Gemini CDJ-600
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 15-02-2010 21:38
Hallo, ik heb een CDJ-800 altarnatiefje gevonden voor minder prijs...

De Gemini CDJ-600,

even de specificaties van internet geplukt:

- Audio CD,CD-R, Mp3
- Also plays Mp3 and WAV files from USB storage device*
- Anti-shock using RAM buffer memory
- Extra large jog wheel
- 2 Selectable Jog modes pitch bend/search/Scratch
- Scratch effect mode
- Multifunction scroll knob for MP3 folder navigation
- Instant-start & cue with preview
- Single, Continuous and Repeat play modes
- Seamless loop with reloop
- BPM read out (TAP)
- Pitch bend via jog wheel or buttons +/- 26%
- Two mode time selection
- Frame accurate search
- Variable pitch control with three settings +/- 8,16 & 24%
- FAT, FAT32, NTFS formatted storage devices

en zo zie hij er uit:????? De CDJ - 600 ???????????????????????????????? ?? en zo de CDJ - 800 ( maar dat wiste we wel)

So tell me what you think!!

---------------------------------------------------------------

Ik zelf vind het een lelijke mislukte na-maak. en ik vind de track search buttons niet

Greetzz

Helixon

User edit by Helixon on 20-02-2010 @ 18:20:22 (12%)

What do you think about Gemini CDJ-600 ??

Vote :   

Winston    posted on 15-02-2010 22:11
Het heeft geen track search buttons, maar een scroll knop. Lijkt me een leuke deck. Alleen het jog lijkt nagemaakt, maar hoe zou je het anders willen?
Tic Toc
Lucalicious    posted on 15-02-2010 22:12
kende ik al een tijdje, faking namaak. slechte kwaliteit ook.
CopainsDeluxe    posted on 15-02-2010 23:02
Jammer dat er toch modellen zijn van andere merken die "geinspireert" zijn op de betere merken!
remixer    posted on 15-02-2010 23:25
nou deze Gemini speler is echt een slecht aftreksel van Pioneer
wat een lelijk ding zeg Cool
nils7    posted on 16-02-2010 06:28
Wat moet ik verstaan als ik "BPM read out (TAP)" lees?
Zelf tappen voor de BPM counter?
Victor    posted on 16-02-2010 09:11
Poster: nils7
Wat moet ik verstaan als ik "BPM read out (TAP)" lees?
Zelf tappen voor de BPM counter?

Ja. Erg handig als de auto beat counter de weg eens kwijt is. Jammer dat de Pioneer decks dit niet hebben.
Decepticon    posted on 17-02-2010 15:21
Nadeel is echter met de tap dat het nog wel eens wat afwijkt van de echte BPM. Tenminste, dat heb ik met mn Denon DN-S 1000.

Ik heb een tijdje Gemini 1800-X's gehad en daar was ik toch zeer tevreden over. Ben niet zo anti-Gemini. Alhoewel ook ik zeg dat ze Pioneer-namaak lijken en idd kwalitatief niet kunnen tippen aan laatstgenoemde. Maar dat zijn er dan ook maar weinig merken die dat wel kunnen *kuch* Denon *kuch*

Weer on-topic: Uiterlijk is natuurlijk niet het belangrijkst. Heb je er al even mee gespeeld Helixon? Zo ja, wat vond je ervan?
hoppie    posted on 17-02-2010 17:22
in de eerste zin van het topic staat: ''Hallo, ik heb een CDJ-1000 altarnatiefje gevonden voor minder prijs'' maar op het plaatje zie ik tog egt een cdj 800
Question everything
no-rush    posted on 18-02-2010 19:13
haha dat zag ik ook al + met een beetje rimthme gevoel kan je de bmp wel tappen
wel een lelijk gevalletje mzzl
Reind    posted on 19-02-2010 00:42
Als je op het plaatje klikt kom je meteen bij de review van de speler.

In het kort, een OEM cd speler maar dan in een grotere behuizing, multi read loopwerk wat NIET van sony afkomstig is maar van Panasonic en wat daar de kwaliteit van is op de lange termijn weet niemand. Voor het geld geen hele slechte speler maar er zijn ook genoeg alternatieven.
Winston    posted on 20-02-2010 13:48
Ik snap niet waarom er zoveel mensen zijn die slecht vinden dat het qua lay out namaak is.

Dat is toch juist een groot voordeel dat je blindelings kunt overstappen van de ene speler naar de ander.

Al heeft de ene speler een hogere prijs en betere componenten, betere kwaliteit, langere levensduur, nauwkeuriger etc.

Standaardisatie, juist in een tijdmerk met zoveel keus is juist handig. Niemand klaagde vroeger toch dat een gemini draaitafel een copie is van een technics draaitafel, omdat het een platter heeft en een tone arm rechts boven en een pitchfader rechtsonder en de start stop knoppen linksonder zijn?
Tic Toc
Ridalio    posted on 20-02-2010 15:43
Ik heb zelf de cdj 200 van gemini gehad, en nu heb ik de cdj 800 van pioneer.
Verschil merk je wel heeeel erg duidelijk, Pioneer is gewoon veel beter, maar dat mag je voor de prijs wel verwachten.

Maar toch moet ik wel zeggen dat ik veel plezier heb gehad van de gemini spelers, het zijn geen slechte apparaten, maar ook niet echt heel goed.
Estacy    posted on 20-02-2010 16:13
Poster: Winston
Standaardisatie, juist in een tijdmerk met zoveel keus is juist handig. Niemand klaagde vroeger toch dat een gemini draaitafel een copie is van een technics draaitafel, omdat het een platter heeft en een tone arm rechts boven en een pitchfader rechtsonder en de start stop knoppen linksonder zijn?

jij snapt em! Bovendien vindt ik de gemini verre van een complete kopie, andere kleur, jog is wel degelijk anders, hijs vierkant, niet rond, scherm, knoppen, pitch is anders.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ridalio    posted on 20-02-2010 20:24
En ik denk ook als je op deze manier gaat kijken dat er dan nog wel meer spelers op elkaar lijken.
Neem bijvoorbeeld de Reloop RMP of de Koolsound cdj 600.
Het blijft toch allemaal hetzelfde principe Winking my eye
Helixon    posted on 20-02-2010 22:34
Poster: Decepticon
*kuch* Denon *kuch*

Weer on-topic: Uiterlijk is natuurlijk niet het belangrijkst. Heb je er al even mee gespeeld Helixon? Zo ja, wat vond je ervan?

Ik heb een vraag wat bedoel je met *kuch* Denon *kuch* sorry ben niet helemala bij XD

Nee ik heb er nog niet mee gespeeld maar ik ga dat binne kort wel doen. een vrien heeft die gekocht maar vond hem niet goed dus heeft die hem aan zijn zoon gegeven. dus dan mag ik er ff mee spelen
Helixon    posted on 20-02-2010 22:38
Heb nog zo'n imitatie van Gemini gevonden: De CDJ 505:

Brand maar los...

This is an old Topic

No new postings for 5.349 days.
 Post CommentThat would be 178.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 12 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 32.134
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.047.189