DJR'ers
ik dacht, laat ik eens iets leuks sharen.
na een tijdje te hebben gekeken naar de mogelijkheden van het digitaal draaien bedacht ik me dat ik mijn record out van m'n mengpaneel via m'n laptop in fl kan gooien, hierdoor kreeg ik natuurlijk extra veel mogelijkheden!
wat heb ik nu gedaan: men neme een korg nanoKONTROL, fl studio 9 producer edition (o.i.d.) en je dj set.
sluit de korg aan op een laptop of computer en gebruik hem als midi controller in fl studio, midimap hem naar effecten op je master (en bijv een whitenoise > filter +? 3x osc vol. mappen), sluit nu je record out aan op de mic-in van je laptop en route deze naar een channel in je mixer (in fl studio natuurlijk).
zet je bpm naar het gene waarmee je mixt (goed opletten dus tijdens het mixen!) zodat je delay e.d. op de beat lopen.
als je alles goed gedaan hebt kun je nu je korg nanoKONTROL als effectenbak gebruiken met de effecten in fl studio en je kunt er ook nog eens een whitenoise o.i.d. mee besturen (korg nanoKONTROL turns into effect section djm 2000??).
oftewel: the possibilities are endless!
velen van jullie weten dit vast al en kunnen dit veel beter (laat dat vooral horen!), dit is puur om even te sharen en misschien breng ik zo nog mensen op idee?n!
dit kan natuurlijk met iedere midi controller, welke denken jullie dat hier het best voor geschikt is?
foto's:
hier dus mijn fl studio
en hier mijn kamer, ik ga morgen even een goeie foto maken.