2x CDJ800 + DJM 700 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Danielvb    posted on 05-03-2010 22:43
Hey mensen,

Ik heb al lang een droom om dj te worden.
Na een jaar lang gekloot met virtual dj vind ik het wel is tijd voor het echte werk.
Ik heb ook al redelijk wat geld bij elkaar gespaard (1800~)

Ik zat er aan te denken om de CDJ800 + DJM700
Op internet kost dit 2350 euro. Een hoop geld dus.

Nu vroeg ik mij af, waarom is pioneer zoveel beter dan andere merken.
Op de CDJ bevinden zich geen effecten, wat op goedkopere CDJ's zich wel bevindt.
En het is ook net iets lager dan de CDJ1000 en de DJM800, koop ik nu een set die het n?t niet is?
Of heb ik hier eigenlijk wel genoeg aan? Als beginner in het begin sowieso, maar ik bedoel niet dat ik over een jaar een nieuwe set moet aanschaffen.

Ook heb ik nog vragen over timecode (heet zo toch??) het lijkt mij wel handig om software te kunnen gebruiken.
Maar ik vind serato nogal prijzig en ook het geld voor een mac book heb ik atm niet.
Maar zijn er alternatieve hiervoor? Want CDJ's hebben ook een digital output waar dient deze voor?
En wat is precies het voordeel van zulke software?

Toevallig kreeg ik net een mailtje van een bekende dj/producer apparatuur site.
Dat ze deze zondag 10% korting hebben op alles, dus zou mij dus bijna 250 euro schelen.
Dus dan is het nog wel waard om even wat geld van mijn ouders te lenen.
Maar ik wil alsnog geen overhaasde verkoop doen, want het gaat om veel geld voor iemand van 18.
Koptelefoon heb ik all (Sennheiser hd 465)

Alvast bedankt Happy, laughing

Alle overige tips etc is welkom Happy, laughing

What do you think about 2x CDJ800 + DJM 700 ??

Vote :   

Xurion    posted on 05-03-2010 22:44
Pioneer is zo duur omdat er Pioneer op staat. Hetzelde idee met merkkleding.
Pedroz    posted on 05-03-2010 22:49
Beste Daniel,

Je kan natuurlijk meteen duur spul gaan kopen... maar langs de andere kant is eenvoudig beginnen ook mogelijk Cool
Stel dat het niets wordt, zit je daar met je dure gear....
Estacy    posted on 05-03-2010 22:50
koop 2 Denon DN-S1200 cd spelers en een Allen & Heath Xone 22 mixer. heb je een mooi setje waar je gerust 2 jaar mee kunt doen, ook is het goede kwaliteit (mischien wel beter dan Pioneer) en ook nog eens goedkoper.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mathiz    posted on 05-03-2010 22:57
Het heeft geen nut om op die vorige post te reageren want dan ontstaan er toch alleen maar ellelange discusies.

Ten eerste de set die je aangeeft is een oerdegelijk beginnerset ( zelfs degelijk voor 'gevorderden'). Qua cd-spelers ben ik er van overtuigt dat cdj's onovertreffelijk zijn. Ze zijn degelijk, betrouwbaar ,gebruiksvriendelijk,.... Nu zou ik wel misschien eerder kijken naar de cdj-400 die is compacter heeft eigenlijk meer functies en is goedkoper dan de cdj-800. De cdj-800 is eigenlijk meer de basis der basis speler hij heeft geen extra snufjes maar doet precies wat je van een cd speler verwacht.Hetgene wat hij kan , doet hij oerdegelijk Winking my eye (heb er zelf twee). Dan over de djm , daar is zeker niets mis mee maar ik zou je toch aanraden om ook eens naar andere merken (types te zien ) kijk bv. eens naar xone 42 , ecler nuo's,RMX blackfire,dateq mixers deze zijn eigenlijk allemaal qualitatief evengoed of beter.?

Timecode zou ik persoonlijk even mee wachten. Probeer eerst wat de feeling en basics te pakken te krijgen met gewone cd's. Ook moet je rekening houden dat er functies wegvallen en dat zeker als je een goedkoper systeem neemt , niet alles even smooth werkt ....
User edit by Mathiz on 05-03-2010 @ 23:01:45 (7%)
Danielvb    posted on 05-03-2010 23:16
Bedankt iedereen voor de reacties Happy, laughing

De CDJ800, ik sprak met een vriend erover dat ik de CDJ400 wilde kopen.
Hij zei je koopt beter de CDJ800 want die zijn niet super veel duurder, maar wel een stuk beter.
Dus ben daar naar gaan kijken, en vond ze ook mooier (oog wil ook wat h? :$)
Maar ik krijg wel het idee, dat pioneer meer voor scratchen is omdat er op de CDJ zelf geen effecten zitten.
Klopt dit een beetje of is dit gewoon onzin, want ik denk eigenlijk niet dat ik ga scratchen. In ieder geval niet zoals die hiphop dj's. Ik ga zelf vooral (electro)house draaien, en misschien ook wat hardstyle en R&B/Hiphop(uit top40 etc). Misschien is dit handig om te weten voor me keuze?

Over de DJM700, ik vind het een mooie mixer. Vergeleken met die andere.
Maar wat ik eigenlijk op mijn mixer wil:
-Effecten
-Dat je je Koptelefoon op verschillende kanalen kunt zetten (dus niet altijd op master).
-Eventueel 2 koptelefoon outputs.
Voor de rest weet ik ook niet welke functies handig zijn.
Dus is het ook wat moeilijker kiezen. Maar een andere mixer is zeker een optie als deze goedkoper is.
Maar als die gelijk is aan de DJM700 maar veel minder mooi, vind ik het niet erg om 100 euro extra tebetalen voor het uiterlijk. Ben niet zo'n big spender dus kan me die extra 100 euro wel veroorloven.

Waar ik ook aan zat te denken, is om eerst een goedkoop mixtertje van 100-150 te kopen en daarna pas een duurdere.

EDIT: Zijn american audio table tops ook goede kwaliteit?
Want ik zat er aan te denken dat als ik die set die ik eerder noemde zou kopen.
Ik daarna een wat goedkopere table top (onder 300-400 euro) zou kopen als extra.
Ik zou natuurlijk ook die kunnen kopen en dan later 1 cdj800.
User edit by Danielvb on 05-03-2010 @ 23:20:09 (20%)
Mathiz    posted on 05-03-2010 23:20
haha :p na dit te lezen zou ik je toch een pak beter gaan informeren in deze wereld of toch tenminste de basis , want zo maak je de dj's hier met wat minder centjes een beetje kwaad of jaloers :p
User edit by Mathiz on 05-03-2010 @ 23:21:43 (36%)
TheDutchDecks    posted on 05-03-2010 23:24
ook voor mij zijn de cdj's onovertreffelijk(heb zelf 2x de 400 staan) de 400 heeft inderdaad wat meer functies zoals hierboven al gezegt wort maar.. ook hierover kun je topic's vol maken want de 800 heeft wat veel mensen vinder een fijnere jog. daarom ga ik geen voorkeur geven je moet de 800 en de 400 naast elkaar laten zetten door de verkoper dat je er zelf mee kunt spelen en kiezen wat jou voorkeur is.

dan heb je nog je mixer keuzen de djm 700 staat ook hier, en?kan ik je aanraden maar je betaald inderdaad veel voor de naam pioneer en de effecten die erop zitten. ik gebruik ze met enkelen regelmaat en vind het een belangrijk deel van men mixer. mocht je alleen voor de kwalitijd van de mixer willen gaan en hoeven er geen effecten op te zitten zou ik voor de xone 42 gaan.

je steld ook nog een vraag over timecode maar ik denk dat je wel even genoeg kwijt bent met dit ,
dus ik zou daar nog even niet naar kijken.
Danielvb    posted on 05-03-2010 23:46
Ik heb hard en eerlijk voor m'n geld gewerkt, dusja daar valt weinig over te zeggen.
Ik heb me ook wel geinformeerd door kennissen/vrienden maar die zeggen allemaal:
Koop alleen pioneer tabletops want de rest 'zuigt' en een wat goedkopere mixer.
En dat soort algemene informatie heb ik ook niet zoveel aan.

Maar als je me een link kan geven, waar de basis goed uitgelegd staat zou ik dat waarderen.
Ik denk dat ik de meeste wel (her)ken maar het zal nooit kwaad kunnen.

Maar welke set zouden jullie mij aanraden dan?
Belangrijke dingen:
Kwaliteit zowel lang mee gaan als geluid (weet niet of hier hoorbaar verschil in zit tussen merken)
Effecten
Uitterlijk moet ook goed zijn.
Dingen als loop, joggwheel etc. lijken me vanzelf sprekend Cool
Pedroz    posted on 05-03-2010 23:51
Ik denk dat ik names iedereen op dit forum mag?zeggen dat de rest niet 'zuigt'.
Ga zelf is wat testen in een shop en zie wat jij het leukste werken vindt!
User edit by Pedroz on 05-03-2010 @ 23:51:19 (8%)
tek-zotic    posted on 05-03-2010 23:53
Poster: Danielvb
Ik heb hard en eerlijk voor m'n geld gewerkt, dusja daar valt weinig over te zeggen.
Ik heb me ook wel geinformeerd door kennissen/vrienden maar die zeggen allemaal:
Koop alleen pioneer tabletops want de rest 'zuigt' en een wat goedkopere mixer.
En dat soort algemene informatie heb ik ook niet zoveel aan.

Maar als je me een link kan geven, waar de basis goed uitgelegd staat zou ik dat waarderen.
Ik denk dat ik de meeste wel (her)ken maar het zal nooit kwaad kunnen.

Maar welke set zouden jullie mij aanraden dan?
Belangrijke dingen:
Kwaliteit zowel lang mee gaan als geluid (weet niet of hier hoorbaar verschil in zit tussen merken)
Effecten
Uitterlijk moet ook goed zijn.
Dingen als loop, joggwheel etc. lijken me vanzelf sprekend Cool

tjah dat zijn de mensen die er niets van kennen die zeggen dat pioneer goed is en de rest zuigt
Danielvb    posted on 05-03-2010 23:54
Ik moet ook nog is een winkel gaan kijken ja Happy, laughing
Alleen ik kan nog niet beat matchen, dat moet ik nog gaan leren.
Dus weet ik niet of ik wel een goed oordeel kan zeggen wat het fijnste werkt.
Weet iemand toevallig een winkel in de buurt van Arnhem?
Ik dacht zelf aan Eiland muziek?

Daarom vraag ik het ook hier, want hun waren ook beginners.
User edit by Danielvb on 05-03-2010 @ 23:55:50 (22%)
nils7    posted on 06-03-2010 00:05
Ik moet ook nog is een winkel gaan kijken ja Happy, laughing
Alleen ik kan nog niet beat matchen, dat moet ik nog gaan leren.
Dus weet ik niet of ik wel een goed oordeel kan zeggen wat het fijnste werkt.
Weet iemand toevallig een winkel in de buurt van Arnhem?
Ik dacht zelf aan Eiland muziek?

Daarom vraag ik het ook hier, want hun waren ook beginners.

Rijd morgen gewoon naar die shop toe uit je openingspost!
Ok? het is een eindje weg maar laat je goed informeren!

Ik wilde ook meteen als beginner op cdj800's gaan puur omdat ze qua look & feel veel?op de 1000 lijken!

(Ben uiteindelijk voor de 1000 gegaan omdat zwart gewoon mooier is, buiten de functies die de 1000 meer biedt maar daar zul je voorlopig toch nog niet aan gaan Winking my eye).

Ik zou wel voor een Pio set gaan... kost meer, maar mocht je het DJ'en toch niks vinden (kan best zijn, ook ik ben vanuit VDJ overgestapt op het echte werk, maar is niet een wereld maar een heel universum van verschil!) dan denk ik dat als je je zaakje weer van de hand wil doen je op een Pio set in verhoudingsgewijs het minste op in levert bij een verkoop!
User edit by nils7 on 06-03-2010 @ 00:07:13 (3%)
tek-zotic    posted on 06-03-2010 00:15
Poster: nils7

Rijd morgen gewoon naar die shop toe uit je openingspost!

Ok? het is een eindje weg maar laat je goed informeren!

Ik wilde ook meteen als beginner op cdj800's gaan puur omdat ze qua look & feel veel?op de 1000 lijken!

(Ben uiteindelijk voor de 1000 gegaan omdat zwart gewoon mooier is, buiten de functies die de 1000 meer biedt maar daar zul je voorlopig toch nog niet aan gaan Winking my eye).

Ik zou wel voor een Pio set gaan... kost meer, maar mocht je het DJ'en toch niks vinden (kan best zijn, ook ik ben vanuit VDJ overgestapt op het echte werk, maar is niet een wereld maar een heel universum van verschil!) dan denk ik dat als je je zaakje weer van de hand wil doen je op een Pio set in verhoudingsgewijs het minste op in levert bij een verkoop!

nu mss nog wel, maar omdat de CDJ800 en 1000 toch uit productie genomen gaan worden denk ik dat hun 2dehands prijs ook wel wat zal dalen
Danielvb    posted on 06-03-2010 00:33
Tja dat kan je dubbel bekijken of ze gaan dalen of stijgen.

1: Mensen verkopen hun CDJ800/CDJ1000 om een CDJ900/CDJ2000 te kopen. en verkopen hun CDJ800/CDJ1000 dus aanbod van CDJ800/CDJ1000 stijgt; prijs omlaag.
2: Mensen kopen CDJ800/CDJ1000 2e hands omdat ze niet meer nieuw te kopen zijn, vraagt stijgt; prijs omhoog.

Ontopic: Als het morgen beetje redelijk weer is maar ff erheen rijden.

Maar is 2e hands kopen ook aan te raden? Want een cdj800 in goede staat is misschien 200 euro goedkoper dan nieuw. Maar je neemt wel weer een risico met 2e hands kopen, omdat je het nooit 100% zeker weet of die goed is of niet.
T-to-the-J    posted on 06-03-2010 08:01
Tsja, die keus moet je denk ik zelf maken, maar als op marktplaats iets echt belachelijk goedkoop is, dan moet je bij jezelf gaan bedenken, waarom is het zo goedkoop. En als je gear als je al via marktplaats koopt, ga het dan zelf uittesten, om te kijken of het werkt. Laat het ook nooit verzenden, haal het altijd zelf op, maar ik denk dat er trouwens heel veel andere posts zijn over of je wel of niet via marktplaats moet kopenWinking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dolivieira    posted on 06-03-2010 09:41
Ga naar de winkel. En test en test en test en test. Dat is de enige manier om aan gear te komen die je bevalt. 2x CDJ800 en een DJM700(Ik heb hem zelf ook) is een perfecte set. Maar zoals hierboven al gezegt is . Er is nog meer oerdegelijk spul te koop. Maar door verschillendemerken en modellen te testen. Kom je er achter wat het beste bij jou past. Je heb een mooi budget, maar ik ga niet zeggen wat jij moet kopen. Ook om er voor te zorgen dat er weer een discussie gestart word van welke merk het beste is. Daar hebben we al genoeg topics over. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 06-03-2010 10:15
Ja, dat is het probleem, bij mij in de buurt is in geen 100km een fatsoenlijke dj shop te vindenUnhappy
(ik zoek namelijk ook nog een plek om dj gear uit te testen)
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
nils7    posted on 06-03-2010 10:24
Poster: djdolivieira
Ga naar de winkel. En test en test en test en test. Dat is de enige manier om aan gear te komen die je bevalt. 2x CDJ800 en een DJM700(Ik heb hem zelf ook) is een perfecte set. Maar zoals hierboven al gezegt is . Er is nog meer oerdegelijk spul te koop. Maar door verschillendemerken en modellen te testen. Kom je er achter wat het beste bij jou past. Je heb een mooi budget, maar ik ga niet zeggen wat jij moet kopen. Ook om er voor te zorgen dat er weer een discussie gestart word van welke merk het beste is. Daar hebben we al genoeg topics over. ?

Ik heb het zelf ook aanbeveelt hoor maar nu vraag ik mij af waar iemand op let of op moet letten wanneer die totaal nog geen ervaring heeft met draaien (en de technieken ook om te draaien).
Toen ik dat nog niet had en ook de overstap wilde maken vanuit VirtualDJ naar de real-deal heb ik het moeten doen met de ervaring van anderen, maar mocht je dat niet hebben (of wat eigenwijzer zijn) dan is het volgens mij verdomd lastig want op papier en qua looks vond ik toen de SLDZ-1200 een heel erg goede keuze totdat ik uiteindelijk wat "draai" ervaring had en er toen achter kwam dat het toch niet zo'n heel geschikte keus is om daarmee te starten of te draaien!
Nood    posted on 06-03-2010 12:13
Als ik opnieuw zou moeten beginnen zou ik een paar tabletops kopen met zoveel mogelijk functies op.
Bijvoorbeeld de CDJ-400 of de gelijkaardige Numarks of reloops. Omdat je die met de computer kan verbinden heb je dus geen timecode nodig, enkel een programma.

Voor een mengpaneel zou ik zelfs tweedehands durven kijken. Ik zou dan geen tweekanaalsmixer kopen aangezien je er (naar mijn mening) snel op uitgekeken bent.
Pedroz    posted on 06-03-2010 12:36
Dat je op een tweekanaals vlug uitgekeken bent kan ik bevestigen!
Danielvb    posted on 06-03-2010 13:40
Bedankt voor iedereen z'n reacties.

Maar veel raden de CDJ400 boven de CDJ800 aan. Of zeggen in ieder geval dat de CDJ400 meer functies heeft. Maar de CDJ800 is wel weer een stuk duurder. Ik als 'leek' denk dan, waarom is de CDJ400 niet duurder dan de CDJ800 hij heeft immers meer functies?

Dat ik de CDJ400 op de computer kan aansluiten spreekt me wel aan, maar kan ik een djm700 (of iets in die richting) er ook op aansluiten dan? en heb ik dan nog kabels nodig, en zoja kosten die ook veel of is dat nog te overzien?
User edit by Danielvb on 06-03-2010 @ 13:41:58 (80%)
Mixt-Ape    posted on 06-03-2010 13:46
CDJ-400 heeft meer bells & whistles, maar voelt veel prulliger aan dan een 800. Een 400 vliegt al weg als je er te hard naar kijkt...
User edit by Mixt-Ape on 06-03-2010 @ 13:46:16 (4%)
Dolivieira    posted on 06-03-2010 13:59
Bedankt voor iedereen z'n reacties.

Dat ik de CDJ400 op de computer kan aansluiten spreekt me wel aan, maar kan ik een djm700 (of iets in die richting) er ook op aansluiten dan? en heb ik dan nog kabels nodig, en zoja kosten die ook veel of is dat nog te overzien?

Inderdaad dat kan een DJM700 kan je ook aan je computer hangen. Via MIDI. Moet je wel een USB midi interface kopen want achter een DJM zit een MIDI Uitgang. Let wel je kan met de DJM alleen je computer bedienen. Het is niet zo dat je met je computer je DJM kan bedienen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Danielvb    posted on 06-03-2010 17:22
Ik ben net even naar de winkel gegaan, daar hadden ze geen CDJ800 staan, en ook geen CDJ400. Wel een CDJ200 maar die is niks :P Ik heb even naar de CDJ1000 gekeken. Ik denk dat ik dus wel voor een CDJ800 ga.

Over de mixer zei hij, dat ik ipv van DJM700 ook een wat goedkoper, er stond daar de behringen DDM4000 en de DJX 750. Hij zei dat dat ook een optie was, en dat ze zeker ook goed waren. Ik begon toen over de kwaliteit en hij zei dat je 1 jaar omruil garantie hebt. En dat pioneer dat niet durft. Als ik zo'n mixer zou kopen. Is het natuurlijk ook mogelijk om een 1 CDJ800 te halen + CDJ1000 het voordeel hiervan is lijkt mij.
Dat ik mijn cue points op een SD kaart kan zetten voor als ik in een club moet draaien met een CDJ1000.

Wat ik mij wel afvroeg, stel ik wil thuis gaan mixen. Is het mogelijk om dit op tenemen?
Zoja hoe werkt dit en wat kost het?
Pedroz    posted on 06-03-2010 18:00
record uitgang van je mixer naar de geluidsingang van je pc. Dit kost je een kabeltje Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 8 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 4.892
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.951.498