Welk type concorde ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 02-11-2005 21:51
Ik ga nu voor mijn 2 Synq extreme-1 TT concorde kopen, welk type is de aanrader ( draai vooral Techno, electro, hardhouse,en andere zwaarder werk.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Welk type concorde ? ??

Vote :   

Lukaz    posted on 02-11-2005 21:59
Tonar   Banana Disco Cartridge denk dat die goed is voor jou..
of natuurlijk Sure White Label
User edit by Lukaz on 02-11-2005 @ 22:00:18 (41%)
Tekhead    posted on 02-11-2005 22:14
Dan denk ik dat de concorde dj (de blauwe dus) een beter alternatief is dan de white label, alleen al vanwege de prijs al. en wat met de nightclub of electro ?
denricco    posted on 03-11-2005 12:58
check http://www.aboutdj.nl/content/view/6/7/ voor een handige hulp bij het kiezen van je element...
Mod edit by Lead on 03-11-2005 18:28 (7%)
tairip    posted on 03-11-2005 14:14
Koop niet de concorde pro (das de zwarte!) die heb ik ook gekocht.... en na al 3 maanden moest ik me naalden vervangen en nu beginnen ook de vervangende naalde al vaag te doen!
Dj_Kevin    posted on 03-11-2005 19:27
Zelf heb ik Tonar Banana's vind die gele kleur wel iets hebben, of als alternatief kun je voor de Ortofon Concorde Pro gaan zijn gelijkwaardig maar dan in het zilver.

Kom deze elementen ook steeds vaker tegen in een discotheek,
waarom zou ik eigelijk ook niet weten misschien omdat de reservenaalden zo goedkoop zijn ten opzichte van de Concorde Dj of de Concorde Nightclub!
Rhino    posted on 04-11-2005 09:22
De concorde pro zijn zachtere naalden, waardoor je sound wat warmer is.
echter is het wel zoals tairip zegt een sneller slijtende naald.
Ik vind ze erg prettig moet ik zeggen , en dat is om hun sound, minder prettig is het vaak vervangen.
Je kan stellen:hoe harder je naald hoe killer je geluid en hoe sneller je plaat slijt.
Ik heb bijvoorbeeld ook de shure M44-7,s..........keihard, en daardoor een stuk minder amusant om naar te luisteren dan bijvoorbeeld zelfs een stanton AL 500.
echter voor het doel perfect, en voor oudere platen(funk /hiphop etc)geeft hij een soort emulatie die die oude sound omhoog trekt.
Dus voor iedere wens een naald .
Ik zou als ik jou  was gaan voor de Shure M44 G(familie van de 44-7 , maar ontwikkeld voor club/house gebruik) gaan , een bijzonder mooie naald, warm klinkend, en slijtvast.
daarbij ook nog een s een coole oldskool look.
Een vriend van me heeft ze , en ik kan niet anders zeggen dat ze gewoon heel erg goed klinken.
beter dan de concordes in iedergeval.
succes
User edit by Rhino on 04-11-2005 @ 09:24:52 (8%)
Tekhead    posted on 04-11-2005 22:31
bedankt, maar ik vind ze te duur, en niet echt geschikt voor techno/electro, dus mss niet de beste keuze voor mij
Rhino    posted on 08-11-2005 12:23
welke vind je te duur?
Die M44 G van 100 dollar is met headshell en element .
Los vallen ze reuze mee.
En ze zijn juist uitermate geschikt voor techno en electro !
Ze klinken warm , iets wat voor mooie techno(in mijn ogen)een must is !

Laidback    posted on 08-11-2005 13:21
Concorde pro of Stanton Groovemaster-II MP4  (PRO)

greetsz!
Laidback    posted on 08-11-2005 13:22
Poster: Rhino
welke vind je te duur?
Die M44 G van 100 dollar is met headshell en element .
Los vallen ze reuze mee.
En ze zijn juist uitermate geschikt voor techno en electro !
Ze klinken warm , iets wat voor mooie techno(in mijn ogen)een must is !

Duur, probeer de Groovemaster eens van ST ... hahaha.. 287 euries, maar een sublieme geluidskwaliteit, kijk maar eens in een aantal discotheeken hebben ze, die naalden ook Happy, laughing

Happy, laughingHappy, laughing
Rhino    posted on 08-11-2005 13:49
die zijn erg mooi ja , maar mij wat zwaar !
klank is idd geweldig (mede door het gewicht denk ik )
Tekhead    posted on 08-11-2005 23:04
tja, in belgie hebben de dj's meestal hun eigen naalden bij, dus moeilijk zeggen wie wat gebruikt, maar 287 euries.....zullen er niet teveel zijn denk ik
DjGranada    posted on 10-11-2005 15:06
Ortofon Night.

Dat zijn banging dingen jonge!

Sublieme geluidskwaliteit, en kost niet al teveel duiten. http://www.djgear.nl/catalogus/orcncs.jpg <--

Laatz!

Powel    posted on 10-11-2005 23:01
Ik heb de Concorde Pro en ben er erg tevreden over al een zeer lange tijd.
Hiervoor heb ik de Groovemaster 2 gehad van Stanton (voor een errrrrrrrug mooi prijsje kunnen kopen toen) maar alleen 1 naald was al duurder dan een compleet Pro element.
Je merkt idd wel dat het geluid van de Groovemaster veel meer dynamiek bevat.
Maar toch nog steeds tevreden Happy, laughing
Denk een goede prijskwaliteits verhouding!
Tekhead    posted on 11-11-2005 00:26
Ik heb op m'n technics ook concorde pro staan,maar ben er niet erg weg van, en op m'n oem's heb ik stanton HP 680, en die klinken beter vind ik
Rhino    posted on 11-11-2005 09:43
quote Tekhead:HP 680

zeg dat dan meteen hahahahah , dat zijn hele fijne naalden man !
zou gewoon doorgaan met de 680.
een naald die ALLES laat horen en daarom zelfs geschikt als pure luister/sample naald
Tekhead    posted on 11-11-2005 14:26

Ja deze klinkt echt wel goed hoor, maar vind de c.C. wel mooi, maar als er geen verbetering is dan blijf ik bij de HP680
DJKimme    posted on 11-11-2005 15:39
ik speel hier met concorde pro's en die doen het nog altijd zeer goed. Qua slijtage vallen ze imo ook wel heel goed mee hoor! Ik vervang ze ongeveer 1x per jaar... De meeste plaatsten waar ik ga draaien steken die der ook standaard op en ik heb er nog noot problemen mee gehad... enkel moet ge soms de 4 contactjes even nat maken voor je die derop vijst omdat ze anders es maar langs 1 kanaan durven te spelen...
Tekhead    posted on 11-11-2005 15:46
Poster: DJKimme
ik speel hier met concorde pro's en die doen het nog altijd zeer goed. Qua slijtage vallen ze imo ook wel heel goed mee hoor! Ik vervang ze ongeveer 1x per jaar... De meeste plaatsten waar ik ga draaien steken die der ook standaard op en ik heb er nog noot problemen mee gehad... enkel moet ge soms de 4 contactjes even nat maken voor je die derop vijst omdat ze anders es maar langs 1 kanaan durven te spelen...

Dat langs 1 kanaal spelen, gebeurt wel vrij vaak vind ik, jammer toch en lastig als je dat niet weet hoe te verhelpen
DJKimme    posted on 11-11-2005 15:53
is heel simpel te verhelpen, gewoon naald afvijzen, kopjes achteraan even natmaken en terug opvijzen en't is opgelost...
Tekhead    posted on 14-11-2005 01:15
doe ik ook altijd, zowiezo voor  ik start met draaien
DJKimme    posted on 14-11-2005 03:25
mja soms moet ge da tssdoor ook nog wel en keer doen, als die contactjes opgedroogd zijn...
naar't schijnt zou het liggen aan de contacten aan de binnenkant van de tonearm van onze goeien ouwe trouwe technics en niet aan de naald... volgens een toch wel redelijk betrouwbare bron zou je op een andere pickup dat probleem nooit hebben...

nujah, kga der men technicssen niet voor wegdoen  ze Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 7.070 days.
 Post CommentThat would be 235.7 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

103 Users online: 4 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 14.079
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.376.997