Numark NDX 800 (6/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 09-03-2010 20:07
Vindt eigenlijk jammer dat deze toch zeer solide alleskunner zo weinig aandacht heeft gehad.

Als ik alle reviews lees en video's zie dan kan ik toch een beetje zien aan deze bak met gemak zich met de CDJ 900 zou kunnen meten. ?

Wat specs: ?

-CD/MP3/USB player with USB-MIDI computer interface
-Play from CDs, MP3 CDs, USB flash drives, and control software
-Beat-synced DSP effects with wet-dry fader: chop, echo, filter, flanger, pan, phaser
-Smooth, fast, reliable, slot-loading drive
-Large, seven-inch, touch-sensitive illuminated platter with touch-sensitivity adjustment
-Control MIDI software with no timecode needed via USB
-Adjustable start and stop time for vinyl-like deck performance
-Automatic BPM analyzer and Tap tempo for manual BPM entry
-Adjust pitch ?6, 12, 25, and 100%, in half steps (semitones), or bend with pitch buttons
-Key Lock holds pitch while you independently manipulate its BPM
-Seamless looping, sampling, and easily accessible hot cues
-Keep time moving forward while you cut or reverse the track using Bleep/Reverse
-Single-track, continuous, shuffle, and programmable playback
-Fader Start plays the cued track when you move the crossfader (requires compatible mixer)
-Large, backlit display for BPM, CD/MP3 text tags, and folder navigation
-Outputs: stereo RCA, digital S/PDIF

INCLUDES:
-NDX800 player
-Audio cable (RCA, stereo)
-USB cable
-Power cable
-Quick start guide?

Zelf heb ik plannen om 2 van deze aan te schaffen, ?wat vinden jullie van deze parade paard van Numark ( die laatste tijd met hele fijne producten komt ).?

User edit by Ilja on 09-03-2010 @ 20:10:52 (4%)
Flaged

What do you think about Numark NDX 800 ??

Vote :   1 member likes this  

Ilja    posted on 09-05-2010 10:27
er zijn maar heel weinig mensen die hetzelfde gedachte delen.

En CDJ 400 flut noemen gaat nogal ver Cool Cool
User edit by Ilja on 09-05-2010 @ 10:28:23 (70%)
Flaged
D3NiX    posted on 13-05-2010 17:31
De NDX800 heb ik zaterdag getest en vond het iets tegenvallen.
Opzicht zijn het voor dat budget leuke cd spelers.

Pluspunten:
- Groot (groter dan een cdj 800)
- Bouwkwaliteit is goed
- Grote jogwheel
- MIDI!!

Minpunten:
- Effecten
- Voelt cheapy aan

Als je een cd-speler gaat kopen, doe geen moeite en ga sparen voor cdj's van pioneer.

Omdat ik het liefst met traktor/tijdcode wil werken ben ik voor platenspelers gegaan (super-oems). Het spelen met vinyl is opzicht naar mijn mening ook veel leuker.

Mitchell2    posted on 13-05-2010 17:53
1 member likes this  
Poster: Ilja
er zijn maar heel weinig mensen die hetzelfde gedachte delen.

En CDJ 400 flut noemen gaat nogal ver Cool Cool
  Dat noem je een persoonlijke mening en die heb ik ook al eerder onderbouwd op deze site.
winfakt    posted on 14-05-2010 15:36
Ik dacht ook om hem mss te kopen maar zou ik die samen met men omni control in traktor kunnen gebruiken?
ArCee    posted on 14-05-2010 16:56
Weer een nieuwe Ilja? Jij koopt meer apparatuur als nieuwe schoenen..........................Cool
Ilja    posted on 14-05-2010 17:07
Ik beleef er wel plezier aan?Cool
D3NiX    posted on 14-05-2010 17:30
Poster: winfakt
Ik dacht ook om hem mss te kopen maar zou ik die samen met men omni control in traktor kunnen gebruiken?

Ja waarom niet? De Numark NDX800 heeft een MIDI utigang de Numark Omni Control heeft ook MIDI.
Je hebt dan behoorlijk v???l controle over traktor, mits je met midi gaat werkenCool
dj-korte_T    posted on 21-06-2010 23:58
ik heb er 2 van deze aangekocht en ben er zeer tevreden van .
enkele dj's zijn zelfs mijn komen lenen omdat deze vrij goed waren
voor die lage prijs is het echt wel een topper.

ik heb de midi functie nog niet gebruikt aangezien ik traktor nietmeer op de laptop heb staan .

de usb functie is op zich niet slecht enkel als je van cd naar usb switched dan merk je wel enkele vertraging op omdat hij de folders pas scanned als je de functie gebruikt . of ligt het gewoon aan de folders kan .

maar toch het zal geen miskoopje zijn .

en pioneer blijft nog steeds de top alle pioneer producten zijn top en kan geen flut product genoemd worden .
niiicola    posted on 22-06-2010 07:32
Ik ben aan het kijken voor de ndx400, is die ook goed?
Gewoon.
timjesse123    posted on 04-07-2010 13:08
Ik heb hem zelf ook, het is echt een geweldig dingSmile!
Houwie    posted on 04-08-2010 22:11
Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag 2x de NDX800 gekocht. Tot nu toe heel tevreden.
Ik snap niet waar alle kritiek vandaan komt.
Tuurlijk heb je voor + ? 800,- per stuk een betere speler.
Maar voor ? 335,- is het een top speler.
Voelt goed reageert goed is naukeurig. Makkelijk CUE poits zetten. Snel met loops maken (ik hoef ze niet te corrigeren, ik zet ze meteen goed).
Zowel getest op Midi als op CD/USB. 1 ding vindt ik jammer dat op Midi de rode circel rond de platter niet werkt en dat de lcd display beperkt is, maar dit zal ik de toekomst nog wel recht getrokken worden.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Ik kan dan nog wel wat specifieke zaken testen of uitleggen.

Groeten,

DJ-Houwie
Tekhead    posted on 04-08-2010 22:58
Poster: D3NiX
De NDX800 heb ik zaterdag getest en vond het iets tegenvallen.
Opzicht zijn het voor dat budget leuke cd spelers.

Pluspunten:
- Groot (groter dan een cdj 800)
- Bouwkwaliteit is goed
- Grote jogwheel
- MIDI!!

Minpunten:
- Effecten
- Voelt cheapy aan

Als je een cd-speler gaat kopen, doe geen moeite en ga sparen voor cdj's van pioneer.

Omdat ik het liefst met traktor/tijdcode wil werken ben ik voor platenspelers gegaan (super-oems). Het spelen met vinyl is opzicht naar mijn mening ook veel leuker.

Waarom de CDJ's ? Ben je ook in bezit van CDJ's ?? Ga beter dan voor de dn-s3700 van Denon, zeker als een groot jogwheel van belang is.

En als je met platenspelers wil draaien, ga dan voor Technics, de rest is cheapy crap !

@ Howie: prima keuze, en zeker voor dat geld, Numark is geen prulmerk hoor !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 04-08-2010 @ 23:00:20 (10%)
BennoRevelli    posted on 06-08-2010 00:35
Poster: Tekhead

Numark is geen prulmerk hoor !

Zeker weten niet! de laatste tijd zijn ze goed op weg.. ben benieuwd wat voor verassingen er nog aan zitten te komen van Numark.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Tekhead    posted on 06-08-2010 01:32
ik ook
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
kobuz    posted on 06-08-2010 12:56
Poster: Tekhead
En als je met platenspelers wil draaien, ga dan voor Technics, de rest is cheapy crap !
lmerk hoor !

Onzin, waarom is de rest crap? Het zal niet zijn, omdat je perse de standaard wilt, anders had je ook de Denon niet aangeraden. Ben dan wel benieuwd waarom je de superOEMs crap vindt. Ik kan prima met sletjes overweg, maar ben dan altijd weer blij als ik op mijn eigen acura's kan draaien.
Estacy    posted on 06-08-2010 18:33
superOEMS zijn ook leuk, maar houden die het 25 jaar vol om daarna nog een degelijke restwaarde te hebben?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
feestbeest    posted on 06-08-2010 18:37
Technics kan je 10 jaar later nog voor een lekkere prijs verkopen, supperoems niet. voorderest kan ik weinig zeggen over kwaliteit.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
beginnerdj    posted on 10-08-2010 23:13
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen een american audio radius 2000 en een numark ndx 800.
Ik ben erachter gekomen dat je met de 4 Cue-Punten van een radius 2000 kan samplen.
Kan dat ook met de ndx 800 of niet?
BennoRevelli    posted on 10-08-2010 23:30
Ik hoor veel goede dingen over de NDX800, ook is de American Audio Radius 2000 alleen een midicontroller en de ndx ook nog eens gewoon een cd speler.

Kijk of je wat reviews van beide units kan vinden, en wellicht is er iemand op het forum die ervaring met beide players heeft.

Ik ken alleen de NDX800 namelijk.

Mvg,
M-Tine    posted on 11-08-2010 12:10
Lijkt me een mooie optie voor als je geen Pioneers kan betalen. Misschien maar doen?:D
You can find all your answers, in Music!
BennoRevelli    posted on 11-08-2010 13:14
Poster: M-Tine
Lijkt me een mooie optie voor als je geen Pioneers kan betalen. Misschien maar doen?:D

Voor de opties die je krijgt, en als je de mogelijkheden zo ruim mogelijk wil houden is de NDX800 zeer zeker waar voor zijn geld.

Zeker wanneer je de duurdere spelers niet kan betalen.
MissFragger    posted on 01-10-2010 17:43
Hallo Smile

Ik heb hulp nodig van mensen die ook een Numark 800ndx hebben. Of misschien hulp kunnen bieden bij het oplossen van mijn probleem. Heb hem een paar dagen in huis. De external harddisk herkent hij wel maar hij ziet de folders niet waarin de MP3's staan? Maar ze zijn er wel degelijk. Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk op een bruikbaar antwoord.

Cool

T-to-the-J    posted on 01-10-2010 17:44
Hoe heb je ze ingedeelt, op fat32 of iets anders
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
MissFragger    posted on 02-10-2010 10:24
De harddisk staat ingedeeld op NTFS
BennoRevelli    posted on 02-10-2010 19:58
Poster: MissFragger
De harddisk staat ingedeeld op NTFS

Maak een backup van je Harddisk.
Formatteer dan in FAT32..

Zet je bestanden terug,

Problem solved Winking my eye

Succes!

User edit by BennoRevelli on 02-10-2010 @ 19:58:41 (4%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

82 Users online: 4 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 8.799
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.047.532