare 48V fantoomvoeding.Door de interne modulaire opbouw, de extreem solide contructie en het gebruik van hoogwaardige componenten is de LPM7.4 een hoogwaardige mengtafel geworden die uitermate schikt is voor het ?on the road? werk. Uiteraard heeft de LPM7.4 alle eigenschappen van een DATEQ mengtafel waardoor jarenlang plezierig mengen wordt verzekerd.Door de universele opzet is de LPM7.4 in zeer uiteenlopende toepassingen te gebruiken, zoals bijvoorbeeld een AV-post productie, een discotheek of een multifunctionele audio-installatie

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-03-2010 @ 10:01:44 (100%)

What do you think about Dateq Lanceert de nieuwe LPM 7.4 ??

Vote :   

Estacy    posted on 17-03-2010 22:13
@ DJCanta en DJdolivieira

inderdaad degelijkheid. een dateq overleeft makkelijk een paar glaasjes bier en (vroeger) sigaretten as.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 17-03-2010 22:15
Poster: Estacy
@ DJCanta en DJdolivieira

inderdaad degelijkheid. een dateq overleeft makkelijk een paar glaasjes bier en (vroeger) sigaretten as.?

Inderdaad. Maar een glas Cola overleeft die niet hoor.
Winston    posted on 17-03-2010 22:31
Okee, maar echte reden waarom een kroegeigenaar voor dit type mixers zou kiezen zijn de vele aansluitmogelijkheden: bv 2 cd players, een iPod, 2 dvd players, TV, een DJ mixer, en wat mic ingangen voor het geval een bandje komt optreden.

Dit is geen DJ mixer, maar meer een all round mixer.
Tic Toc
baath    posted on 17-03-2010 22:41
Poster: Mixt-Ape
Sommigen misschien, anderen weer niet. Dat is een antwoord op de vraag "Waarom zouden eigenaars nog een Dateq willen?".

omdat het een super betrouwbaare mixer is die gewoon weg niet kapot zijn te krijgen!
genoeg input om van alles wat aan te sluiten!
En het is een mixer waar elke gek mee overweg kan zonder hem te slopen!
Ilja    posted on 17-03-2010 23:00
En toch zie ik in geen enkele middelgrote club absoluut geen dateq meer staan, ?XONE92 komt heel af en toe voor, maar Pioneer is er niet weg te slaan.
Estacy    posted on 17-03-2010 23:05
tja, dat is omdat middelgrote clubs het geld hebben voor bekende DJ's, en laten die DJ's nou net allemaal Pioneer op hun rider hebben staan. in kleine clubs zul je?vast nog wel eens een dateq aantreffen.
Dolivieira    posted on 17-03-2010 23:55
Poster: Estacy
tja, dat is omdat middelgrote clubs het geld hebben voor bekende DJ's, en laten die DJ's nou net allemaal Pioneer op hun rider hebben staan. in kleine clubs zul je?vast nog wel eens een dateq aantreffen.

Helemaal mee eens.
Adrien1989    posted on 18-03-2010 00:20
Hmm als ik in Amsterdam uit ga en wat tenten af ga zie ik anders vaak zat een Dateq staan. Meestal LPM7.3, Apollo, GPM 8.3 of GPM 8.2. Ga ik hier in Soest uit dan zie je ze eigenlijk ook overal. Zelfde verhaal, hier en daar nog een Styx'je. BTW als je ergens komt en er staat een Pioneer, xone oid in de DJ booths, dan is de hoofdmixer, die achter de bar oid staat zo vaak een Dateq. Dat is ook precies de plaats waar je deze LPM het eerst zal tegenkomen. Je kan hem wel gebruiken om mee te DJ'en, maar hij is niet met dat doeleind hoofdzakelijk ontwikkeld.

Eigenaren van horeca gelegenheden denken in winst, niet zo zeer aan de behoeften van mensen die komen draaien. Op een Dateq heb je minder afschrijving en is Dateq is breder inzetbaar. Dan is de knoop natuurlijk snel doorgehakt. Veel Nederlandse DJ's die al wat langer meedraaien zijn trouwens ook prima tevreden met een Dateq, vroeger was het niet anders nl.?
User edit by Adrien1989 on 18-03-2010 @ 00:20:29 (1%)
Dolivieira    posted on 18-03-2010 06:59
Je trek de woorden uit me mond Adrien1989
RemcoV    posted on 18-03-2010 11:51
Leuk ding, ik zie hem vanzelf wel verschijnen op mn residentie.
Staat nu nog een Apollo, maar die gaat vervangen worden Happy, laughing
Victor    posted on 18-03-2010 12:11
De LPM 7.4 stond vorig jaar al in Frankfurt. Volgens mij is de enige verandering ten opzichte van de 7.3 de dubbele master output.
Dolivieira    posted on 18-03-2010 12:38
Kan Victor. Dan heb ik hem gemist. Hier heb ik hem ook niet voorbij zijen komen.?
summerlove    posted on 18-11-2012 17:16
Deze mixer in bezit gehad. Maar nu pioneer djm 2000, maar je merkt wel hoe sterk de 7.4 is onwijs sterk.
De pioneer djm 2000 binnen jaar al fader vervangen, 3 dagen per week maar in gebruik , en 7.4 stond 7 dagen aan toen, en nooit wat eraan gehad. Waar zelfs water overheen kwam nog deed...persoonlijk zou voor dateq gaan oerdegelijk, pioneer is leuk speelgoed

Estacy    posted on 18-11-2012 17:26
Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Dateq gebruikt gewoon kwaliteits onderdelen. ALPS is wat ze erin schroeven, en iets minders mag je in een mixer van die prijsklasse ook niet verwachten. Ik heb thuis een Freevox staan (franse mixer) maar die is in opbouw en onderdelen erg vergelijkbaar met een Dateq LPM/GPM. Dus verticale printplaten zodat vloeistof wegloopt, ALPS potmeters die nu (20 jaar later) nog steeds perfect werken zonder ooit onderhouden te zijn geweest en de magnifieke ALPS K-type faders (100mm ja) die echt zo superfijn zijn. Ja ze zijn aan de lange kant, maar zoooo soepel en onverwoestbaar

Ik kan het dan ook niet eens zijn met mensen die Dateq verouderd vinden, ze zijn nog steeds beter dan veel andere installatie mixers die er te koop zijn.
Yorick    posted on 18-11-2012 19:28
Heb hier een Dateq GMP 8.3 liggen.
Moet zeggen hij kan alles hebben en al draai ik gewoon met vinyl klinkt het als een dijk.

Pioneer kan hier niet tegen op!
mirakel    posted on 18-11-2012 23:55
Dateq is naar mijn weten de?ferrari in de mixers!
hier velen dateq producten staan voor verkoop enzo maar echt! onverwoestbaar!
en dateq oerhollands product met zeer goede service daar in Almere!
djcanta    posted on 19-11-2012 10:50
de Dateq mixers gaan hier als warme broodjes de deur uit, hardlopers zijn de LPM 7.4, Dateq Crew en de Onyx. Voor de DJ-booth verkopen we over 't algemeen toch de DJM900NXS.
?
Top spul van Dateq, dat kan ik wel zeggen. Alleen de Dateq XTC-II en de Vibe zijn de missers, die hebben ze bij Dateq ook.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
kollius    posted on 19-11-2012 13:00
@DJCanta qua verkoop is de DateQ XTC-II misschien een misser. Maar ik ben er qua gebruik heel tevreden over. Stevig materiaal, mooi geluid en perfect voor het recht-toe recht-aan mixen.
Mr-    posted on 19-11-2012 14:23
zelf heb ik ook in mijn begindagen (haha) met de dateq lpm 7.4 gedraait nu gebruiken we een djm 900nxs voor het draaien. maar de dateq zit nog steeds in de schakeling omdat het een super mixer is, vooral dus vanwege de vele aansluitingen en de onverwoestbaarheid. sommige kanalen zijn wel versleten maar hij doet het nog steeds!?

geweldig spul, alleen ik vind de korte faders van pioneer zelf wel fijner.

edit: ik denk trouwens niet dat het de 7.4 is maar in ieder geval wel een waarbij je de master links en rechts kan sturen.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
User edit by Mr- on 19-11-2012 @ 14:25:25 (31%)
maikimo    posted on 20-11-2012 20:02
Oude Kwaliteit !! Heerlijke mixers van Dateq
Music is my Drugs

This is an old Topic

No new postings for 4.345 days.
 Post CommentThat would be 144.8 months
or a whopping 11.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 14 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 30.078
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.133