Mixen met 4 decks tegelijk ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 28-10-2005 21:59
heee m8's
Ik zie dat velen van jullie 2 draaitafels en 2 cd spelers hebben. Wil dat dan zeggen dat jullie dan ook 4 tracks/nummers door elkaar mixen (2 LP's en 2 cd's)Confused?
Of gebruik soms de cd spelers, en dan soms de draaitafels, of 1 cd speler en dan 1 draaitafelConfused
Want t lijkt mij lastig om 4 tracks/nummers door elkaar te mixen.
Ik namelijk thuis alleen draaitafels, dus vandaar dat k t vraag.
Mod edit by Lead on 29-10-2005 23:56 (2%)

What do you think about Mixen met 4 decks tegelijk ? ??

Vote :   

Blast    posted on 28-10-2005 22:00
Ps die poll heeft er nix met te maken (geen idee hoe die daar komt)
Stephanie    posted on 28-10-2005 22:08
In theorie kan het....4 tracks synchroon laten lopen. Zelf werk ik het liefst met 3 CDJ1000MKII's, twee mixen en eentje voor leuke loopjes, accapella's of om heel snel te kunnen wisselen.

Maar ik denk dat in de meeste gevallen de dj sommige tracks op vinyl hebben en andere weer op cd. Met beide kan je weer dingen doen die met de ander niet kunnen, dat zo ook nog een rede kunnen zijn.
Zuur    posted on 29-10-2005 00:14
Ik heb 2 CD-Spelers en 2 TT's. Zo kun je van CD naar CD, van CD naar plaat en van plaat naar plaat mixen. Zo kun je dus altijd je medium kiezen, want je hebt altijd één CD en één TT beschikbaar!
LauW    posted on 29-10-2005 11:33
Ik zelf werk liefst met minimaal 4 apparaten. Want als je er maar 2 hebt kan je er maar 1 gelijk zetten en moet je gaan wachten totdat je hem erin gooit en pas dan kan je met de volgende track beginnen. Als je 4 apparten hebt kan je er 1 laten spelen en alvast 2 nummers gelijk zetten en nog de 4e speler voor loopjes/samples gebruiken. Daarom heb ik dus ook 3 cd spelerts en 2 tt's :D
User edit by LauW on 29-10-2005 @ 11:40:33 (3%)
Lukaz    posted on 29-10-2005 19:08
ik draai thuis met plaaten (alleen) maar als ik bezig ben met de drive in,,  doe ik ook cd het ligt eraan.. soms doe ik alleen cd soms alleen vinyl maar soms heb ik een nummer plaat die ik wil spelen maar niet op cd dan doe ik de vinyl door de cd.. Winking my eye
Blast    posted on 29-10-2005 20:08
Tjaa zo heb ik t eigelijk nooit bekeken dat je dat ook zo kan doen.......
MadSteven    posted on 31-10-2005 10:59
Begin opeens ook door te krijgen waarom mensen dus een 4-kanaals mengpaneel zo interessant beginnen te vinden.

Ik kan namelijk wel een nieuwe cd-speler kopen en aansluiten maar die kan ik dan niet via mijn pfl beluisteren. 2-kanaals mengpaneel, he.

Aan de andere kant, je kan dan wel alvast een cd in de 'derde cd-speler' stoppen en die op het juiste nummer zetten. Scheelt toch een stukje van de tijd.

Daarbij ben ik toch niet zo'n enorme beatmatcher, maar tegen de tijd dat ik twee betere cd-spelers heb, zal ik ook wel een meerkanaals mixer kopen.

In ieder geval een goede reden om aan mijn moeder te verklaren waarom ik nog meer wil investeren in dj-spullen waar ik niks mee lijk te doen. Komt nog wel, dat wel...
Lukaz    posted on 01-11-2005 20:55
trouwens soms mix ik wel 3 nummers tegelijk.. naja dat is natuurlijk geen 4
djmamo    posted on 01-11-2005 22:18
het is ook best moeilijk om 4 nummers te mixen 3 lukt mij maar 4 wordt moeilijk en dan moet je wel erg gefocust zijn vind ik...
www.moonentertainment.nl
Basrose    posted on 02-11-2005 15:37
ik denk dat de max bij de meeste van ons wel bij 3 ligt.

Blast    posted on 02-11-2005 16:01
k ben t met DJ-BasRose eens, want je de basis bestaat zoiezo uit 2 decks (of t nou draaitafels of cd-spelers zijn, dat maakt niet uit), en als je dat onder de knie hebt dan zou je nou idd een extra deck kunnen toch voegen.

k denk zelf dat als je met 4 decks tegelijkertijd gaat mixen, dat t dan gewoon niet meer goed/lkkr klinkt.
denricco    posted on 02-11-2005 16:15
4 decks is zo af en toe wel te doen, alleen 4 platen door elkaar klinkt meestal niet en het is dan lastig om te horen welke plaat er wegloopt en ben je dus snel te laat met bijsturen. Het is te doen, maar het vergt wel de nodige oefening.
MadSteven    posted on 02-11-2005 16:26
Tja, en niet al te drukke platen.

Als je vier trance platen vol door elkaar gaat lopen draaien... Dan toch liever vier hardstyle of electro nummers. Happy, laughing
DavyJ    posted on 02-11-2005 17:28
jah dat is zeker zow   maar dan di eje met trance eentje begin  eentje einde en een in het midde          maar dat is ook best lastig
tairip    posted on 02-11-2005 18:16
Ik wou net zeggen!

Leer eerst maar eens met 2 draaien, daarna een 3e voor samples o.i.d.!!
Kan je dat dan mag je al wel blij zijn!

Ik denk dat DJ's zoals Vince e.d het wel af kunnen met meer dan 3! Heb hem namelijk al is te gekke dingen zien doen!
JeroenU    posted on 08-11-2005 22:41
Met drie kanalen open draaien zie je vaak, vooral als ze een acapella doorheen gooien. Met vier bronnen draaien is mogelijk, maar waarom zou je het doen, de kans dat het fout gaat is veel groter, en je doel is toch juist om bij een optreden alles te perfectioneren. Dus de reden waarom dj's meestal twee platenspelers en twee cd-spelers hebben is simpel: zo heb je alle mogelijkheden. Van plaat naar plaat, van plaat naar cd (en vice versa) en van cd naar cd.
Soms zie je ook 3 cd spelers en drie draaitafels, dit is omdat dj's als ze twee platen mixen alvast een 3e plaat klaar willen hebben liggen, voor een snelle mix.
tairip    posted on 09-11-2005 00:41
Poster: JeroenU
je doel is toch juist om bij een optreden alles te perfectioneren. .

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, een DJ die niet durft te experimenteren ook tijdens live zal nooit een gigantische klapper worden!
Je moet lef hebben balls, je onderscheiden van de rest!

2 platen aanelkaar mixen kan naar mijn idee iedereen met een beetje ritmegevoel leren! Maar om jezelf uniek te maken en dus te onderscheiden moet je meer dan dat in huis hebben!

Maar alles waar TE voor staat is niet goed! Experimenteer niet TE vaak! Gaat het fout? Jammer daarvoor moet je kunnen inproviseren.. ... . als je het goed doet zonder het hoorbaar te maken!

Tis moeilijk maar ik doe tijdens live cker wel dingen waarvan ik niet cker ben of ze goed gaan... ik ben geen perfectionost maar iemand die zich wil onderscheiden!

JeroenU    posted on 10-11-2005 15:12
Tairip daar heb je wel gelijk in, maar nu ga je wel oftopic

DJKimme    posted on 11-11-2005 15:15
't is niet omdat je 4 pickups hebt staan dat die allemaal tegelijk moeten spelen eh...
het is soms ook enorm handig om een 4e pickup te hebben om gewoon snel je volgende plaat klaar te hebben...

bvb:

je zit in een lange overgang, op je 3e pickup zet je een acapella op en met je 4e pickup doe je nog een leuk scratchke of je zet er al meteen een volgende acapella op klaar die heel leuk op de vorige kan volgen...

ik heb er 4 staan, ik gebruik ze niet constant, maar soms is het gewoon handig om gewoon die ene extra te hebben als backup...

This is an old Topic

No new postings for 6.914 days.
 Post CommentThat would be 230.5 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

97 Users online: 17 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 15.764
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.525