midi controller als effectenbak
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 10-03-2010 18:51
DJR'ers

ik dacht, laat ik eens iets leuks sharen.
na een tijdje te hebben gekeken naar de mogelijkheden van het digitaal draaien bedacht ik me dat ik mijn record out van m'n mengpaneel via m'n laptop in fl kan gooien, hierdoor kreeg ik natuurlijk extra veel mogelijkheden!

wat heb ik nu gedaan: men neme een korg nanoKONTROL, fl studio 9 producer edition (o.i.d.) en je dj set.
sluit de korg aan op een laptop of computer en gebruik hem als midi controller in fl studio, midimap hem naar effecten op je master (en bijv een whitenoise > filter +? 3x osc vol. mappen), sluit nu je record out aan op de mic-in van je laptop en route deze naar een channel in je mixer (in fl studio natuurlijk).
zet je bpm naar het gene waarmee je mixt (goed opletten dus tijdens het mixen!) zodat je delay e.d. op de beat lopen.

als je alles goed gedaan hebt kun je nu je korg nanoKONTROL als effectenbak gebruiken met de effecten in fl studio en je kunt er ook nog eens een whitenoise o.i.d. mee besturen (korg nanoKONTROL turns into effect section djm 2000??).
oftewel: the possibilities are endless!

velen van jullie weten dit vast al en kunnen dit veel beter (laat dat vooral horen!), dit is puur om even te sharen en misschien breng ik zo nog mensen op idee?n!
dit kan natuurlijk met iedere midi controller, welke denken jullie dat hier het best voor geschikt is?

foto's:

hier dus mijn fl studio
en hier mijn kamer, ik ga morgen even een goeie foto maken.
User edit by main on 10-03-2010 @ 19:29:02 (4%)

What do you think about midi controller als effectenbak ??

Vote :   

main    posted on 10-03-2010 19:29
weet iemand nog goeie vst's waar alles in zit?
main    posted on 10-03-2010 21:40
niemand interesse?
MoXeGy    posted on 10-03-2010 21:56
dit doe ik ook maar dan met ableton, en ik laat hem dan sycen met een redsound micro. 3 soorte delay's, 5 filters, eq, step sequencer, looper, white noise idd het kan allemaal
Seca    posted on 10-03-2010 22:37
Aan deze manier zat ik ook al een lange tijd te denken.
Dan heb je namelijk echt wel een goedkope effector door behulp van je midi controller die enorm veel toepassingen kan.

Dit ga ik binnenkort toch ook eens proberen, lijkt me heel wat.
Ik houd je op de hoogte Happy, laughing
main    posted on 11-03-2010 08:33
ik kan het je zeker aanraden! je moet alleen wel zorgen dat de latency laag blijft (heb ik al gemerkt)
en ik zoek nog een goeie vst die alles-in-een heeft.

ben benieuwd!
main    posted on 11-03-2010 15:01
sorry voor de dubbelpost, edit werkt niet :S

weet iemand hoe je de latency goed kan verlagen? want met die asio4all driver blijf ik latency ervaren.. geen hele grote maar je merkt het wel tijdens het mixen dat je net niet gelijk loopt als je bijv een nummer erin gooit op de master (dus dj set > fl studio > speaker)

moet ik hiervoor een externe geluidskaart o.i.d. aansluiten? of kan ik dit anders verhelpen

This is an old Topic

No new postings for 5.358 days.
 Post CommentThat would be 178.6 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 13 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 11.559
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.161.995