Traktor scratch pro cuepoint vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Deejayjop    posted on 25-02-2010 15:18
Ik heb me even aangemeld op dit forum om een vraagje te stellen. Dus hierbij:
Op Deck A heb ik een plaat ingeladen met een Cuepoint (1). Op Deck B heb ik ook een plaat ingeladen met een Cuepoint (1).

Deck A is aan het lopen. Op een gegeven moment wil ik rechtstreeks overschakelen op Deck B bij Cuepoint 1. Mijn midi mappings heb ik hiervoor zo gemaakt, dat wanneer ik een button induw, de volumefader van Deck A omlaag gaat, van Deck B omhoog, en meteen start bij het Cuepoint.

So far so good.

Ik denk alleen niet dat ik live (nu overigens ook niet) z? strak kan drukken dat alles naadloos in het ritme in elkaar overloopt. Is er een mogelijkheid om te zorgen dat de plaat pas instart op het ''goede'' moment, zodat alles in het ritme blijft lopen?

(Heb master/sync al geprobeerd, dat helpt niet).

Edit: Even geluidsfragment bijgevoegd////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/ ... s_test.mp3

What do you think about Traktor scratch pro cuepoint vraag ??

Vote :   

Joep    posted on 25-02-2010 15:32
Kun je niet beter gewoon zelf de crossfader verschuiven en dan Deck B instarten?
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Deejayjop    posted on 25-02-2010 15:32
Nee, want dan is het gewenste effect weg.
Ik wil een ''plotselinge'' overgang.
Joep    posted on 25-02-2010 15:33
Nou, dat is juist heel plotseling hoor...
Als je maar snel genoeg bentCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Deejayjop    posted on 25-02-2010 15:36
Dat is het probleem nou juist.
Ik wil dat alles in het ritme blijft lopen. Stel dat ik net iets te vroeg/laat druk, dan horen mensen dat. Het moet gewoon een overgang zijn die ritmisch klopt (dus pas een overgang aan het begin van de maat).
borisdekloris2    posted on 25-02-2010 22:54
Stap over op Ableton live !!!
Dolivieira    posted on 26-02-2010 07:58
Poster: Deejayjop
Dat is het probleem nou juist.

Ik wil dat alles in het ritme blijft lopen. Stel dat ik net iets te vroeg/laat druk, dan horen mensen dat. Het moet gewoon een overgang zijn die ritmisch klopt (dus pas een overgang aan het begin van de maat).

Zo als borisdekloris2?al zegd. Dan is het beter om over te stappen op Ableton of Mixmeister. ??
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Down_Town    posted on 26-02-2010 08:37
Als je live niet op de maat op start kan drukken dan moet je beter oefenen. Of een andere hobby zoeken?Cool
Adrien1989    posted on 26-02-2010 13:20
Wat je nu wilt mappen wat ik zo lees gaat niet gebeuren, Als jij te vroeg deck 1 laat stoppen krijg je een gat, stop je hem te laat dan blijft het stil tot de volgende beat. De sync is wel handig, maar niet voor dit soort dingen Happy, laughing. Je kan beter op je mixer de crossfader gebruiken met een scherpe curve. De track op deck 2 alvast laten lopen in een loopje vb of gewoon uittellen en hem van te voren instarten. Sync niet vergeten en de crossfader op het juiste moment omhalen. Zelfde effect en dan wel goed.

This is an old Topic

No new postings for 5.033 days.
 Post CommentThat would be 167.8 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 7 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 138
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.699.159