geluidskwaliteit monitors sinn7 diebox5 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kuituhh    posted on 17-02-2010 20:45
Beste mede DJR'ers,

Ik heb een vraagje omtrent mijn monitor speakers. Ik heb een setje Sinn7 Diebox 5 staan. Direct via XLR-kabel aangesloten op mijn Reloop RMX-40 Blackfire. Geluid vond ik goed te doen, maar niet spectaculair.

Nu heb ik ze vandaag aan een via de zelfde XLR-kabels aan een Pioneer DJM-800 gehangen en ik schrok meteen van het geweld aan geluid wat er ineens uit de monitors kwam.

Hele volle bass en een zuivere weergave van het geluid.?

Mijn vragen-->

komt dat verschil nu puur door de geluidskaart van de mixers?

En is er een manier om een beter geluid uit de Reloop RMX te krijgen?

Bijvoorbeeld om de monitors niet direct op de mixer aan te sluiten maar door er b.v. een geluidskaart tussen te hangen?

Hopenlijk kunnen jullie mij hierin helpen.

Groeten Stefan
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 17-02-2010 @ 21:13:49 (1%)

What do you think about geluidskwaliteit monitors sinn7 diebox5 ??

Vote :   

kuituhh    posted on 19-02-2010 23:33
nou net de monitors en het mengpaneel afgesteld via die output trim. Scheelt toch wel iets in de geluidskwaliteit, maar het geluid kan toch nog steeds niet tippen aan de aansluiting op de DJM.

Het verschil zal hem dan toch wel degelijk in het verschil van geluidskwaliteit van de mixers zitten Unhappy

toch maar eens gaan kijken voor gear updates dan maar Winking my eye
Spin that Sh!t BAM!
mpstech    posted on 25-02-2010 19:48
om zeker te zijn dat er helemaal geen probleem is met je eigen menger kan je em mss eens testen in een winkel en leg er dan even een djm bij. dan hoor je of het verschil daar hetzelfde is en ben je zeker...
Abram    posted on 26-02-2010 11:10
Poster: kuituhh
Bij de Pioneer DJM moest ik de monitor volume knoppen verder open zetten om op het zelfde geluidsniveau te komen. Output van de Reloop lijkt dus ook een stuk luider te zijn. Nogmaals voor de verduidelijking. Beide mixers niet overstuurd dus 0 db

Dus nog steeds Confused

Je geeft aan dat je de master zelfs in combinatie met die trim instelling slechts een klein stuk open kan trekken. De master is wel het geen wat je geluid "knijpt" bij lage volumes. Ik zou eens proberen om de trims op je kanalen lager te zetten en de master verder open te zetten.
Bijvoorbeeld: Als ik een set op mijn of andermans pioneer gear draai dan heb ik de trim van m'n kanalen op een kwart (het witte streepje wijst dus precies naar links) en heb ik de trim van m'n master op driekwart (het witte streepje wijst dus precies naar rechts waar ook de 0dB aanduiding staat). Zo heb ik precies 0dB op m'n kanalen en 0dB op m'n master. Ik ken echter zat DJ's (inclusief pro's) die er voor kiezen om de kanaal trim half open te zetten (witte streepje naar boven) en de master minder ver open te zetten. Probeer dus eens of er een groot verschil zit tussen "mijn" (en waarschijnlijk de helft van DJ-Resource) methode en de methode die meer volume per kanaal gebruikt.
kuituhh    posted on 26-02-2010 11:46
oke bedankt! Ik heb nu inderdaad de output trim achter op mijn mixer maar voor een kwart open. En de master op mijn monitors staan half open. Anders gaan ze toch qua volume weer veels te hard . Scheeld toch al aardig wat in de kwaliteit die uit de monitors komt.

Helaas haal ik het niveau van geluidskwaliteit ten opzichte van de djm toch niet, maar het verschil is nu zeker niet meer zo aso groot als dat het was!

Bedankt voor het meedenken!
Spin that Sh!t BAM!
Abram    posted on 26-02-2010 11:59
Probeer overigens voor de zekerheid is hoe het klinkt als je de monitors op REC aansluit met tulp. REC moet altijd 0dB zijn, moet je alleen nog maar aan de kanaal trim zitten. Als dat beter klinkt is het misschien een idee om daarna de Master2 (ook tulp) uit te proberen. De Master2 wordt overigens, raar genoeg, door de Master Rotary be?nvloed. De master1 wordt, wederom raar genoeg, alleen be?nvloed door de trim op de achterkant van je mixer... (Volgens de manual van Reloop)
Wel eerst even de master op je monitors dichtdraaien voordat je begint Winking my eye
Overigens: Als blijkt dat je die Master2 beter kan be?nvloeden is het een goed idee om de monitors zo zo rond de -2 - -4dB in te stellen.
User edit by Abram on 26-02-2010 @ 12:02:39 (48%)

This is an old Topic

No new postings for 5.318 days.
 Post CommentThat would be 177.3 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 11 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 21.859
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.994.953