Numark NDX 800 (2/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 09-03-2010 20:07
Vindt eigenlijk jammer dat deze toch zeer solide alleskunner zo weinig aandacht heeft gehad.

Als ik alle reviews lees en video's zie dan kan ik toch een beetje zien aan deze bak met gemak zich met de CDJ 900 zou kunnen meten. ?

Wat specs: ?

-CD/MP3/USB player with USB-MIDI computer interface
-Play from CDs, MP3 CDs, USB flash drives, and control software
-Beat-synced DSP effects with wet-dry fader: chop, echo, filter, flanger, pan, phaser
-Smooth, fast, reliable, slot-loading drive
-Large, seven-inch, touch-sensitive illuminated platter with touch-sensitivity adjustment
-Control MIDI software with no timecode needed via USB
-Adjustable start and stop time for vinyl-like deck performance
-Automatic BPM analyzer and Tap tempo for manual BPM entry
-Adjust pitch ?6, 12, 25, and 100%, in half steps (semitones), or bend with pitch buttons
-Key Lock holds pitch while you independently manipulate its BPM
-Seamless looping, sampling, and easily accessible hot cues
-Keep time moving forward while you cut or reverse the track using Bleep/Reverse
-Single-track, continuous, shuffle, and programmable playback
-Fader Start plays the cued track when you move the crossfader (requires compatible mixer)
-Large, backlit display for BPM, CD/MP3 text tags, and folder navigation
-Outputs: stereo RCA, digital S/PDIF

INCLUDES:
-NDX800 player
-Audio cable (RCA, stereo)
-USB cable
-Power cable
-Quick start guide?

Zelf heb ik plannen om 2 van deze aan te schaffen, ?wat vinden jullie van deze parade paard van Numark ( die laatste tijd met hele fijne producten komt ).?

User edit by Ilja on 09-03-2010 @ 20:10:52 (4%)
Flaged

What do you think about Numark NDX 800 ??

Vote :   1 member likes this  

main    posted on 10-03-2010 09:53
eh kerel, citronic staat niet echt bovenaan de kwaliteit lijst.
Robjer    posted on 10-03-2010 10:03
Poster: main

Voordat je iets roept zonder enige motivatie van je standpunt, moet je eerst maar eens de producten beter bekijken.
Aangezien we hier over het uitgangspunt cq vergelijking met Numark praten zitten we kwa ADJ en Citronic in de zelfde "range" van kwaliteit. (en misschien nog wel hoger).

Ik heb vorig jaar een aantal DJ's op de Radius zien en horen draaien en dat klonk niet verkeerd.

Daarnaast als je de Radius 3000 en de MPCD-X3 dus goed bekijkt zitten er heel veel dezelfde onderdelen op. (en in).
Zou mij niet verbazen als we het hier over een oem product hebben, in iedergeval fabrikaat uit dezelfde fabriek.

En uiteindelijk ziet dit spul er niet uit als "my first DJ gear" (maar dat is persoonlijke smaak). Cool

main    posted on 10-03-2010 10:05
hmm, dat zou ik niet weten.. (maar toch denk ik van niet) tja, uiterlijk zegt niet of iets goed is.
Mixt-Ape    posted on 10-03-2010 10:21
Dan nog is "gemakkelijk mee met de CDJ-900" bullshit.
Ilja    posted on 10-03-2010 10:39
Waarom niet dan, deze Numark is zeer solide gebouwd, heeft goede specs en is niet druk gegooit met knoppen, en CDJ 900 is zeer kaal vergeleken met hem. ?En ik denk dan numark bij het maken van deze gewoon een taktiek beter goed gejat dan slecht bedacht gebruikt en ook nog eens een zeer goede prijskaartje aan heeft gegeven. ? ?Cool
Sandr    posted on 10-03-2010 10:51
@Ilja: Hoe weet je dat de numark zeer solide is gebouwd? Al onder handen gehad en uit elkaar geschroefd?

Verder?wil ik?me niet teveel in de discussie mengen en heb over de numark zelf geen mening omdat ik hem nog nooit onder handen heb gehad....

Maar ik zeg wel het volgende: Specs zijn leuk maar zeggen ook vrij weinig. Je kan er een hoop functies in douwen maar het is maar de vraag of alles ook vlekkeloos werkt.

Als zo'n numark op papier?het zelfde kan als bijvoorbeeld een cdj 900 is het misschien wel het overwegen waard. Maar als de numark er 10 seconden over doet om een cd in te laden en een cdj 900 4 is dat voor mij een verschil dat me al snel zou doen kiezen voor de cdj 900.

En een industrie standaard zal het ook niet worden, dus zijn er altijd mensen die een pioneer verkiezen boven een numark omdat de overstap van thuis naar de club makkelijker is.

Een club zal er ook niet voor kiezen omdat veel 'grote'?DJ's?pioneers in hun?rider laten zetten. Pioneer heeft wat dat betreft een?sterke positie op dit moment. Zonde voor de merken die kwalitatief gelijkwaardige of?betere spelers op de markt brengen, maar zo is het eenmaal. In de toekomst zal dit steeds minder worden denk ik. Digitaal draaien?gaan we steeds meer zien, wie weet gaan we naar een situatie toe dat er in de booth 2 xlr kabels liggen en dat je je eigen digitale set meeneemt. Of dat er alleen een mixer staat waar?je de rest zelf op moet inpluggen! Al zal dit nog?jaren durenWinking my eye?
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 10-03-2010 @ 10:52:57 (9%)
Ilja    posted on 10-03-2010 10:58
Heb al een video gezien, CD inladen duurde niet meer dan 3 seconden ( pioneer tijd dus ).
ArCee    posted on 10-03-2010 11:00
Ik ben ooit, qua 'table tops' begonnen met en Axis 4, en dan vind ik dit er vele malen beter uit zien. Sowieso is die slot in al een gigantische verbetering in vergelijking met een lade.
Qua betrouwbaarheid heb ik niks te klagen over het merk Numark. Ik heb hier een een CDN-34 dubbelaar?in mijn booth hangen die ik gebruik als jingle speler en voor het maken van jingles, en die doet het gewoon altijd, en goed.
De service van Numark (Nederland) is ook prima, dus ik zou deze speler met alle vertrouwen kopen mocht het nodig zijn.
User edit by ArCee on 10-03-2010 @ 11:00:51 (3%)
Sandr    posted on 10-03-2010 11:01
Heb je een link van dat filmpje? Misschien wel handig om in de startpost te zetten.

Lieten ze daar ook de bouwkwaliteit zien want volgens jou zit hij solide in elkaar

Cd inladen is natuurlijk een voorbeeldje. Je zou er een paar dagen mee moeten werken voordat je kan zeggen wat er wel/niet goed werkt.
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 10-03-2010 @ 11:01:42 (1%)
D-Vine    posted on 10-03-2010 13:18
Poster: Ilja

Waarom niet dan, deze Numark is zeer solide gebouwd, heeft goede specs en is niet druk gegooit met knoppen, en CDJ 900 is zeer kaal vergeleken met hem. ?En ik denk dan numark bij het maken van deze gewoon een taktiek beter goed gejat dan slecht bedacht gebruikt en ook nog eens een zeer goede prijskaartje aan heeft gegeven. ? ?Cool

offtopic: heb je btw mijn pm al gezien?
Ilja    posted on 10-03-2010 14:07
Heb al op gereageert man.
-
Linkjes komen zo.
D-Vine    posted on 10-03-2010 14:13
Lol, ik had er blijkbaar totaal overheen gekeken. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik niet verwacht dat deze spelers aan je eisen zullen voldoen. Dit namelijk ook geen high-end aparatuur (voor zover als ik uit de informatie & uit eigen ervaring kan zeggen over Numark in het algemeen, hier moet je echter de NS7 buiten ogenschouw houden).
Mixt-Ape    posted on 10-03-2010 15:28
En de V7, X7, en misschien het Mixdeck.
Ilja    posted on 10-03-2010 15:40
Sings de?NS7??is numark echt de weg ingeslagen om alleen maar high-end gear te maken ( ook voor bedroom DJ's ), en deze zie ik toch echt als een high-end gear en hij heeft ook de looks naar ( en wat ik uit video;s heb gezien ).
T-to-the-J    posted on 10-03-2010 16:34
En hoe duur magtie zijn?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Mixt-Ape    posted on 10-03-2010 16:34
2K. Staat in dit topic.
T-to-the-J    posted on 06-04-2010 17:55
OwhjaCool?Maargoed, in de vorige posts zie ik dat veel mensen m willen kopen. Hoeveel mensen zijn dat nu nog van plan?
Mitchell2    posted on 06-04-2010 17:57
Ik zo en zo, 99 procent. Ga hem eerst testen. Bevalt ie dan neem ik hem. Heb nu 3 decks en daar komen er minimaal 2 bij :D
T-to-the-J    posted on 06-04-2010 18:03
Wat voor mixer heb je dan? Als je 5 decks heb/wil.
Mitchell2    posted on 06-04-2010 18:09
Ik heb nu net een evo 4 (djm eruit) en 2x 800mk2 en numark cdx. Maar wil een wat meer digitale setup erbij (de cdx gaat nooit weg en de cdj800mk2 voorlopig ook niet). Er komen dus zo en zo een v7, ndx, cdj 900 of ??n van de nieuwe denons bij. Ben nog aan het orienteren. :D
User edit by Mitchell2 on 06-04-2010 @ 18:11:21 (1%)
BennoRevelli    posted on 06-04-2010 18:52
Poster: Mitchell2
Ik heb nu net een evo 4 (djm eruit) en 2x 800mk2 en numark cdx. Maar wil een wat meer digitale setup erbij (de cdx gaat nooit weg en de cdj800mk2 voorlopig ook niet). Er komen dus zo en zo een v7, ndx, cdj 900 of ??n van de nieuwe denons bij. Ben nog aan het orienteren. :D

Is de NS7 dan niks voor je? beduidend goedkoper dan een V7 + Mixer
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Tekhead    posted on 06-04-2010 19:17
Poster: Mixt-Ape
Tf, das echt totaal niet handig...

Op m'n TT's gebruik ik dat zeer veel, maar zijn dan wel TT's uiteraard.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mitchell2    posted on 06-04-2010 19:28
Poster: Beatunite

Is de NS7 dan niks voor je? beduidend goedkoper dan een V7 + Mixer
  Nee met de v7 kan je meer kanten op, tenminste dat vind ik.
Estacy    posted on 06-04-2010 19:41
Poster: main

je zou verbaast opkijken 30 jaar gelden Happy, laughing
en Mitchell2: inderdaad, je kunt bijv. 4 V7's naast een X7 zetten. dat gaat niet met een NS7
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mitchell2    posted on 06-04-2010 19:44
Poster: Estacy
je zou verbaast opkijken 30 jaar gelden Happy, laughing
en Mitchell2: inderdaad, je kunt bijv. 4 V7's naast een X7 zetten. dat gaat niet met een NS7
  ja idd. of 2x v7 - 2x cdj 900/ 200 dn-s3700 etc.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 4 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 3.374
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.838.086