Numark NDX 800 (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 09-03-2010 20:07
Vindt eigenlijk jammer dat deze toch zeer solide alleskunner zo weinig aandacht heeft gehad.

Als ik alle reviews lees en video's zie dan kan ik toch een beetje zien aan deze bak met gemak zich met de CDJ 900 zou kunnen meten. ?

Wat specs: ?

-CD/MP3/USB player with USB-MIDI computer interface
-Play from CDs, MP3 CDs, USB flash drives, and control software
-Beat-synced DSP effects with wet-dry fader: chop, echo, filter, flanger, pan, phaser
-Smooth, fast, reliable, slot-loading drive
-Large, seven-inch, touch-sensitive illuminated platter with touch-sensitivity adjustment
-Control MIDI software with no timecode needed via USB
-Adjustable start and stop time for vinyl-like deck performance
-Automatic BPM analyzer and Tap tempo for manual BPM entry
-Adjust pitch ?6, 12, 25, and 100%, in half steps (semitones), or bend with pitch buttons
-Key Lock holds pitch while you independently manipulate its BPM
-Seamless looping, sampling, and easily accessible hot cues
-Keep time moving forward while you cut or reverse the track using Bleep/Reverse
-Single-track, continuous, shuffle, and programmable playback
-Fader Start plays the cued track when you move the crossfader (requires compatible mixer)
-Large, backlit display for BPM, CD/MP3 text tags, and folder navigation
-Outputs: stereo RCA, digital S/PDIF

INCLUDES:
-NDX800 player
-Audio cable (RCA, stereo)
-USB cable
-Power cable
-Quick start guide?

Zelf heb ik plannen om 2 van deze aan te schaffen, ?wat vinden jullie van deze parade paard van Numark ( die laatste tijd met hele fijne producten komt ).?

User edit by Ilja on 09-03-2010 @ 20:10:52 (4%)
Flaged

What do you think about Numark NDX 800 ??

Vote :   1 member likes this  

Tekhead    posted on 06-04-2010 19:53
Ilja, deze heeft fader start maar enkel met compatibele mixer, zal je wss nog een numark mixer moeten kopen als je absoluut wil fader starten.

Wat is die bleep eigenlijk op deze numark ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 06-04-2010 @ 19:56:33 (32%)
Mitchell2    posted on 06-04-2010 20:05
Ik snap nog steeds niet wat je bedoeld maar het lijkt een misverstand. Ik zal het je uitleggen. T to the J vroeg welke mixer ik had omdat ik daarvoor aangaf dat naast mijn cdj 800's en cdx minimaal 2 decks wil. Ik doe de cdx zo en zo nooit meer weg en de cdj800mk2's voorlopig ook niet. Dus ik neem er een nieuwe set bij :D. Mijn antwoord op zijn vraag welke mixer ik had was dus de Evo 4. En toen kwam er een de bovengenoemde quote van jou met daarbij JA DUS
Lead    posted on 06-04-2010 20:56
Onzinnige reacties van Mitchell2 en hoppie verwijderd.

Graag alleen ontopic reageren !
Let the BASS be louder
hoppie    posted on 06-04-2010 20:59
@ teakhead

volgens mij is dat dat je zolang je die switch naar boven drukt een reverse
Question everything
Estacy    posted on 06-04-2010 21:02
nee, het klinkt als reverse maar de muziek speelt gewoon door. net als slip mode op de CDJ 900 zeg maar. komt omdat ze in Amerika niet blij zijn met scheldwoorden in liedjes. dit is een mooie oplossing waarbij de muziek niet stopt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
hoppie    posted on 06-04-2010 21:05
is dat echt daarom?
Question everything
Mitchell2    posted on 06-04-2010 21:34
Poster: Lead
Onzinnige reacties van Mitchell2 en hoppie verwijderd.

Graag alleen ontopic reageren !
  sorry hoor maar ik heb geen onzinnige reacties gegeven. Maar goed..
Estacy    posted on 06-04-2010 21:37
Poster: hoppie
is dat echt daarom?

ja hoor! fuck is echt verboden taal, en als je een gig doet voor kinderen, laat de ouders het niet horen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 06-04-2010 21:40
Poster: Ilja
Vindt eigenlijk jammer dat deze toch zeer solide alleskunner zo weinig aandacht heeft gehad.

Als ik alle reviews lees en video's zie dan kan ik toch een beetje zien aan deze bak met gemak zich met de CDJ 900 zou kunnen meten.??

Ilja hij is nog niet zo lang uit. Ik denk dat het wel goed komt met deze speler. Ziet er goed en degelijk uit en is niet gek duur. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 07-04-2010 09:36
Poster: Tekhead
Ilja, deze heeft fader start maar enkel met compatibele mixer, zal je wss nog een numark mixer moeten kopen als je absoluut wil fader starten.

Wat is die bleep eigenlijk op deze numark ?
  zit ook al op mijn axis 9! geweldige functie. gewoon een reverse met de slipmode van de cdj 900 aan. blijkt toch dat pioneer een functie van numark namaakt LOL
User edit by main on 07-04-2010 @ 09:37:13 (19%)
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 11:20
Het is zeker wel een veelbelovend apparaatje,
Laatste tijd vind ik de Numark producten steeds beter en hoogwaardiger van kwaliteit worden.
Top om te zien! Cool
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Illusion    posted on 07-04-2010 11:27
Poster: main

zit ook al op mijn axis 9! geweldige functie. gewoon een reverse met de slipmode van de cdj 900 aan.

blijkt toch dat pioneer een functie van numark namaakt LOL

Pioneer trekt natuurlijk ook alles uit de kast om de beste technologie te kunnen implementeren in hun producten. Zo wordt er ook genoeg van pioneer nagemaakt. Bijv. de grote jogs. Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 11:32
Poster: Illusion

Pioneer trekt natuurlijk ook alles uit de kast om de beste technologie te kunnen implementeren in hun producten. Zo wordt er ook genoeg van pioneer nagemaakt. Bijv. de grote jogs. Cool

En zo blijft het,

Om op de markt te blijven moeten ze telkens met nieuwe features en ideeen komen.
Je ziet inderdaad steeds meer gelijkenissen qua (nieuwe) features,etc.

En persoonlijk vind ik het alleen maar goed dat die jogwheels nou eindelijk eens wat groter worden Cool
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Reind    posted on 07-04-2010 11:38
Poster: main

zit ook al op mijn axis 9! geweldige functie. gewoon een reverse met de slipmode van de cdj 900 aan.

blijkt toch dat pioneer een functie van numark namaakt LOL

Bleep mode is gewoon reverse zonder dat de track daadwerkelijk terug draait (oftewel track blijft lopen maar je hoort hem achterstevoren), dat is wat anders dan de 'slip mode' van Pioneer.
User edit by Reind on 07-04-2010 @ 11:39:08 (4%)
main    posted on 07-04-2010 13:23
Poster: Reind

Bleep mode is gewoon reverse zonder dat de track daadwerkelijk terug draait (oftewel track blijft lopen maar je hoort hem achterstevoren), dat is wat anders dan de 'slip mode' van Pioneer.

doet exact hetzelfde..''track blijft doorspelen terwijl jij kunt loopen, scratchen en reversen.

bij de numark kun je dit alleen niet met loopen, met scratchen is het de scratch 4 functie op de axis 9 en de bleep functie voor de reverse.
Tekhead    posted on 07-04-2010 15:49
Poster: Reind

dat zit op m'n SL-DZ ook
D3NiX    posted on 29-04-2010 20:45
Is er al iemand die dit beest al heeft getest? Misschien valt mij keuze op 2 x ndx 800

Tekhead    posted on 01-05-2010 11:07
ik wil ook wel wat meer weten over deze speler
timmy90    posted on 01-05-2010 11:12
ik heb hem getest,

en ik moet zeggen, een rechtstreekse concurent voor de dn-s 1200 en cdj 400,

hij voelt zo goed aan, laad cd's super snel,

klinkt mooi, enteren effecten zijn ook zeer goed,

als er nog vragen zijn hoor ik het wel,
de usb functie heb ik nog niet h??l lang kunnen testen maar op de 1ste indruk was die in orde...
Ilja    posted on 01-05-2010 11:27
1 vraag. ? ? ?

Kun je net als bij pioneer CUE punt zoeken door middel van Scratchen ( om zo de beat te horen en dan in 1 keer CUE indrukken ). ? ?

timmy90    posted on 01-05-2010 11:41
goede vraag...zal ik dinsdag even testen als jullie dat willen,
als er nog vragen zijn...
D3NiX    posted on 05-05-2010 10:48
Heb je het met software zoals virtual dj of traktor getest? Werkt dat wel stabiel via MIDI?
Ilja    posted on 06-05-2010 21:03
Hier volgt de review van BAX, ?en ik ben zeer teleurgesteld. ?

Het heeft wat langer geduurd dan beloofd, echter heb ik de Numark NDX800 kunnen uittesten!

Cue points zetten gaat niet op dezelfde manier als op de Pioneers, bij de NDX800 moet de CUE knop ingedrukt worden, het juist punt zoeken en op play drukken. Loops kunnen niet geadjust worden met het jogwheel, ik heb wat tracks geprobeerd en de beatcounter is bij makkelijke beats wel correct. Bij muziek met moeilijkere beats zoals R&B klopt de beatcounter niet meer.

Mijn conclusie is dat de Numark NDX-800 voor het geld leuke spelers zijn! Maar het komt natuurlijk niet in de buurt van een Pioneer..

JollyJunkie    posted on 06-05-2010 21:08
En dat noemen ze een review?
Alsof het belangrijk is dat de beatcounter het goed doet, laat reviews maken maar over aan Reind van AboutDJ, die kan dat stukken beter Happy, laughing
Ilja    posted on 06-05-2010 21:13
de belangerijkste punten he, die kloppen gewoon niet dus ben blij dat ik einde van deze maand gewoon 2x CDJ 800 ga halen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

94 Users online: 7 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 13.841
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.602