Poster: Joep
Het probleem is dus ook dat ik helemaal niet weet hoe ik "zo'n ding" moet mappen
Ik zoek die mappings gewoon op internet...
Maar is het wel mogelijk om 2 controllers te gebruiken? Je moet er dan dus ??n hebben voor C en D en ??n voor A en B. Kun je dat instellen? Hoe zit het dan met de latency? Niet dat ik dan veel vertraging heb ofzo?
Poster: Estacy
maar als je met meerdere controllers draait, heb je geloof ik zoiets als een MIDI clock nodig, zoals die ook op de Xone 2/3/4 D zit. die houdt alle inkomende signalen op vast BPM zodat je met 4 mensen tegelijk kunt draaien.
Ok, dus de beste oplossing is om met twee controllers te werken?
Zijn er geen andere goede manieren? Bijvoorbeeld timecode of iets dergelijks...
Nog iets: Hoe zit het met de crossfader als je twee controllers gebruikt? Ik neem aan dat je die dus altijd in het midden moet laten staan?
Poster: Bootstrap
Timecode zou ik niet zo snel voor kiezen, omdat je dan heel wat functionaliteit moet inleveren. Timecode draaien is in mijn ogen een stap die 'analoge DJ's' kunnen maken als ze willen overstappen op digitaal draaien. De beste oplossing is mijns inziens om een alles in 1 controller te kopen. Voorbeelden hiervan zijn de eerder genoemde Xone:4D of een Xone:DX, maar zoals je eerder al zei heb je hier geen budget voor.
De optie die hier het dichtst bij in de buurt komt is het draaien met meerdere controllers. De crossfader kun je gewoon zelf mappen, dus je kunt zelf kiezen tussen welke decks hij fade of hem een hele andere functie geven. Ik gebruik de crossfader zelf eigenlijk nooit
Dus dan zou ik ook een audio4dj moeten aanschaffen?
Als dat zo is, kan ik beter voor iets anders gaan.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.