Reloop RMX-40 Krijgt Update: MIDI (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Outsider    posted on 20-02-2010 13:29
Er is al wat nieuws uitgelekt over de Musik Messe die over een maand begint.
Zo kwam ik dit nieuwsbericht tegen:

Reloop RMX-40 MIDI - 4 channel DSP club mixer & MIDI controller
Based on the RMX-40 series the RMX-40 MIDI underwent a MIDI treatment, thus also becoming a full-fledged MIDI controller. Especially Traktor users will get excited about the ASIO compatible 4x4 In/Out audio interface which allows routing the virtual channels to the mixer. Of course all the popular features of the RMX-40 have been carried over. A freely assignable DSP effect unit, crossfader with relay-play function as well as the well-known, outstanding sound of the RMX series are some of the features awaiting the DJ.

Ben heel erg benieuwd naar de prijs van deze 4 kanaals mixer met midi!

(Bron: Aboutdj)

What do you think about Reloop RMX-40 Krijgt Update: MIDI ??

Vote :   

dondanielo    posted on 17-03-2010 19:05
ik zie niet echt verschil, behalve dan de midi logotjes op allebij..
dJORD    posted on 17-03-2010 19:07
het verschil is dus intern, ook is er een usb poort aan de achterkant geplaatst!!
FML    posted on 17-03-2010 20:31
OF eentje weg gehaald van de RMX 40 usb rofl xD
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
dondanielo    posted on 18-03-2010 07:48
Poster: dJORD
het verschil is dus intern, ook is er een usb poort aan de achterkant geplaatst!!

dat dacht im ook wel Winking my eye
nouja we gaan het zien, zeker wel een goeie update bij de rmx 40!
Ilja    posted on 18-03-2010 10:19
Pica's ?Cool?? ? ( En echt bijzonder is het niet, ?Reloop moet is een eigen type mixer bouwen, dat naapen van allang in museum staande DJM-600 is wel heel LAME aan het woorden.
-
Dolivieira    posted on 18-03-2010 10:58
Poster: Ilja
Pica's ?Cool?? ? ( En echt bijzonder is het niet, ?Reloop moet is een eigen type mixer bouwen, dat naapen van allang in museum staande DJM-600 is wel heel LAME aan het woorden.

-

Af en toe wordt ik een beetje moe van jou arrogantie. Niet iedereen hier kan of wil dure PIO spullen kopen. En dan is het leuk als je toch een alternatief is. En voor de prijs wat je voor deze mengtafel betaald krijg je toch meer dan waar voor je geld. Waar je de arrogantie vandaan haalt om een mengtafel zo af te kraken. deze kan trouwens veel meer dan een DJM600.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-03-2010 @ 11:24:33 (12%)
Ilja    posted on 18-03-2010 15:40
Eerst denken dan plempen, ? Reloops IQ2+ is een heel mooi uitziende mixer, ?maar de RMX-40 series lijken gewoon allemaal een voor een op DJM-600 of met deze kleur op DJM-500. ? ?DUs in plaats van naapen van uiterlijk ( behringer en DJ tech toen het ook ) ?moeten ze maar met iets origineels komen.
Dolivieira    posted on 18-03-2010 15:50
Poster: Ilja

Eerst denken dan plempen, ? Reloops IQ2+ is een heel mooi uitziende mixer, ?maar de RMX-40 series lijken gewoon allemaal een voor een op DJM-600 of met deze kleur op DJM-500. ? ?DUs in plaats van naapen van uiterlijk ( behringer en DJ tech toen het ook ) ?moeten ze maar met iets origineels komen.

Daar heb je wel gelijk in. Maar voor de gene die het duurdere niet wil of kan betalen?is dit toch een oplossing maar om dan de mixer af te kraken. Zie het ook anders. Hij lijkt op een DJM is het voor dat?soort DJ ook makkelijk als ze een keer echt op een?DJM moeten draaien dat ze?alles makkelijk terug kunnen vinden. Ik denk dat PIO misschien nog geld krijgt ook voor het namaken van het ontwerp.???

Enje mag best wel kritiek hebben op een ontwerp of kwaliteit. Maar breng dat met iets minder arrogantie en met meer respect ?
User edit by Dolivieira on 18-03-2010 @ 15:53:26 (17%)
Reind    posted on 19-03-2010 00:01
Poster: djdolivieira
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor de gene die het duurdere niet wil of kan betalen?is dit toch een oplossing maar om dan de mixer af te kraken. Zie het ook anders. Hij lijkt op een DJM is het voor dat?soort DJ ook makkelijk als ze een keer echt op een?DJM moeten draaien dat ze?alles makkelijk terug kunnen vinden. Ik denk dat PIO misschien nog geld krijgt ook voor het namaken van het ontwerp.?

Geld zal men er niet voor krijgen bij Pioneer maar dat het een prima mixer is voor het geld heeft de RMX40 door de jaren heen al wel bewezen. Volgens mij is het ??n van de langst lopende producten bij Reloop. Ik weet nog dat de RMX40 ??n van de eerste mixers was die ik reviewde voor AboutDJ... dat was in 2005.

Ding is al 5 jaar op de markt en verkoopt nog steeds als een idioot. De grote shops kopen die mixers nog net niet per pallet in maar het zal niet veel schelen als je ziet wat er aan aantallen van die dingen weg gezet word.

Door de jaren heen is de mixer in cosmetisch opzicht wat bijgewerkt maar onder de motorkap is hij nog steeds hetzelfde als de eerste uitvoeringen. Wel jammer dat men niet een paar verbeteringen door heeft gevoerd zoals de effect button welke nog wel eens wil sneuvelen wanneer je er hard op ramt, de fader niet met een print/pin verbinding vast zetten maar met een kabel/print verbinding e.d.

Desalniettemin, de play en cue buttons bij de CDJ willen bij misbruik ook nog wel eens sneuvelen en Pioneer heeft daar ook nooit de noodzaak van ingezien om het aan te passen (overigens snap ik nog steeds niet hoe mensen het voor elkaar krijgen die dingen kapot te meppen) dus wat dat betreft kunnen meer fabrikanten daar wel eens iets mee gaan doen.

Enje mag best wel kritiek hebben op een ontwerp of kwaliteit. Maar breng dat met iets minder arrogantie en met meer respect ?

Het grappige is dat men altijd roept dat iets lijkt op een Pioneer maar ik heb nooit iemand horen roepen dat bijvoorbeeld de CDJ-900 dingen heeft die een S3700 al lang en breed had en dat Pioneer die van Denon gejat heeft, schuin geplaatst scherm, HID support en zo zijn er vast en zeker nog wel wat zaken te verzinnen. Als je maar goed genoeg zoekt en mierenneuken je hobby is lijkt alles op elkaar in deze wereld. De vraag is alleen of je daar veel waarde aan moet hechten, ik heb veel liever een goed apparaat wat een copy is dan een slecht apparaat wat van de grond af aan ontworpen is (mooi voorbeeld daarvan is de Numark TTX met zijn toonarm die in druist tegen alle wetten van het ideale toonarm ontwerp).
User edit by Reind on 19-03-2010 @ 00:02:28 (10%)
Adrien1989    posted on 19-03-2010 00:21
Poster: Reind
?(overigens snap ik nog steeds niet hoe mensen het voor elkaar krijgen die dingen kapot te meppen) dus wat dat betreft kunnen meer fabrikanten daar wel eens iets mee gaan doen.

Dat is zo opgelost Tongue. Gear gewoon niet met de zachte hand behandelen. CDJ800 en CDJ1000 geowned hier thuis met mijn gesloop, maar Denon heeft nooit toegegeven. Evenals gierige gemini decks, hoe vet is dat Tongue.?
Dolivieira    posted on 19-03-2010 07:29
Poster: Reind

Geld zal men er niet voor krijgen bij Pioneer maar dat het een prima mixer is voor het geld heeft de RMX40 door de jaren heen al wel bewezen. Volgens mij is het ??n van de langst lopende producten bij Reloop. Ik weet nog dat de RMX40 ??n van de eerste mixers was die ik reviewde voor AboutDJ... dat was in 2005.

Ding is al 5 jaar op de markt en verkoopt nog steeds als een idioot. De grote shops kopen die mixers nog net niet per pallet in maar het zal niet veel schelen als je ziet wat er aan aantallen van die dingen weg gezet word.

Door de jaren heen is de mixer in cosmetisch opzicht wat bijgewerkt maar onder de motorkap is hij nog steeds hetzelfde als de eerste uitvoeringen. Wel jammer dat men niet een paar verbeteringen door heeft gevoerd zoals de effect button welke nog wel eens wil sneuvelen wanneer je er hard op ramt, de fader niet met een print/pin verbinding vast zetten maar met een kabel/print verbinding e.d.

Desalniettemin, de play en cue buttons bij de CDJ willen bij misbruik ook nog wel eens sneuvelen en Pioneer heeft daar ook nooit de noodzaak van ingezien om het aan te passen (overigens snap ik nog steeds niet hoe mensen het voor elkaar krijgen die dingen kapot te meppen) dus wat dat betreft kunnen meer fabrikanten daar wel eens iets mee gaan doen.

Het grappige is dat men altijd roept dat iets lijkt op een Pioneer maar ik heb nooit iemand horen roepen dat bijvoorbeeld de CDJ-900 dingen heeft die een S3700 al lang en breed had en dat Pioneer die van Denon gejat heeft, schuin geplaatst scherm, HID support en zo zijn er vast en zeker nog wel wat zaken te verzinnen. Als je maar goed genoeg zoekt en mierenneuken je hobby is lijkt alles op elkaar in deze wereld. De vraag is alleen of je daar veel waarde aan moet hechten, ik heb veel liever een goed apparaat wat een copy is dan een slecht apparaat wat van de grond af aan ontworpen is (mooi voorbeeld daarvan is de Numark TTX met zijn toonarm die in druist tegen alle wetten van het ideale toonarm ontwerp).

Ben het compleet met je eens Reind. mooi neer gezet.??

Edit: Trouwens heb nog even op jou site gekeken en daar kon je de achter kant inzoomen. En die selectors van phono naar line. Hebben ze bij Pioneer nog niet ontdekt. Zo zie je maar weer dat het nog best een tof paneeltje is,
User edit by Dolivieira on 19-03-2010 @ 07:58:55 (11%)
kuituhh    posted on 19-03-2010 10:39
Ik heb zelf de Blackfire edition. Had stiekem wel gehoopd op wat positieve verbeteringen zoals eerder vermeld: de effecten knop.

Het jasje van de mixer is prima maar had wat mij betreft een kleine update mogen krijgen waardoor deze mixer in lijn van de vorige uitvoeringen blijft maar zich ook qua uiterlijk iets wat onderscheid.
Spin that Sh!t BAM!
FML    posted on 19-03-2010 10:45
Denk dat dat gewoon niet meer mogelijk is en dat we dan gewoon ook duurdere prijzen krijgen.
de effecten zijn niet super goed maar vergelijken met de DJX700-750 is het een super ding.
de prijs heeft zijn waarde , daarom zijn de betere merken vaak duurder.

Denk dat deze mixer gewoon de ALLER BESTE prijs kwalitiets verhouding heeft Happy, laughing

En vaak worden deze gekozen door beginend dj , denk niet dat er heel veel mensen zijn die na de rmx40 nog 1 aanschaffen maar tog gaan kijken voor de kwaliteits mixers.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 19-03-2010 @ 10:47:58 (51%)
kuituhh    posted on 19-03-2010 11:22
ja precies ben het met jou eens hoor. De prijs kwaliteit is zeker goed. Maar daarnaast hadden ze als Reloop zijnde toch kleine verbeter punten kunnen doorvoeren. Welke niet eens zozeer kostprijs verhogend hadden hoeven uitpakken.

Toevoeging van midi kost natuurlijk ook iets en waarschijnlijk zal deze mixer dus boven de Blackfire edition gepositioneerd worden.

Correct me if i'm wrong Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
Dolivieira    posted on 19-03-2010 11:42
Poster: Luni-B
Denk dat dat gewoon niet meer mogelijk is en dat we dan gewoon ook duurdere prijzen krijgen.
de effecten zijn niet super goed maar vergelijken met de DJX700-750 is het een super ding.
de prijs heeft zijn waarde , daarom zijn de betere merken vaak duurder.

Denk dat deze mixer gewoon de ALLER BESTE prijs kwalitiets verhouding heeft Happy, laughing

En vaak worden deze gekozen door beginend dj , denk niet dat er heel veel mensen zijn die na de rmx40 nog 1 aanschaffen maar tog gaan kijken voor de kwaliteits mixers.

Idd had het niet beter kunnen verwoorden. Deze mixer is voor zijn prijs een super ding. Veel kwaliteit voor weinig geld. En die berhinger mag nog geen eens de schoenen van Reloop poetsen. Maar dat zie je ook aan de prijs. En berhinger heb natuurlijk een prijs dat je denkt voor dat geld kan je natuurlijk geen kwaliteit voor leveren.
EleMentcp    posted on 23-03-2010 23:09
deze nieuwe mixers gaan mooi passen bij de nieuwe upgrades van de rmp serie, zoals de rmp 3 alpha en rmp2 mk2
funk-m    posted on 24-03-2010 11:22
Reloop doet hier echt goed aan en is een aanwinst in de DJ wereld als dat mag zeggen.

This is an old Topic

No new postings for 5.539 days.
 Post CommentThat would be 184.6 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 6 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 17.488
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.058.645