Samen draaien, 2 headphones... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 24-02-2010 21:05
Ey mensen, het komt steeds vaker voor bij mij dat ik samen met een ander persoon moet draaien. (Ik draaien andere persoon cd\'s uitkiezen en wisselen) Hieruit hebben we ervaren dat het prettiger is om je eigen koptelefoon te hebben. Iedereen heeft zijn eigen mening over hoe lekker een koptelefoon op je hooft zit en je moet hem verstellen etc.
Nu was het plan om een normale splitter tussen de mixer zijn headphone audio output en onze koptelefoon pluggen te plaatsen maar toen kwam ik dit apparaatje tegen: De ARTcessories headamp 4, hiermee kan ik ook de volume per koptelefoon regelen en dat geef ook zo zijn voordelen. Maar is er veel ruisverschil tussen een splitter apparaat of een splitter plug? Een lage ruis vindt ik persoonlijk niet erg dus wat raad je me aan. Natuurlijk is de headamp beter maar ik wil de kosten zo laag mogelijk houden...
Alvast bedankt, DJJS en de mensen waarmee ik draai Winking my eye.?

What do you think about Samen draaien, 2 headphones... ??

Vote :   

ccc    posted on 24-02-2010 21:12
2 mengpanelen is mijn advies. Heb je helemaal geen geklooi meer.
santiagojwz    posted on 24-02-2010 21:12
een normale splitter voldoet primaa, voor 6 euro heb je al een zeer degelijk ding. Zorg ervoor dat je iets als dit krijgt, dus ??n jack-ingang, met 2 losse female stekkers waar jullie hoofdtelefoons in gaan.
[IMG]http://www.johnlewis.com/jl_assets/product/230213753.jpg[/IMG].
een maat van mij had eerst een andere, dit model:
maar deze kraakte aan alle kanten en werkte maar half. Het ding maakte zeer slecht contact.
De bovenstaande versies zijn overigens 3,5mm jack, maar het gaat om het idee, want deze zijn er ook verkrijgbaar voor een 6.35mm jack.
je hebt hier vast wat aan Happy, laughing.
En wat je volume betreft. Als het goed is regelt ieder apart zijn eigen volume toch wanneer je een nummer aan het inmixen bent, en ik neem aan dat je niet je HP op hebt als jouw maat een nummer aan het inmixen is. Hij is tenslotte bezig. een draai geven aan de volumeregelaar is een kleine handeling, om daar nou zo'n apparaat voor aan te schaffen is ietwat overbodig.
gegroet.
Roov    posted on 24-02-2010 21:18
Je moet zoiets hebben :

Ik zou niet iets heel goedkoops kopen want deze dingen gaan redelijk snel kapot. Investeer daarom in een iets duurdere, die langer mee gaat.
timmy90    posted on 24-02-2010 21:18
wat ik wel merk,

als je een splitter gebruikt, is het volume kleiner dan dat je maar 1 headphone aansluit...
Xurion    posted on 24-02-2010 21:22
Poster: timmy90
wat ik wel merk,

als je een splitter gebruikt, is het volume kleiner dan dat je maar 1 headphone aansluit...

Is dat volume verschil erg groot?
timmy90    posted on 24-02-2010 21:24
niet spectaculair, maa als je de monitor vrij luid zet zou het wel moeilijk kunnen worden...
Mixt-Ape    posted on 24-02-2010 21:26
Q2 dual DJ!
Tekhead    posted on 24-02-2010 21:42
Poster: ccc
2 mengpanelen is mijn advies. Heb je helemaal geen geklooi meer.
 Idd, eigenlijk de beste manier van draaien met 2 man
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djjw    posted on 24-02-2010 21:46
Maar niet overal, is daar de ruimte, en geld voor!
Ook op een serieus feestje (trouwfeest, bedrijfsfeest, schoolfeest?ofzo) ziet dat er raar uit,
mensen snappen echt niet waarom dat nou moet!

Hoewel met 2 mixers ook echt wel het leukst is, helemaal als je elkaar een beetje aanvoelt!!

Ik zou gewoon lekker zon kabbeltje kopen 7 euro bij de handyman..

User edit by djjw on 24-02-2010 @ 21:47:49 (36%)
Berbo    posted on 24-02-2010 22:03
Ik heb gewoon een splitter, werkt altijd prima.
die van mij was volgensmij ongeveer 5 euro bij de mediamarkt en ik heb hem altijd in mijn cdmap zitten.

CoenBaas5300    posted on 24-02-2010 22:43
Maar hoe doe je dat dan met 2 mixers als ik het vragen mag?
Berbo    posted on 24-02-2010 22:58
b2bopstelling maken. staan genoeg tuts van op google.
eekaat    posted on 24-02-2010 23:38
splitkabeltje vind ik niet zo goed, als je twee verschillende headphones hebt, kan het zijn dat de ene luider gaat dan de andere en dat kan hinderlijk zijn.. (ofwel te luid ofwel te stil)
timmy90    posted on 24-02-2010 23:42
Poster: eekaat
splitkabeltje vind ik niet zo goed, als je twee verschillende headphones hebt, kan het zijn dat de ene luider gaat dan de andere en dat kan hinderlijk zijn.. (ofwel te luid ofwel te stil)

wat lees jij bovenstaande posts goed!
santiagojwz    posted on 25-02-2010 00:40
<weggejorist: dubbel>
User edit by santiagojwz on 25-02-2010 @ 00:42:07 (97%)
santiagojwz    posted on 25-02-2010 00:41
@Coenbaas
een b2b opstelling gaat als volgt,
ik quote mezelf even omdat dit eerder is gevraagd onder ??n van mijn eigen geposte booths:

Pioneer REC out aangesloten op Denon line 3 (persoonlijke voorkeur) (om te kunnnen previewn door hp)Denon REC out aangesloten op Pioneer line 3?(persoonlijke voorkeur) (om te kunnnen previewn door hp)
vervolgens beide masters richting de witte Yamaha mixer steeds afwisselen met elkaars platen inmixen, en natuurlijk helpen je eigen track uit mixen door samen met de EQ te spelen. is eventjes wennen de eerste paar keer, maar daarna gaat 't als een trein. 
Xurion    posted on 25-02-2010 18:09
Ik heb het voorgesteld aan degene waarmee ik de volgende keer draai en de opstelling is nu als volgt.
Mijn booth (2 kanaals mixer) wordt met de REC out aangesloten op het vierde kanaal op de booth van die andere gast en hij blijft voor de rest van de kanaal af. Zijn AMP output gaat dan gewoon rechtstreeks naar de versterker.
Dit wordt wel goed oefenen natuurlijk zeker is het lastig om elkaar aan te voelen maar oefening baard kunst!?
Ik vindt het trouwens niet eens zo raar uitzien op een schoolfeest (ik weet niet of jullie zo groot schoolfeest als ik ben gewent)
Laidback    posted on 25-02-2010 19:00
ik gebruik vaan zo'n splitter die beerbo toont.
merk wel dat als ik mijn HD-25 erin steek en een kameraad zijn HDJ-2000 dat hij een veel zachter geluid heeft als mij.
en mijn trommelvliezen knappen als het volume nog verder omhoog wor' gekrikt..
ik zag sunnery james & ryan marciano iets achterin de mixer steken laats.. vraag me af wat dat was..
zijn er geen kleine portable Headphone Pre-Amps??
XMatiC    posted on 25-02-2010 23:08
Er bestaal al goedkope goede?splitters Winking my eye
Gewoon een kwestie van zoeken in je dj shop Winking my eye
www.youtube.com/LennertDJ
Dj_Fantasy    posted on 25-02-2010 23:15
Hier verder maybe??
dj2dj.nl
Bootstrap    posted on 26-02-2010 01:18
Dit ding van Behringer werkt echt prima:

Je headphone output hiermee is echt belachelijk hard en apart voor 4 verschillende headphones in te stellen. Kost ongeveer ?25. Hij is ook lekker klein Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Stagiar    posted on 26-02-2010 02:23
Poster: Bootstrap
Dit ding van Behringer werkt echt prima:

Je headphone output hiermee is echt belachelijk hard en apart voor 4 verschillende headphones in te stellen. Kost ongeveer ?25. Hij is ook lekker klein Happy, laughing

Deze gebruiken wij ook in de studio van ons internetradiostation. Heerlijk apparaatje Happy, laughing
XMatiC    posted on 26-02-2010 09:59
Gewoon even zoeken in je Dj-shop en je hebt het.
Ik denk dat je antwoorden genoeg hebt . . .
Veel verschillende mogelijk heden,
en er zijn hier al topic's over ik denk dat
Hier kan een slotje op kan ?
www.youtube.com/LennertDJ
kuituhh    posted on 26-02-2010 10:03
Poster: XMatiC
Gewoon even zoeken in je Dj-shop en je hebt het.
Ik denk dat je antwoorden genoeg hebt . . .
Veel verschillende mogelijk heden,
en er zijn hier al topic's over ik denk dat
Hier kan een slotje op kan ?

Hoezo dat nu weer? Het is gewoon een vraag van iemand en de post boven jouw post komt nog met goede alternatieven die je zelf misschien niet zo snel zou vinden.

en btw je bent geen Moderator ofzo dus die bepalen dat wel Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
ArCee    posted on 10-05-2010 10:36
Kroonsteentje, beetje plakken, sticker erover tegen sluiting, klaar is Clara Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

208 Users online: 11 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 32.067
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.422.845