Novation Launchpad
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hilko-B    posted on 08-03-2010 09:48
Hallo djresourers
Ik heb gisteren de lauchpad van novation besteld. ik was ff benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze
usb controller. Ik ben beniewd.
gr Hilko

What do you think about Novation Launchpad ??

Vote :   

Stagiar    posted on 08-03-2010 11:23
Waar ga je hem specifiek voor gebruiken?

Heb 'm zelf niet overigens.
HouseContainer    posted on 08-03-2010 12:29
Gisteren een Ableton Live 2 Ableton Live?sessie gedaan met OverSoft. Hij gebruikt de Launchpad in combinatie met een Xone:4D en ik de APC 40 in combinatie met een DJM-800.

De Launchpad is eigenlijk alleen maar goed bruikbaar om clips te starten. De mogelijkheid om het volume te regelen, effect parameters enz zijn erg onbruikbaar. Daarvoor gebruikt hij dus ook de Xone waar nu meer knoppen op vrij zijn gekomen sinds hij de Launchpad heeft.

De Launchpad heeft grotere knoppen maar de feel is hetzelfde als bij de APC 40. Wat ontbreekt zijn dedicated stop knoppen, mits je die nodig hebt. Als je al je clip slots aansluitend vol hebt staan moet je naar een leeg slot scrollen.

Sterk punt blijft de grotere matrix. Ik moet best veel scrollen met de APC en de scrol knoppen daarvan voelen wat fragieler aan.

Verder lekker compact en mobiel.
User edit by HouseContainer on 08-03-2010 @ 12:30:58 (18%)
Hilko-B    posted on 11-03-2010 01:19
Stagiar -> k ben in eerste instantie van plan om er remixes / bootlegss mee te maken. daarnaast een beetje verkennen wat je er allemaal meer me kan qua live betreft

HouseContainer ->hij is idd erg compact vind k wel handig qua ruimte en miss later ev om mee te nemen.

k heb zelf een ddm4000 als k de effecten wil gebruiken is het de bedoeling dat ik deze daarvoor ga gebruiken. k heb eerst nog wel naar de apc 40 gekeken maar k vond em eerst ff te duur voor hetgeen ik ern u voor uit wilde geven.

k laat wel ff weten als k em binnen heb

grzz
T-to-the-J    posted on 23-05-2010 21:03
EnConfused Bevalt ie? Kan ie ook goed overweg met traktor?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!

This is an old Topic

No new postings for 5.250 days.
 Post CommentThat would be 175 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 2 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 10.195
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.738.818