Keuze mixer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JustDuno    posted on 11-03-2010 22:47
Ik ben op zoek naar een degelijke 4 kanaals mixer zonder toeters en bellen. Dus geen effecten enzovoort. Aangezien ik met timecode vinyl draai kan ik de effecten van traktor bedienen met mijn xone 1D. De geluidskwaliteit moet zeer goed zijn.

Groeten Wouter

What do you think about Keuze mixer ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 12-03-2010 13:42
De DN-X1500 is zeker geen slecht mengtafeltje. Heeft effetcen send en return. Het is als het ware een DN-X1100 met meer poespas. Kijk huer maar naar de Spec

////www.djresource.eu/Gearbase/gear/2012/Denon-DN-X1500/
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 12-03-2010 13:55
Ga voor de NUO 4!
Dolivieira    posted on 12-03-2010 14:04
Nou 4 is ook vet. Ik vergeet iedere keer dat we ook nog Ecler hebben.
Estacy    posted on 12-03-2010 14:55
tsss... hoe kun je Ecler nou vergeten? super kwaliteit voor een mooi prijsje. de NUO 4 is een mooi apparaat, we hebben het hier wel over de NUO 4.0 denk ik?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 12-03-2010 14:59
Poster: Estacy
tsss... hoe kun je Ecler nou vergeten?

Omdat het vaak ondergesneeuwd word door andere merken helaas. Kwalie is in ieder geval super.
D-Vine    posted on 12-03-2010 15:29
Verschil tussen de Nuo 4 & Nuo 4.0 is alleen het uiterlijk.
CoenBaas5300    posted on 12-03-2010 15:56
Dateq? Dateq Vibe oa
Pedroz    posted on 12-03-2010 16:01
Ik heb de Xone 42 en ben hier zeer tevreden over...
Estacy    posted on 12-03-2010 16:04
Poster: D-Vine
Verschil tussen de Nuo 4 & Nuo 4.0 is alleen het uiterlijk.

Verre van. de Nuo 4 was ook een MIDI controller, maar met de komst van de EVO series is die MIDI functie weg. de NUO 4.0 is een analoge mixer. een Ecler Nuo 3.0 + een extra kanaal.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timmy90    posted on 12-03-2010 16:16
ecler zijn bomme van mixers,
zalige faders,
super eq,
stevige bouw

en prachtig geluid!

draai al bijna een jaar met de nuo 5,
man een echte bom is dat!
MaximDJ    posted on 12-03-2010 17:53
1 woord: Dateq!
Voldoet de volle 100% aan je beschrijving!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
funk-m    posted on 12-03-2010 17:57
ik zou kiezen voor de merken zoals : Reloop / Dateq/ Pioneer
DaCompra    posted on 12-03-2010 21:14
Xone/Dateq/Ecler,
zit je altijd goed! Cool
Tekhead    posted on 13-03-2010 05:31
Poster: djdolivieira
De DN-X1500 is zeker geen slecht mengtafeltje. Heeft effetcen send en return. Het is als het ware een DN-X1100 met meer poespas. Kijk huer maar naar de Spec

////www.djresource.eu/Gearbase/gear/2012/Denon-DN-X1500/

heb er zelfs een review over gemaakt .

////www.djresource.eu/Forum/topic/14879/Denon-DN-X1500-mixer,1ste-indruk/

hopelijk heb je er iets aan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 13-03-2010 @ 05:34:41 (36%)
Dolivieira    posted on 13-03-2010 06:19
Ik zat gister nog te denken. Vraag maar aan Tek die heeft er een.
ArCee    posted on 13-03-2010 12:18
Keuze van een mixer hangt af van veel facetten, gebruiksdoeleinden en een persoonlijke keuze.

1 ding wat je in je keuze absoluut achterwege moet laten is het onderwerp MOOI. Dat is absoluut niet relevant en zou je graadmeter niet moeten zijn.
De adviezen van je mede DJR leden zijn ook niet altijd datgene waar je blind op af moet gaan, de meeste hebben het geadvisserde ding thuis en hebben een vooringenomen mening. Daarbij is het wel zo dat de mensen deze mening vaak gebasserd hebben op een persoonlijke ervaring dus er zit een stukje ervaring achter. Helaas zitten er ook meningen tussen van de meelopers en kuddedieren die alleen een DJM thuis hebben staan omdat het 'hoort' want anders hoor je er niet bij, onzin natuurlijk.
Dat soort 'adviezen' komen vaak niet verder als: ****** is de allerbeste!

Je kunt het beste wat meningen ter harte nemen, eventueel meer details vragen aan een forum lid, per pm als je wil, en voor jezelf een 'short list' maken. Met deze lijst ga je naar een goede dealer / winkel, je verteld hem je bedoeling?en wensen?en je vraagt of je de mixers op je lijst mag testen?
Na het testen probeer je, alvorens je tot kopen overgaat, veel info te vinden over je keuze. met name gebrukers info.

Zo kun je mixers onderling vergelijken en tot een goede conclusie komen.

Kijk, of mixers lang mee gaan ligt voor een groot deel?aan de gebruikswijze. Ik heb een Behringer die ik al 14 jaar gebruik, meestal elke dag minimaal een uur. Indertijd gekocht voor (ik meen) 450 gulden) dus goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn, alhoewel dit indertijd niet als een goedkope werd bestempeld, meer als een midden moter.?
Ook scheelt het of het een thuis gebruiker word, of dat hij mee naar feesten gaat. Allemaal factoren die meetellen.?

Resumerend:
-Schrijf op wat je wil en verlangt (eist).
-Lees de meningen en maak een short list.
-Vind een goede dealer waar je kunt proberen.
-Probeer zoveel mogelijk info te vinde over je keuze.
-Koop je nr 1 keuze, en hopelijk heb er veel plezier mee.

Zo maak je een goede en wel overwogen keuze, dacht ik?
User edit by ArCee on 13-03-2010 @ 12:22:07 (11%)
Tekhead    posted on 14-03-2010 01:48
Poster: djdolivieira
Ik zat gister nog te denken. Vraag maar aan Tek die heeft er een.

En den Tek heeft alle merken, en kan objectief antwoord geven Cool
Dolivieira    posted on 14-03-2010 12:08
Poster: ArCee
Keuze van een mixer hangt af van veel facetten, gebruiksdoeleinden en een persoonlijke keuze.

1 ding wat je in je keuze absoluut achterwege moet laten is het onderwerp MOOI. Dat is absoluut niet relevant en zou je graadmeter niet moeten zijn.
De adviezen van je mede DJR leden zijn ook niet altijd datgene waar je blind op af moet gaan, de meeste hebben het geadvisserde ding thuis en hebben een vooringenomen mening. Daarbij is het wel zo dat de mensen deze mening vaak gebasserd hebben op een persoonlijke ervaring dus er zit een stukje ervaring achter. Helaas zitten er ook meningen tussen van de meelopers en kuddedieren die alleen een DJM thuis hebben staan omdat het 'hoort' want anders hoor je er niet bij, onzin natuurlijk.
Dat soort 'adviezen' komen vaak niet verder als: ****** is de allerbeste!

Je kunt het beste wat meningen ter harte nemen, eventueel meer details vragen aan een forum lid, per pm als je wil, en voor jezelf een 'short list' maken. Met deze lijst ga je naar een goede dealer / winkel, je verteld hem je bedoeling?en wensen?en je vraagt of je de mixers op je lijst mag testen?
Na het testen probeer je, alvorens je tot kopen overgaat, veel info te vinden over je keuze. met name gebrukers info.

Zo kun je mixers onderling vergelijken en tot een goede conclusie komen.

Kijk, of mixers lang mee gaan ligt voor een groot deel?aan de gebruikswijze. Ik heb een Behringer die ik al 14 jaar gebruik, meestal elke dag minimaal een uur. Indertijd gekocht voor (ik meen) 450 gulden) dus goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn, alhoewel dit indertijd niet als een goedkope werd bestempeld, meer als een midden moter.?
Ook scheelt het of het een thuis gebruiker word, of dat hij mee naar feesten gaat. Allemaal factoren die meetellen.?

Resumerend:
-Schrijf op wat je wil en verlangt (eist).
-Lees de meningen en maak een short list.
-Vind een goede dealer waar je kunt proberen.
-Probeer zoveel mogelijk info te vinde over je keuze.
-Koop je nr 1 keuze, en hopelijk heb er veel plezier mee.

Zo maak je een goede en wel overwogen keuze, dacht ik?

Dat zijn echt wijze woorden van ArCee. Ben het compleet met hem eens.
D-Vine    posted on 14-03-2010 12:31
Poster: Tekhead

En den Tek heeft alle merken, en kan objectief antwoord geven Cool

De mens is niet in staat om objectief te oordelen, we hebbe ongeacht het onderwerp altijd een voorkeur ergens voor. De affectie die iemand heeft voor een product/merk/etc is altijd aanwezig, je kan alleen een gedegenen naar het objective neigende uitkomsten geven als je een goed (met kwantitatieve data ondersteunde) onderzoek houd... Maar dat even terzijdeWinking my eye

User edit by D-Vine on 14-03-2010 @ 12:34:11 (2%)
Tekhead    posted on 14-03-2010 12:56
ne filosoof op DJR
D-Vine    posted on 14-03-2010 13:22
haha heeft niks met filosofie te maken, eerder met wetenschappelijk onderzoekWinking my eye
User edit by D-Vine on 14-03-2010 @ 13:23:06 (1%)
AdenFarleigh    posted on 15-03-2010 11:03
Tja; ik heb zelf de Korg KM-402. Kwaliteit is meer dan goed. Maar de effectenbox is enorm uitgebreid, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Wat wel ook echt een enorme pr? is, is de 6voudige EQ!
In feite kun je het natuurlijk zo uitgebreid maken als je zelf wilt met deze mixer.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 5.326 days.
 Post CommentThat would be 177.5 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 12 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 29.964
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.019