DJ lichten set met lichtbrug HULP NODIG!! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Namelezz    posted on 07-03-2010 12:43
Hallo allemaal,

Ik wil een lichtenset kopen met par spots een lichtbrug voor boven je dj booth en wat DMX gestuurde scanners!

Ik heb gezien bij zo'n par spot setje dat eer een soort donkere controller (in de vorm vaan een staaf) bijzit. Zitten daar voorgeprogrammeerde dingen in waardoor je lampen aan en uit gaan enz. of heb ik het mis?

Als iemand suggesties heeft of met hetzelfde probleem zit REAGEER DAN!

Alvst bedankt !!Smile
http://www.toolunatic.nl/

What do you think about DJ lichten set met lichtbrug HULP NODIG!! ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 07-03-2010 12:45
Dimmerpack, staat in je inbox
Er ligt ook nog een andere link voor scanner in je inbox
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
User edit by T-to-the-J on 07-03-2010 @ 12:49:13 (100%)
TheHunter    posted on 07-03-2010 13:02
Je kunt parren aansluiten op die ''t-barren'', afhankelijk van het soort t-bar, is het een bar waarmee je de parren met een DMX-tafel kunt besturen en/of een bar waar al programma's in zitten en stand-alone kan draaien(zonder lichttafel).
Lucalicious    posted on 07-03-2010 13:05
volgens mij is die bar die jij bedoelt idd een dmx bar. hiermee kun je dus je parren via dmx besturen. je hebt deze trouwens niet perse nodig, alleen als je dus dmx wilt gaan gebruiken (wat ik wel zou doe als ik jou was)
hoppie    posted on 07-03-2010 13:06
Question everything
T-to-the-J    posted on 07-03-2010 13:11
Hij wil dmx gaan gebruiken, met een dimmerpack en een lichttafel en scanners die hij ook aansluit op lichttafel. Had ff snel een begroting met links gemaakt en die naar zn inbox gestuurd:D
TheHunter    posted on 07-03-2010 13:13
Je hebt vierkante dimmerpacks (van die kleine) en je hebt t-barren. Voor parren en kleine effecten lijken me barren toch het handigst.
Scheelt weer tijd kwa opbouwen omdat je de parren aan de t-barren kan laten hangen.
T-to-the-J    posted on 07-03-2010 13:32
Ik had ereentje met t barren en bridge voor 129 euro bij de-online-shop-die-ik-niet-noemen-mag.
greup    posted on 08-03-2010 13:01
om wat voor set hebben we het dan? 8 parren incl sturing?!?!
normaal kost dat, mits fatsoenlijke kwaliteit toch wel het veelvoudige.
Let op dat je veel soorten sturingen hebt (en dus ook veel onbruikbare troep)
mpstech    posted on 08-03-2010 15:00
als je van die T4 bars koopt, koop dan direct degelijke! die van schowtek zijn wel oke maar vele merken leveren echt brol af. ik heb er regelmatig 1 stuk, zeker als je ze gebruikt met par 64 (500w lamp). meestal is het de triac die stuk gaat als de lamp stuk gaat. wanneer je deze wil vervangen en het zijn goedkope bars zijn de soldeereilandes vaak van slechte kwaliteit. een handige tip voor mensen met hetzelfde probleem is de zekering die erin zit (trage type) vervangen door een zekering van het snelle type, dan gaat er meestal eerst je zekering aan in de plaats van je triac wat een hoop werkt minder is.
dJORD    posted on 08-03-2010 16:04
heb je ook een bepaald budged?
een leuk setje zou zijn:
2x t-4 bar, met elk 4 parren met 300w lampen voor 549,00:

Of, een led par setje.
8x ledpar met een controller en kabels 399,00

een van deze setjes hang je dan aan een showtec lichtbrug van 119,00
CopainsDeluxe    posted on 08-03-2010 16:48
Die showtec lichtbrug raad ik zeer sterk af !
Omwille van het feit dat het allemaal maar plastieken koppelingen zijn.
En als je daar wat kilo's aan hangt vertonen die al snel scheuren!
Heb zelf helaas me ook vergist in zo'n brug.
Beste is gewoon om goedkoop te beginnen ST132 vn ADJ met wat truss , truss kan je nog 2dehands ergens op de kop tikken !
mpstech    posted on 08-03-2010 17:15
of gewoon 1 of 2 degelijke statieven met telkens eens T4 lat erop

strak en je kan er alle kanten mee uit
djmathijs    posted on 08-03-2010 17:39
Gewoon zoals mpstech al zegt 2 goede statieven van rond de 50/60 euro en daarin het uitsteeksel van de T4 in schuiven.
Ik heb zelf een lichtbrug van Showtech maar die is echt waardeloos en je bent 15 - 20 min bezig met opzetten en in je eentje gaat het al aardig moeilijk.
Ik heb zelf de Botex T4 en deze bevalt mij prima!
Nog nooit problemen gehad.
TheHunter    posted on 08-03-2010 17:56
Poster: CopainsDeluxe
Die showtec lichtbrug raad ik zeer sterk af !
Omwille van het feit dat het allemaal maar plastieken koppelingen zijn.
En als je daar wat kilo's aan hangt vertonen die al snel scheuren!
Heb zelf helaas me ook vergist in zo'n brug.
Beste is gewoon om goedkoop te beginnen ST132 vn ADJ met wat truss , truss kan je nog 2dehands ergens op de kop tikken !

Ook ik was zon douchebag die zoiets heeft gekocht :P, niet aan te raden.

Opbouwtijd is best lang, je kan er bijna niets aanhangen, niet stabiel.
Had daarna zoiets:
Truusss
wel aan te raden, maar weg gedaan omdat het geen grote afstanden (10 m)kan overbruggen met veel kg's eraan(speakers, scanners movingheads etc.)
Heb nu behoorlijke statieven met f34 truss.
User edit by TheHunter on 08-03-2010 @ 17:59:02 (44%)
DaCompra    posted on 08-03-2010 17:57
Ik heb ook nog een setje ledparren te koop;

4x Par-56 Black van JBsystems + Ca-8 controller + Dmx kabels + T-Bar + Strobo&Moonflower
klik
OneSixty    posted on 08-03-2010 18:40
Een fatsoenlijke lichtbrug waar je nog jaren mee door kan vind je echt niet goedkoop.
Neem dan liever 2 gewone statieven van rond de 50 euro met METALEN koppelingen.
dJORD    posted on 08-03-2010 19:55
leuk 2e hands lichtsetje op mp:
http://link.marktplaats.nl/321344031
Namelezz    posted on 11-03-2010 16:30
ik denk dat mijn budget zo's 1000 pleuro is en allemaal al erg bedankt voor de reacties!!! Smile
http://www.toolunatic.nl/
dJORD    posted on 11-03-2010 16:50
oke, dan zou ik gaan voor een par setje met 2 scans en een rookdoos aan een lichtbrug:

- parset: 2x t4 bar met 8 parren en kleurenfilters?????????????????????????? 529.00
- america dj truss set???????????????????????????????????????????????????????????????????289.00
- rook doosje: Antari Z-800 MKII Rookmachine + Z-10 Controller????? 94.95
- scanners: 2x American DJ Electra LED?????????????????????????????????????????? 80.00

??totaal??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????1072.95??????????????
DJBas    posted on 11-03-2010 20:09
ben het met dJORD eens, ik zou alleen wel voor LED-parren gaan. daar kan je zoveel meer mee!
DJMartijnn    posted on 12-03-2010 15:03
Poster: DJBas
ben het met dJORD eens, ik zou alleen wel voor LED-parren gaan. daar kan je zoveel meer mee!

Als je echt goeie LED parren wil ben je redelijk veel geld kwijt. Die goedkope LED parren zijn waardeloos! Ik ben nog altijd van mening dat je het best de 'normale' parren kunt kopen. Winking my eye Maar dat is mijn mening.
DaCompra    posted on 13-03-2010 18:39
Ik heb nog een setje LED-Parren te koop: link
mpstech    posted on 14-03-2010 11:29
wat wel beter is bij led pars is dat je verbruik veel lager is wat op vele momenten handig is, ook krijg je geen brom in je geluidset door de eventuele dimmers die je moet gebruiken.
martijnvandam    posted on 14-03-2010 12:00
Neem geen ledparren !, tuurlijk zitten er voordelen op m.b.t. kleur ( overgangen enz. ) maar de kleur van het licht is gewoon zeker bij goedkope ledparren heel onnatuurlijk, gewoone parren op een t4 balk zijn het best.Cool
TheHunter    posted on 14-03-2010 12:59
Poster: martijnvandam
Neem geen ledparren !, tuurlijk zitten er voordelen op m.b.t. kleur ( overgangen enz. ) maar de kleur van het licht is gewoon zeker bij goedkope ledparren heel onnatuurlijk, gewoone parren op een t4 balk zijn het best.Cool

- Je hebt alle kleuren
- De nieuwere zijn veel kleiner van formaat. (zonder grote achterkant)
- De led's gaan langer mee dan lampen
- Ze verbruiken veel minder stroom
- Bij de dmx versie geen dimmerpacks mee nodig
- Ze worden nauwelijks warm
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 13 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 20.849
Most visitors online this month : 184
Lifetime Pageviews since 2003 : 208.841.581