dubbele of tabletop cd speler
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 04-11-2005 02:50
Heu, wat is het groote verschil tussen beide buiten de prijs ? pro's en contra's ? en vooral wie koopt wat ? wat is het profiel van de dj die de dubbele verkiest ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about dubbele of tabletop cd speler ??

Vote :   

Basrose    posted on 04-11-2005 09:53
ik heb t niet op dubbele cd spelers.. vind ze te klein en niet fijn werken.. geef mij maar een tabletop met een vinyl functie erop!
robbert    posted on 04-11-2005 09:56
De dubbele is veel compacter, maar ik vind het persoonlijk veel minder fijn werken. Alle knopjes en het jog-wheel is erg klein.
Daar staat tegenover dat een dubbele wel een stuk goedkoper is.
Stephanie    posted on 04-11-2005 14:12
Zie de dubbele versie vaak staan bij feestdj's. Maar heb zelf ook wel eens in een discotheek gestaan waar een dubble stond. Volgens mij is het gewoon wat je zelf prettig vind, wat er qua ruimte mogelijk is.....
djjw    posted on 04-11-2005 17:03
nou, volgens mij heeft iemand op een r&d afdeling gedacht,
dj`s draaien het liefst met tt`s, dus moeten we iets maken wat er op lijkt.
(dat is ze in ieder geval goed gelukt)

maar het verschil kwa draaien, tja das echt wat je zelf wilt,
ik heb dus gedraait met de pioneer cmx 3000 en cmx 5000, en dit zijn dus
echt klasse cd spelers, er zitten niet echt effecten op ,(cmx 3000 zit scratch)
maar het mixen gaat net zo goed als met een desktop.
de jogweel`s zijn groot genoeg om makkelijk bij te draaien.

overhet algemeen worden de tabletops gemaakt met meer effecten als de dubbele cd spelers waarschijnlijk kiezen steeds meer mensen hierdoor voor een tabletop.

Tekhead    posted on 08-11-2005 12:40
scratch is voor mij geen belang, dus daar moet ik niet op letten.
Laidback    posted on 08-11-2005 12:59
Tabletop met Vinyl Functie! (CDJ-1000MK2/800/Sl-DZ1200/Cdx/etc...)
al heb ik met een dubbele ook geen problemen. ken dr makkelijk mee mixen...  (zolang het maar geen Stage-Line IMQ/ of een ander dwaas merk is. heb daar het meeste probs mee.  cd's niet aan-nemen. niet snel genoeg starten, geen goede Jog/Ceu etc.. etc...)

greetsz!
Tekhead    posted on 08-11-2005 23:13
Vinylfunctie, wat is dat toch met optie vinyl functie,wat betekend dat dan ? Alleen vinyl voelt,speelt en ruikt als vinyl, de enige die dan in aanmerking komt is de CDX van numark. Kan iemand, mij dus, eens die functie uitleggen ?
tairip    posted on 09-11-2005 00:27
vinyl functie:

Bijsturen via het jogwheel zoals je ook bij vinyl doet!

Touch sensitive, raak je het jogwheel aan (druk uitoefent vanaf boven!) dan stop het ook echt met spelen (zelfde als bij vinyl)! is instelbaar (start/ stop tempo!) om gewenste effect te krijgen!

Als je het jogwheel snel draait krijg je scratch! je kan dus backspin doen! En zelfs echt gaaf scratchen!

Je kan op je display een Cue point aanmaken! Doe je dit goed dan zou je het kunnen zien als een DJ die een tape op zijn vinyl plakt op de juiste positie te bepalen!

Er zijn veel overeenkomsten! Natuurlijk is het geen echt vinyl maar het komt cker in de buurt!
tairip    posted on 09-11-2005 00:30
Om even antwoord op je topic vraag te geven!

Ik geef de voorkeur aan Table, vanwege dat je meer overzicht heb! Ze staan lekker gescheiden je bent op een apparaat met 1cd bezig!

Ze zijn iets  grover, grotere knoppen..... vnid ik net iets fijner werken.

Met de platter van een table heb je meer grip, hij is groter en daardoor denk ik makkelijker/ fijner te corrigeren!

Mijn tip: Koop 2 goede table top! En je bent cker weten een blij man!
DavyJ    posted on 09-11-2005 08:03
geef mij maar een table top

dan mag dubbel  wel de zelfde functies hebben  maar alles is zo klein 

geef mij maar tabletop    is veel fijner werken
Carrera    posted on 09-11-2005 21:41
Voleddig akkoord met hierboven. Ik had vroeger de DJ 5000 van JB systems (dubbele cd speler). En das echt niet zo aangenaam werken. Ok, je kan het wel mooi inbouwen in een flightcase enzo, maar met tabletops kun je dat ook.

Het enige verschil is inderdaad de prijs. Misschien kun je gaan voor een dubbele cd speler met een grote controller unit (zoals bvb de TASCAM CD X-1700 of de BST cdd450 of eventueel denon d-6000)

Anyway, ik heb nu 2x tablte top cd players NUMARK AXIS - 9's gekocht en hoewel ik ze nog maar een uurtje heb kunnen testen, dit voelt VEEEEEEL aangenamer aan om mee te werken.
Laat het me anders zo stellen, ben je beginnende dj en speelt geld een rol --> geen twijfel, ga voor dubbele cd-speler (de SYNQ CDX 1 is een zeer deftige en goed geprijsde cd player, zie ook reviews)

Anders, is DJ'en en passie of ben je al een tijdje bezig, ga dan voor table top cd-spelers! (Numark, Pioneer, Denon, die keuze is dan weer een heel ander verhaal, check de onderwerpen op het forum)

Greetz en good luck met je keuze!

Of ander raad: Test het eens uit in een winkel!!!
Tekhead    posted on 09-11-2005 22:53
Neen, ik ben geen beginner, draai al meer dan25 jaar met vinyl ( heb zelfs nog piratenradio gedraaid - waar is de tijd ) maar mijn vriendinnetje wil ook draaien, en ze lukt niet goed met vinyl te draaien, en ik wil al mijn kostbare platen niet laten vernielen, daarom dat ik haar voorstelde om met cd te draaien, en wou ik jullie idee daar over weten.
JonasVerdickt    posted on 14-11-2005 17:23
geef mij maar tabletop zoals de cdj1000mk2/cdj800
MadSteven    posted on 14-11-2005 17:38
Mwoah, voor mij maakt het niet zo heel veel uit, maar als je continu wil beatmachen is tabletop wel handiger.

Mja, tenminste als het dan een goede tabletop is, want aan twee Numark Axis 2's heb je ook weinig, dan ben je nog beter uit met een Numark CDN35.

Als je het mij vraagt heeft de Pioneer CDJ800 ook een vinylfunctie, hoewel het niet als vinyl aanvoelt natuurlijk.

Maar goed, ik zit zelf weer te twijfelen om up te graden naar twee Axis 9's en daarna naar CDX-1 en/of HDX-1. Waarom? Ik heb het idee dat ik minder grip heb op de pitch met mijn dubbelaar... Dus...
Illusion    posted on 15-11-2005 17:07
Tabletop

Dubbel is erg onhandig met mixen. Je hebt kleine buttons, je kunt beter tabletoppjes hebben. Heb je gewoon aan allebeide kanten 2 cd-spelers staan. Het is makkelijker dan dat je 2 cd-spelers naast mekaar hebt, en er een controle panneltje bij hebt hange... vind ik nikx,, daarom kies ik gewoon... Tabletop

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 15-11-2005 18:09
makkelijker? En wat nou als je veel drive in shows doet, en al een 19"mixer hebt... dan is een dubbelaar toch super makkelijk.
En trouwens, de knoppen van de CMX-3000 zijn net zo groot als die van een CDJ-100, alleen het jog is wat anders, en de pitch schuif korter, of dat nou zo'n probleem is...
david87    posted on 15-11-2005 18:23
heb zeer lang met dubbele gedraaid die is nu bijna verkocht ,  en heb de dns-3500 besteld  vond dubbele cd speler ook leuk maar verandering is wel leuk

This is an old Topic

No new postings for 6.968 days.
 Post CommentThat would be 232.3 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 10 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 23.965
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.840