geluidskwaliteit monitors sinn7 diebox5 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kuituhh    posted on 17-02-2010 20:45
Beste mede DJR'ers,

Ik heb een vraagje omtrent mijn monitor speakers. Ik heb een setje Sinn7 Diebox 5 staan. Direct via XLR-kabel aangesloten op mijn Reloop RMX-40 Blackfire. Geluid vond ik goed te doen, maar niet spectaculair.

Nu heb ik ze vandaag aan een via de zelfde XLR-kabels aan een Pioneer DJM-800 gehangen en ik schrok meteen van het geweld aan geluid wat er ineens uit de monitors kwam.

Hele volle bass en een zuivere weergave van het geluid.?

Mijn vragen-->

komt dat verschil nu puur door de geluidskaart van de mixers?

En is er een manier om een beter geluid uit de Reloop RMX te krijgen?

Bijvoorbeeld om de monitors niet direct op de mixer aan te sluiten maar door er b.v. een geluidskaart tussen te hangen?

Hopenlijk kunnen jullie mij hierin helpen.

Groeten Stefan
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 17-02-2010 @ 21:13:49 (1%)

What do you think about geluidskwaliteit monitors sinn7 diebox5 ??

Vote :   

Xurion    posted on 17-02-2010 20:58
Ook eens naar de versterker gekeken?

User edit by Xurion on 17-02-2010 @ 20:59:31 (100%)
Mod edit by Prozei on 17-02-2010 21:52 (74%)
-FLoriZ-    posted on 17-02-2010 20:58
*check voor HM, nieuwschierigheid ftw*
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
kuituhh    posted on 17-02-2010 21:13
okee zal hem weg halen. Ik dacht laat ik de mensen die nuttig reageren bedanken Winking my eye

aan DJJS --> zijn actieve monitor speakers. geen versterker er tussen dus.

Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 17-02-2010 @ 21:32:26 (12%)
DJBernd    posted on 17-02-2010 21:18
ik denk dat dit zeker en vast ook aan de componenten ligt,
die van Reloop zijn minder dan die van Pioneer...

mischien door een Grafische EQ tussen je Reloop en je Monitors te plaatsen en zo je eigen klank in kunt stekken dat je ze wel beter gaat vinden klinken.
kuituhh    posted on 17-02-2010 21:33
grafische equalizer? kun je daar iets meer over vertellen ben daar niet in thuis?
Spin that Sh!t BAM!
DJBernd    posted on 17-02-2010 21:38
Een grafische EQ heb je in verschillende soorten, de meest voorkomende is een 31bands:
Geen links naar webshops.

hiermee kun je bepaalde frequenties die je wilt, opboosten of verzwakken.
Zo kan je je eigen klank maken die je wilt
Alert : Geen links naar webshops + afbeeldingen. Alleen naar de fabrikant.
Mod edit by tairip on 18-02-2010 16:20 (19%)
kuituhh    posted on 17-02-2010 21:46
ow okee maar dit zijn wel wat prijzige apparaten. Heb het expres wat goedkoper gehouden met mijn monitors. En was/ ben ook tevreden over de sound alleen was het zoveel beter toen ze aan de Pioneer mixer hingen.

dus in principe zouden ze hier thuis het zelfde geluid moeten kunnen produceren lijkt me...
Spin that Sh!t BAM!
Prozei    posted on 17-02-2010 21:53
hm verwijderd en topic gecleaned.
Bootstrap    posted on 17-02-2010 22:06
In plaats van zo'n grafische eq kun je beter een nieuwe mixer kopen. Als je toch al dat geld uit zou geven.. Wat je met zo'n grafische eq niet veranderd is bijvoorbeeld de hoeveelheid ruis in het signaal, je boost of dimt alleen bepaalde frequenties.

Het verschil in geluidkwaliteit komt echt door het verschil in kwaliteit van de mixers. Als je beter geluid wil, zul je een betere mixer moeten kopen. Ook kun je kijken naar de kwaliteit van de kabels die gebruikt. Slechte kabels kunnen heel wat van je geluidskwaliteit 'wegsnoepen'.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
kuituhh    posted on 17-02-2010 22:13
Ja nja ergens snap ik zelf ook nog dat er een verschil in kwaliteit is tussen de mixers.

Heb dezelfde instellingen gebruikt en de zelfde kabels alleen even van mixer gewisseld en verschil was zo insane groot dat ik dacht dat er misschien iets niet goed staat bij de RMX of dat er misschien een extern apparaatje tussen zou moeten zoals een externe geluidskaart of een extra volume regelaar of iets dergelijks.

Dacht zelf inderdaad niet aan een dure equalizer want dan zou ik idd voor een andere mixer gaan.
Spin that Sh!t BAM!
Boyd    posted on 17-02-2010 22:24
Ik heb het nog nooit vergeleken, een Pioneer(uitgezonderd djm300,500 en 600)/Ecler mixers/A&H mixers hebben eigenlijk allemaal zuiver geluid.
kuituhh    posted on 17-02-2010 22:53
ja tot zover had ik begrepen dat de rmx 40 blackfire ook een goed geluid heeft. Maar in vergelijking vanmiddag.. dan zat er toch wel een h??l groot verschil in de sound.?

Bedoel het klonk echt heel anders en dat terwijl de instellingen op de monitors zelf ongewijzigd waren.

Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 18-02-2010 @ 15:45:26 (87%)
kuituhh    posted on 18-02-2010 15:49
Zou het in kwaliteit schelen als er zo'n externe geluidskaart tussen komt? Of maakt dit niks uit en denk ik in de totaal verkeerde richting?

geluidskaart
Spin that Sh!t BAM!
Cyspoz    posted on 18-02-2010 16:01
Welke uitgang van de Reloop gebruik je en welke uitgang van de DJM? Is het een directe XLR-XLR verbinding?
kuituhh    posted on 18-02-2010 16:09
het was bij beide mengpanelen een directe XLR - XLR verbinding inderdaad.
Spin that Sh!t BAM!
Cyspoz    posted on 18-02-2010 18:10
Klinkt alsof het verschil wordt veroorzaakt door de mixer. Alhoewel ik dat niet helemaal snap, de Reloop RMX-40 Blackfire is volgens mij gewoon een goede deftige analoge mixer. Het kan zijn dat de output van de Reloop minder hard is dan van de Pioneer, maar zelfs dan nog mag je in geluidkwaliteit geen groot verschil horen.
Als je de Reloop gebruikt dan overstuur je niets? Geen kanalen in het rood, netjes een 0 dB flow door het hele apparaat?
Roalin    posted on 18-02-2010 19:05
Misschien de monitor-out eens proberen?

't Zou niks mogen uitmaken, maar toch is het het proberen waard.
Seca    posted on 18-02-2010 19:13
Poster: Cyspoz
Klinkt alsof het verschil wordt veroorzaakt door de mixer. Alhoewel ik dat niet helemaal snap, de Reloop RMX-40 Blackfire is volgens mij gewoon een goede deftige analoge mixer. Het kan zijn dat de output van de Reloop minder hard is dan van de Pioneer, maar zelfs dan nog mag je in geluidkwaliteit geen groot verschil horen.
Als je de Reloop gebruikt dan overstuur je niets? Geen kanalen in het rood, netjes een 0 dB flow door het hele apparaat?

Ik deel mijn mening mee met cypspoz, als het verschil echt zo groot is als jij zegt dan zou ik er toch aan twijfelen of het wel het mengpaneel is, volgens mij is het een andere oorzaak.
mpstech    posted on 18-02-2010 20:20
naar mijn mening kan er veel verschil zitten op de uitgang van mengers, ieder heeft zo wat zijn eigen sound. persoonlijk vindt ik een rodec ook warmer klinken dan een djm 600 (toevallig opgevallen enkele weken geleden). waar het vooral aan ligt zijn de inwendige componenten en instellingen van de menger. ik weet nu wel niet of het verschil zo extreem groot is maar mss is er iets mis met je menger... wat is juist het grote verschil??? luider, scherper, meer lage tonen ...
mrwhoopie    posted on 18-02-2010 21:13
Alles heeft gewoon te malen met de componenten,hang er maar eens een rodec aan of een vestax of een A&H en je gaat weer verschil horen...huur anders eens een andere tafel.
Seca    posted on 18-02-2010 21:26
Poster: mrwhoopie
Alles heeft gewoon te maken met de componenten,hang er maar eens een rodec aan of een vestax of een A&H en je gaat weer verschil horen...huur anders eens een andere tafel.

Het verschil tussen een ecler of een rodec bv. is natuurlijk snel te horen, maar we praten hier over een h??l groot verschil zooals de topicstarter aangeeft, is toch wel best ernstig dan denk ik zo, misschien dat er nog iets anders is? Het zou natuurlijk ook gewoon aan het mengpaneel kunnen liggen, ik wist niet dat de kwaliteit?zoveel scheelde zoals jij zegt.
kuituhh    posted on 18-02-2010 22:01
even wat vragen beantwoorden.

Nee ik heb bij beide mixer niet overstuurd gedraaid. Equalizers bij beide mixer op neutraal.

@ de anderen
De sound hier bij mij thuis is vrij kaal te noemen. Klinkt niet heel beroerd maar de bass is minimaal en mid en hoog neigen vooral in verhouding met de aansluiting op de djm naar blikkerig.

Aansluiting op de djm klonk veel zuiverder, warmer en gewoon een gruwelijk goede bass.?

Daarnaast kan ik de volume op de monitors na aansluiting op de Reloop RMX maar een klein stukje open zetten. Dit vanwege een geweld aan volume dat er dan al uitkomt.?

Bij de Pioneer DJM moest ik de monitor volume knoppen verder open zetten om op het zelfde geluidsniveau te komen. Output van de Reloop lijkt dus ook een stuk luider te zijn. Nogmaals voor de verduidelijking. Beide mixers niet overstuurd dus 0 db

Dus nog steeds Confused
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 18-02-2010 @ 22:04:01 (12%)
kuituhh    posted on 19-02-2010 00:11
net nog na enig deskresearch er achter gekomen dat er op de mixer een "?output trim?" op de achterkant zit. Morgen avond even testen wat dit nu precies doet. Mogelijke oplossing dus :D

Zit alleen niet langs de XLR - output dus ben benieuwd of het daarop invloed heeft.

achterkant
Spin that Sh!t BAM!
JollyJunkie    posted on 19-02-2010 00:25
Ik denk dat het niet veel helpt om er een geluidskaart tussen te zetten, een geluidskaart verbetert de sound namelijk niet, hij behoudt de sound, als de sound al slechter gemaakt is door de mixer dan zou de geluidskwaliteit er niet beter op worden door de geluidskaart.
Ik weet echter niet zeker of dit waar is, iemand wel?
Bootstrap    posted on 19-02-2010 00:28
Poster: kuituhh
net nog na enig deskresearch er achter gekomen dat er op de mixer een "?output trim?" op de achterkant zit. Morgen avond even testen wat dit nu precies doet. Mogelijke oplossing dus :D

Zit alleen niet langs de XLR - output dus ben benieuwd of het daarop invloed heeft.

Die output trim heeft invloed op je master signaal, dus als het goed is ook op je XLR uitgangen. Het is inderdaad wel raar als je het verschil zo extreem goed merkt. Ik heb hier zelf een RMX-40 staan. Komt prima geluid uit, ook in vergelijking met mijn Xone:4D. Je merkt natuurlijk wel een duidelijk verschil, maar niet zo extreem zoals jij beschrijft (hoewel dit natuurlijk puur subjectief is).
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

58 Users online: 9 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 16.132
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.850.844