Traktor geeft te hoge bpm aan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

martijnvandam    posted on 24-02-2010 10:53
Bij mee geeft Traktor als ik een nummer inlaad een zeer hoge bpm aan dus hetnummer gaat veeltste snel en klinkt helemaal niet :S weet iemand dit te verhelpen ??

mvg,
Martijn

What do you think about Traktor geeft te hoge bpm aan ??

Vote :   

djmathijs    posted on 24-02-2010 11:21
Heeft Tractor geen TAP stand, waardoor hij de BPM aangeeft die je kunt doen door op de tab knop te klikken, misschien dat je deze dan weer op auto ofzo moet zetten?
-FLoriZ-    posted on 24-02-2010 11:23
Maak eens een screen van je instellingen. En heb je niet toevallig een knopje ingedrukt ergens ( of draai je zonder controller )?
Zowiezo vind ik die bpm meter van Traktor niet echt relaxt ofzo.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
-FLoriZ-    posted on 24-02-2010 11:23
Poster: djmathijs
Heeft Tractor geen TAP stand, waardoor hij de BPM aangeeft die je kunt doen door op de tab knop te klikken, misschien dat je deze dan weer op auto ofzo moet zetten?
  Heeft ie wel, maar als je een controller hebt moet je die mappen.
tairip    posted on 24-02-2010 11:32
Heb je niet gewoon je pitch aan staan en op +weet ik veel?
niiicola    posted on 24-02-2010 11:40
Pas eens je latency aan Thumbs Up
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 24-02-2010 11:44
Poster: niiicola
Pas eens je latency aan Thumbs Up
  Latency heeft niks te maken met pitch vriend.
martijnvandam    posted on 24-02-2010 12:40
Nee het is gewoon als ik een nummer laad stelt hij automatisch d bpm in en de pitch staat op nul":S??
Bijv bij eht nummer memories ( kid cudi en david guetta ) dan speelt hij veeltste snel af
User edit by martijnvandam on 24-02-2010 @ 12:48:55 (90%)
Sandr    posted on 24-02-2010 13:27
Klinkt alsof je een sync button aan hebt staan en je master kanaal (waaraan hij synct) op een veel hogere bpm hebt staan..
Play that funky music white boy....
-FLoriZ-    posted on 24-02-2010 13:35
@Sandr; Dat zou je dan haast wel denken.
@TS: Maak eens een screenshot van Traktor.
bambamstudio    posted on 24-02-2010 14:19
Of ik de tag omschrijving staat de verkeerde bpm info? Maar een ' echt' dj draait toch op gehoord? Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Sandr    posted on 24-02-2010 15:13
Ja laten we die discussie nog even op gang brengenWinking my eye Cool

Maar laten we even de topic starter even afwachten... Geen zin om 100 mogelijke oorzaken te bedenken als het misschien de eerste al is...
Play that funky music white boy....
Down_Town    posted on 24-02-2010 15:36
Poster: bambamstudio
Of ik de tag omschrijving staat de verkeerde bpm info? Maar een ' echt' dj draait toch op gehoord? Winking my eye

Ja leuk als de BPM verkeerd gedetecteerd is loopt het nummer met de pitch op 0 ineens op dubbele snelheid..........Cool
Even uit mijn hoofd want ik draai al een tijd niet meer met Traktor. Je kunt het beste aangeven binnen welke BPM range het detecteren plaats moet vinden. Dan zijn er altijd nummers waarvan de BPM niet helemaal goed wordt weergegeven. Dan tap je de beat met de hand mee om hem recht te zetten. En maak dan direct voor dat nummer een beatgrid aan. Anders staat de BPM vaak weer verkeerd als je het nummer de volgende keer hebt geladen.
Roalin    posted on 24-02-2010 20:11
Poster: martijnvandam
Nee het is gewoon als ik een nummer laad stelt hij automatisch d bpm in en de pitch staat op nul":S??
Bijv bij eht nummer memories ( kid cudi en david guetta ) dan speelt hij veeltste snel af

Ik denk dat je keylock aan hebt staan. Zet die eens uit en draai ook de potmeter even naar nul.
donkey    posted on 24-02-2010 22:16
Als je op je rechtermuis op je track klikt en dan analyze klikt, zou die de bpm en beatgrid opnieuw moeten zoeken.. Probeer eens of je dan wel de juiste bpm krijgt
Maniax

This is an old Topic

No new postings for 5.466 days.
 Post CommentThat would be 182.2 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 36 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 20.719
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.734