wat te upgraden (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 25-02-2010 19:56
djr'ers.

ik heb een (klein) dilemma, ik heb nu een baan (als kaasboerCool) dus ik verdien nu eindelijk lekker wat centjes!
nu wil ik dus mijn dj set upgraden (3 weken geleden mijn hp geupgrade naar een denon dn hp 700, geweldige beslissing geweest!) maar nu weet ik niet hoe ik verder moet..

ga uit van een max budget van 300 euro voor de volgende besteding (over 1-1,5 maand) en mijn cd-spelers zijn numark axis 9's en ik heb een behringer vmx 300 als mengpaneel.

wat zou ik dan het beste kunnen upgraden? ik dacht persoonlijk aan het mengpaneel aangezien dit maar 1 deel is en cd-spelers voor 300 euro (zoals mijn axis) crap zijn. (ook al werken mijn axis perfect, maar ik zou wel iets preciezers willen)

ik zat te denken dus aan een mengpaneel (2, 3 of 4 kanaals?) en mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de korg km 202 (2 kanaals), korg km 402 (4 kanaals, iets buiten mijn budget) of de allen en heath xone 22 (wel wat duur voor een 2 kanaals, maar voor kwaliteit betaal je!).

voor cd spelers zit ik te denken aan de denon dn-s 3500, maar dit komt pas over een paar jaar.

wat zijn jullie idee?n hierover?

groetjes, k lect

edit: een stel deftige monitors zou natuurlijk ook kunnen, ik heb geen idee wat voor monitors goed zijn voor 300,- per set..

en ik moet er ook nog bij vermelden dat ik de numark dxm 06 (2 channel) goedkoop kan krijgeen bij lucalicious (buurjongen) evenals een goedkope xone 22 en een goedkope djm 400 bij verscheidene DJR leden!
User edit by main on 26-02-2010 @ 18:40:12 (27%)

What do you think about wat te upgraden ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 25-02-2010 19:59
Als je per se een upgrade wil doen zou ik de mixer inruilen voor een NUO 2 (.0) of idd die Xone: 22. Als je echt je decks wil upgraden, zorg dan dat je 1000 euro hebt. Dan kan je beginnen rondkijken.
main    posted on 25-02-2010 20:01
daarom zei ik ook dat dat over een paar jaar pas komt, denon dn-s 3500's zijn inderdaad rond de 1000 per set volgens mij Winking my eye
Mixt-Ape    posted on 25-02-2010 20:04
Ze zijn discontinued dus 'over een paar jaar' moet je geen 3500's meer gaan zoeken. Wie weet wat er dan al op de markt is...
main    posted on 25-02-2010 20:04
Poster: Mixt-Ape
Als je per se een upgrade wil doen zou ik de mixer inruilen voor een NUO 2 (.0) of idd die Xone: 22. Als je echt je decks wil upgraden, zorg dan dat je 1000 euro hebt. Dan kan je beginnen rondkijken.

die ecler is t voor mij toch niet echt, het oog wil bij mij ook wat en ik hou gewoon van wat functies LOL

de edit knop werkt bij mij trouwens niet, vandaar de dubbelpost
main    posted on 25-02-2010 20:04
Poster: Mixt-Ape
Ze zijn discontinued dus 'over een paar jaar' moet je geen 3500's meer gaan zoeken. Wie weet wat er dan al op de markt is...

ah, wie weet zijn de prijzen dan van de dn-s3700's gedaald en haal ik die meteen.

nogmaals, sorry voor de dubbelpost
DVDM    posted on 25-02-2010 20:11
als je een mixer upgrade wilt kan ik de reloop iq2 aanraden . kost wel redelijk wat (300), maar qua functies en alles heb je een fijne mixer naar mijn mening?Smile
Mixt-Ape    posted on 25-02-2010 20:12
Voor die 300, koop dan kwaliteit en ga voor de 22.
Estacy    posted on 25-02-2010 20:12
geen Ecler? tsss... Maargoed, als je per se wil upgraden: voor 300 euro kun je bijna een setje Behringer Truth actieve 8 inchers halen, wat best lekkere draai monitoren zijn. voor 1000 euro kun je ook makkelijk CDJ 800's halen. En als je besluit een nieuwe mixer te halen, dan is de Xone een veeel betere keuze dan de Korg mixers. echt heel erg super zijn die niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Vassilli    posted on 25-02-2010 20:13
Ja die korg mixers zijn niet zo goed.. Dus kan je idd beter voor de Xone :22 gaan.
main    posted on 25-02-2010 20:16
hmm, ik vind die reloop iq 2+ wel vet, net even bekeken op youtube en dat is een leuk dingetje!

die allen en heath heeft natuurlijk wel de befaamde A&H filters en de kwaliteit.

iemand die meer argumenten kan geven welke van de 2 ik zou moeten nemen (als ik hiervoor zou gaan)

over die monitors: die behringer truth monitors, zijn die ook geschikt voor het producen? want als ik monitor ga kopen wil ik ze daar ook voor gebruiken.
Mixt-Ape    posted on 25-02-2010 20:24
De 22. Dezelfde prijs, veeeeeel hoger kwaliteitsgehalte dan de Reloop.
Estacy    posted on 25-02-2010 20:30
ik weet niet, de faders wel, maar ik hoorde best een hoop verhalen over een klik/pop in de filter on/off knop bij de Xone. Bovendien is de Reloop IQ qua bouwkwaliteit alles behalve slecht, en de effectjes zijn ook niet verkeerd.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 25-02-2010 20:53
hmm, heb nog wat dingen opgezocht en die reloop blijft me verbazen. kan nog iemand argumenten geven waarom ik de A&H moet kopen?of misschien toch voor de monitors moet gaan
main    posted on 25-02-2010 21:42
niemand meer?
Mixt-Ape    posted on 25-02-2010 21:47
Ja moet jij weten, als jij monitors wil moet je er kopen, als je een andere mixer wil moet je een andere mixer kopen.
Vassilli    posted on 25-02-2010 21:48
ik zou lekker voor de mixer gaan!

Wat voor'n geluid heb je nu dan?
Joep    posted on 25-02-2010 21:49
Die IQ 2+ ziet er ook goed uit. A&H heeft dan wel de naam, maar in dit geval heeft Reloop de functies. En dat terwijl Reloop ook goed bekend staat. Persoonlijk zou ik daarom voor de IQ 2+ kiezen.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
feestbeest    posted on 25-02-2010 21:51
'Wil je alleen filthers?(Heb je daar genoeg aan)
Dan Xone 22.
Meer een echt efecten jonge(Flanger, delay ect.) Dan de reloop..
A&H is van hele hoge kwaliteit krijg je zeker geen spijt van..
Door sparen geen optie?
Dan kan je gaan denken aan een denon mixer of een Xone 42..
Maar ik zou persoonlijk voor de Xone gaan, heel erg goed geluid en een overheerlijke filther(Spreek uit ervaringHappy, laughing)
S6!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
main    posted on 25-02-2010 22:15
hmm, ik kan nu een xone 22 krijgen als 2e hands. van lomme hier op DJR die hem misschien gaat verkopen (en dat is pas in juli) dus ik denk dat ik de mixer optie daar laat en het geld wat ik nu heb/verdien op iets anders ga uitgeven dan een mixer (met in mijn achterhoofd dat ik in juli de xone over ga kopen van lomme Happy, laughing)

ook kan ik voor 150 euro een 2e hands efx 500 krijgen (ook via DJR) uit 2001, is dit slim of kan ik beter iets anders kopen?

even nog als reactie op bovenstaande posts: ik heb genoeg aan alleen een filter als er een send/return op zit Winking my eye
Mixt-Ape    posted on 25-02-2010 22:19
Poster: main
hmm, ik kan nu een xone 22 krijgen als 2e hands. van lomme hier op DJR die hem misschien gaat verkopen (en dat is pas in juli) dus ik denk dat ik de mixer optie daar laat en het geld wat ik nu heb/verdien op iets anders ga uitgeven dan een mixer (met in mijn achterhoofd dat ik in juli de xone over ga kopen van lomme Happy, laughing)

ook kan ik voor 150 euro een 2e hands efx 500 krijgen (ook via DJR) uit 2001, is dit slim of kan ik beter iets anders kopen?

even nog als reactie op bovenstaande posts: ik heb genoeg aan alleen een filter als er een send/return op zit Winking my eye

Van die langetermijnsdeals gaan vaak toch niet door, dus als het 'voor juli' is zou ik er niet op rekenen...
main    posted on 25-02-2010 22:24
hmm, rond juli heb ik wel al +-800 euro (puur van het werken) dus dan kan ik ook een nieuwe xone halen.
feestbeest    posted on 25-02-2010 22:59
Die EFX lijkt me wel een goede keus, als ik jou was zou ik dan voor een xone 42 door sparen...
En dan die EFX nu kopen en knallen met die handel:D!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
main    posted on 26-02-2010 08:28
ik zei niet voor niets: max budget rond de 300.
Sandr    posted on 26-02-2010 10:15
Ik zou die EFX niet kopen....

Jij geeft nu aan dat je niet tevreden ben over je cd spelers en je mengpaneel. Dit is toch de basis van je set. Ik zou er voor zorgen dat je de basis zo hebt dat je er tevreden over bent en daarna naar "extras" zoals een EFX 500 gaat kijken.

Verder moet je bedenken waar je je het meest aan irriteert? Cd spelers of mengpaneel? En daar je keuze op baseren.

Als die mixer het bloed onder je nagels vandaan haalt en je de Axisjes nog best aardig vind draaien zou ik op zoek gaan naar een mixer. Als de mixer het nog goed doet maar je baalt van je Axisjes ga je beter op zoek naar een dubbele cd speler.

En als je zelf ook nog hard twijfelt koop dan niks en spaar door.... Misschien weet je van de zomer wat je wel wilt en dan heb je nog meer geld tot je beschikking ook.

En voor monitoren: Ik weet niet wat je nu hebt?
Play that funky music white boy....
MaD    posted on 26-02-2010 10:55
Ik zou in ieder geval niet voor de Numark DXM 06 gaan. Heb hem ook gehad en het is wel een prima mixer, maar voor jou is het geen echte vooruitgang denk ik. De kwaliteit is wel iets beter, maar de effecten zijn niet bijzonder. Dus DXM is een prima mixer, maar met wat je nu hebt geen vooruitgang naar mijn mening.
noadja.com /// aboveall.nl
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 33 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 10.249
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.264