Poster: djdolivieira
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor de gene die het duurdere niet wil of kan betalen?is dit toch een oplossing maar om dan de mixer af te kraken. Zie het ook anders. Hij lijkt op een DJM is het voor dat?soort DJ ook makkelijk als ze een keer echt op een?DJM moeten draaien dat ze?alles makkelijk terug kunnen vinden. Ik denk dat PIO misschien nog geld krijgt ook voor het namaken van het ontwerp.?
Geld zal men er niet voor krijgen bij Pioneer maar dat het een prima mixer is voor het geld heeft de RMX40 door de jaren heen al wel bewezen. Volgens mij is het ??n van de langst lopende producten bij Reloop. Ik weet nog dat de RMX40 ??n van de eerste mixers was die ik reviewde voor AboutDJ... dat was in 2005.
Ding is al 5 jaar op de markt en verkoopt nog steeds als een idioot. De grote shops kopen die mixers nog net niet per pallet in maar het zal niet veel schelen als je ziet wat er aan aantallen van die dingen weg gezet word.
Door de jaren heen is de mixer in cosmetisch opzicht wat bijgewerkt maar onder de motorkap is hij nog steeds hetzelfde als de eerste uitvoeringen. Wel jammer dat men niet een paar verbeteringen door heeft gevoerd zoals de effect button welke nog wel eens wil sneuvelen wanneer je er hard op ramt, de fader niet met een print/pin verbinding vast zetten maar met een kabel/print verbinding e.d.
Desalniettemin, de play en cue buttons bij de CDJ willen bij misbruik ook nog wel eens sneuvelen en Pioneer heeft daar ook nooit de noodzaak van ingezien om het aan te passen (overigens snap ik nog steeds niet hoe mensen het voor elkaar krijgen die dingen kapot te meppen) dus wat dat betreft kunnen meer fabrikanten daar wel eens iets mee gaan doen.
Enje mag best wel kritiek hebben op een ontwerp of kwaliteit. Maar breng dat met iets minder arrogantie en met meer respect ?
Het grappige is dat men altijd roept dat iets lijkt op een Pioneer maar ik heb nooit iemand horen roepen dat bijvoorbeeld de CDJ-900 dingen heeft die een S3700 al lang en breed had en dat Pioneer die van Denon gejat heeft, schuin geplaatst scherm, HID support en zo zijn er vast en zeker nog wel wat zaken te verzinnen. Als je maar goed genoeg zoekt en mierenneuken je hobby is lijkt alles op elkaar in deze wereld. De vraag is alleen of je daar veel waarde aan moet hechten, ik heb veel liever een goed apparaat wat een copy is dan een slecht apparaat wat van de grond af aan ontworpen is (mooi voorbeeld daarvan is de Numark TTX met zijn toonarm die in druist tegen alle wetten van het ideale toonarm ontwerp).