Mengpaneeltje,
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 30-10-2005 14:26
Hey mensen,

Ik ben van plan binnenkort een mengpaneel te gaan kopen, en ik heb nu een heel mooi mixertje op het oog. Namelijk de American Audio Q3433 MKII.

Nu is mijn probleem, op deze mixer zitten geen bpm counters, is dat een probleem voor het beatmixen, ben namelijk ook van plan tabletops te kopen en daar zitten dus al bpm meters op. Maar het gaat nu dus om de draaitafels.

Is het dan verstandig een aparte individuele bpm counter bij te kopen? en zo ja, hoe duur zijn die. Of moet ik gewoon beatmixen met mijn tt's op gevoel?

Graag jullie advies!

What do you think about Mengpaneeltje, ??

Vote :   

Lukaz    posted on 30-10-2005 14:33
neem van mij aan,, als je zonder bpm counters hebt is dat helemaal niet erg, zoals je zelf vroeg; of je zou moeten mixen op gevoel?  ja!    tiesto moest ook oefenen..om maar een voorbeeld te noemen

(ik heb zelf ook de Reloop RMX30 ZONDER bpm counter gedaan omdat ik bangw as dat ik er teveel ging kijken)
User edit by Lukaz on 30-10-2005 @ 14:34:09 (18%)
Basrose    posted on 30-10-2005 14:56
beatcounter is toch niet helemaal precies... gewoon op je gehoor af gaan!
djmamo    posted on 30-10-2005 15:01
je hebt wel beatcounters die goed zijn maar voor het mixen moet je het toch op gehoor doen, dan leer je het veel sneller
www.moonentertainment.nl
HouseArrest    posted on 30-10-2005 15:01
Dat is dus duidelijk, geen bpm counter, en die zijn volgens mij ook nog eens redelijk duur voor alleen zo'n display'tje  (de individuele bpm meter) (100 euro!!)

@ TheTapDanceR

Lijk mij ook, zo'n bpm meter kan volgens mij best snel je aandacht van het draaien af houden.

En aangezien dat ding tog niet helemaal precies is kun je het zelf beter doen ja, nu ik er zelf over na denk had ik dat ook wel eerder kunnen bedenken.

Bedankt !
User edit by HouseArrest on 30-10-2005 @ 15:02:25 (8%)
LauW    posted on 30-10-2005 15:11
Beatcounters zijn voor mietjes. Alhoewel ik het met cdj800's wel handig vind wat je kan er supersnel door mixen, maar het blijft voor mietjes :P
User edit by LauW on 30-10-2005 @ 15:12:20 (5%)
HouseArrest    posted on 30-10-2005 15:14
hehe  

duidelijk dus, geen bpm counter

En in LauW's geval...Alleen op de cd spelers, haha

Laidback    posted on 30-10-2005 15:18
Poster: LauW
Beatcounters zijn voor mietjes. Alhoewel ik het met cdj800's wel handig vind wat je kan er supersnel door mixen, maar het blijft voor mietjes :P

dusz lauw, wat wou je daar mee zeggen ?

hahahahaha
Blast    posted on 30-10-2005 16:49
Beatcounters zijn wel leuke handigheidjes, maar t is beter als je mixt op je gevoel, want daar leer je van!!!!!

Misschien is t voor ltr wel handig...
Lukaz    posted on 30-10-2005 20:09
inderdaad want stel dat je later ergens gaat draaien en je hebt er geen PIO's of andere cd spelers zonder BPM,,  dan kan je niks beginnen 
(ik denk dat je het nu wel weetWinking my eye)
User edit by Lukaz on 30-10-2005 @ 20:09:53 (24%)
HouseArrest    posted on 30-10-2005 20:13
pcies,  bedankt allemaal
djjw    posted on 30-10-2005 23:04
ik ga even dwars tegen alles in, op een kwalitatief goede cd speler
zoals dus pioneer (en dat zijn dan ook bijna alle types)
zit een goede bpm counter, waarom niet gebruiken als het er op zit.?
- dit geeft je een zeer snelle mix tijd
-en je hoeft min. te bij te pitchen

ik snap ook wel dat je het moet leren zonder counter maar,( ga ik weer)
draai ik wel eens verschillende stylen zoals een vette clubplaat en wil ik daar dus een refrijn van een hip hop / rnb plaat door draaien, dan ben je zonder counter dus nog aan het pitchen en dan is je punt om intemixen weer voorbij..
dus nutteloos vind ik ze niet.
wel ben ik met iedereen eens dat ze op een mengpaneel totaal overbodig zijn.

edit ,maakt mij dit nu trouwens ook een mietje.
User edit by djjw on 30-10-2005 @ 23:07:14 (8%)
robbert    posted on 31-10-2005 07:32
Eerlijk gezegd gebruik ik ze ook, dus ben je niet het enige mietje Happy, laughing
MadSteven    posted on 31-10-2005 11:13
En dan zijn er nog van die CD-only jocks als ik...

Heb net de hele platencollectie van the Prodigy (12"" side A dan toch) vervangen gekocht op cd: Their Law - The Singles 1990-2005. Zeker in special edition errug interessant met die pendulum mix van Voodoo People - draaide Aphrodite ook op Lowlands.

Maar eh, ik weet dus onderhand niet meer hoe het is zonder BPM-teller, als is ie maar handmatig zoals de mijne (tik 4 beats in --> hij geeft +- bpm). Ik gebruik het dan ook meestal als een indicator. Die indicator zit er dan ook soms ver naast... Schakel dan ook meestal na het kijken of het een beetje klopt over naar de pitch% en dan verdwijnt de bpm bij mij (ergens ook wel ideaal, maar da's een andere discussie).

Wat je wel nog kan kopen over een tijde is de Redsound  - da's een loopsampler en bpm-teller ineen. Zie hier --> http://www.feedback.nl/?id=55&b=RSSOUNDB

Dus tja, dan ben ik maar een mietje. Schreef al eerder: tis net als dat je Amerikanen die vooral op automaten rijden mietjes noemt. Vergelijk hier de Amerikanen maar met de CD-jocks en de Europeanen met de Vinyl-jocks. Get the idea?

DJ-Emotion    posted on 31-10-2005 14:57
BPM Counters is een leuke Future maar beslist geen vereiste. Alles valt en staat bij je eigen Beatmix kwaliteit, wat de BPM counter dan ook mag aangeven.

This is an old Topic

No new postings for 6.925 days.
 Post CommentThat would be 230.8 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 7 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 13.542
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.303